@weet niet meer wie: ja de geiten hebben al behoorlijk buik ik voorspel het volgende: 1 worp van 2, 1 van 3 en 1 van eentje zal bij gelegenheid eens foto's maken
leuke buiken en foto's gezien Flet heeft ook al een buik seg en de tietfoto van macy natuurlijk
ja frenia, wachten duurt echt heeeel lang! Als je voorspelling uitkomt krijg je 6 geitjes! dat is wel uberschattig. Wat is een gebruikelijk aantal baby's bij geitjes?
Aaahhh babygeitjes!!!!! Die zijn zowat nog schattiger dan veulentjes Ik heb ook een aantal jaren geiten gefokt maar een paar jaar geleden heb ik ze allemaal verkocht...
ja geitjes zijn ook zuper schattig!! vooral die dwerggeitjes bij ons op school hebben we ook elk jaar weer babygeitjes! en lammetjes zijn ook leuk! heb 2 weken lang geholpen met lammeren op een schapenfokkerij.. echt super!!
Geitjes zijn inderdaad erg schattig! Donderdag zijn bij ons op stal ook 2 kleine geitjes geboren! Erg lief, maar ook erg koud nou! Een hele witte en een palomino kleurige! Zal morgen eens foto`s van ze maken! De witte heet Milk, en de andere heet Honey n.a.v de kleurtjes die ze hebben!
Ze zijn inderdaad nog schattiger dan veulentjes. Die kleine neusjes en dat lieve gemekker! Fleur staat er naast, en kijkt haar ogen uit naar die kleine geitjes! Sweet..
Hier hangt de camera al in de stal. Ik ben wat vroeg we hebben nog even 3 weken maar je weet het nooit met een 1e veulen en ik vind het wel prettig het paard te leren kennen. Vaak merk je toch wel een patroon in hun gedrag wat veranderd als de bevalling nadert. Nu schijnt het zo te zijn dat de eigenaresse vanaf een andere computer ook mee kan kijken via IP maar daar ben ik nog niet helemaal achter hoe dat werkt.
echt super leuk, maar ik wacht liever nog even gelukkig met hol, heb toch liever een temperatuurtje van zo'n 15 graden boven nul, lekker zonnetje, vers gras, lekker hoor. maar ja niet iedereen heeft het zo gepland, en ik zou willen dat het over drie weken al zover was zeg
Mijn keuze is het niet hoor zo vroeg in het jaar. Je zit toch te hannesen met dekens en het is veel te koud vind ik. Maar het is de keuze geweest van de eigenaresse om het zo vroeg te doen. De rest komt gelukkig vanaf April, ik verwacht er 5 dit jaar. Ze ligt nu lekker te slapen, ik moest eigenlijk al voeren maar ik wacht wel even, kan ze lekker nog even slapen.
April/mei vind ik een fijne tijd voor veulens om geboren te worden, eerder kan ook wel. Maar dan krijg je soms wel weer gedoe met de kou. Net als vorig jaar toen het -20 vroor in maart. Er werden toen met die sneeuw echt heel veel veulens geboren hier op bokt! Dat is niet echt fijn want dan kunnen de veulens de eerste paar dagen niet eens naar buiten door de kou.
ja en wanneer de merrie in het voorjaar nog in de wei staat, krijgt het voldoende eiwitten voor het veulen, en wanneer het veulen dan geboren is kan het gelijk naar buiten en eet dan ook vers gras, aan het einde van het jaar is de kwaliteit van het gras al weer een stuk minder.... ja ik heb alles goed gelezen
Hihi ... heel goed hollybolly! Gracie is 11 maart geboren (vorig jaar) en toen was het ook steeds naar buiten hollen omdat het begon te sneeuwen of te hagelen. Een veulen kan best wat hebben, maar dat vond ik te ver gaan. Nou is -20 en sneeuw (HOOP IK!!) wel een uitzondering gelukkig.
dank jullie wel, zijn er ook tentamens over de dracht, dan haal ik een tien hoor ja -20 is een uitzondering, ik hoop dat het van het jaar echt lente word in maart.
hmmm droom ook even.... afgelopen maart? was het toen -20? niets van meegekregen, weet alleen nog dat we in een halve meter sneeuw lopend 15 kilometer naar de paarden zijn gegaan omdat ik zeker wist dat Cheyenne om te pesten een veulen zou krijgen terwijl ik niet kon komen
Ik zie het echt helemaal voor me! Dana door de sneeuw.. helemaal blauw van de kou, omdat merries altijd bevallen als je even niet kijkt. Zou ook echt een spiritactie zijn
hou op, krijg nu al de rillingen, nee, ik wacht met smart op het lenteweer, ben die kou meer dan zat. En dan kan hol ook naar buiten, en dat is ook veel leuker. Hoef ik ook niet meer te mesten
Nou, ik was er ook bang voor hoor, vorig jaar! Peps is altijd echt een buitenpaard geweest, dus ik achtte de kans dat ze het buiten zou doen vrij groot. Kennelijk vindt Peps het toch wel lekker op stal en deed ze het mooi onder de camera