[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

miicchhellee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:44

Mijn merrie kan ook echt geen andere merries en ruinen uitstaan nu..
onze stallen zijn aan de zijkanten dicht maar aan de voorkant open, als iemand langskomt is de hel los...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:45

het kan echt reuze meevallen hoor.

pepper is momenteel ook echt heel erg,valt alle andere merrie,s aan.
ik kan alles met haar en naar andere mensen neemt ze afstand maar ik weet dat als het veulen er eenmaal is ze zelf ook wat relaxter word.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:48

Oke ik ben dus niet de enige die dacht dat haar merrie gestoord werd van haar hormonen hahah dacht serieus dat een draadje bij der los was _O-

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:50

Mijn merrie is super relaxt en easy ook naar anderen toe.
Maakt zich ook nergens druk om.
Gelukkig

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:58

Mijn merrie laat juist meer toe van de anderen. :P

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:58

Mijnes is juist heel blij op een roze wolkje, nog nooit zo lief geweest... Ze zit nu op 216 dagen dracht.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:11

Ik ken Fairy niet anders dan drachtig :D Ben dan ook heel benieuwd hoe ze is als ze niet drachtig is! :P
Ze is op het land heel lief naar andere paarden, maar kan soms wel ineens uithalen. Ook haalt ze uit naar paarden die achter haar langs lopen :+
Wish is een dominantere merrie en die laat altijd duidelijk zien dat ze 'de baas' is. Nu ze drachtig is laat ze dat wel nog duidelijker zien. Ook als het paard nog niet eens in de buurt is.

Inowa toch een klein beetje gefeliciteerd met de dracht van Joy, ondanks dat ze natuurlijk beter niet drachtig had kunnen zijn. Hopelijk komt ze snel een beetje aan! De dierenarts heeft mij een keer een tip gegeven bij magere paarden om onbeperkt luzerne te voeren en een flinke scheut zonnebloem olie per dag. Misschien heb je er iets aan :) Al komt het met jou goede zorgen vast goed! +:)+

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:20

@ Nicole, haha bollie, nee Hollie was mijn vorige merrie de moeder van Haaijke.
Vandaar die naam. maar die was altijd zeer bol in dr dracht, daarom twijfelde ik ook zo lang.

leuk maar 9 dagen verschil, gaat nu al mooi snel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:27

Nicole schreef:
inowa gelukkig dat pepper nog drachtig is, al had ik gehoopt dat joy niet drachtig was maar het is niet anders ze is idd aan de schrale kant maar dat kan niet aan jou liggen in ieder geval.

Meiden help..
Mijn merrie kan geen enkel paard meer uitstaan, ja dan bedoel ik echt niet uit kunnen staan he, al komen ze maar voor stal langs vliegt ze naar de deur om in de aanval te gaan.. Naar 1 ruin heeft ze het niet dat is haar vriendje daar gaat tot nu gewoon goed mee, maar op stal poeh ze kan echt link uit de hoek komen.. En vrouw met hormonen die je zeg maar beter niet in de weg kan lopen? Naar mij doet ze niks als is ze wel een beetje gefrustreerd van de nieuwe aanwinst denk ik..

Maar ik hoop toch wel dat het beetje afzakt voor der, dit geeft zelf ook niet echt rust voor der.. Volgende week tussenwand eruit slopen 1 deur helemaal dicht zetten en hek voor de opening zodat ze wat rust vind. Moet je na gaan als veulen er straks is en naar andere paarden is :=

Zo is mijn merrie altijd hihihi.
Ze heeft een vriendje: die is onderdanig genoeg om de ene keer te krabbelen en de andere keer alle kanten op gejaagd te worden. Haar persoonlijke slaaf :P

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:31

Mijn merrie is inmiddels ook een heuze heks geworden.
Was altijd super goed met andere paarden, merrie's of ruinen maakte niet uit, ze kon overal bij.
Inmiddels heeft ze zelfs haar beste vriend/minnaar toegetakeld, is nog nooit gebeurt maar ze heeft hem goed te pakken gehad in de paddock :+
Haar oren draaien ook overuren, voornamelijk naar achter :o

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:34

Die van mij heeft dus laatste dagen een vrij drukke baby. Ze vind het dus heerlijk als haar vriendinnetjes terug duwen :') Is volgens mij ook wel bijzonder.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:48

Willen de kenners even hier naar kijken?

