[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:13

Dát is helemaal spannend! Wordt wel lang waken op zo'n manier. :Z

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:25

Knolselder ik zeg 29 januari :Y)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:08

Haha, straks als ik weer een eigen topic heb kan je gokjes gaan doen _O-

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:05

Yvk schreef:
Melissa is ze ook al met zwangerschapsverlof of gewoon een keer aan de wandel? Je ziet haar buikje al goed.

We pakken haar zo af en toe is op, ze is pas 3,5, in april zadelmak gemaakt met de basis knoppen en daarna 2 maanden de wei op en nu meestal 1 x a 2 in de week een rondje hobbelen. Niet echt verlof dus maar ook niet hard werken :D

De helft al, nou lijkt het bij mij helemaal langzaam te gaan :+ al zit zaira daar natuurlijk wel dichtbij.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Hoi allemaal, met het oog op dat ik volgend jaar graag een fries veulen wil kopen doe ik hier een oproepje. Wellicht dat er hier bokkers zijn waarvan de merrie(s) drachtig is/zijn en het veulen de verkoop in gaat. Doe mij dan vooral een pb! Kunnen we het er dan verder over hebben :)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:08

Ik heb 2 friese merries drachtig. De hengst veulens gaan de verkoop in, merrie veulens hangt op dat moment van de situatie af :)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:14

Ik lees mee, maar reageer niet zoveel.
Twee jaar bezig geweest om twee Friese merries drachtig te krijgen. Vorig jaar heeft onze Baukje een veulentje gekregen, dat we kort na de geboorte hebben moeten laten gaan ivm met geboorteafwijking. Daarna we hebben haar niet meer drachtig gekregen. Ze wordt volgend jaar 20 jaar oud, dus heb ik deze keuze gemaakt niet meer met haar te fokken. Ze wordt nu lekker recreatief gebruikt en staat nu op een stal dicht bij het strand.

Ik heb een nieuwe Friese stermerrie gekocht, drachtig van Alwin, met merrieveulen(van Nane) van juni aan de voet. een geweldig leuke merrie. Ook het veulen is heel leuk en pittig en best heel groot. Helemaal blij mee. <3
Ik hoop hier een leuk veulen mee te fokken en we proberen onze andere Friese merrie nog keer een een jaar om haar drachtig te krijgen.

Bij de shetlanders zijn er 6 merries drachtig, waarvan er 3 mushroom zijn en 1 merrie draagt de factor voor mushroom, met een beetje geluk volgend jaar 4 mushroomkleurige veulens. Helaas is het hengstje dat de merries gedekt heeft onlangs overleden, dus voor volgend jaar moet ik een nieuw hengstje gebruiken.

Mijn nieuwe merrie met veulen

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:48

Fijn dat ze er toch weer meer zin in lijkt te hebben YvK :)

We zijn een week verder. Dus hier de beloofde foto. Ok, ze is nog steeds dik :')
Afbeelding
Die regenboog! <3

Dit was vorige week
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:03

Melissa ohh nog zo jong. Dan snap ik dat je lekker rustig aan doet.

Mooie merrie Moner!

Cynthia misschien is het dan toch wel een baby-buik :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 01:37

Oooh Moner, ik duim voor champignonnetjes! <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:18

Cynthia leuk zo met die regenboog! En tsja. Het is toch echt een baby buik :D

Moner wat leuk om zo te lezen. Vind die mushrooms altijd heel erg mooi!! Wat is dat voor kleur? Een variant van dun oid? Wat een leuke fries. Wat is haar afstamming?

Dennenboom. Leuk dat je een merrie wellicht houdt :D

Ilsexxx aan mij heb je niks :+ Wel een fries drachtig. Maar van een bonte. En die blijft <3

Knolselder spannend met je cadeautje ! Ik zal je topic dan ook volgen :)

Yvk mijn L2 debuut en tevens laatste wedstrijd van dit jaar is gepland op de 20e deze maand :)
Jeeej op de helft *\o/*

Vienna dat is normaal denk ik? Hier ook nooit een perfecte cirkel :') Is maar net hoe de kleine ligt

Melissa heerlijke beelden <3 Vind de zwarte beentjes zo leuk :D

Dankje caresse!

Gisteren aan de fiets meegenomen naar een vriendin 2 straten verderop. Even met warm water gewassen en daarna wellness onder het solarium {:}
Afbeelding
Afbeelding
En dan vandaag de grote dag. De reden dat ik haar voor de Barock pinto keuring wou hebben was puur voor het veulen zodat die beter papier zou kunnen krijgen en dat het inschrijven makkelijker is als de moeder al geregistreerd is.

