Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:14

Macy stond vorig jaar met -20 te kegelen. Of was het nou pegelen

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:15

brave Peps.....

haha Cheyenne deed het braaf eind maart pas, gelijk de eerste dag al de hele middag buiten. dat was ook heel braaf toch?

k(p)egelen deed Cheyenne niet, nu hopelijk wel hihi

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:16

Haha, bevroren de druppels zodra ze eruit kwamen?

Copper is wat later dit jaar he, Marije? In 2004 was het nog een wedstrijdje wie er eerder zou gaan bevallen! Copper of Fleur! Ze zijn toen op de zelfde dag bevallen! Alleen Copper was 9 uurtjes eerder!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:20

Ja Copper is pas in mei. Misschien wordt het nu een race tussen Fleur en Fleur?
Mijn Fleur is 12 april uitgerekend en als jouw Fleur nu weer vroeg veulent...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:21

Lee gaat dit jaar iig niet pegelen en dat vind ik wel een geruststelling. Hopelijk gaat ze wel kegelen (2005 was compleet kegelloos ).

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:22

MarijeR schreef:
Ja Copper is pas in mei. Misschien wordt het nu een race tussen Fleur en Fleur?
Mijn Fleur is 12 april uitgerekend en als jouw Fleur nu weer vroeg veulent...

Dan ga ik voor Kyra en Cheyenne

Dana01

Re:

Mac schreef:
Lee gaat dit jaar iig niet pegelen en dat vind ik wel een geruststelling. Hopelijk gaat ze wel kegelen (2005 was compleet kegelloos ).

ach Mac, je kunt in dit land alles verwachten

Fleda

Re:

Nou ja, vorig jaar was ze 8 dagen te vroeg, dus als ze dat ritme aanhoud wordt het 15 April. Misschien gaat ze nou nog eerder, als ze de uiergroei van nu zo vasthoud. Of jouw Fleur een paar dagen later veulent? De tijd zal het leren. Lekker verwarrend, Fleur en Fleur!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:23

Dana01 schreef:

en met drachtige merries al helemaaaaal!!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:24

Mac schreef:
Dana01 schreef:

en met drachtige merries al helemaaaaal!!!
]
Ja.. drachtig merries zijn niet te vertrouwen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:27

ach jawel, ze snappen alleen zichzelf soms niet

Amandake

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:49

Hallo,

Hier ben ik nog eens (de gekke Belg
Met Romy alles ok,is alleen enorm rustig.
Maar nu wil ik jullie mening effe over iets..buiten onze Haflingers hebben we ook enkele shetjes,nu hebben we gisteren een merrietje gekocht van 4 jaar.
Vorig jaar (Juli-Augustus) en dat weten ze schandalig genoeg zelf niet juist , heeft ze een veulen gehad.
Nu DENKEN wij dat ze terug vol is...wat denken jullie als je op de foto's verder gaat ?
Ik weet het,het arme schaap is niet echt fris,maar zo hebben we haar gisteren opgehaald,morgen wordt ze helemaal schoongemaakt en vertroeteld !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:50

Moeilijk te zeggen met al dat haar ... en opvoelen schijnt bij shetjes ook niet zo makkelijk te zijn ... maar ze is wel vrij bol ja.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:54

Ja ik denk dat ik haar best eens laat scannen .
Heb ondertussen een e-mail v/d vorige eigenaren gekregen,en het vorige veulen is in April geboren.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:02

Leuk die foto's! Volgens mij heeft iedereen van het mooie weer gebruik gemaakt. Ik snap alleen niet hoe jullie die uierfoto's maken. Als ik met m'n fototoestel begin wordt ze al onrustig. Ik denk dat er een piep inziet, die ik zelf niet hoor, maar de dieren wel. Want ook de hond loopt weg en gaat in een hoekje zitten bibberen als ik foto's van hem maak

@fleda, Wederzijds, vind ik ook van Fleur! Zeker die laatste foto's zijn erg mooi.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:59

Leuk hoor al die foto's!!!

Gister zijn er een heleboel foto's van Lisje gemaakt, lekker rennend in het land, maar die heb ik nog niet. Echt een duidelijke dikkebuik foto zit daar ook niet bij...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:41

Morguh dames

@ Fleda: jouw Fleur ziet er ook goed uit zeg! Lekker kort vachtje!

@ MarijeR: arme oude Sep last van ouderdomskwalen? Geef hem maar een hele dikke knuffel van alle drachtige dames hier. Daar fleurt ie vast nog meer van op

@ Mac: Lee ook al zo'n lekker buikje
Euhm.. Fayette schoon Ijdel peerd heb ik he? Ik had haar nog niet eens gepoetst toen ik de foto's nam Maar vannacht heeft ze weer lekker uitgebreid in een grote drol gelegen hoor... Mijn geheim: op laten drogen en er dan met een rosborstel over heen en de vlek is weer zo goed als weg

@ Marlijntjuh: en dat voor een maidenmerrie he? Ik snap ook niet waar ze het vandaan haalt.... alhoewel..... 500 kilo hooi in 4.5 week weg werken samen met een Shet als je alleen maar overdag buiten staat
Wanneer is Missy dan uitgerekend? Fayette op 24 april (= 340 dagen) en ze zat gisteren op 255 dagen.

