[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:31

Wat een leuke merrie die Kate. Ik zal ook eens babybuikfoto's moeten maken.

Van de Welsh kon de DA tijdens de scan alleen zeggen 'die is al serieus ver'. Maar wat serieus ver is ben ik vergeten te vragen :roll:
Ze heeft vanaf februari bij de hengst gelopen. Kan dus ofwel kort waken zijn, maar ook laaaaaaang |( Me no like!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:45

Mijn dierenarts is ook tandarts en die zei dat verdoven geen enkel probleem is met een drachtige merrie. Vorige maand hadden we onze jaarlijkse gebitscontrole en Gen moet eigenlijk altijd een beetje worden bijgevijld, dit keer ook weer. Diva Genève staat behandelen niet toe zonder verdoving, dus ze is gewoon weer verdoofd.

Knolselder, jammer die onduidelijkheid!
Wat loopt ze leuk, Alicelover. :D
Balou_lover, ze ziet er nog slank uit!
Mooi aandenken, Cynthia!
Muronia, wat ziet Veronia er goed uit! Lekker slank ook nog. Wij rijden ook nog steeds (141 dagen nu), ze doet hartstikke goed haar best. We hadden twee online proefjes ingestuurd en beide proefjes een winstpunt gehaald in het M1, zolang dat nog kan, is dat heel leuk. :j
Hahaha, die houding, Renske_W. :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:49

Toch een vraagje laten jullie je merrie ook weer een jaar leeg na zoveel drachten achter elkaar?

Of kijken jullie hoe het elke keer gaat tijdens dracht en bevalling?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:00

Wauw wat mooi Cynthia <3
Hier ook maar is een foto gemaakt van haar 80 dagen buikje ze heeft wel vreemde vocht bult onder haar buik. Nu had ze ook wat vocht in haar been van de mok dus misschien daarvan ook.

Afbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:33

Oh jeetje Knolselder, dat schiet ook niet echt op dat je nu alsnog niet weet wanneer ze ongeveer uitgerekend is. :roll:

Zo leuk dat het toch nog gelukt is Charmfaith!

Janine, dit is het eerste veulen en van zowel mijn merrie als van mij. Ik denk dat het aan een heleboel factoren gaat liggen. Hoe ziet de merrie eruit, hoe is het afgelopen seizoen gelopen, bestaat de mogelijkheid om haar toch nog op te pakken na een jaar rust, en hoeveel paarden heb ik op dat moment en hoe is 't financiele plaatje. :+

Maar ik denk wel dat als een paard een paar veulens heeft gehad, dat ik haar bewust een jaartje rust zou geven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:51

Ik geef meestal na 3 jaar veulens een jaar rust. hoewel ze het makkelijk aankunnen ieder jaar. Meer voor mijn eigen gevoel.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:47

Ik had merries die zelf een jaar rust inplannen, maar ik geef ze soms ook bewust een jaar rust.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:33

Muronia, ze ziet er goed uit! Ik rijd gewoon zolang het nog gaat, maar pas het wel aan. Vooral lekker ontspannen loswerken en daarbij wat zijgangen. Ik merk dat ze met galop en schouderbinnenwaarts wat meer moeite krijgt.

Cynthia, onwijs mooi! Is dat met swarovski gedaan of iets dergelijks? Misschien heb je het al genoemd hoor, maar dan heb ik het gemist. Prachtig aandenken zo. <3

Balou, wat heerlijk dat je haar weer even kon zien. Zeker als je even niet ben geweest zal die buik ineens gegroeid zijn. :)

alicelover, heb nog eens even op je profiel gespiekt, prachtige merrie heb je. Ze oogt op het filmpje ook een stuk donkerder. Zij 'waggelt' ook al een beetje zie ik. :+

Knolselder, die onduidelijkheid is wel rot ja. Voor jou dus eigenlijk een dubbele verrassing: wanneer en wat. :+

Charmfaith, die van mij houdt ook wat vocht vast in haar benen, maar geen reden tot zorgen.

De tandarts/dierenarts zou bij mij pas in januari komen, 2,5 maand voor de uitgerekende datum. Mijn merrie hoeft nooit verdoofd te worden. Maar is het dan wel nog handig, wat vinden jullie? Wilde het eigenlijk gelijk doen met de laatste enting.

Wij zitten inmiddels op 203 dagen. Ik heb het idee dat ik haar buik laatst zag 'bewegen' na het rijden, maar misschien wil ik het ook wel gewoon zien. :+

Oh en even een update over mijn vraag van die rekening: ik heb hem! Ik wilde oktober nog afwachten. Kreeg hem vandaag, haha. :')

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:41

Ual_95, dat is nog erg bescheiden!
Bij die van CharmFaith is meer buik te zien, haha. :P Geen verstand van vochtbulten, sorry.

Afbeelding
Dag 142 vandaag, deze pose was gunstig voor zowel haar als mijn buik. :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:22

Imaginaerum, op die foto stond ze ook wat bescheiden moet ik eerlijk zeggen.

