Gypsy schreef:Knolselder nu ben ik wel benieuwd, hoe ga jij dat aanpakken? Wanneer laat je de kleine voor het eerst even buiten? En heb je dan bv ook al een dekentje klaar liggen?
Wel. Als het even kan gaan ze direct naar buiten. Zolang het droog is of een paar druppeltjes hou ik ze niet binnen. In de nacht zet ik ze wel binnen.
Ik heb ooit een februari veulen gehad en dat veulentje werd geboren met een enorm dikke vacht. Heel groot verschil met mijn latere veulentjes. Wel heb ik in de stal een warmtelamp hangen voor snachts. De stallen zijn ook half open en zo geeft dat toch wat warmte.
Nu weet ik niet of die dikke wintervacht enzo ook komt als je paard nu pas uit Spanje komt. Dar zal het misschien wel wat warmer zijn dan hier.

Wat gaat het toch snel hè... Hier ook al een flinke buik met 159 dagen. Enting verloopt in maart dus dan zal ze netjes op tijd weer geënt worden.
We zijn vrijdag in het prachtige weer lekker naar stal gereden.
).
Daar ging mijn extra uurtje slaap 
Weet je wat de vooruitzichten zijn?
gelukkig was hij zelf alweer terug gegaan naar de wei.
dat werd even tijd voor een foto momentje. Echt al wel een buikje zichtbaar

) zal het ongeveer voor januari zijn ergens. Kan natuurlijk ook februari worden. Ik heb ze medio maart gekocht en toen zeiden ze dat ze de week ervoor “hengstig” was geweest. Daarvoor hadden ze haar gedekt. Maar ze heeft ook heel de winter met een veulen/jaarling hengst op stal gestaan.