[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:33

Annebet_ schreef:
Marije, zo hebben wij het hier ook altijd gedaan met de paarden, nu met de mini's ook.
Heb je nog recente foto's van de kleintjes? Ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien :D

Nee ik moet nodig eens foto's maken.
Normaal doen we in de zomer wel een photoshoot met de veulens netjes geschoren maar ik heb de hele zomer niets met de paardjes kunnen doen en nu zijn ze bijna helemaal verhaard en wil ik de wintervacht er niet af scheren. Hebben ze nog hard nodig omdat ze hier 24/7 buiten lopen het jaar door.

Wel heb ik van de 2014 boys laatst wat foto's gemaakt. Had Fire en Fred graag geshowd dit jaar maar dat ging ook niet door.
Hoop ze volgend jaar wel te kunnen showen.

Fire:
Afbeelding

Fredje:
Afbeelding

Fire & Wings:
Afbeelding

Paardenhobby deel ik met mijn vader. Eindelijk gaat hij de mini's ook leuk vinden, hij was vroeger meer van de tuigers en dressuurpaarden. Laatste jaar helpt hij heel veel met de paarden als ik door ziekte en operaties weinig of niets kan doen.
Mijn moeder vond het altijd leuk om te helpen met waken bij de drachtige merries. Dat mis ik wel.

Tjinta, leuk weer een bekend gezicht!
Mooie merries heb je. Duitse vlag willen fokken is weer eens wat anders :D

Vientje, fijn dat ze weer beter loopt!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:59

Hallo allemaal!

Ik ben er deze week wat minder, ik heb een nieuwe baan en het is super druk allemaal dus even wat minder tijd. Vanavond ga ik even bijlezen. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:02

wauw marije... Fredje.... :~
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 20-08-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:05

Knappe naarlingen :D Fredje kan lopen zeg, mooi!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:50

Ach, ze zeggen vaak dat die Amerikaanse mini's niet kunnen lopen. Ik vind het wel meevallen ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:57

Marije prachtig hoor voor een Amerikaander loopt hij behoorlijk. :Y) (grapje hoor en trouwens Ella is hier ook de beste beweger van de bende maar dat telt niet als de andere shetten zijn zeker? :') )

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:09

Mijn beste beweger is marley. Op mini's with spirit heeft ze mooie gangen laten zien, werd ook beloond met 16, 17 en 18 op 20 toen. Dit mag ze gerust doorgeven aan haar veulens :P Maar ze moet het wel maar eens laten zien als ze in een buiten ring moet lopen. Daar toont ze helemaal niet, drukt haar rug weg etc...

28 dagen zitten we trouwens ondertussen en nog steeds niet verliefd op de hengsten. Ben in de zevende hemel. Zal erg bij zijn als ze terug hier thuis staat.

Verder zie ik echt prachtige paarden voorbij komen. Ook heel schattige foto's van kinderen en paarden, vind dat zooo lief!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:21

Pretty, niets mis met een mooie shetlander hoor. Mijn achterbuurman fokt met prachtige grote maat zwarte shets met veel bot en massa en die kunnen ook prima bewegen.
Alleen het is niet te vergelijken met wat hier in de wei loopt. Beide vind ik wel mooi maar ik vind veel arabieren ook mooi en haflingers ook. Lijkt ook niet op elkaar ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:55

Ik heb straks twee merries voor het dikke buiken topic!! :D

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:07

Bn zeer benieuwd naar of je merrie drachtig is. Maar die controle duurt nog ff paar dagen denk ik?

xApple schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben er deze week wat minder, ik heb een nieuwe baan en het is super druk allemaal dus even wat minder tijd. Vanavond ga ik even bijlezen. :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:16

:o Oh wat leuk die complimenten thanks.

Marije whow wat heb je gave veulens gefokt. Heel eerlijk.... ik kan er ook "alweer" tussen schrijven. Jouw kudde is echt van hoge kwaliteit, qua uitstraling en beweging.

Jep misschien dat ik met de duitse vlag nu eindelijk eens de vloek van de vossen doorbreek.

Rianne leuk!

xApple van harte met je nieuwe baan!

Pretty jouw dames zijn echt gaaf.
Foto heb ik zelf niet moet even zoeken of er fotos zijn van de zwarte hengst.

Luna2006 hihi dat is echt spannend zo.. elke dag kijken of ze niet reageert op de hengsten?

Vientje dat is echt wel top, fijn dat de druk eraf is en de rotzooi eruit. Zal een opluchting zijn.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:43

Ik kom me ook melden in het topic.