Het ging zo goed! Draven aan de hand weer wat lauw en van het achterbeen af. Zoals altijd aan de hand. Los een kanon!! Een 8 op de draf <3 Wordt ze gewoon STER merrie :oo *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna moesten we IBOP rijden. Het was een 20x60 baan en een trage proef :+ Ze was wat op. Wel fijn te rijden. Krijgen we ook nog het ibop predikaat *\o/* Zo trots!
Afbeelding
Afbeelding
Ben heel erg blij. Mooie lovende woorden.
Hier nog een klein stukje film van haar keuring. En ja ze liep bijna de jury omver := (ze jagen haar zo op want ze moest eigenlijk een stukje galop laten zien maar dat paard was veel te blij :+ )

Foto's van deze dag van de fotograaf komt later :D

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:43

Hier zijn ze al ruim over de helft :)
Beide nog een kleine 5 maand te gaan :D
En wiske heb ik nu sinds 2 dagen weer bij de groep lopen, gaat super goed.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:00

Mushroom is een verdunning op vos. Lijkt op silver dapple, welke dn weer een verdunning op zwart is :)
Mushroom is zooooo mooi!

Gefeliciteerd met de knappe resultaten Kabayo! Wat kan ze lopen he :wow: Zou leuk zijn als je straks komt volgen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:38

Gefeliciteerd met zowel het STER predikaat als de IBOP, Kabayo *\o/* *\o/*

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 08:11

Kabayo knappe resultaten! Gefeliciteerd

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:12

Gefeliciteerd Kabayo! Ga je haar ook nog een keer bij het friese stamboek aanbieden voor het STER predikaat?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:33

Gefeliciteerd Kabayo! Grappig moment met de jury :+

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:35

Ik ben helaas niet heel actief op het moment. Maar ik hoop eind deze maand weer actief mee te kunnen praten. Ontzettend veel stress met deadlines en afgelopen zaterdag gespeend en donderdag een uier ontsteking ;( ontzettend balen. Nu vraag ik mij af of je eigenlijk op dit punt in de dracht ookal placentitis kunt hebben? Ze zit bijna op 160 maar ik kan natuurlijk niks zeggen over vroege uierontwikkeoing omdat ze deze nog van het vorige veulen had... Ze gaat overigens nu echt de goeie kant op maar het was echt zo sneu om te zien...

Ik zie gelukkig dat de meeste merries in dit topic het goed doen en al mooie buikjes ontwikkelen <3

Hierbij een foto van die van mij in al haar smerige glorie en depressieve hoofdje :(:) Ze ziet er echt niet uit, maar hoop haar gauw weer op de rit te krijgen voor haar due date

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:50

Charisma schreef:
Gefeliciteerd Kabayo! Grappig moment met de jury :+

Ja oeps :+ Het is soms zo'n doos :')

Dennenboom schreef:
Gefeliciteerd Kabayo! Ga je haar ook nog een keer bij het friese stamboek aanbieden voor het STER predikaat?

Aan de hand draaft ze niet zoals ze los doet. Mocht het kfps de merries ook los willen beoordelen kan ik er overna denken. Of evt nog eens bekijken aan de hand over een aantal jaar. Wil haar dan sowieso eerst sport hebben en het liefste nog een goede ibop. Maar opzich hoeft het nu eerst niet. Ga lekker rustig aan wedstrijden rijden en we zien wel waar het schip strand. Veulens fokken vind ik tot nu toe leuker dan rijden.

Knolselder ah werkt het zo! Interessant. Bedankt voor de uitleg :)

Mukiwacobs fijn dat het goed gaat.

Floripori balen van de uier ontsteking. Hoe kan dat? Ik heb die van mij redelijk veel in beweging gezet na het afspenen.
Over placentitus weet ik helaas niks. Geen ervaring mee. Je zou de DA er over kunnen bellen

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:37

Knolselder schreef:
Oooh Moner, ik duim voor champignonnetjes! <3

hopelijk 4 veulens volgend jaar, dan heb ik ineens veel mushrooms
Afbeelding

Mushroom is een recessieve verdunning van Vos, beide ouders moeten de kleur dragen om een veulen met deze kleur te geven. Omdat ze erg populair zijn zie ik ook veel palominos die ze de kleur mushroom geven.

Soms lijkt een palomino qua kleur op mushroom, maar genetisch heeft het niets met elkaar te maken.

