[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:48

Gefeliciteerd Joto dat Victoria toch nog drachtig is :D
namen: Gerbrich, Giovanni, Haldor, Hélena, Isis, Ilco verder kom ik niet vandaag ;)

Ik zou eerlijk gezegd ook nog niet zo snel gaan scheren... ga het proberen zonder scheren dit jaar al zou het wel kunnen gezien veulen pas in juni komt, maar vind dat er nu nog niet echt genoeg vacht op zit om echt te scheren. Wie weet blijft ze er wel lekker dun in dit jaar ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:20

hehe, ze word zowieso nu nog niet geschoren. Maar eigenaresse ompraten gaat ff tijd kosten:P

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:14

Jaja het duurde dan ook even, maar tis toch gelukt :D , nu hopen dat alles goed blijft gaan, aangezien Vic net dik een week goed ziek is geweest.

meestal komen de namen wel als de veulens er zijn, maar met 5 is het fijn om wat achter de hand te hebben.
Isis hadden wij ook al ja, de rest niet zo fan van haha

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:20

haha ik ook niet :P zijn puur namen van paarden die ik ken/heb gekend met die letters! Namen hebben we gelukkig nog wel even voor :D En anders in het centrale namentopic kijken staan ook hoop verschillende in.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:30

Gerben, Imke. Gaat verder denken....
Ik ben al helemaal aan het stuiteren.... Vanavond weet ik meer als het goed is... (Als veulie er een beetje mooi bij ligt).

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:40

SAFFIER SPANNEND HOOR IK BEN BENIEUWD

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:45

saffier ben ook benieuwd!

ik hoef hiba niet te scheren :P das een grasmaaier hihi

we zitten alweer bijna op de 150 daagjes..
was t maar al begin april :D droom droom droom..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:46

Nou he, die hele winter kan me gestolen worden!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:50

zo ben ik ook weer eens :P
Sool: 177 daggies :D
Byl: 86 daggies :D

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:05

Toppie, kon afgelopen seizoen alleen maar meelezen en van foto's genieten maar nu mag ik mezelf hier ook melden!
Mijn friese stermerrie Ammarins ( Olof x Jochem) is vandaag 75 dagen drachtig gescand van Wobke 403!! Het was net een pretecho zo leuk, hoofdje, lijfje en vier beentjes. Vindt het maar spannend allemaal. Zag er prima uit dus ik laat nu ook niet weer controleren, nu maar wachten op de grote gebeurtenis......

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:14

Proficiat BKS!
En ik mag nog blijven met 2 drachtige mutsen...
Gisteren nog de grote merrie gescand voor de rekening van de hengstenhouder :=
Daar gaan de €'tjes maar in ruil voor een prachtig veulen :o

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:42

gefeliciteerd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:44

Gefeliciteerd BKS :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:03

BKS Gefeliciteerd!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:11

Spannend Saffier!! Ben erg benieuwd. Voor hoeveel % kloppen de uitspraken? Ben dr wel benieuwd naar..Dan kom ik "even" met 5 paarden naar Frankrijk haha..

Gefeliciteerd BKS! Wij verwachten het 1ste veulen van onze Wobke merrie (drachtig van Eibert) tevens is deze merrie vorige week Ster geworden :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:24

BKS gefeliciteerd

Ben ook heel benieuwt hoe het zal zijn Saffier een echo van buiten af. Hoop dat het veulen er mooi voor ligt zodat je een mooi plaatje ervan hebt en goed alles kan zien.

Nog geen hengstige O'marisa gezien maar ga niet te vroeg scannen nu het hoeft toch niet voor een gust verklaring en nog een keer dekken kan ook niet meer omdat de hengst weer bij de eigenaar staat dus hoop maar dat ze zo lekker zuur blijft tegen Juwel en Draco.
Dacht ik vandaag weer rustig wat te gaan doen met O'marisa staat ze weer met een dik been. Ik word er echt een beetje moe van.
En had mijn jaarling en hengstveulen binnen gezet (samen omdat ze het heel goed doen met elkaar zo in de enge boze wereld) heeft D'amour heel netjes de box open gedaan en is gaan struinen in de schuur. Ze hebben samen (D'amour het meeste waarschijnlijk) een hele zak van 20kg wortels vermorzeld en opgegeten, D'amour is het konijnenvoer wezen plunderen en het kippengraan en vervolgens hebben ze samen de losse stroplakken van de pallet afgehaald en zijn er lekker op gaan liggen omdat de deur van de stal weer dicht was gevallen en ze er niet meer in konden. Oh en dan vind je ze in het gangpad (1.50mbreed en 4m lang) achter elkaar met de hoofden naar elkaar toe en de voorbenen van Draco over die van D'amour heen geslagen alsof ze elkaar omarmde tegenover elkaar te slapen. Toen ik het licht aan deed keken ze me aan van "doe dat licht weer uit we zijn nog aan het slapen..."
Ik was wel even boos maar ook wel vertederd en verdrietig ze hebben niets aan hun avontuur over gehouden maar toch het had allemaal zo anders af kunnen lopen ze hadden hun benen wel kunnen breken of wat dan ook tussen de pallet van het stro.
Pff ze is nu omgedoopt toch rasechte NAARling. En tsja Dracotje die gaat en staat waar D'amour ook gaat en staat maar nu heeft hij zich alleen op de wortels en het kuilgras gestort gelukkig.
Ze gaan maar even niet op de box s'nachts maak het afdak wel dicht en ga de box helemaal aanpassen aan D'amour haar fratsen...
Moest het effe kwijt hoor sorry voor het lange verhaal.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:43

