[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:32

Thanks voor al jullie reacties over evt een jaar leeg. Ik heb nog niet echt een hengst op het oog. Twijfel aan ene kant om haar te dekken maar denk het wel weer :)

Fotsy mooie camera ook! Welke heb jij?

Ik heb EZVIZ en met mooi duidelijk nacht zicht.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:29

AM, ja. Ik weet dat ze drachtig is van een buckskin bont 1e premie miniatuurpaard van 1m. Ik heb gelukkig de dekbon nog geregeld gekregen ook. Maar dat wordt dus inderdaad vroeg in de gaten houden, en hopelijk niet voor te lang :=

Beetje komkommertijd nu he. Zolang alles goed gaat, nu iedereen bijna in de helft of zelfs er al over lees ik voor sommigen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:48

Janinevv schreef:
Thanks voor al jullie reacties over evt een jaar leeg. Ik heb nog niet echt een hengst op het oog. Twijfel aan ene kant om haar te dekken maar denk het wel weer :)

Fotsy mooie camera ook! Welke heb jij?

Ik heb EZVIZ en met mooi duidelijk nacht zicht.
[ [url=m/QeqhMD.png]Afbeelding[/url] ]

Ja ook duidelijk nachtzicht, das leuk hè.

Ik heb 3 onzif camera’s ofzo iets en 1 Foscam.
Die eerste drie zijn bewakingscamera’s. Nadeel is dat ik ze niet extern krijg. De Foscam was veeeeel goedkoper en is evengoed van kwaliteit vind ik en via de app kan je ook extern kijken zonder extra te moeten betalen.

Das dan toch al positief knolselder.
Ik vind het eigenlijk best ook snel gaan maar nu is het idd wat wachttijd.

Gaan er hier volgend jaar ook opnieuw dekken? Ik weet zo niet goed met die Corona. Triestige tijden en wat gaat de markt doen van de paarden. Wedstrijden worden nu al uitgesteld tot eind 2021. Veulens lijken niet meer zo in de markt te liggen.
En financieel lijken er veel verlies te gaan lijden waardoor er minder zal aangekocht worden vrees ik. Ik zie het nu al met goedkope dekkingen smijten ze naar je hoofd. Tot 500-1000 euro gaat er ineens af. Teken dat ze ook minder aanvragen krijgen of wat denken jullie?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:39

Ik denk dat wij er volgend jaar 1 onder de hengst doen. :)
Olivia laat ik sowieso leeg, die is 10 juni uitgerekend en dat vind ik al laat. En als het dan niet in 1 keer pakt zit je zo weer laat.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:15

Balou_lover en AM_horses, bedankt! <3 Ben benieuwd naar de foto, Balou_lover.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:55

Imaginaerum wat een mooie jurk heb je aan! Had ik ook wel voor m'n lens willen hebben, jullie als koppel zo. :j

Ik heb al een hengst op het oog, maar wil die graag nog in het echt zien. Zoals die nu op de foto staat exterieurmatig lijkt hij niet per se een goede match met mijn merrie... Maar als ik hem dan ohz zie lopen dan klopt dat voor mijn gevoel niet helemaal met de standfoto. Misschien is de standfoto wel gewoon wat ongelukkig genomen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:25

Imagina inderdaad wat een mooie jurk!

Janine hier dek ik inprincipe ook ieder jaar, maar moet zeggen dat mijn merries vaak uit zichzelf anders wel leeg bleven.

Wat een prachtige dikke buikjes ook.

Hier ook een dikbuik op 189 dagen :o

Afbeelding

Alleen rondje stap en draf en verder niet want zadel ligt niet lekker meer.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:27

Wat een lekker dik pensie, DL <3

Ik heb een nieuwe aftel ‘app’. Sinds de nieuwe update van de iPhone kan je de app Colorwidget bij je widgets zetten. Sinds kort zit daar ook een afteloptie bij (optel helaas niet). Ik ben er wel blij mee :)
De kalender daarboven is ook van Colorwidget.
Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:31

Selente schreef:
Imaginaerum wat een mooie jurk heb je aan! Had ik ook wel voor m'n lens willen hebben, jullie als koppel zo. :j

Ik heb al een hengst op het oog, maar wil die graag nog in het echt zien. Zoals die nu op de foto staat exterieurmatig lijkt hij niet per se een goede match met mijn merrie... Maar als ik hem dan ohz zie lopen dan klopt dat voor mijn gevoel niet helemaal met de standfoto. Misschien is de standfoto wel gewoon wat ongelukkig genomen.

