[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:40

@potverdikkie, hoe is het nou met je merrie waar je zo bang voor was dat ze vervroegd ging veulenen?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:42

het geslacht is dit keer ook niet belangrijk Bloos jeu wat hebben wi een makje Nagelbijten / Gniffelen
een hengst gaat weg, een merrie mag blijven, iig tot de eerste keuring Haha!
(als die goed uitpakt mag ze blijven Clown )

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:44

ben er vanacht 3x uitgeweest, gaat niet goed met haar. Ze eet nu echt niets meer, blijft heel onrustig, bijzonder aanhankelijk terwijl ze dat normaal echt niet is.
Worden zware dagen als mevr zo doorgaat, ik ben wel wat gewend, maar vind het sneu voor haar.
Veulen sparteld wel nog steeds, dus die leeft nog.
Qua uiterlijk veranderd ze enorm snel, banden verdwijnen al aardig. Dus ja, ben er niet blij mee. Heb vorig jaar al dood veulen gehad, niet weer 1 hoop ik...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:46

jeetje PVD, dan duim ik nog maar even door dat het netjes blijft zitten, hoelang is ze nu drachtig?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:48

296 dagen......

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:49

Potverdikkie, wat naar zeg Ach gut Ik hoop dat het toch goed gaat!
Kan regumate dan niet helpen om de geboorte uit te stellen? (Heb hier zelf wel geen ervaring mee)
Laatst bijgewerkt door jessje op 26-12-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:50

dus het veulen moet nog minstens 3 weken blijven zitten?

inderdaad jessje, al weet ik niet of Regumate nu nog wel werkt .....
ik heb daar geen ervaring mee

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:51

PVD ik duim voor je Ach gut
Hoop dat het veulen nog even lekker op z'n plek blijft zitten
Hoelang is ze nu drachtig?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:51

hoop ook dat het nog even blijft zitten hoor , pffff
succes

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:52

Regumate geef je de eerste 100 dagen om de dracht vast tre houden, daarna heeft het naar mijn weten geen zin meer....
Ik hoop dat de mensen om me heen gelijk hebben met het feit dat het omdat het gaat om een merrie van 1.80 ze een grote baarmoeder zou hebben, en het veulen daarom snel volgroeid zou zijn, al heb ik daar nog nooit van gehoord.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:55

Bijna alle merries bij ons dragen 46 weken, dus 322 dagen. dus nog 26 dagen.
Maar ik weet wel dat ik de nachtmerries van vorig jaar weer voorbij zie vliegen.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:57

Het was maar een ideetje, ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt.
Duimen dat ze het nog een paar weken binnen kan houden!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:59

PVD ik hoop zo van niet voor je Ach gut
Met hoeveel dagen is een veulen levensvatbaar?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:59

Is wel lief van je hoor Jessje! Iemand die meedenkt is alleen maar positief. Ik weet ook echt lang niet alles!
Ik ben benieuwd hoe het met SA haar merries is?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:00

ongeveer vanaf 310 dagen, ivm de longen

gelukkig woon ik 30 meter van stal af, dus ben er heeeeeeeel vlug als het moet, en DA is ook op de hoogte. Staat standby...
En Eurocommerce volgt het vanaf afstandje Nagelbijten / Gniffelen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:21

Regumate werkt wel degelijk op het eind van de dracht.
Zeker in combinatie met antibiotica als het om een placenta ontsteking gaat, wat mij als 1e te binnen schiet met jouw informatie...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:33

potverdikkie: Regumate wordt bij sommige merries zelfs de hele dracht door gegeven, tot even voor de datum. Heeft de DA al gekeken? Zoals Marije al zegt, er kan toch nog wel wat aan gedaan worden als het placenta ontsteking is. Als je in dat geval niets doet loopt het niet goed af. Laat het dus nakijken!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:37

PVD: nou idd te hopen dat je merrie het nog even volhoudt!

Iemand bekent met de situatie bij SA op dit moment, m.a.w is er al wat?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:43

Nog niks gehoord, dus nog geen veulens bij SA

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:48

ow oke ja ik ben zo nieuwsgierig Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:59

draakje: mooie merrie!
hier zitten de manen altijd in de vlecht, maar vooral de onderkanten worden graag aangeknaagd, dan wil dubbel opplooien nog wel eens helpen.
staart ook in de vlecht, daar heeft dit jaar geen enkel veulen aan gevreten Nagelbijten / Gniffelen
en dan sproei ik er Leovet Anti Bite in. Is wel verschrikkelijk spul: je eigen lippen, mond en handen blijven er dagen naar smaken Clown
maar het werkt heel goed en dat zonder de huid en de haren van de merrie aan te tasten Ja
ene veulen hoef je het er maar een keer in te doen en die komt daarna nooit meer aan de manen van mams, andere veulen probeert toch telkens opnieuw en dan moet je regelmatig de behandeling herhalen
Ben er zelfs over aan het denken of ik dit jaar niet ook de manen van de veulentjes insproei, want m'n merrieveulen dit jaar had op t eind alleen nog maar wat zielige plukjes over van elkaar te beknabbelen en te spelen Clown (andere was hengstveulen) maar anderzijds kunnen ze dan wel niet zo lekker spelen, dus denk dat ik dat maar zo laat...

