[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:41

Achterkantje van Beauty

Afbeelding

@nimber : mooie kudde

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:54

Vandaag nog geen tijd voor zijn eigen topic, maar wel even een kiekje:
Over The River
Afbeelding

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:03

wat een prachtig veulen !!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:03

@nimber normaal zou ze ook gewoon op de wei blijven, maar omdat de wei omringt is door sloot, en wij dus niet weten wat ze doet als ze bevalt, hebben we besloten om haar in de schuur te laten bevallen (7 x 4,5 m) Maar ja gaat dus nie zonder angel, dus die laten we er maar bij, we zien we l wat er gebeurd, we kunnen haar er altijd nog uithalen als er wat gebeurd, Angel kennende raced ze wel weg als er iets is, chicken eerste klas

Mooie foto's van jouw kudde, ziet er goed uit De cuppie schieten ook op zo te zien

@Amandake (ja nu weet ik het) wat een prachtige foto zeg... en wat een buik hihihihi hoelang moet ze nog?

@mayday ik ben benieuwd hoor, gooi ze er maar op, zijn we gek op!

@jollyjoker wat een prachtig veulen, de naam past echt bij hem! Ben benieuwd hoe hij opgroeit!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:31

@biancaa : is voor alle dagen...maar je kent merrie's hè

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:31

Hey.... Ik heb niet veel nieuws...Het waken heb ik nu wel geregeld... Ik zet de Bus naast de stallen, en ga samen met de dochter van de eigenaar waken..... Maare ff een vraagje... Zijn er hier mensen die ook rond die tijd waken, en dan i-net hebben, en die ik een sms kan sturen, als t 's nachts geboren wordt?? Heb dan overdag thuis wel i-net...Maar mijn moeder kan ik niet vragen, ben bang dat ze gelijk mn compu sloopt.......

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:35

Bij Copper nog niets
Dag 375 nu en ik denk dat ik aan de DA m'n geld terug ga vragen, volgens mij is dit echt niet meer van de 1e dekking
En als dat wel zo is, ben ik heel blij dat ik al had besloten om haar niet weer te dekken dit jaar

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:44

arme marije!

saffier je mag mij sms-en hoor maar dan sms ik jou straks ook plat

Ik laat ze denk ik wel in de wei bevallen. anders moet ik zo ongeveer alles tegelijk naar stal halen en ze staan wel goed zo.

vanmorgen was Waldfee har uier alweer wat gevulder.Nog 13 dagen....

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:12

Ik leef met je mee Marije !!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:31

Jezus klere paasei wat is die Sasha dik !! haha, en dan maar zeggen dat onze Rose zo zwaar was.

Wat een poepie veulen JollyJoker, helemaal zwart en zonder aftekeningen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:11

Jollyjoker, prachtig veulen! Mooie foto ook met die hoge sprieten.

Ook mijn voorkeur gaat uit naar in de wei bevallen, maar helaas, geen wei tot de beschikking. De jonge hengsten staan in de wei ernaast, we durven dat niet aan naast elkaar. Dus op stal bevallen en Neon en babe mogen daarna iedere dag de bak in, met gemaaid gras uit die wei.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:15

@ Nimber: Jah is goed... Maar ik denk wel dat het bij mij nog zeker 2 weken duurt....... Heb er best zin in... Wordt wel gezellig denk ik...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:18

Nimber: Waldfee is best zwaar zeg van haar eerste kind!
Alleen de tietjes nog!!

Op de wei bevallen lijkt mij ook het meest natuurlijk,dat doet die merrie van mij ook maar,ze verkoos een zandstuk boven het volle gras,maar ach,zolang er geen sloot vlakbij is,vind ik het allemaal best.Naveltje goed ontsmetten,DA er bijhalen en moet lukken

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:52

wel een sloot in de buurt maar die is hooguit 50 cm diep met aflopende randen, staat droog en dan zou waldfee half onder het draad moeten gaan liggen en het veulen 3 meter verder eruit moeten schieten. geef dat weinig kans maar mocht ze dat wel doen dan is ie zo ondiep dat als beeb lief op zijn pootjes staat hij er ook wankel en al uit kan stappen. Maargoed we gaan er vanuit dat ik er bij ben

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:05

Zo Marije, voor volgend jaar zitten de 3 dames vlak achter elkaar. Dat wordt een slapeloze april maand.

