[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:35

Hier een brutaal veulen als ik mams in de wei zet en Juwel in de rijbaan er naast en ik kom een uurtje later terug staat Bug gezellig bij Juwel en Jade ongeveer 30m verderop in de wei te grazen... makkelijk zo'n oppas in de rijbaan...
Dus ik wilde Bug uit de rijbaan halen door met Juwel naar de wei te lopen was ik er bijna draaid hij om en rend naar het draad stapt er vakkundig overheen tussendoor en achterlangs en hopa loopt naar mama krijgt een standje en gaat drinken.
Nou schiet mij maar lek maar dit is toch geen normaal gedracht?
D'amour zou helemaal in blinde paniek zijn als O'marisa naast haar stond met een staldeur er tussen...
Ach het ventje is wel super leuk alleen ook heel achterdochtig maar dat komt door het schoonmaken van zijn oogjes steeds.

Gefeliciteerd ik zag dat er nog een veulen geboren was weet even niet meer bij wie...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:59

Nicole288 schreef:
Diane_Basje schreef:

Bij minimal hebben ze nog altijd een wit hoofd, dit veulen heeft een mini kolletje en een snebje.

Dacht ik toch al bijna dat ik het allemaal begreep, haha. Dat was namelijk ooit van mijn merrie gezegd. Heb nu dus echt geen idee waar haar maanoog vandaan komt. (Vader had het sowieso niet, moeder ken ik niet)

Rosa;
Afbeelding
Duidelijk te zien dat ze één maanoog en één bruin oog heeft en de witte haren op haar hoofd is alles wat ze aan aftekeningen heeft. Die witte haren zijn dus niet het hele jaar zichtbaar.
Weet iemand dan wat haar blauwe oog veroorzaakt heeft? En wat dit voor het veulen kan inhouden?

Dit is de hengst;
Afbeelding

inowa schreef:
Diane_Basje schreef:

Ff heel stom vraagje, Rosa is nu al een paar dagen heel erg winderig en dat is ze eigenlijk nooit. Voer is ook niet veranderd. Herkent iemand dit, hoort dit bij het hoogdrachtig zijn of is het toeval? Ze stond gister ook heel zwaar te ademen (eventjes) maar was wel actief. Banden worden nu ietsje slap (echt heel klein beetje maar) en spenen zijn nog naar elkaar toe gedraaid. Lijkt dus niet alsof ze al richting bevallen gaat. Iemand die me hiermee kan helpen?

dit hebben die meiden van mij ook al een paar dagen
vooral pepper is op het moment heel erg,steeds recht in mijn gezicht

O oke, ja mijn moeder zei dat dit ook weleens bij zwangere vrouwen voorkomt. Heb ik ook geen ervaring mee.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:11

Talida schreef:
Ik wil ook lekker kroelen maar Flo bekijkt alles nog met een gezonde dosis nieuwsgierigheid en achterdocht pfff. Mis het tutten gewoon, Tal laat het op de wei wel toe maar makkelijk is anders.

Mounya is ook niet erg aanhankelijk, nou komt dat mede door moeder, die gaat er vaak tussen staan. Of duwt haar dan weg. Mij lukt het alleen in stal een beetje als Ella hooi staat te eten en ik ga zitten, komt ze voorzichtig snuffelen.
Heb jij al met een halster kunnen oefenen Talida?

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:15

Oh dat winderig had Ella ook heel erg last van. Al een paar weken voor de geboorte. En ook steeds kleine beetjes poepen, en elke dag werden ze kleiner en meer!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:21

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het blijkt dus meer voor te komen. Ze moet nu nog 3 weken, maar dit kan ze dus gewoon een paar weken volhouden. Was vanmiddag aan het wandelen, maar het is echt geen gehoor haha.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:29

Halster gaat, onder protest, in dr box. Ze doen het vanuit stal elke dag dus heb geen idee of het ondertussen al beter gaat. Als je dr eenmaal hebt dan ontspant ze eigenlijk gelijk, maar tis niet even erheem lopen en een halster om doen.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:32

Ja bij mij ook alleen in de stal, veel protest, dus het is wel een gevecht. In de wei hoef ik het niet te proberen, dan rent ze weg en komt ze echt niet meer terug!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:39

Ach gaat vanzelf wel beter worden schijnt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:46

Jee zal ik die van jullie iets van die van mij geven? Die heeft naar mijn idee iets te veel hahaah... brutale aap.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:55

Haha, doe maar!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:09

Coldstar gefeliciteerd!!! *\o/*

Caesar, kan in principe geen kwaad ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:14

hoe vervoeren jullie merrie met veulen? 1,5 hald of 2 paards? Zonder stang lijkt me voor het veulen beter maar niet voor de trailer en niet voor de merrie. Enneh ik weet 100% zeker dat Tal de trailer niet op gaat als Flo nog buiten blijft staan, dus hoe doe je dat? Veulen erinduwen en hopen dat moeders snel volgt?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:18