Mijn Frederiksborger vos merrie is inmiddels twee maanden drachtig.
Het lijkt me erg leuk om iedereen hier te volgen en de vorderingen van de merries bij te houden.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:45

Uhm hoe zet ik ook alweer merries in de beginpost? Moet ik dan een modje pben want na de merriekeuring de 29ste heb ik 2 drachtige merries :')

Wow Marije wat een gave minis <<) :~

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:03

Oooh welke heb je gekocht rianne? ben nu wel heel erg benieuwd!

Tjinta: zelfs zelf niet schouwen, ze staat op training bij mensen. Zie ze zelfs niet eens :( mis haar wel enorm, dat die laatste week maar snel om is

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:09

Moet je inderdaad even een pb'tje sturen, Rianne. Volgens mij moet er nog een hele rits bijkomen bij de volgende update.

JustLizz, welkom!

Marije, zag ook al wat op fb langskomen. Maar wat een prachtige mini's heb jij inderdaad! En ze kunnen ook goed bewegen.

Hier zit Lies vandaag op de 110 dagen en morgen tikt Roos eindelijk die 100 dagen aan :):) En nog veel belangrijker, morgen gaan we wassen, vlechten en rijden we 's avonds naar Kootwijk toe... pffff, het viel tot nu toe mee, maar begin toch wel zenuwachtig te worden ondertussen :):) :):)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:10

Zodra ze bij mij staat zal ik een topic openen. Ze komt ook naar de merriekeuring dus daar kun je dr "live" zien!!

Ben echt blij mn eerste aankoop met papieren :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:14

Jup marley moet er ook bij op nog. Bijna een maandje ver :D

Ben echt heel erg benieuwd welke merrie het is geworden hoor. Weet wel enkele drachtige merries te koop

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:18

Haha ja ze heet Anouk :D Daar is er maar 1 van op de bokt markt :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:23

Wauw knappe merrie Rianne! Ben benieuwd wat ze gaat geven

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:25

Oh ja begin post moet ik ook nog even doen... _/-\o_

Ach Luna2006 ja dat kan ik me voorstellen. Snel de week om!

AniekR spannend!! Heel veel succes in Kootwijk, ik ga voor je duimen dat alles top loopt!
Al over de 100 whow.

JustLizz gevonden zie ik! _/-\o_

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:29

Thanks, ja ik hoop het ook! Ze lijkt tot nu toe wel goed fris op het nieuwe voer. Dus wordt nog leuk met wassen en vlechten := Maar als ze in de ring dan ook maar een showtje weg geeft!
En de dagen beginnen nu gelukkig een beetje op te lopen. In het begin schoot het maar niet op :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:32

Na ja beetje vrij worstelen bij het wassen en vlechten en dan in de ring een show is de goede combi. Slaaptablet bij vlechten en wassen en ook de ring zou toch echt doodzonde zijn.

Geniet er wel van!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:51

Haha ja daarom. Je moet er wat voor over hebben ;) Voor de Regionale keuring was ze wel wat schieterig, maar toen kwamen we op het terrein en daar was het zoiets van; 'oké, dit is allemaal vreemd, te veel om me druk om te maken, laat maar' :wave:
Dit keer hebben we echt onze handen vol aan haar.

Daarnaast hebben we dit keer stallen gehuurd en gaan we vrijdagavond dus al heen. Dus nu proberen zaterdagochtend gewoon lekker lang in de box te laten staan en dan lekker fris de baan in (moesten vorige keer lang wachten bij stamboekopname, daarna nog bijgevijld door de hoefsmid en waren we ook nog vroeg bij de baan).

Genieten ga ik zeker proberen! Wel zie ik het allemaal een beetje als bonus. Ze moest voor stamboekopname en hoopte op een eerste premie. Uitnodiging voor de centrale keuring had ik niet echt verwacht.
Daarnaast hebben we dus boxen. Jaarling die mee gaat moet om half 9 de baan al in, Lies vermoed ik om half 10. Daarna gaan de pony's op stal en komen de stoeltjes te voorschijn en kunnen we lekker van de rest van de dag genieten in ieder geval :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:55

Klinkt als een leuke dag Aniek. Lekker genieten is ook super belangrijk.

Dankjewel Luna, ik vind haar ook heel erg mooi en ze is erg lief al zijn de afgeschoren manen niet echt mijn ding :')

Ik ben best zenuwachtig voor de keuring van anouk. Het is toch mijn allereerste keuring.

Ik herhaal mijn vraag nog even. Hoe zorg ik ervoor dat in ieder geval liz wordt toegevoegd in de beginpost?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:59

Zoals ik op de vorige pagina al zei, Rianne. Je moet de mod die de openingspost geplaatst heeft even een pb sturen met de info (staat ook in de OP).
Kan wel even duren voor het aangepast is. Volgens mij spaart ze ze op.