Afbeelding

Ik zag twee dagen geleden dat aan de ene kant naast het uier de huid wat rood was. Nu lijkt het rondom de uiers wat rood. Ik heb geprobeerd om er wat uierzalf op te smeren eergisteren en dat is een beetje gelukt, maar de merrie is erg boos als ik eraan kom en slaat (flink en snel) uit. Ze is sowieso altijd heel snel met haar achterbeen met alles, dus ik kijk wel een beetje uit wat ik doe zeg maar.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:52

Murosch ik zou toch proberen om er meer aan te zitten hoor.. Is het haar eerste veulentje? Maiden merries willen dan nog wel eens hebben dat hun veulen niet mag drinken.. Ik zit er elke dag wel even aan met beetje schoonmaken enzo dat ze er aan went in begin vond ze ook echt niet leuk maar nu accepteert ze het.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:59

Sommige merries moet je ook vlak na de bevalling in bescherming nemen.
Die kunnen bijna door de tralies komen om iedereen die passeert aan te vallen.
En lopen daarbij dan ook het veulen onder de voet.
Ken een merrie die dat in de eerste 5-6 dagen zelfs naar alle mensen doet.
Daarvan doen ze altijd dekens over de wanden zodat ze niemand meer ziet langs lopen.
Overigens zakt het daarna weg en staat ze gewoon met andere paarden op het land.

Mijn merrie heeft de eerste dagen wel een afkeer naar andere paarden.
Maar meestal hoeven ze als merrie met veulen niet zo heel veel te doen behalve boos kijken.
Maar goed die van mij is dan ook wel erg dominant dus die hoeft toch niet veel te doen om respect af te dwingen

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:16

Gelukkig komt die van mij in principe apart te staan zo'n anderhalve maand voor haar bevalling. Ze gaat altijd al als eerst naar buiten, dus dat scheelt bij die van mij denk ik een hoop. Is ook een heel beschermend paard.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:20

Mijn merrie is sowieso soms al een bitch naar andere paarden toe. O wee als ze in haar buurt komen...ze is ook wel de dominante merrie van de groep (ze staat met 4 andere paarden op wei/ stallen naast elkaar) :D
nu is het wel "erger" dan normaal; voor ze drachtig was, kon ze met bepaalde paarden nog wel goed opschieten, maar nu is dit zo'n beetje haar standaard blik naar haar buurmannen:

Afbeelding
ze gaat dan soms ook echt in de "tralies" bijten :=

Na een paar keer hebben andere paarden het wel door en word ze met rust gelaten :+
naar mensen toe is ze nog steeds braaf en een enorme knuffelkont, gelukkig

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:03

Pittige tantes hier in het topic!
Mijn fokmerrie is uitermate braaf en lief, daar kan ik geen verkeerd woord over zeggen. Ze voedt de jaarlingen af en toe wel even op als ze brutaal zijn, maar het is een uiterst vriendelijk en sociaal dier. En om eerlijk te zijn vind ik dat wel fijn, ik heb ze tot een paar weken voor het veulenen ook altijd gewoon bij elkaar lopen namelijk.

Mijn vorige fokmerrie was minder gemakkelijk, poe, dat was ook een echte tante. Dat vond ik toch wel lastig en ik ben blij dat de nieuwe fokmerrie een stuk gemakkelijker is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:28

Urielle haar buikje lijkt nu wel gegroeid,ik meen me te herinneren dat je twijfelde?

