Hier ook wat aparts, ik wilde ph meten maar er kwam bloed uit het uier. 2 stralen, 1 melk ander bloed en ook veel. Maar als je stopt met melken is t ook direct over.
Nu ken ik het van mensen en koeien als een gesprongen adertje. Iemand hier ervaring ermee? Wilde morgen ochtend even dierenarts raadplegen.
Balko, gebeurd vaker, is eigenlijk nooit wat ernstigs. Even in de gaten houden
Jakkes Kiki, hopelijk idd onschuldig
Beterschap Kabayo, rugpijn is kt..
Hier is Kees de eerste. Vandaag 332 dagen, en volgens Tiwi (vorige eigenaar) beviel ze voorheen altijd voor de 322 dagen Ze is echt meeeega dik, heeft al aardig uier, maar verder nog geen hars oid. Ben benieuwd wanneer het komt. Ze is overigens drachtig van een embryo transplantatie veulen
Balko
Geplaatst: 20-02-23 23:34
Toevallig dacht ik vandaag nog dat ik je miste in het topic Vulina!
Bedankt voor de bevestiging mbt het bloed uit uier. Toch rare gewaarwording! Stel ze bevalt, drinkt een veulen dan wel uit dat uier?
En leuk, ik weet van toen idd nog dat Kees naar jou ging!
Vulina
Geplaatst: 21-02-23 00:08
Jawel, ze drinken er gewoon uit. Meestal is het tijdelijk, even in de gaten houden of het uier niet warm of dikker dan de andere kant wordt.
Ja, sorry, ben niet zo actief geweest! Ons bedrijf wordt steeds groter, druk dus..
Vanaf dit jaar willen we ook zelf gaan scannen voor ons zelf en klanten op stal, dus zal wel niet rustiger worden..
Kiki, dat had Fi vorig jaar ook een keertje. Ik schrok me kapot! Bleek gelukkig onschuldige afscheiding te zijn. De helder witte kleur is vaak niets om je zorgen om te maken. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo is!
Kiki succes, ik ga er niet vanuit dat er iets is maar better be safe than sorry.
Balko ja dan zou ik ook even raar opkijken, maar een geknapt adertje klinkt heel logisch (zelfde idee als bloedneus). De boel zwelt natuurlijk flink op dus er staat veel druk op.
Tinniie je mag mooi trots op je hengst zijn, hij is ook echt apart
Vulina leuk dat je even om het hoekje kijkt hier, succes met de uitbreiding! Ik mag het alleen denken en niet zeggen, maar ik doe het toch...zonde dat er geen Groninger hengst op Kees wordt gebruikt maar ET. Maar.. dat is mijn mening en het is niet mijn paard dus klaar
Nog maar 4 dagen tot Veronia veilig is, we komen ook in de buurt.
Hier wordt het langzaam ook spannender. Gister de eerste harsjes gespot aan het uier en de merrie wordt ook wat onrustiger en nukkiger qua gedrag. Dag 323 vandaag, vorige veulen ging ze met 328 dagen.
Ik ben zelf 37 weken zwanger van nr 2 dus niet zo actief hier geweest dit jaar, het was/is een heftige zwangerschap. Wel handig met waken als je Snachts 50 keer moet plassen Geen ideale planning, ik hoop ook echt dat t veulen eerder komt dan mijn baby
stal_HD
Geplaatst: 21-02-23 09:01
Nou nou de dames wachten zeker op zon. En geen wind. Hadden ze beter zondag kunnen bevallen hihihi.
Hier niets bijzonders te melden. Zijn lekker overdag buiten aan het scharrelen en snachts samen knus op stal. Al is flirt al heel druk aan het verharen en begint mijn dekhengst ook steeds iets meer haren te verliezen. Daar is de start dus ook al.
nieky1993
Geplaatst: 21-02-23 09:16
Nou zeg nog steeds geen veulentjes
Quir oooh oke de cameras zijn de alarmen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen
Pomski gefeliciteerd met de mijlpalen. En wat leuk dat alle 3 de veulens mogen blijven. Het is een goed begin die uier. Maar kan nog heel wat bij. Hoelang het duurt is lastig te voorspellen. Bij onze merries beginnen ze gemiddeld 3-6 weken van te voren met uier aanmaken. Alleen skye is nu al 8 weken bezig
Tinniie nou Satinka gaat snel zeg haha.
Kabayo als je Zilver haar uier zo ziet zou je idd denken dat het terug een hengst wordt. Het verschil met de merrie jaren is aanzienlijk haha.