@ Hollybolly: Fayette is ook al een week of 3 aan het verharen. Eigenlijk vanaf het moment dat de dagen zichtbaar langer worden.

Marlijntjuh schreef:
Volgens mij vinden alle paarden een modder bad af en toe wel fijn..

De invloed van hormonen hebben veel bij Fayette gedaan maar dat ze vrijwillig een modderbad gaat nemen? Vergeet het maar

Een 10 voor Hollybolly omdat ze haar huiswerk goed heeft gedaan

Bahama's? Oeh!!!!!!!! Reserveert een stoel voor zichzelf en een transportbox voor Fayette... Hercje mag vast wel mee als handbagage

@ amandake: die Shet heeft een aardig buikje ja maar goed dat heeft mijn Shethengst ook Ze heeft wel een lief koppie zeg
Hahaha, hoe lang heb je naar die tietjes moeten zoeken in die vacht?

@ ChristaMoor: Ik doe de camera tussen haar achterbenen ter hoogte van haar hakken. Klik een paar keer lukraak en bekijk dan of het gelukt is of niet. Zo niet, staart weer opzij en nog een poging

@ WenK: leuke foto's waren dat hoor van Lisje! Volgens mij hebben jullie daar echt een leuk groepje zo.

Zo en nu maar weer eens aan het werk gaan....

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:57

Fleda schreef:
Lekker verwarrend, Fleur en Fleur!

Haha, ik heb ook nog een prachtige, maar niet drachtige Fleur!
Echt een schatje en een echt merrieveulentje nog! Ze is nu 6 maand en is zoooooooooo vertederend

ChristaMoor, de mijne heeft zich er al bij neergelegd en laat alles rustig over zich heen komen

Amandake, zo op het eerste zicht zou ik denken van wel, maar ik zou toch eens laten opvoelen oid, ik weet niet wat mogelijk is...

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:17

ja flettie dat heeft inderdaad wat moeite gekost om haar tietjes te vinden,na een foto of 8 had ik ze toch

jessje,het opvoelen bij een shetlander zou naar het schijnt niet makkelijk zijn helaas,anders wist ik het meteen,ik denk aan een scan,ik wil echt niet wachten tot er plots een veulentje in de weide /stal ligt,wil het een beetje opvolgen.

Ik houd jullie op de hoogte.....kan hier ook wel een wedstrijdje aan vastknopen hè,,is ze...of is ze niet ? haha

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:29

Wat een buiken! Fayette groeit ook hard zeg!! En Lee krijgt al echt een hangbuikje *en een chaggerijnig hoofd En Macy krijgt al uier, schiet nu echt op!!

Vreya zit vandaag op dag 260

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:34

Wat een buiken/buikjes weer zeg! heb niet echt de tijd om bij te lezen nu. Moet zo weer werken Maar probeer vanaaf wel wel bij te lezen!

Iwaya nog 29 daagjes te gaan

crazy_funkyJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:39

wow dat gaat snel voor iwaya!!! en lang voor jou denk ik
die laatste dagen gaan voor t gevoel zoooo langzaam voorbij!

ukkie zit vandaag ook op 260 dagen!!
sterre op 255!

ben benieuwd wie dr eerder gaat vrijalover

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:40

vrijalover schreef:
Wat een buiken! Fayette groeit ook hard zeg!! En Lee krijgt al echt een hangbuikje *en een chaggerijnig hoofd En Macy krijgt al uier, schiet nu echt op!!

Vreya zit vandaag op dag 260

Mwoa... als ik ga vergelijken valt het eigenlijk best wel mee:
220 dagen
Afbeelding
255 dagen
Afbeelding

Volgens mij had ze vanochtend trouwens een beetje zucht in d'r tietjes! Man... of ze wordt straks echt een melkkoe of Beeb komt eerder dan gepland

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:52

Kleurtje voor melkkoe heeft ze wel he!

En die shet, ik denk dat het een spannend iets gaat worden, ik zou niet durven zeggen of die drachtig is. Afwachten!

-20 vorig jaar? Volgens mij heb ik dat ook gemist. Zeker in combinatie met sneeuwval zijn die temperaturen vrijwel onmogelijk. Dacht ook niet dat het ooit zo koud is geweest in Nederland, voor dit soort temperaturen moeten we het gelukkig in andere oorden zoeken.
Wel was het erg opvallend dat met die dikke pak sneeuw (die hier in brabant trouwens niet lag ) er een complete geboortegolf was!

@Hollybolly, jij hebt je huiswerk zeker goed gedaan zeg. Wat weet je te vertellen over eind juli/begin augustus veulens? Ik heb mijn huiswerk niet zo goed gedaan, maar eigenlijk was de babe ook in mei geplanned.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:13

zooo jullie hebben weer lekker gekletst en fotos geplaatst....

ik zou voor de scan gaan met dat shetje, dan heb je zekerheid...

Navajo vandaag nog 26 dagen, Cheyenne nog 52 dagen.......het schiet nu echt op al.......