Kayabo
wat een mooi resultaat, maar Silver is ook een hele mooie merrie, ze is bij het KFPS toch ook Ster.
en ook nog de Ibop gehaald geweldig
Mijn merrie is een Teeuwis 389 X Jasper366 X Feitse 293, zelf ster en een vol papier, niet zoveel sport in haar lijn, maar ze heeft zelf M2 gelopen, dat moet weer opgepakt worden. Gewoon een mooie grote en lieve merrie. Het is zo moeilijk om iets goeds te vinden. Ik ben ook heel blij met haar
Laatst bijgewerkt door moner op 07-11-21 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:39

Kabayo, ik denk eigenlijk opbouw van factoren. Ze is behoorlijk ingevallen en heeft behoorlijk mok (denk laag imuunsysteem) en de stress die bij het spenen kwam kijken en het verhuizen. Ik heb zover ik kon alles via boekje gedaan; wandelen en van brok af. En in de gaten gehouden, ik denk dat ik wellicht beter de ergste druk eraf had kunnen halen dmv melken. Maar goed.. nu voor de volgende keer nóg beter voorbereid...

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:59

Floripori wat een ellende die uierontsteking, en zeker omdat ze drachtig is, hopelijk weer snel hersteld

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:38

Caresse07 veel beterschap met de blessure, hopelijk helpt de periode van rust...

Polo97 mooie buik!

Cynthia82 het word zeker spannend! Maar jij had dus ook een spannend nachtelijk avontuur met Idris, wat een geluk zeg dat hij terug de wei in is gesprongen en zich daarbij niet bezeerd heeft. Wat een mooie kleur heeft je merrie, fijn dat ze rustig staat op stal. :)
Ahw die foto onder de regenboog! Nou ik zie daar zeker verschil qua omvang hoor!

For_Que Wat een sprookje, een eigen goedgekeurde lusitano hengst. sterkte met het verlies nog. :(:)

AM_Horses Ja soms lijkt het veulen scheef te liggen en is het heel duidelijk, maar wil je dan een foto maken is ie natuurlijk poef weg. Goed om van jou ook te horen hoe jij het doet met vroege veulens! Mooi buikje bij nigrante hoor, altijd leuk even zo'n mijlpaal!

Pradadaan ook al zo'n mooie mijlpaal, feest!

Charisma 150, mooi getal, ik doe nu ook even een inhaalslag, zal zo uitleggen waar ik het zo druk mee had haha.

Melissa1996 het duurt zeker lang! Maar wat een prachtige valk heb jij, hoop je op dezelfde kleur voor het veulen?

Vienna1987 Pinta heeft dat ook! Modena op 198 dagen nog steeds niet, maar daar zie ik sowieso niet veel aan qua buik, zij is altijd al model wjnvat zonder te dik te zijn, daar zie je 10 kg veulen gewoon niet in zitten.

Knolselder ik stuur je de inlog van mijn camera wel, als je toch aan het waken bent... :+

Moner wat sneu van het veulen van Baukje, en dat ze daarna niet meer drachtig werd.. Je hebt wel een prachtige nieuwe merrie zeg. Zal voor je duimen dat je de mushroom veulens krijgt waar je op hoopt, nu je geen tweede kans krijgt.

Kabayo wat goed, wat een prachtige merrie en prachtig resultaat, je mag trots zijn! *\o/*

Mukiwacobs dan was jij ook op tijd met dekken, fijn dat het goed gaat in de groep. <3

Floripori17 wat een narigheid, hopelijk komt er snel zonneschijn na deze regen.. :(:)

Oke ik had het zelf dus nogal druk. Vorige week zondag kwam Pinta hier nieuw aan, en op dinsdag besloot er blijkbaar iemand dat het draadje er nu wel van tussen kon. Ik was net thuis van stal en toen kon ik weet terug. 1 paard was door de draad gegaan en het hele spul liep bij elkaar. Even getwijfeld en het toen maar zo gelaten. Maar dus wel de hele week veel op de camera gekeken of pinta wel at etc. Extra hooinetten opgehangen. Gelukkig gaat het goed.

samen eten.
Afbeelding

Samen slapen (is een beetje een zoekplaatje, er liggen er echt 2)

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:57

Gypsy, pffff. Ik moet waken van januari tot juli :') genoeg werk, haha! Alhoewel, hoe meer veulentjes geboren zien worden, hoe leuker <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:17

Heb je okk een half jaar vakantie? :oo _O-