anike: ik denk toch dat het mini harsjes zijn. Voor de ene merrie is dat al genoeg als teken dat het veulen komt en bij de andere zal het nog meer kunnen worden. Maar het kan ook heel snel meer worden
Maseike
Geplaatst: 17-05-11 18:14
Magic_Ice ik heb de kliniek toch maar even gebeld. Toch de slijmprop alleen bij Mon komt het beetje voor beetje eruit vandaar dat wij dit nu ook zien en voorheen niet. Weer wat geleerd.
Haar opgezwollen doos gisteren kwam dus door het proefdraaien van veulen die dus druk daarachter geeft en zodra veulen stil ging die opgezwollen doos weer weg en aangezien ze melk gaf gisteren is toch echt de bevalling in zich. Dus ik hoop dat het nu doorzet want ik word er knetter gek van ha ha ha ha.
vanessakusje schreef:
Wow wat een veulens, gefeliciteerd allemaal!!
Ik had mon ook wel verwacht eigenlijk! Ze moet vast nog iets wit kleuren!
Ja de bles Mon bedacht zich gisteren op het laatste moment
Ben benieuwd wat ik straks weer ga zien bij Monnie. Hoop dat ze nu wat duidelijker is.
Even een vraagje.. Wisper had straks opeens een slijmerig goedje uit haar doos.. En als ze rent dan blijft ze aan het plassen... Is dat omdat die kringspier bij de blaas nog helemaal slap is van de bevalling??
Overhet mesten: Mendy had anderhalve dag niet gemest, puur omdat akira aardig veel ruimte in beslag nam (was wel te merken) en de darmen dus echt van streek waren, kleine hoopjes waren het eerst en nu weer grotere omdat de darmen weer meer ruimte hebben.
GEVEULENCITEERD MET DE VEULENS!
Cynthia82
Geplaatst: 17-05-11 18:28
Thanks voor het beantwoorden van mijn vraag, meiden!
Whiperke, het kan zijn dat merries nog een paar dagen wat navloeien na een geboorte, maar dit mag niet te lang duren. Je veulen is nu toch 4 dagen, dacht ik?
Mijn kleine dondersteen die even niet wist waar hij zijn linker voorbeen moest laten: Eerst legde hij zijn hoofd er maar op, maar toen ik daar een foto van wilde maken, moest hij me schattig aankijken
Zo hey, er is een echt beebieboom geweest afgelopen nacht! Allemaal gefeliciteerd met de nieuwe levens in de stal!!!
@whisperke; is alleen maar goed, merrie 'schoont' zichzelf op. Niks om je zorgen over te maken. Wel moet t na de veulenhengstigheid over zijn. (volgens mij).
Whisperke
Geplaatst: 17-05-11 18:29
Oohh okeej dankje voor de reacties.. zal het dan nog wat in de gaten houden...
Ik moet echt een kleiner halstertje gaan halen De mijne verzuipt erin en het is oohh zo gemakkelijk dat ze die al om heeft voor als ze in de wei mag.. Men wat is dat beest vervelend om die in de wei te krijgen en er weer uit.. Volgens mij vind ze de kleurovergangen of zo eng.. Moeder staat al 10 min op stal en dan nog niet he.. En wis is al bijna niet te houden..
viefdepief
Geplaatst: 17-05-11 18:31
Iedereen gefeliciteerd met de veulens Super leuk om te lezen elke ochtend!
Graag wil ik me ook melden in dit topic, m'n merrie is vandaag 303 dagen drachtig. Voor de merrie de eerste keer (is net 5 geworden) en voor mij ook. Heb al heeeel wat lammetjes op de wereld gezet (we hebben thuis 500 schapen ), maar hier ben ik toch wat zenuwachtiger voor!
viefdepief
Geplaatst: 17-05-11 19:07
Haar ijzers zijn er gister afgehaald, dus wat mij betreft...