draakje: mooie merrie!
hier zitten de manen altijd in de vlecht, maar vooral de onderkanten worden graag aangeknaagd, dan wil dubbel opplooien nog wel eens helpen.
staart ook in de vlecht, daar heeft dit jaar geen enkel veulen aan gevreten 
en dan sproei ik er Leovet Anti Bite in. Is wel verschrikkelijk spul: je eigen lippen, mond en handen blijven er dagen naar smaken
maar het werkt heel goed en dat zonder de huid en de haren van de merrie aan te tasten 
ene veulen hoef je het er maar een keer in te doen en die komt daarna nooit meer aan de manen van mams, andere veulen probeert toch telkens opnieuw en dan moet je regelmatig de behandeling herhalen
Ben er zelfs over aan het denken of ik dit jaar niet ook de manen van de veulentjes insproei, want m'n merrieveulen dit jaar had op t eind alleen nog maar wat zielige plukjes over van elkaar te beknabbelen en te spelen
(andere was hengstveulen) maar anderzijds kunnen ze dan wel niet zo lekker spelen, dus denk dat ik dat maar zo laat...
sjoert: bescheiden!
potverdikkie: mooie dame!
sjoert: hihi ja daar heeft ze echt wel een héél strak lijntje! Mooie blackfoto 
jessje: kzou er maar niet op hopen
wat wil je liefst: merrie of hengst? na 2 hengsten mage r toch wel eens een merrietje zijn, niet?
jessje: aha! misschien is dat de reden waarom mijn dames nog zo strak in hun pak zitten en er niet elk jaar uitzien als verdwaalde teddyberen
iedereen al druk aan het gokken naar kleurtjes 
Hier staat het al vast hoor
Nee zonder gein 
Angel x Curran = zwartbont, Angel kan alleen bont geven, Curran alleen zwart (dacht ik toch
voor alle zekerheid resulaten van de dna-test nog es opzoeken), Angel is in principe donkerbruin, dus het veulen kan ook donkerbruin zijn, maar ik vind dat je dat niet ziet
en aangezien ze dan toch als zwart opgenomen worden in het stamboek, noem ik het voor het gemak zwartbont

eventueel stekelharig
Tinkerbell x Mc Brynmore kan 75% op bont en 25% kans op effen geven...
en dan naargelang zwart of bruin (hengst draagt vosgen, tinkerbell is niet getest, maar draagt volgens mij geen vos, maar mocht dat toch het geval zijn, kan het veulen dus ook nog vos worden, als dan hoop ik effen, want vosbont vind ik meestal niet mooi
)
Zou uit deze combi graag een bruinbont merrieveulen hebben 
en bij Angel graag een zwartbont merrieveulen, stekelharig vind ik zelf wel leuk, maar verkoopt lastiger (al hoeft me dat niet te deren, is al verkocht, dat van Tinkerbell was ook gereserveerd, maar is nu terug vrij
)
Ik hoop natuurlijk op: veel wit aan het hoofd bij veulen van Angel + leuke grillige plekken, mooi 50/50 bont bij voorkeur eens een homozygootje voor bont, bij het veulen van Tinkerbell: mag een kopie zijn van de grote zus, dus meer zwart/bruin dan wit, grillige vlekken, brede bles (please! liefst niet weer zo'n heel zwart koppie als bij Chenoa)
Ahhh! Ik vind het heerlijk dat er bij Tinkers zoveel verrassing inzit

pvd: ik duim dat ie nog effe wacht! Hoever is ze nu? (edit: gezien) In principe kan een veulen overleven vanaf 300 dagen, maar ja...
En zoiets als marlijn vorig jaar wil je al helemaal niet 
Angel vandaag op dag 253 en we hebben zucht
ben helemaal happy, want ze houdt zich mooi aan het plan, vorig jaar ook omstreeks die dag van de dracht begonnen met zucht (dag 259 als ik het me goed herinner, zal het voor de zekerheid eens checken) dus dat zit wel goed
Nog 82 te gaan tot de uitgerekende datum, maar als ze doorgaat, hoef ik niet zo lang te wachten 
Tinkerbell overigens vandaag 221 dagen ver en ontzettend sjago
nog 115 te gaan (maar ook zij gaat eerder denk ik)