[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:57

Gypsy schreef:
Knolselder nu ben ik wel benieuwd, hoe ga jij dat aanpakken? Wanneer laat je de kleine voor het eerst even buiten? En heb je dan bv ook al een dekentje klaar liggen?

Wel. Als het even kan gaan ze direct naar buiten. Zolang het droog is of een paar druppeltjes hou ik ze niet binnen. In de nacht zet ik ze wel binnen.
Ik heb ooit een februari veulen gehad en dat veulentje werd geboren met een enorm dikke vacht. Heel groot verschil met mijn latere veulentjes. Wel heb ik in de stal een warmtelamp hangen voor snachts. De stallen zijn ook half open en zo geeft dat toch wat warmte.

Nu weet ik niet of die dikke wintervacht enzo ook komt als je paard nu pas uit Spanje komt. Dar zal het misschien wel wat warmer zijn dan hier.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:04

Oh wat bijzonder is de natuur toch, om dat zo te regelen! Die warmtelamp had ik nooit aan gedacht, dat valt heel misschien wel te realiseren.
Ik zal een bol wol neerleggen, kan pinta nog gauw even een goede vacht aan dat veulen breien. :D

ohja buikfoto:
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:55

Een hoop mooie buik foto’s alweer gezien, het gaat best snel vind ik :o

Voor wat betreft enten, Caresse moet in januari weer geënt worden en daarna was volgens de DA niet nodig.
Veulen verwachten we begin mei en dat was prima zei hij.

Caresse heeft ook verlof, helaas verplicht tot het veulen er volgend jaar af is.
Ze heeft een forse blessure aan het checkligament -O- -O-

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:27

Wat een mooie buiken al! <3 Wat gaat het toch snel hè... Hier ook al een flinke buik met 159 dagen. Enting verloopt in maart dus dan zal ze netjes op tijd weer geënt worden.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:54

Kabayo, Ylva is echt knap! <3
Lekkere buikjes al hoor!

WPaard, ik laat altijd een week of 6 voor de uitgerekende datum enten. Zo krijgt het veulen de entstoffen ook mee. Maar in principe hoeft dat niet als je merrie gewoon altijd netjes geënt is.

MukiwaCobs, wat een fijn nieuws!

Sanet, dat is wel heel vroeg ja, maar wel heel mooi <3

Ajesca, hahaha, die is wel lekker bol ja :D

Gypsy, dat wordt echt een spannende tijd voor je!

YvK, lief dat je het vraagt :) We zijn vrijdag in het prachtige weer lekker naar stal gereden.

Fi staat chill op stal. Hinnikt alleen als we van het erf af gaan. Uier slinkt al snel.

Idris staat rustig op de wei met zijn vriendjes. Al werd ik zaterdagnacht wel om 2:20 uur uit mijn bed gebeld, omdat hij op de weg liep.

Ik denk dat hij gras aan de andere kant van het draad wilde eten en dat het bovenste draad toen op het zwakste punt geknapt is.
Toen ik bij de wei aankwam, was hij zelf al weer terug de wei in gesprongen en stond hij er heel relaxt bij (en keihard naar me te hinniken midden in de nacht _O- ).
Dus lekker in het donker het draad gerepareerd en weer opgehangen overal (zo goed als dat gaat in het donker) en de volgende ochtend samen met een vriendin alles weer hersteld zoals het hoort.

Ze zouden al vanaf zondag hooi bijgevoerd krijgen en toen ik op de wei was, kreeg hij zo’n harde klap van het draad dat hij stond te flemen :') Daar ging mijn extra uurtje slaap :+

Arme Havanna :') Hoewel het ook kan zijn dat ze ineens weer wel zin krijgt.

Wat rot voor Caresse :( Weet je wat de vooruitzichten zijn?

Onderweg naar stal
Afbeelding

Haar pensje toen ze net op stal kwam. Ik heb echt het idee dat haar buikje al wat minder begint te worden. Dit weekend maak ik nog een foto
Afbeelding

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 01:19

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 01:31

Cynthia. Oeps dat was een slapeloos nachtje := gelukkig was hij zelf alweer terug gegaan naar de wei.
Ik ben erg benieuwd of de buik van fi nu echt zoveel minder word.

Polo. Flinke buik

Caresse07. Balen dat ze al op verlof is. Is voor een goed doel, genezen en wachten op een veulentje

Gypsy. Buikje heeft ze al wel. Vind het nog niet overdreven, foto kan vertekenen
Ik heb ook een keer een veulen in februari gehad... Ik laat ze dan meerdere keren kort naar buiten. Als het echt slecht weer is, wind of regen. Krijgen ze hier wel een dekentje op.