Je bent van harte welkom, hoor! :D
Welke hengst? Misschien zijn er mensen die met je mee kunnen kijken?

Dustinlover, dank je! Wat een dikke buik al! :wow:

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:33

hebben ervaren fokkers hier ervaring met ecuchol met dracht?

mijn merrie is bijna 230 dagen, en uit t bloedonderzoek kwam verhoogt leverwaarde. de va adviseerd voer aanpassen en kuur ecuchol toe te dienen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:47

O jee, dat klinkt niet fijn.

Fi is vandaag 6 maanden drachtig!! *\o/* *\o/*
Afbeelding

Gisteren mocht het verwende nest als enige van stal op de wei (want de jouwe gaat toch niet gek doen. Klopt, de mijne vreet alleen :D)
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:22

Beter verwend dan verwaarloosd!

Corina helaas geen ervaring mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:02

corinadrenth schreef:
hebben ervaren fokkers hier ervaring met ecuchol met dracht?

mijn merrie is bijna 230 dagen, en uit t bloedonderzoek kwam verhoogt leverwaarde. de va adviseerd voer aanpassen en kuur ecuchol toe te dienen

Geen ervaring mee maar ik neem aan dat een DA wel weet of dat kan of niet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:09

Ik ken het product geheel niet dat dus kan je niet helpen Corina.

Gisteren nog een vriendinnetje opgehaald 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:10

Ahh een welshje! Gefeliciteerd CP! Welsh met papieren?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:30

Woooow wat een enorme buik Dustinlover, maar niet minder knap!

Goed geregeld Fi! Liefde gaat tenslotte door de maag (die van mij snapt dat buiten alleen niet helemaal). }:0

Leuke toevoeging op de kudde CP! Staat er nou Diva op haar deken? :')

Imaginaerum, het betreft Piece of Cake M (Vigo d'Arsouilles x Diamant de Semilly), is een BWP.
Er staat dat hij wat lengte in de hals mist, maar dat heeft die van mij genoeg. Daarbij staat er dat de rug iets sterker mag zijn, maar ik denk niet dat mijn merrie daarin per se gaat helpen. Op de standfoto lijkt hij enorm overbouwd en super neerwaarts, maar als ik hem dus in beweging zie, lijkt dit dus voor mijn gevoel niet helemaal te kloppen. Daarbij komt dat overbouwde en neerwaartse niet terug in het onderzoeksrapport.
(filmpje https://www.youtube.com/watch?v=uDvdPHMWpzg)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:20

@selente haha dat was me nog niet eens opgevallen maar inderdaad :D m'n dochters hebben de deken uitgezocht. Roze he :')

@DL,euh, geloof het wel. Zal straks even kijken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:23

Ze staat in het veulenboek als ik het goed zie? We hebben dat bij onze cobs niet dus ik heb daar de ballen verstand van :')

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:59

Leuk welshje Cp

Ik zag Lana met dr al bolle buik :)

Fi alweer 6 mnd, gaat nu toch echt hard :))

Kate met 160 dgn (let niet op hoe ze staat, madam had geen zin in poseren :') ) vandaag is ze 164 dgn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze week beetje druk gehad... mede door onze nieuwe huisgenoot... wat een wervelwind :+

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:23

Knappe merrie die Kate, bescheiden buikje nog :)
De kat matched qua kleur :')

Gisteren heb ik even een kleine fotoshoot gedaan van onze hengst. Heel blij met het resultaat :j weer mooi beeldmateriaal voor de website e.d :)

[ITP] The one and only, God of Thunder

Afbeelding
Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:32

Janine ach leuk!! Zo naast elkaar slapen!

