Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
augurk schreef:Rinde is vannacht om 3 uur bevallen van een merrie!! en we noemen haar Dutch Diva.
Ging vannacht om kwart voor 3 weer eens even kijken zoals ik elke nacht zo'n 3x deed. Vond het al vreemd dat ze niet stond te hinnikken om een appeltje. Toch half appeltje op en daarna ging ze achterin haar box staan. Vond ik al vreemd en ik besloot om in de stal naast haar m'n laatste nachtuurtjes door te brengen.
Na een been in bed te hebben gestoken hoorde ik een grote plas water kletsen. Weer uit bed gesprongen en toen ik in de stal keek staken de voetjes en neusje er al uit.
Na wat draaien lag ze met haar billen tegen de muur. Nou ben ik een beginnende fokker dus hup vee-arts gebeld. Kom gelijk zei die gelukkig. Toen hij aankwam lag het veulen al naast Rinde.
Al met al heeft het 15 minuten geduurd. Wat een ervaring. Vond het ontzettend griezelig maar ook geweldig om mee te maken. Heb toch wel een paar traantjes weg moeten vegen.
Vee-arts kwam toch niet voor niks. Omdat het zo snel ging en de nageboorte vlot er achteraan kwam had Rinde toch wel wat buikpijn. Na een spuitje knapte ze na een minuut of 10 weer op.
Na een uurtje kon ze eindelijk op haar erorm lange benen blijven staan. Toen nog drinken. Waar zitten die dingen nou? tussen de voorbenen niet en ook niet onder de staart. Bij dat mens met die gekke haren en rare trainingsbroek en slippers dan? (ik zag er dus werkelijk niet uit). Na 2 uur had ze eindelijk door hoe het werkte.
Moeder en dochter maken het prima maar al met al was het zo vermoeiend dat we ze lekker rustig op stal hebben laten staan.
Morgen volgen de foto's.
Verder iedereen gefeliciteerd met alle veulens.
Wat een nacht, om nooit te vergeten.