[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:28

He verdorie Suffie, dat wist ik niet, begrijp het helemaal! :(:)

mooi Aniek!

Vergeet het helemaal! Maar welkom stalHD :o

mooney

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:59

Welkom stal HD.
Denk niet dat de vos (tobiano)bont draagt, in theorie zou ze dan minimaal vier witte voetjes moeten hebben.
Wel een mooie combi die je daar hebt, ben benieuwd wat je merrie ervan gaat maken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:43

Welkom stal_HD

Kwa kleur zou ik graag hetzelfde zien als joan's veulen van dit jaar, een mooie Classic Champagne of anders een Amber Cream Champagne. Als het goed is, is het komende veulentje ook een merrietje gezien de maanstand tijdens de bevruchting.
Verder ga ik met Suffie mee. Gezond en wel, staand op 4 benen en lekker drinken bij mama.

Vanavond een telefoontje van de eigenaar van Lavendel gehad. Hij wil haar toch graag zelf houden. Iets wat ik heel goed kan begrijpen. Alleen wordt ze waarschijnlijk komende zondag al opgehaald |( Ze is nu 4 maanden dus op zich kan het wel maar ik vind haar nog zo jong. Het mooiste zou zijn als ze er nog een maandje bij kon blijven.

Hoe heb jij dat met Mabon gedaan Aniek, het scheiden? Gewoon de trailer op gewandeld en de merrie tegelijkertijd op stal gezet?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 00:19

Waarom wil hij dat nu al Noisy? Jammer inderdaad, maar het was te verwachten..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 03:20

Goooh, ik zou graag eens een bruine fokken. Maar dat is maar bij 1 van de 4 combi's mogelijk :( of Fre moest het stiekem dragen, maar dat denk ik niet.

Ik heb een.hengst gekend die enkel wat wit in zijn neusgat of lip had, en die testte positief op tobiano.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:28

Wat jammer noisy :(:) had het gehoopt voor je maar vreesde er al voor.
Maar kijk voor je het weet kan je beginnen aftellen he.

En uiteraard gaan we allemaal voor gezonde veulens en merrie's :)

Jammer suffie, had jij geen rhino vorig jaar of was dat iemand anders in het topic?

Aniekr kleine jongens worden groot

Cynthia ja :D oh dus kleine Ti in Fi's buik, spannend

Jij mag de bruine hebben hoor knolselder _/-\o_
En inderdaad ik ken ook een To getest met maar 1 wit been dus afwachten.
Al zou je eens betere foto moeten nemen van de vlekjes want op deze zie ik geen pawprints

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:37

Noisy, zo snel al! Ja maandje langer was mooier geweest!

Cynthia, Fi heeft vast wat bijzonders voor je in petto dat kan niet anders!

Knolselder, je mag mijn bruine kansen er ook wel bij hebben :p

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:33

Leuk allemaal die wens voorspellingen! Als die allemaal eens uit zouden komen... zijn we een super gelukkig DBT 2017 topic!

Hier weet ik eigenlijk niet zo goed van welke ik graag merrie veulens heb. Ze zijn dragend van een voor mij fantastische hengst maar 4 merries zou niet te doen zijn. Ik heb dan nog een jaarling en 5 volwassen merries.

Als ik 2 merries heb is dat voor mij het makkelijkste. Er moeten er iig 2 voor vrl keur op met veulen aan de voet en als de nu 3 jr een merrie veulen heeft wat ik wil houden mag die voor ster. Die zal sowieso worden verkocht.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:11

Fotsy, stal Maverick had vorig jaar rhino, bedoel je die niet?

Ceasar,
Ik ga ook met één of twee merries voor het keur/elite predikaat, zij krijgen beide in Mei een veulen en in Juli is de Centrale Keuring. Best lastig, maar als fokmerrie zijnde hoop ik op een veulen elk jaar, dus het zal ook niet anders worden..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:12

Een silver dapple wil ik ook wel eens. Maar die kans heb ik alleen daar waar ik een bruine kan hebben :P Dus beide kan al niet :(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:51

Vulina schreef:
Waarom wil hij dat nu al Noisy? Jammer inderdaad, maar het was te verwachten..