sjoert: bescheiden!

potverdikkie: mooie dame!

sjoert: hihi ja daar heeft ze echt wel een héél strak lijntje! Mooie blackfoto Ja

jessje: kzou er maar niet op hopen Tong uitsteken
wat wil je liefst: merrie of hengst? na 2 hengsten mage r toch wel eens een merrietje zijn, niet?

jessje: aha! misschien is dat de reden waarom mijn dames nog zo strak in hun pak zitten en er niet elk jaar uitzien als verdwaalde teddyberen Clown

iedereen al druk aan het gokken naar kleurtjes Haha!
Hier staat het al vast hoor Haha!
Nee zonder gein Knipoog
Angel x Curran = zwartbont, Angel kan alleen bont geven, Curran alleen zwart (dacht ik toch Verward voor alle zekerheid resulaten van de dna-test nog es opzoeken), Angel is in principe donkerbruin, dus het veulen kan ook donkerbruin zijn, maar ik vind dat je dat niet ziet Clown en aangezien ze dan toch als zwart opgenomen worden in het stamboek, noem ik het voor het gemak zwartbont Clown Knipoog
eventueel stekelharig
Tinkerbell x Mc Brynmore kan 75% op bont en 25% kans op effen geven...
en dan naargelang zwart of bruin (hengst draagt vosgen, tinkerbell is niet getest, maar draagt volgens mij geen vos, maar mocht dat toch het geval zijn, kan het veulen dus ook nog vos worden, als dan hoop ik effen, want vosbont vind ik meestal niet mooi Bloos )
Zou uit deze combi graag een bruinbont merrieveulen hebben Haha!
en bij Angel graag een zwartbont merrieveulen, stekelharig vind ik zelf wel leuk, maar verkoopt lastiger (al hoeft me dat niet te deren, is al verkocht, dat van Tinkerbell was ook gereserveerd, maar is nu terug vrij Knipoog)
Ik hoop natuurlijk op: veel wit aan het hoofd bij veulen van Angel + leuke grillige plekken, mooi 50/50 bont bij voorkeur eens een homozygootje voor bont, bij het veulen van Tinkerbell: mag een kopie zijn van de grote zus, dus meer zwart/bruin dan wit, grillige vlekken, brede bles (please! liefst niet weer zo'n heel zwart koppie als bij Chenoa)
Ahhh! Ik vind het heerlijk dat er bij Tinkers zoveel verrassing inzit Hyper! Haha!

pvd: ik duim dat ie nog effe wacht! Hoever is ze nu? (edit: gezien) In principe kan een veulen overleven vanaf 300 dagen, maar ja...
En zoiets als marlijn vorig jaar wil je al helemaal niet Ach gut

Angel vandaag op dag 253 en we hebben zucht Hyper! Haha! ben helemaal happy, want ze houdt zich mooi aan het plan, vorig jaar ook omstreeks die dag van de dracht begonnen met zucht (dag 259 als ik het me goed herinner, zal het voor de zekerheid eens checken) dus dat zit wel goed Knipoog Nog 82 te gaan tot de uitgerekende datum, maar als ze doorgaat, hoef ik niet zo lang te wachten Haha!
Tinkerbell overigens vandaag 221 dagen ver en ontzettend sjago Clown nog 115 te gaan (maar ook zij gaat eerder denk ik)

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:20

ohh my fingers are crossed dat het veulen nog een tijdje blijft zitten Potverdikkie !!

Mooie foto's Sjoert ! Wat is Wenonah toch een supermooie merrie Lovers . Houden jullie het veulen ?

Wat zien ze er goed uit Jess ! Dat snebje van Hilton Lovers
Haha we kunnen het op een dealtje gooien : jij een voskleurig merrietje, ik een donker hengstje. Eerlijk verdeeld toch Vork

Vienna is nu 159 daagjes drachtig. Mènnnnnn wat moet ik nog lang wachten! Ze is 20 juni uitgerekend. Ik sla dan een jaar over ( even terug in de sport + dan maart / april 2009 terug laten dekken ). Dat gaat láng duren. En heb al weer zoveel hengsten in m'n hoofd die ik wil gebruiken. Dat wordt tandenbijten Cool

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:20

ik heb niet helemaal bijgelezen maar zet hier weer een puntje neer Haha!

iedereen leuke 1e kerstdag gehad?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:22

Frenia, hoe is het met je kerstlammetje ?
Hebbie foto ? Ben zo benieuwd Lovers

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:30

PVD heel veel sterkte hoop dat ze het nog ff volhoud Ach gut

Whitney is vandaag alweer 200 dagen drachtig en gaat supergoed ( op t rijden na Boos! ze kan niet bereden worden ze stijgert Boos! maja niet alles kan meezitten Lachen )