[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:15

Gefeliciteerd Dennis!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:59

Gefeliciteerd Dennis.

Hier nog wat droogfoto's van Delicia:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:40

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:44

Wat een veulens erbij vannacht/vandaag.
Iedereen gefeliciteerd met de mooie veulens Go jij! Go jij!

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:01

Wat geweldig allemaal gefeliciteerd! Mooie foto's, altijd leuk om te bewonderen.
Ik heb ook wat droog foto's van Dioon. En natuurlijk zijn mammie en het hele spul samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bevalling liep niet geheel vlekkenloos. 1 hoefje zat dubbel en hij had zijn hoofdje onder zijn beentejs liggen. Deze heb ik goed kunnen leggen en met een beetje hulp van mijn kant is de bevalling, behalve deze hikjes, volgens boekje gegaan!!!!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:22

Wat een knapperds zijn Delicia en Dioon!!

Reb is weer land in gegaan en ik toch maar naar Meppel. ik heb nu wel aardig vertrouwen in voorspelling van van de glazen bol!! Komende nacht! (tijdstip weet ik niet meer; zal nog even terug zoeken...)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:33

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulentjes..

Ik ben helaas ff niet zo vrolijk..

We hebben net m'n 5-jarige merrie teruggehaald van de hengst en Alonna staat nu wel bij de hengst
Aangezien Kyra nog nooit eerder drachtig is geweest had ik niet verwacht dat ze nu al zo veranderd zou zijn in een bitch..

Ze viel zojuist haar eigen moeder aan, die twee bleven opmekaar in trappen totdat zij Pauk kreupel geslagen had, achterbeen op dr hak..

Vervolgens na het nodige afspuiten en dergelijk hadden we Kyra teruggezet bij m'n jaarling en m'n oude pony van 28..
nou die oude liet zich dr niet onder krijgen..
Die joeg dr op, bleef bijten en trappen en Kyra durfde duidelijk niets terug te doen.
Toch hebben we ze uit mekaar moeten halen omdat de ademhaling van die oude ons zodanig zorgen baarde dat die echt tot rust moest komen..
Nu staat die oude zeer woest op stal, alleen al als ik hem aanraak draait die met een ruk om..

Ik kan gewoon ff niet begrijpen waarom dit is gebeurd.. Verdrietig

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:52

merries die hengstig zijn of net geweest zijn zet ik ook altijd even alleen. Je moet het maar zo zien, als jij ongesteld bent, ben je vaak ook chaggie of eerder geiiriteerd.
dit gedrag gaat wel weer over, maar is wel heel erg sneu zo.
Probeer het over een paar dagen weer, of span anders een extra draad zodat ze niet bijelkaar kunnen komen.....

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:55

Romaj gefeliciteerd! dat zijn behoorlijk duidelijke tekens!!!
EC gefeliciteerd!!
Anneve ook gefeliciteerd prachtige veulens allemaal
Augurk gefeliciteerd
Dennis gefeliciteeerd!!

wat een veulen boom ik heb vanacht gewaakt, maar er is nog niets! uier is wel wat vol maar heb zo het idee dat dat pas opgang komt als veulen er echt is!
gister wel 1 wit puntje maar hele nacht niets bijzonders gezien.

vanacht kan ik niet waken, moet morgen werken maar maandag avond ben ik weer actief

ai dat is niet zo mooi, wat pvd zegt klinkt wel logisch!!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:58

Dat is hetzelfde met drachtige merries, die kunnen ook mega veranderen. Merries die altijd smamen konden vermoorden elkaar zowat.
Dat is gewoon natuurlijk gedrag waar je rekening mee moet houden, en echt uiteindelijk weer goed komt.

Merries die net een veulen hebben gehad kunnen ook aggressief zijn naar andere paarden, duurt ook maar paar dagen, en dan is dat weer over.
Ditzelfde geldt voor de meeste diersoorten. Al hebben we de natuur bijna uit het paard gehaald, het gedrag zit er nog wel degelijk in.............

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:03

Maar Kyra is dus nooit zo, niet na het hengstig zijn geweest en ook niet nadat we een week of 2 weken met dr weg zijn geweest.. En dat zeker niet naar dr moeder toe..

Het is bij Pauk volgens mij dr pees.. Ze staat wel weer opt been maar dr pees is warm en dik en ik mag dr niet aankomen..

Die ouwe die houdt Kyra in de gaten en is echt nog superkwaad..