Klopt, ik zei ook al tegen hem dat ik het eigenlijk niet eerlijk vond wat ik had gevraagd. Zelf zou ik het ook niet gedaan hebben, denk ik. Hij heeft de lijn 30 jaar geleden opgezet en dit is het laatste merrieveulen uit die lijn.
De reden die hij gaf is omdat ze gechipt moet worden voor de 5 maanden. Doe je dat niet dan krijgen ze een stempel in het paspoort en is het, met een eventuele verkoop ooit in de toekomst, heel erg veel gedonder om haar uit te voeren. Zoiets was het. Ook moet hij haren toevoegen van de overleden moeder. Die liggen in de vriezer maar dat blijft ook niet eeuwig goed natuurlijk. Volgend weekend ben ik er niet en de week daarna is hij er niet, dus komen we op dit weekend uit want na de herfstvakantie is de termijn verstreken.
ik wil ook niet dat ze er ergens in de avond af wordt gehaald. Dan zit ik de hele nacht met een merrie die over de flos is. Dat heb ik liever overdag, dan kan ik haar een beetje in de gaten houden.
Dus zodoende

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:19

Noisy wel vroeg, maar idd soms is het niet anders. Maar kan hij niet zeggen ik laat veulen chippen en laat ze nog lekker even bij elkaar lopen.

Annelies je mag in de toekomst wel een veulen van flirtje kopen... :P Zij heeft nu drie veulens gegeven en alle drie zilver.
Betreft gaya en homozygoot bont. Het maakt mij totaal niet uit. Maar ik vraag het me wel af. Ik zal nog eens duidelijker foto moeten zoeken, of maken, Maar dat is ook lastig met een vacht van alweer zo'n 4 cm. hihi Moony ik ben ook erg benieuwd wat ze produceren. Vind dat altijd zo super spannend. En dan komt straks ook nog de fase van het medelijden hebben met de merrie, en dan de bevalling nog hahaha. Ik ben een beetje emo. Maar goed dat ik niet zwanger ben hahaha. Dat heb ik ook al eens gehad.

Super als je je merrie al zo mooi in de predikaten kunt krijgen. Maar daar weet ik niet erg veel van af. Enkel bij het nmprs weet ik het hihihi.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:28

Welkom Mathilda :D
Gewoon een keer testen, misschien onbelangrijk maar toch altijd leuk om te weten :j

Oeh ik mag dit jaar aansluiten bij de kans op valkjes :D maar eigenlijk maakt het me niks uit. Als ik iets qua kleur te wensen heb zou ik het uit Jupiter wel erg leuk vinden als ze haar dun-gen doorgeeft :o

Aniek, knap paardenkind <3
hahaha had je mijn buikfoto van Jupi niet gezien? Die lijkt al 300 dagen drachtig... dus kom op met die buikfoto's ;)

Hinte, ze spelen heeeel ruig, en toch heb ik maar 1x wat bijwondjes gevonden, verder hebben ze elkaar nog nooit verwond. Ik denk dat het ruiger lijkt dan het werkelijk is. Maar zo fantastisch om naar te kijken <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:02

klopt vulina ;) was erg he

dinsdag komt da inenten en heeft een nieuw rhino vaccin mee, blijkbaar zit er al rhino in frankrijk

ja stal hd met die wintervacht kan je de pawprints al helemaal niet zien, extra spannend dan
oh en silver :9 in de quarters zit geen silver maar vind het supermooi, die rocky's zijn bijvoorbeeld mega speciaal

oh linda een dunskin dan :))

hopelijk valt het goed mee met joan

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:53

stal_HD, zoveel verstand heb ik niet van bont en waar je homozygoot aan herkend. Ik zou die merrie inderdaad gewoon als vos aan zien ;)
Toch maar testen?

Noisy, wat jammer dat je dit terugkrijgt van de eigenaar van Lavendel. Inderdaad ergens te begrijpen dat hij een laatste merrie uit die lijn wil houden, maar snap ook dat het voor jou heel moeilijk is. Zeker als het nu opeens ook allemaal zo abrupt en zo snel moet.

Hier inderdaad Lies naast de trailer en Bon met wat hulp op de trailer en gaan rijden. Hadden voor Lies de kraamstal even weer dicht gemaakt, zodat we haar konden opsluiten (is alweer open inloopstal voor de winter). Hadden op de weg opgeladen, maar voor we weer terug waren bij de wei was ze alweer helemaal kalm, dus heb haar niet eens meegenomen naar de stal.
In de wei hinnikte ze nog een keer (behalve haar veulen kwam er helemaal niemand achter haar aan, want die vonden ons veel interessanter :+), maar vervolgens liep ze door naar het hooi en ging ze staan eten.
Ga haar straks nog even wat longeren, zodat de uier hopelijk snel wat afzakt. Hoopt ook dat het wat scheelt dat ze wel 24/7 buiten loopt.