Volgens mij zijn er een paar op stal zenuwachtiger dan ik, momenteel. Erg gek. Vorig jaar kon ik niet wachten tot eind juni en nu is het dan bijna zover, (nog 2 weken) en nu heb ik echt zo iets van: Ach ik zie het nog wel, het komt toch niet op tijd. En dat denk ik dan ook echt. Ik verwacht eigenlijk niks voor 30 juli. Ik heb al wel een staartbandage gekocht, staart al een paar keer gewassen, en deze week moet ik de dierenarts even bellen om d'r open te knippen, zaterdag gaan we de wei doorlopen, maar eigenlijk heb ik daar verder totaal geen haast, stress of wat dan ook mee. Tot ik de kegels zie, denk ik zo

De wei.. ja als het even meezit mag Dees ook wel in de wei bevallen. Maar s'nachts gaan alle paarden naar binnen, dus de kans is denk ik vrij klein dat het buiten zal komen. Géén slootjes of dergelijke. Gewoon touw op de bovenste en de onderste 2 een ijzerdraad, waar ik afzet lint strikjes aan ga vouwen. En dan de stroom erop.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:29

haha Sammie,dan zie je dat het toch netjes op tijd komt!!

Twee jaar terug heb ik gewoon 3 weken onder die merrie van me gehangen,3 weken overtijd..Dit jaar zal het niet pakken,ik denk ook wel dat ik kalmer zal blijven,herken haar symptonen ook meer nu..

Hoewel..merries..niet,Marije?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:27

Jollyjoker: gefeliciteerd,mooi veulen!
Ik zit ook nog steeds te wachten,merrie is al 361 dagen drachtig...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:49

Ik ken het sammie met Hinke was ik ind e stress vorig jaar mijn eerste zelf gefokte veulen. Met Libel ging ik 100x op en neer naar de stal en nu heb ik zoiets van het komt er toch niet sneller van en je ziet toch de laatste 24 uur duidelijke veranderingen , dan ga ik het wel meer in de gaten houden. daarbij als het mis gaat, gaat het toch wel mis wel fijn als je er dan optijd bij bent.Zoals met Hinke maargoed erg veel kun je toch niet doen.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:51

Ik waak wel altijd maar ben eigenlijk niet zo gestresst als een merrie moet veulenen.
Alleen als er van te voren al tekenen zijn dat er wat mis kan zijn zoals bv bij Macy dit jaar.
Voor Copper waak ik nu nog niet eens echt. Er zit een birth alarm om 's nachts en als ik wakker ben, kijk ik even op de tv naast het bed. Maar ik zet geen wekker en ga er ook niet uit 's nachts
Ach, ze is tenslotte ook pas 41 dagen te laat he...

Zo komt Copper met deze hitte de dag door bij 34,8 graden (gemeten in de schaduw):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:27

goede uitvinding Marije!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:23

hhahahaha geweldig marijeR die parasol voor copper hopelijk helpt het , zodat het veulen nu eindelijk gaat komen.
jollyjoker wat een schatje die river
hier gaat het rustig, faye groeit gestaag, wel zit het veulen vaak links. (zegt dat nog wat??merrie hengst )
faye heeft dan een beetje een puntbuik aan de linkerkant.
uiervorming is nog steeds niet veel , zit ook geen beweging in lijkt wel.
en dat terwijl ze nog 8 dagen moet, tot de uitreken datum .
pffff denk dat ik nu wel wat begin te stressen,gelukkig heb ik wat afleiding. want we gaan binnenkort verhuizen naar duitsland een boederij met een flinke lap weiland erbij.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:47

zo merel dat klinkt gaaf zeg!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:11

dat is het ook nimber ik kan niet wachten dat ik er zit
heb ik eindelijk m'n meisje bij huis en straks haar veulen ook.
en mocht het een merrie zijn dan blijft ze zeker . en ach wie weet een hengst ook wel heb er land genoeg voor daar, dus het zou wel kunnen

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:32

@ Merel: Gaaf!!!
@ Marije: Wat een leuke parasol.......

Ik heb vandaag foto's gemaakt, zal ze zo plaatsen..... Heb namelijk een Digi gekocht..... Ben er echt super blij mee...... Dus zometeen foto's.........

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:37

nou dan blijf ik nog maar ff hangen hier saffier, want foto's hmmmmmmm jammie ben benieuwd.
o ja gefeliciteerd hoor met je digi