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:14

amai, twas druk nachtje! Gefeliciteerd allemaal

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:40

Pauk@ Elke drachtigheid is weer anders..
en misschien heeft ze wel cystes gekregen, kunnen ze ook erg lief van worden (uhum). wacht gewoon nu even paar dagen af!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:47

Ik wacht het ook wel af.. Meer kan ik toch niet doen..
Maar kwa dracht kan ik niets over haar zeggen.. Tis een maiden..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:51

ehm, past deze er nog wel uit, hihi..
Jeskim is 19 en 2 weken over tijd, maar wat een buik he, hihi..
Afbeelding

Zijkant:
Afbeelding

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:54

Rinde is vannacht om 3 uur bevallen van een merrie!! en we noemen haar Dutch Diva.
Ging vannacht om kwart voor 3 weer eens even kijken zoals ik elke nacht zo'n 3x deed. Vond het al vreemd dat ze niet stond te hinnikken om een appeltje. Toch half appeltje op en daarna ging ze achterin haar box staan. Vond ik al vreemd en ik besloot om in de stal naast haar m'n laatste nachtuurtjes door te brengen.
Na een been in bed te hebben gestoken hoorde ik een grote plas water kletsen. Weer uit bed gesprongen en toen ik in de stal keek staken de voetjes en neusje er al uit.
Na wat draaien lag ze met haar billen tegen de muur. Nou ben ik een beginnende fokker dus hup vee-arts gebeld. Kom gelijk zei die gelukkig. Toen hij aankwam lag het veulen al naast Rinde.
Al met al heeft het 15 minuten geduurd. Wat een ervaring. Vond het ontzettend griezelig maar ook geweldig om mee te maken. Heb toch wel een paar traantjes weg moeten vegen.
Vee-arts kwam toch niet voor niks. Omdat het zo snel ging en de nageboorte vlot er achteraan kwam had Rinde toch wel wat buikpijn. Na een spuitje knapte ze na een minuut of 10 weer op.

Na een uurtje kon ze eindelijk op haar erorm lange benen blijven staan. Toen nog drinken. Waar zitten die dingen nou? tussen de voorbenen niet en ook niet onder de staart. Bij dat mens met die gekke haren en rare trainingsbroek en slippers dan? (ik zag er dus werkelijk niet uit). Na 2 uur had ze eindelijk door hoe het werkte.

Moeder en dochter maken het prima maar al met al was het zo vermoeiend dat we ze lekker rustig op stal hebben laten staan.

Morgen volgen de foto's.

Verder iedereen gefeliciteerd met alle veulens.

Wat een nacht, om nooit te vergeten.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:03

Wat rot zeg Pauk,hopelijk draait je merrie snel weer bij.
De mijne toonde de eerste maanden hengstengedrag,brullen en in de achterbenen bijten van mijn andere merrie,maar echt vechten gelukkig niet.

Zo Jeskim is echt mega zeg,hopelijk voor haar komt het gauw want ze moet aardig wat meezeulen

Adhira zit volgende week pas op de 300 dagen en heeft ook een aardige toeter,lijkt me erg oncomfortable liggen zo.
Afbeelding
Afbeelding

Uier schiet ook al op,ik denk zelf dat dit veulen wel eerder komt dan 337 dagen(was vorige veulen).
Afbeelding
Afbeelding

groetjes Debby

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:22

Linda_lekuri: Mooie nieuwe aanwinst, ziet er gezellig uit.
Diablo: Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Karin1984: Eindelijk! Midden op de dag en in het land bevallen, mooier kan niet. Mooie dame en wat heeft ze een lange stelten!
Spike2002: Wat een grappige shet, rijd je er ook op?
Truselientje: Ik vind het wel meevallen, mijn paard was nog dikker op dag 250.
Romaj62: Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Anneve: Gefeliciteerd, vader is Valdez toch? Heb ik ook nog serieus overwogen, vindt zijn veulens echt plaatjes met een mooi front.
Equinecoach: Gefeliciteerd, wat heb jij lang moeten wachten. Heel aparte kleur Ja
Augurk: Gefeliciteerd, mooi bles!
Rebble: Kan nu toch niet lang meer duren.
Dennis: Gefeliciteerd, ze is wel super schattig. Mooi gezicht zo met de twee veulentjes in het land.
Pauk: Wat vervelend, hopen dat het overwaaid... arme Pauk Ach gut
Jeskim: Dat kun je wel zeggen!
Adhira: Dat is al een flink uier.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:40