En Ceasar, snap je dilema. Ik zou van Lies graag een merrieveulen willen en hoop bij Roos dan eigenlijk op een hengst. Daar hou ik nu al een merrieveulen van aan, dus straks krijgt ze er volgend jaar weer een en moet ik kiezen := :=

Linda, het is nog wel een ponykind hoor <3
En kan me Jupi niet herinneren dat ze al zo huge is. Misschien ben ik het vergeten hoor, maar voor mijn gevoel zijn mijn merrie's boller dan wat ik hier voorbij heb zien komen :+

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:05

Fotsy schreef:
Jammer suffie, had jij geen rhino vorig jaar of was dat iemand anders in het topic?

Nee, dat was ik niet (gelukkig), ons laatste veulen lag helemaal verkeerd en hebben we moeten afzagen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:15

AniekR schreef:
Linda, het is nog wel een ponykind hoor <3
En kan me Jupi niet herinneren dat ze al zo huge is. Misschien ben ik het vergeten hoor, maar voor mijn gevoel zijn mijn merrie's boller dan wat ik hier voorbij heb zien komen :+

Ja sorry ponykind hihi

Ahum ahum echt pas 145 dagen :o :')

Afbeelding

Oh ja en ter vergelijk een foto van eind augustus op de keuring :')

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:35

Welkom stal_HD! Leuke paarden!
AniekR leuke foto's zag ze ook al op facebook!
Suffie wat een pech heb je gehad zeg..
Wat een dikkie Linda :o

Vandaag L1 debuut gehad. Ben zelf erg tevreden, helaas vielen de punten wat tegen
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:42

_O- _O- Linda, wat een bolle!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:49

Linda; meedoen aan de Dikste buik van 2017!!!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:49

Cynthia82 schreef:
_O- _O- Linda, wat een bolle!!

:=
Tja dat doet 24/7 weidegang met haar :')
Ik laat het maar gaan, ze kan die extra vetjes straks met het veulen wel goed gebruiken :o hihi

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:56

Zo Linda die is echt dikkie dik! :')
Hoe dik zal ze van t voorjaar wel niet zijn!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:38

Ik vind het nog best meevallen hoor. :D :D

Jupi is echt een leuke merrie! Ik wil ook eens een mooie grullobonte fokken. :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:30

ik vind het ook nog meevallen Linda :D ze ziet er in ieder geval duidelijk drachtig uit :Y)
grullobont :~ :~

oh ja suffie nu weet ik het weer, wat een pech toch maar helaas, en ik denk dat velen onder ons dit niet zullen tegenspreken, kennen we er ook alles van ;(
paarden, het kan allemaal zo mooi zijn maar ook zo triest, ze zien er zo sterk uit maar zijn zo broos.

mag ik even een ambetante vraag stellen kabayo en is niet slecht bedoeld hoor maar waarom wil je met een fries dressuur gaan rijden? Ik vraag me dit altijd af als ik zo een foto's zie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:49

Fotsy schreef:
ik vind het ook nog meevallen Linda :D ze ziet er in ieder geval duidelijk drachtig uit :Y)
grullobont :~ :~

oh ja suffie nu weet ik het weer, wat een pech toch maar helaas, en ik denk dat velen onder ons dit niet zullen tegenspreken, kennen we er ook alles van ;(
paarden, het kan allemaal zo mooi zijn maar ook zo triest, ze zien er zo sterk uit maar zijn zo broos.

mag ik even een ambetante vraag stellen kabayo en is niet slecht bedoeld hoor maar waarom wil je met een fries dressuur gaan rijden? Ik vraag me dit altijd af als ik zo een foto's zie.

En dan vraag ik mij af waarom niet :o
Ik heb mijn pony tot het Z gereden en wou een nieuwe uitdaging aan. Deze fries rijd ik voor mijn werkgever. Haar dochter van 3 komt dit jaar ook uit het land en ga ik rijden. Ik reed met haar in de B al 200 punten.
Het is dus niet mijn fries

En waarom dressuur? Nou.. Springen wil niet echt :P ze is al Z voor de wagen

Wat is er slecht of minder aan als ik vragen mag :o