Knolselder haha succes, zo'n gevalletje had ik vorig jaar. Wat een ellende. Heb gewaakt vanaf Januari. Kwam pas 22 Februari....

Dustin, zo hee dat is geen bescheiden buik meer!!

Cynthia dat ziet er gaaf uit!! Helaas kan ik dat niet geloof ik! (Geen iphone) wat een bofkont die Fi!! Hoe bevalt de nieuwe stal zo ver?

Cp wat een dotje! Maar wel een hele kleine tinker := Mooie foto's!!

Balou ach wat een lief ding!

Hier twijfel ik nog over dekken volgend jaar. Heb nog een dekking openstaan maar dat word wel ingewikkeld. Aan de andere kant kan ik toch niks anders met mijn merrie..

Hier hebben we onderhand maatje beagle O:) Afbeelding
Dag 180

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:54

Selente schreef:
Imaginaerum, het betreft Piece of Cake M (Vigo d'Arsouilles x Diamant de Semilly), is een BWP.
Er staat dat hij wat lengte in de hals mist, maar dat heeft die van mij genoeg. Daarbij staat er dat de rug iets sterker mag zijn, maar ik denk niet dat mijn merrie daarin per se gaat helpen. Op de standfoto lijkt hij enorm overbouwd en super neerwaarts, maar als ik hem dus in beweging zie, lijkt dit dus voor mijn gevoel niet helemaal te kloppen. Daarbij komt dat overbouwde en neerwaartse niet terug in het onderzoeksrapport.
(filmpje https://www.youtube.com/watch?v=uDvdPHMWpzg)

Ik zit niet in de springhengsten en ik ben geen expert, maar ik word niet enthousiast van de standfoto. Ik vind hem erg neerwaarts, overbouwd en onderstandig. De bovenlijn vind ik inderdaad niet sterk.
De halslengte vind ik op de standfoto niet duidelijk te zien omdat zijn hoofd gedraaid is, de hals is wel wat zwaar en komt diep uit de borst. Op de foto waar hij losspringt, vind ik de hals wat kort.
Ik word niet wild van deze hengst in ieder geval, maar ik ben een dressuurprikker en nog geen ervaren fokker. :D

Balou_lover: nu heb je twee knappe zwartjes. <3
Cp112: de meeste foto's zijn bij mij niet scherp, wel mooie belichting en composities!
Floripori17: strak buikje nog!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:00

CP en gelijk hebben ze! Goed dat je inderdaad betere foto's hebt nu, kan me indenken dat het toch vaak een hoop scheelt.

Balou_lover, als die kleine wervelwind wat ik gaan liggen heb je vast tijd voor een volgtopic nu! :):)
Kate ziet er goed uit, alweer op weg naar de beagle joh, en bijna op de helft! <<)

floripori, hoezo wordt het ingewikkeld? Jij gaat ook al de goede kant op, tegelijkertijd vind ik haar eigenlijk nog best bescheiden haha.

Imaginaerum, dat is dus precies een beetje mijn punt... Daarom wil ik hem graag een keer gaan bekijken om hem zelf exterieurmatig te beoordelen. Ik word namelijk ook alles behalve enthousiast van de standfoto, echter laten de filmpjes ohz mij iets totaal anders zien waardoor ik twijfels heb of de foto wel correct genomen is of gewoon compleet ongunstig. Juist omdat het overbouwde en extreem neerwaartse dat op de standfoto te zien is, niet terug komt in het verrichtingsrapport. Ik vaar niet enkel op de foto van het exterieur, wil graag de hengst live in actie zien en kunnen beoordelen. Van de bewegende beelden word ik namelijk weer wel erg enthousiast (daarom die dus ook even bijgevoegd). :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:48

kan ik me aanmelden?
Mijn merrie is drachtig en uitgerekend 15 april.
naam merrie Mira
hengst: Damali

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:49

CP Prachtige foto's! Is de welsh voor de kinderen of ook fokkerij?

Balou daar komt ook al een mooi buikje! Wat een schattige kitten!

Flori ze is nog mooi bescheiden!