Wat heerlijk al die mooie veulenfoto's! Vingers aflikken

Ik heb zojuist de eerste echte uier foto's van Nina gemaakt.
Ze is vandaag 323 dagen drachtig, nog 12 te gaan naar 9 mei (11 mnd/ 335 dgn).
Het is voor ons de eerste keer dat we een drachtige merrie hebben, dus graag hoor ik de deskundige over deze uier. (Voor Nina is dit haar 2e veulen.)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 op een rij, hopelijk straks een mooi veulen daarbij! Knipoog
Afbeelding

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:36

augurk schreef:
Rinde is vannacht om 3 uur bevallen van een merrie!! en we noemen haar Dutch Diva.
Ging vannacht om kwart voor 3 weer eens even kijken zoals ik elke nacht zo'n 3x deed. Vond het al vreemd dat ze niet stond te hinnikken om een appeltje. Toch half appeltje op en daarna ging ze achterin haar box staan. Vond ik al vreemd en ik besloot om in de stal naast haar m'n laatste nachtuurtjes door te brengen.
Na een been in bed te hebben gestoken hoorde ik een grote plas water kletsen. Weer uit bed gesprongen en toen ik in de stal keek staken de voetjes en neusje er al uit.
Na wat draaien lag ze met haar billen tegen de muur. Nou ben ik een beginnende fokker dus hup vee-arts gebeld. Kom gelijk zei die gelukkig. Toen hij aankwam lag het veulen al naast Rinde.
Al met al heeft het 15 minuten geduurd. Wat een ervaring. Vond het ontzettend griezelig maar ook geweldig om mee te maken. Heb toch wel een paar traantjes weg moeten vegen.
Vee-arts kwam toch niet voor niks. Omdat het zo snel ging en de nageboorte vlot er achteraan kwam had Rinde toch wel wat buikpijn. Na een spuitje knapte ze na een minuut of 10 weer op.

Na een uurtje kon ze eindelijk op haar erorm lange benen blijven staan. Toen nog drinken. Waar zitten die dingen nou? tussen de voorbenen niet en ook niet onder de staart. Bij dat mens met die gekke haren en rare trainingsbroek en slippers dan? (ik zag er dus werkelijk niet uit). Na 2 uur had ze eindelijk door hoe het werkte.

Moeder en dochter maken het prima maar al met al was het zo vermoeiend dat we ze lekker rustig op stal hebben laten staan.

Morgen volgen de foto's.

Verder iedereen gefeliciteerd met alle veulens.

Wat een nacht, om nooit te vergeten.

Je hebt het super gedaan, en van harte! Verward

alleen 1 ding heb je heel dom gedaan......... NOOIT MET SLIPPERS BIJ EEN BEVALLENDE MERRIE IN DE STAL!!!! Haha! Hahaha

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:15

Was ook reuze onhandig hoor (mest tussen de tenen) Haha! Ja ik met m'n slaperige kop ging alleen maar even kijken. Gelukkig maar anders had ik het mooi gemist.

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:24

Odique:

Ik zelf rij niet op de shet(Ze is 90cm en ik 165cm *LOL* ) maar mijn zoontje van 6 jaar en dochtertje van 2 jaar.
Op het moment niet het was duidelijk dat ze niet meer wilde.
De kleine van 2 loopt nog wel eens een rondje op haar in de manege maar als onze spike aangeeft dat ze niet meer wild houden we op.
Onze weide zijn net bemest dus daar kunnen ze nu even niet op dus gaan we maar wandelen met haar is echt een super (kinder-)shet.

Allemaal met nieuwe veulens gefeliciteerd.

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:38

Ik lees braaf mee hoor, maar weinig tijd om te reageren. Bloos!

Linda heeft sinds vandaag eindelijk wat uier verandering.... steld nog steeds niets voor hoor, maar ben er toch blij mee. OK dan!

Ook had ze vandaag geen zin in haar biks! dus allemaal goede tekens. Ik heb gister het alarm opgehaald, die wil ik vanaf woensdag omdoen.

Vrijdag gaan we de camper van een vriendin schoon en gereed maken, en laat het dan maar komen hihi Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:39

vanaf wanneer gaan jullie moeders en veulens dag en nacht naar buiten??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:45

iedereen weer GEFELICITEERD met nieuwe veulens !!!

Even melden dat Silketje haar koe bevallen is van een stiertje...de rest verteld ze strakjes zelf wel Knipoog