Joto: Ik krijg 50% garantie :=
Ik zie het wel hoe het ligt en of er iets over te zeggen valt. Dit is gelijk een mooie laatste controle of ze nog drachtig is, en gelijk ook voor de verzekering.

@Kappie Girl: Heb je geen foto's van die twee gemaakt??
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar gelukkig is er niets gebeurd...

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:50

Ik zie gelukkig dat ik niet de enigste ben met een Friese merrie Joto! Gelukkig want je komt niet zo veel Friezen tegen op Bokt.
Bedankt voor de felicitaties allemaal.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:05

@ Saffier.. Hmmz daar doe ik het niet voor haha.. En bij de gedachte dat we 4 of 5 hengstveulens krijgen, krijg ik al de kriebels haha, heb nu nog enige hoop op een merrie.

Inderdaad BKS! Voel me altijd buiten gesloten hier :D , en nog zijn er mensen die benieuwd zijn wat voor kleur er uit komt haha.
wij verwachten er 5, dus ben nog lang niet klaar hier

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:21

ik was zo bang dat er 1 niet goed was dat ik ze meteen omhoog heb getrokken achteraf dacht ik kon ze wel laten liggen en een camera pakken maar toch niet gedaan dan zou je zien dat ze over eind komen en ze elkaar verwonden. Nu trok ik eerst Draco omhoog en daarna kon D'amour ook rustig omhoog.
Ik heb de film terug gekeken van de waakcamera voor de drachtige merrie's dus kon alles zien wat ze gedaan hebben en hoe.
D'amour heeft net zo lang zitten wriemelen en likken aan het stal slot dat het palletje opzij is gegaan en ze de schuif los heeft gewriemeld daarna is ze eerst ruim 3uur alleen wezen struinen en toen ze de wortels had gevonden kwam Draco toch ook maar de box uit alleen toen heeft D'amour dus achteruit gelopen waardoor hij tussen wand en deur in kwam en hij is vooruit gesprongen en de deur is dicht geduwt door D'amour.
Tsje toen konden ze er niet meer in. En na 20kg wortelen krijg je toch slaap denk ik en dan strooi je een bedje van losse plakken op en ga je slapen. ik heb erg gelagen om de film en ik ga hem op cd zetten want die wil ik wel graag houden onze houdini.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:28

haha lekker stel heb je lopen KG! :) Maar volgende keer idd maar een D'Amour bestendig slot op stal.

Kleurtjes gokken doe ik ook niet hoor ;) wordt donkerbruin, zo niet dan is er iets vreemds aan de hand... Friezen verwachten we er 3 volgend jaar op stal. 1 in april, 1 in mei en 1 in februari als ik het goed heb onthouden...En dan nog de mijne en een bonte pony die in mei een veulen moet krijgen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:56

@ KG; De leukste momenten moet je hier op bokt zetten :D

Bij mij is heel veel mogelijk qua kleur:
Bruin bont
Zwart bont
Vos bont??? (alleen als de hengst het vosgen ook heeft)
Zwart
Bruin
Vos??

Ben nu even aan het uitrekenen hoeveel kans ik heb op de verschillende kleuren :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:58

Ha ha, zie dat het bij jou net zo spannend is kwa kleuren als bij mij
Saffier :=

Ik ben ook heel benieuwd wat er uit gaat komen hoor, zou stiekem wel
even binnen willen spieken :o

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:59

Oke, ik had jullie nog een foto beloofd.
Dit is de eerste keer dat ik een foto upload in een bericht dus ik ga even kijken of het wel lukt.
Rocks is vandaag op 100 dagen en moest daarom verplicht op de foto. Ze had er alleen zelf niet zo'n zin in en wilde dus niet goed stilstaan.
Ze staat er een beetje sullig op, maar het gaat om haar buik natuurlijk (die voornamelijk nog uit grasbuik bestaat) :').

Afbeelding
Tadaaa!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:25

Dwyne schreef:
Kleurtjes gokken doe ik ook niet hoor ;) wordt donkerbruin, zo niet dan is er iets vreemds aan de hand...

Kan mss nog een zwarte worden? Bij Solitaire kan het iig wel :)

Inge gefeliciteerd met de 100 dagen +:)+