Ik ben veel te laat begonnen met halstertjes omdoen , en de ene is wat vranker dan de andere momenteel ,die van Bibi ( Florian) komt zo naar me toe terwijl de andere nog wat tijd nodig hebben.

mama's met veulens :P

Afbeelding

Afbeelding

Iris dag 265

Afbeelding

Florian

Afbeelding

Maryline

Afbeelding

Afbeelding

uier Laura :Z

Afbeelding

en Boelleke nog een keer :o

Afbeelding

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:26

Talida schreef:
hoe vervoeren jullie merrie met veulen? 1,5 hald of 2 paards? Zonder stang lijkt me voor het veulen beter maar niet voor de trailer en niet voor de merrie. Enneh ik weet 100% zeker dat Tal de trailer niet op gaat als Flo nog buiten blijft staan, dus hoe doe je dat? Veulen erinduwen en hopen dat moeders snel volgt?

wij vervoeren altijd in 2-paardstrailer (maar anderhalfpaard is ook geen probleem) we halen dan het tussenschot wel uit de trailer, maar laten stang er voor en achter wel inzitten. Ligt beetje aan merrie/veulen hoe we het doen. Als je idd drukke merrie hebt doen we ook eerst veulen in trailer, maar soms kan andersom ook goed... en we doen altijd rek achter, maar dat heb je ook vast wel... Heb al al paar keer een veulen achter uit de trailer zien springen waar mensen vergeten waren rek ervoor te doen :)) :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:27

Halster om doen is hier ook nog steeds een gevecht :D Maar hij geeft zich snel over. Nu snel hopen dat ie niet meer zo groot is... dan kan ie vaker om.
Ze zijn net weer ff 2 uurtjes buiten gweest. Het miezerde iets helaas.... hopelijk snel mooier weer.

Talida schreef:

Met mijn oom deden we altijd 2 paards, stang eruit. Merrie vast geloof ik en veulen los ernaast. Wel ALTIJD een veulenrek aan de trailer maken, of zeil dicht.
Wij duwden het veulen vaak recht naast de merrie mee de trailer in. Ging eigenlijk vanzelf, nooit problemen gehad.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:28

leuke foto's amandake! vind bolleke ook skattig :D Moet je ze nog steeds zovaak aanleggen of gaat het al beter?

vanacht gaan we ook niet vaker.. veulen leek maandag er aan te komen, maar nu lijkt het toch weer veel minder.. wacht vast op mooi weer, dit weer is ook niets, bah

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:28

Ik heb geen drukke merrie maar een eigenwijze merrie die het totaal aan dr eigen bui laat afhangen of ze wil of niet. Lukt altijd wel hoor, en snel maar heb zo'n onderbuik gevoel dat een veulen hebben de boel niet gaat helpen...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:29

wij moeten trouwens ook nog opzoek naar een veulenrek.. We wilden zo'n mooie ijzeren die vast aan trailer zit, maar helaas gooide het kopen van een andere auto roet in het eten, hmpf maar als iemand nog een rek weet voor bockmann trailer?? :+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:31

Ik doe mn zeiltje wel dicht, zo vaak zal het niet voorkomen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:33

Talida schreef:

Hier op 1,5 paards trailer. Eerst veulen erin en dan de merrie want die is een ramp om te laden. Stangen blijven erin daar loopt het veulen gewoon onderdoor. Let wel op dat je deurtje goed dichtzit, ook aan de onderzijde als het veulen er met zijn voetje tegen stoot. Merrie staat wel vast.

Het halster omdoen was bij het enige merrieveulen dat we hier gehad hebben een ramp, ging pas na lange tijd goed. De hengstjes ging over het algemeen na een paar weken best goed.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:34

@roos : ze begint al meer moedergevoel te krijgen en wast ze al af en toe ,leg ze nog steeds aan momenteel.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:35

Hmm lees net jullie over de trailers. Wij hebben een 2-paard maar als je het tussenschot eruit haalt zijn er geen stangen meer, zitten dus allemaal aan het schot vast.
Dus de merrie staat dan echt helemaal vrij kan dat wel?
Ook hebben wij geen veulenrek :\

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:35

Zo Amandake, die zijn al goed gegroeid zeg! Al geen echte veulentjes meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:39

Amandake, wat een heerlijk bont gezelschap!

Hier vervoer ik ze niet in een trailer maar heb ik de luxe van een grote vrachtwagen. :o Eerst de merrie erop, snel vastzetten, en dan het veulen er op tillen. Veulen in het vak duwen, maar die kan ook voor de merrie lopen. Klep dicht, en rijden maar. Eigenlijk blijft het veulen altijd heel braaf staan (camera, makkelijk te controleren ;) ).
En als het spikkeltjes zijn zijn ze gewoon helemaal makkelijk als ze een maand of 4 oud zijn, gaan ze gewoon vast in hun eigen vak, want dat zijn knappe mannen die alles kunnen en heel stoer zijn. :j

Devdan
Afbeelding

Dotje
Afbeelding

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:39

Wat staan ze daar gezellig bij elkaar, leuk zo al die mama's met hun kleintjes.