Yvk. Oeps, die is al klaar met werken :') ze neemt het mama worden heel erg serieus

Nigrante is de 170 dagen gepasseerd *\o/* dat werd even tijd voor een foto momentje. Echt al wel een buikje zichtbaar :))
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:13

Lekker buikje al Cynthia, ook al bijna op de helft toch?

En Nigrante is op de helft *\o/* Ziet er wel drachtig uit nu <3

Tja prognose, geen idee. Vaak komen deze blessures wel goed maar kost gewoon veel tijd.
En dat krijgt ze natuurlijk gewoon. Donderdag de smid voor aangepast beslag en volgende week vrijdag PRP en dan heb en we er voor nu alles aan gedaan en is het afwachten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:44

Ik denk al wel wat verschil te zien in haar buik, vrijdag ga ik een foto maken. Het zal niet enorm veel schelen natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er alleen een babybuikje overblijft ;)

Op de helft voor Nigrante!! *\o/* *\o/* *\o/*
Lekker buikje hoor <3

Caresse, Fi is over 8 dagen op de helft :)
Maak jij ook een foto als Caresse op de helft is?

Hoeveel tijd is veel tijd? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:40

Cynthia, Fi loopt een aantal dagen voor op Caresse inderdaad.

Ik ga mijn best doen voor een foto als ze op de helft is. Ze heeft nu al een beste buik vind ik :=

Kan wel een jaar of anderhalf jaar duren voor die blessure over is -O-

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:16

Caresse07 schreef:
Cynthia, Fi loopt een aantal dagen voor op Caresse inderdaad.

Ik ga mijn best doen voor een foto als ze op de helft is. Ze heeft nu al een beste buik vind ik :=

Kan wel een jaar of anderhalf jaar duren voor die blessure over is -O-

Mijn pony heeft ook een fikse check ligament blessure gehad. Was letterlijk afgeschreven, hooguit als weide decoratie met geluk. Inmiddels zijn we ZZL dressuur, en doen we spring en cross lessen. Bij ons is het echt vooral heeeeeel veel rust en tijd nemen geweest. Liever 2 jaar de tijd dan een maand tekort. Nou is elke situatie anders, maar geef de hoop niet op en geef het driedubbel de tijd…

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:03

We zijn over de 100 dagen *\o/*
Vandaag dag 103 om precies te zijn.
Buik foto’s is nog niks aan te zien, ze wordt wel al een lekker beertje met haar wintervacht (ondanks een deken :+ )

Afbeelding

En nog een topic met hele gave foto’s van Nacho, het eerste veulen uit deze combinatie <3
[ITP] Nacho vanuit een andere hoek (door Made by Robin)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:26

Thnx absque_dubio dat is altijd fijn om te horen. Haar moeder heeft hetzelfde gehad toen Caresse er als veulen bij liep en die was na een half jaar weer goed. Op de scan niet maar is nooit meer kreupel geweest daarna. Ik geef haar alle tijd die ze nodig heeft en anders blijft ze lekker grasmaaien, zo lang ze maar geen pijn heeft.

Jeeeh pradadaan, over de 100 dagen *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:32

Pradadaan *\o/* 100 dagen , mooie mijlpaal :D Ik heb je topic bekeken, hele mooie foto's!

Cynthia ben benieuwd of ze er straks mooi strak bijstaat :D Dan natuurlijk wel met alleen een baby, en geen foodbaby :D Ze is wel heel erg mooi <3 mooie kleur nu ook.
Oeh eng met Idris. Gelukkig goed afgelopen!

Caresse wat balen van de blessure -O- Toch wel een domper... anderhalfjaar is wel lang

Amhorses ook al op de helft. Gaat best al snel vind ik. Even de koude periode doorbikkelen en dan hebben we al baby's <3 Nigrante heeft een mooi buikje. Ik ben trouwens verliefd op de jonge vos , oriana(?)

Yvk geweldige merrie heb je _O- Geweldig hoe ze het aangeeft

Polo ook al een beste buik!!

Gypsy ze ziet er mooi uit :) Mooie buik zichtbaar :j
Ik hoop op een levend mooi bont veulentje. Geslacht is vaak maar bijzaak hihi.

Jut en jul. Team dikkie :+
Beide los. Had verwacht dat dit niet ging werken :')
Afbeelding
Zilver begint ook uit te dijen :=
Afbeelding

Aankomende zaterdag heeft ze opname dag bij het barock pinto stamboek en daarna een ibop. Hopelijk word ze opgenomen in het stamboek. Wel makkelijk straks voor het veulen :) Vond dit makkelijker dan volgend jaar met een veulen er nog bij.
Verder heb ik nog één L1 wedstrijd staan en ons L2 debuut. Daarna heeft ze zwangerschapsverlof :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:56

Hier mag binnen een dikke maand Poppy al naar huis komen om in de gaten te gaan houden :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:11

Knappe dames Kabayo, zo los naast elkaar <3
En je bent nog lekker bezig *\o/*

Zo Knolselder, dat is echt al heel snel zeg :oo

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:05

Caresse, dat duurt wel lang zeg! Maar dan komt het wel goed uit dat ze nu drachtig is en je toch een tijd niet veel met haar kan doen. Ik hoop dat alles goed komt!