Astridklomp wat een verschil ineens :wow:

Tinnie ik zou uitgaan van de laatste dekking,dat zou dan wel aardig overeen komen met het uiertje. Gewoon goed in de gaten houden,heeft ze nog al een veulen gekregen bij jou?

Fotsy ze wil nou nooit helemaal op de foto staan hé? :+

Flinke buik Onley. Fijn dat de zweer weg is.

Succes Inowa!
Toch drachtig nu,oei,hopelijk voelt ze zich snel weer beter dan.
Snijmaïs ok,daar krijg je alles dik mee,maar ik zou de brok ook niet helemaal laten vallen.

Myrthe zo houdt ze je wel bezig natuurlijk :(:)

Nicole oei jouw merrie hangt dus de bitch uit,ja vlak na het veulenen zal dat ook wel niet zoooo zijn :=

Welkom Hollie,nu ben je het zeker zeg je,heb je haar laten opvoelen?

Murosh het zit nu inderdaad rond de uier ook wat roder. Ik zou ze inderdaad wel blijven proberen gewoon te maken aan gefrummel rond de uier ook al is dat soms makkelijk gezegd. Hier staat een merrie die we al 10 jaar hebben en ze heeft al 5 veulens gekregen en nog kan ik niet aan haar uier zitten. Alleen als ze pas bevallen is dan laat ze haar wel melken,alsof ze het weet dat het om te helpen is {:)-:( (de dag erna is het dan weer blijf van mijn lijf..)

Ik heb geen chagrijnige drachtige merries eigenlijk. Ze blijven lief al is Nikita wel meer hittepit als anders nu,maar niet stout of boos.
Morgenavond scannen,ik ben benieuwd. :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:30

Halen je ze een aantal weken voor het veulenen uit elkaar dan Carola?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:52

mijn merries zijn juist als ze drachtig zijn nog aanhankelijker dan normaal en dan zijn het al zulke knuffelaars :D ik vind dat wel prettig, ik heb ze nu ook alle vier bij elkaar staan , de hele winter, ruin, hengst , en 2 merries, vlak voor de bevalling gaan hengst en ruin even op een andere wei, vlak daarna gaat alles weer bij elkaar

Afbeelding

de stippel is de ruin Danie, de bruin bonte is mijn amha hengstje Yuma en de zwarte is nmprs merrie Joanna en de vosbonte is een amha merrie Glowy, beide dames zijn drachtig van Yuma

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:00

heerlijk Jolandje hoe je het daar voor elkaar hebt. Ik zou wat doen om dat betegeld stuk hier ook te hebben voor de paddock!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:06

Ik vind het echt leuk om te zien hoe verschillend merries kunnen dragen, de ene echt al een flinke buik en de ander heel bescheiden. de tijd gaat nu al echt snel, voor je het weet zijn de eerste veulentjes er al.

Mijn merrie is ook alleen maar aanhankelijker geworden nu ze drachtig is, naar mij iig, de ruin waar ze bij staat is gewoon een beetje een hufter naar andere paarden toe dus daar krijgt ze niet zo veel aandacht van, ze dan ook niet dominant en laat het allemaal maar een beetje over der heen komen.
Ik mag wel overal aan zitten, voel regelmatig even naar het uier.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:16

Mijn merrie begint ook te veranderen in een ware heks :')
Naar mensen word ze steeds aanhankelijker, maar haar buurman/vrouw kan ze niet meer uitstaan :')

Hier ook een maiden en ik laat haar ook wennen aan aanraking bij de uiers, ook handig voor de melktest straks

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:27

pretty.dit hebben wij ook nog maar een paar maanden zo, het stuk zand wat erachter ligt is nu net een zwembad, zo kunnen ze dag en nacht lekker schoon staan, het hout rechts is de inloopstal

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:46

Wauw jolandje wat heb je het goed voor elkaar zeg, heel mooi!!