Goldenarrow leuke vooruitzichten met de hengsten.
Fotsy mooi begin van uier. Je merrie heeft een erg lief hoofd vind ik
Cynthia82 ooh leuk op vakantie. Scheelt wel dat de tijd dan vlug gaat. Als je terug bent zijn die 3 weken zo om
Kiki1976 oei hopelijk niks ernstigs bij Bo. Zal even schrikken zijn.. Maar zo te horen hebben meerdere merries dit al eens gehad. Ik duim hard mee dat het gewoon onschuldig is.
Balko ik heb ook al eens bloed uit de uier gehad. Toen een dag met rust gelaten en de dag erna was alles weer normaal.
Vulina Wat leuk dat je weer reageert in het topic. En meteen ook een merrie die het wat spannend maakt
AM_horse haha ze profiteert van avondeten op bed
Sparkyy_8 ooh bij jou ook al spannend. Wel heftig van je zwangerschap. Hopelijk zowel voor jou als je merrie een voorspoedige bevalling.
Kwa dekken staat hier heel wat op de planning
De lege merries worden sowieso gedekt dit jaar. En dan is het kijken van degene die dit jaar bevallen hoe ze het doen en of ze herdekt worden. Ons lijstje ziet er dan zo uit. Booster mag deze merries dekken. De eerste 4 waren leeg dit jaar. De rest even zien hoe ze het doen na de bevalling: Fleur, abby, chrissy, Suzy, Nina, Ashley, jessie, Amy, Lexie En tiesto mag deze merries dekken. Ook weer hier de eerste 4 merries waren leeg, de rest even zien wat ze doen met de bevalling: Daisy, Luna, Roosje,loes, Amber, Blue, Mirthe, Tina.
Bonny ligt eraan of ze deze keer wel een levend veulen krijgt. En saartje twijfelen nog om een jaar over te slaan. Ze is nog jong dus ik wil ook niet meteen elk jaar herdenken.
Overigens ga ik altijd uit van 20% van de merries wat niet drachtig wordt of verwerpt. Dus verwacht/hoop rond de 16 merries drachtig te hebben.
Vulina
Geplaatst: 21-02-23 09:40
Sparky, hopelijk gaan de laatste loodjes dan nu wat makkelijker.. Is het je eerste? Wij hebben 3 zoontjes, alle 3 zwangerschappen makkelijk, en alle 3 tussen de 37 en 38 weken geboren. Dus wie weet, ben je er bijna
Desi, ze is drachtig van Nashville Star en Tanita. Tanita is een elite sport merrie van Metall x Volckmarr
Muronia, ja begrijp ik.. Ons fokdoel is alleen het fokken van dressuurpaarden. Wie weet, als ze te oud wordt voor ET, dat we er eens een Groningse hengst bij doen..
Ik merk dat mijn merries nu al meer rust hebben met de hekken ertussen! Dolly heeft heel veel volledig plat geslapen en zelfs Jolyn zag ik vannacht een paar keer op haar zij liggen (nog nooit zo zien liggen). Dat wordt wat met het birth alarm.
Ik hoop voor Jolyn dat zij snel gaat bevallen, ze heeft echt zo'n druk veulen in haar buik. Zelf is ze heel iel en je ziet af en toe haar hele lijfje meeschudden!
corinadrenth
Geplaatst: 21-02-23 10:50
Helaas nog geen veulen hier. Wel heeft zei heel lekker geslapen vannacht. Ik iets minder haha
Ik ga (als alles nu goed gaat met de bevalling enz) Veronia opnieuw laten dekken dit jaar. Volgend jaar krijgt ze een jaar rust, dan mag Elonia bij de hengst. Ik zou best graag met meerdere merries willen dekken, maar helaas te weinig ruimte voor hier.
Zo weer thuis vanuit de kliniek. Helaas wel een beginnende placentitis. Gelukkig ontsteking waarde nu in het bloed nog 0 Placenta verdikt. Behoort rond deze periode max 0,55 te zijn. Ze hebben op verschillende punten gemeten en varieerde tussen de 0,60 en 0,87 dus echt wel flink verdikt aldus de da. Voor nu 1x daags regumate ( sws tot de 325/330 en dan afbouwen) 1x daags metacam 2x daags ab
Verder is het voor nu afwachten hoe het verder gaat. Volgens de da waren we er op tijd bij maar blijft 50/50
nieky1993
Geplaatst: 21-02-23 12:27
Ohnee wat klote zeg kiki ik duim mega hard dat alles gewoon goed gaat. Gelukkig ben je er optijd bij