Mooie mijlpaal Pradadaan!

Kabayo, dankje :) Hoe meer wintervacht, hoe meer appels, zo mooi!
Afbeelding
(afgelopen winter met Idrisje in haar buik)

Mooie buikjes hebben ze al :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:32

Ik lees nog steedq trouw mee, maar reageren lukt niet altijd even snel...en jullie gaan snel dus :+

Beterschap voor de blessurepaardjes, hier staat mijn rijpaard ook met een peesblessure...dus ik zit mee in de lappenmand!

Mooie buikjes en merries komen er voorbij, als t jaar om is komen al snel de eerste babys, spannend!!

Merrie hier gaat goed, staat fijn met haar vriendinnetje te relaxen! Morgen is ze 150d ver.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:13

Beetje aan de wandel met dikkie <3 132 dagen. Wat duurt het toch lang :P

Afbeelding

Afbeelding

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:29

Leuke merrie!
Even een rare vraag omdat ik dit niet bij eerdere dracht heb gezien. Mijn merrie is aan de ene kant beduidend dikker als aan de andere kant. Hebben meerdere merries dit? Beetje bang voor tweeling dracht heeft ze namelijk wel eerder gehad. Ze is er wel op gescand.Tot 2x toe, maar dat hadden we de vorige keer ook gedaan. Uiteindelijk gelukkig een gezond veulen te wereld gekomen. Maar bleek wel een tweeling dracht te zijn geweest.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:31

Hoe veel dagen is ze nu? Waarschijnlijk ligt het veulen meer naar de ene dan naar de andere kant. Ik zie dat bij Fiore ook vaak.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:44

vienna1987 schreef:
Leuke merrie!
Even een rare vraag omdat ik dit niet bij eerdere dracht heb gezien. Mijn merrie is aan de ene kant beduidend dikker als aan de andere kant. Hebben meerdere merries dit? Beetje bang voor tweeling dracht heeft ze namelijk wel eerder gehad. Ze is er wel op gescand.Tot 2x toe, maar dat hadden we de vorige keer ook gedaan. Uiteindelijk gelukkig een gezond veulen te wereld gekomen. Maar bleek wel een tweeling dracht te zijn geweest.

Beide merries hebben dat gehad en zaira nu ook.
Allen hebben geen tweeling dracht gehad.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:45

Ze is 136 dagen drachtig

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:13

Caresse dat is echt balen! Hopelijk komt ze er wel weer helemaal bovenop.

Cynthia wat een avontuur zo in de nacht. :oo Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Haha, het lijkt wel of ze je gehoord heeft. Gisteren nog een keer opgezadeld met het idee "als ze het nu weer aangeeft mag ze met verlof", liep ze toch eigenlijk wel weer fijn. :D Ze had een paar dagen vrij gehad en het leek haar goed gedaan te hebben. Dus op een lager pitje, maar toch nog even blijven rijden. :)

AM ze neemt het zeker serieus :+ Ze is verliefd op alle veulens en het hengstje wat bij ons op stal staat, daar is ze me toch boos op. Alsof ze wil laten zien dat er al 1 inzit :')
Mooi buikje heeft Nigrante al, en over de helft.. Dat wordt nu heel langzaam aftellen. :D

Pradadaan gave foto's van Nacho. Heel anders als je "normaal" van je paard laat maken. En de eerste mijlpaal van 100 dagen gehaald!

Kabayo heerlijke merrie's op de foto. Zilver zie je ook groeien nu. Wanneer is je L2 debuut gepland?

Knolselder dat is eigenlijk een 2021 baby? := Wel leuk, dan beginnen de veulens langzaamaan te komen. :D :D

Melissa is ze ook al met zwangerschapsverlof of gewoon een keer aan de wandel? Je ziet haar buikje al goed.

Wij zitten nu op 168 dagen, nog 2 en dan zitten we op de helft. *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:25

Yvk, de dekdatum is onbekend. Maar met wat terug proberen puzzelen met de vorige eigenaar (nee ze is zeker niet drachtig hoor :roll: ) zal het ongeveer voor januari zijn ergens. Kan natuurlijk ook februari worden. Ik heb ze medio maart gekocht en toen zeiden ze dat ze de week ervoor “hengstig” was geweest. Daarvoor hadden ze haar gedekt. Maar ze heeft ook heel de winter met een veulen/jaarling hengst op stal gestaan.
We zullen het zien _O-