Deze is van 2 dagen geleden en geeft alweer een ander beeld denk ik :')

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:48

Wij hebben ook een tandarts die dierenarts is dus verdoven altijd. Maar niet in de eerste 3 mnd van de dracht en ook de laatste 3 mnd niet. Daartussen geen probleem.

Ik sla nooit een jaar over met de merries. Er komt altijd wel een keer een jaar dat ze gust blijven. De natuur bepaald dat wel.

Hier zit diantha alweer op 212 dagen. Ze loopt nog lekker 24/7 buiten.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:05

Dat is toevallig baudyh, mijn merrie is vandaag ook precies 212 dagen drachtig :P
Lopen gelijk op!

Wanner is haar uitgerekende datum? ,weet niet precies hoeveel dagen ik moet pakken.

Ik ben er zelf ook niet zo van om te verdoven tijdens de dracht, ze gaat na het veulen weer naar de tandarts.

Ook lekker vies paard weer, rollen in de drap :D
Ze groeit ineens enorm :oo en heb het al zien bewegen.

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:10

Heerlijk die bolle buikjes! Ze zien er goed uit! Allemaal! Kan niet wachten tot we die van Kate zien bewegen :D

Imaginaerum wat een prachtige foto!

Kate is vandaag 160 dagen. Zal straks op stal even foto maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:09

Vandaag een mijlpaal, we zijn halverwege, 170 dagen drachtig. *\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:52

Ik dek niet ieder jaar maar paard loopt dan ook nog fanatiek.
Nu 2 jaar achter elkaar drachtig maar ze werd ook minder fanatiek gereden omdat ik zelf ben gestopt met haar te rijden. Nu rijdt bijrijdster haar en mijn zus is begonnen met rijden. Dus komend jaar weer leeg laten denk ik. Een veulen zogen, fanatiek rijden oppakken en veulen vanbinnen laten groeien vind ik zelf wat veel voor een pony/paard.

Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik komend veulen sowieso wil houden en dat dat nummer 4 is... moet ook een keer keuzes maken helaas dus jaartje leeg laten helpt met uitstellen van keuzes maken :)*

6 maand drachtig op dit moment
Afbeelding

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:27

Hallo allemaal,

Hierbij meld ik me ook met mn friese damen thorbenx stendert

Drachtig van Jehannes

Nu bijna 7 maanden drachtig zou je niet zegge (208 dagen) :=
Rond 9 maart verwachten we het veulen.
Heeft overal nog wel zin in maar niet te lang, rijden vaak alleen in het weekend en dan lekker met de sulky (ideaal en lekker licht voor der).
Dit was vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Dit was in de zomer in augustus <3

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:54

Vulina. Wat verschrikkelijk balen is dit. Zeker met het idee waar je haar voor hebt aangeschaft. Wellicht toch nog een bacterie aanwezig geweest dat het eraf is gekomen?
Voor Tiwi ook heel erg balen. Heb je zo je best gedaan.

Ik heb Sammie vorige week laten verdoven voor de tandarts. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad. Ik zou alleen niet te vroeg in de dracht en ook niet te laat verdoven voor eventuele behandelingen

Muronia. Ziet er goed uit.
Ik rijdt die van mij niet meer. Niet dat ze het niet kan, wedstrijden zit er niet meer in en heb nog genoeg paarden staan die wel echt de beweging nodig hebben. Wild Thing geniet vollop van buitenspelen met haar vriendinnen en af en toe rondje aan de longe

Cynthia. Wat een mooi aandenken.

Balou_lover. Idd echt al buikje zichtbaar

Alicelover. Mooi, blijf het een pracht merrie vinden

Knolselder. Oei dan kan de Welsh in principe al vanaf januari :roll: dat is wel lastig als je niet weet precies wanneer uitgerekend. Weet je wel wat het hengstje is?

Ik laat mijn merries ook niet meer leeg. Ook wegens hun leeftijd, een oudere merrie een jaar leeg krijg je niet zomaar weer vol.
Wild Thing heeft al een keer vrucht verloren en jaar niet drachtig geworden. Voor haar leeftijd heeft ze niet veel veulens gehad, 4 totaal nu drachtig van de 5e. Haar moeder had er heel wat, zonder onderbreking heeft ze 18 veulens gehad en nee geen et. Wat moet dat een sterke merrie geweest zijn.

Charmfaith. Is de bult onder haar buik weggetrokken?

Ual_95. Dat schiet al aardig op.

Imaginaerum. Mooie foto

Baudyh. Eerste ook al over de 200 dagen. Schiet langzaam aan toch wel op

Neonlight. Mooie mijlpaal

Stalmelyn. Ze ziet er goed uit

Sannahtris. Welkom, mooie fries

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:14

Cynthia WoW wat een mooi aandenken heel knap gedaan

Over tandarts mijne is ook dierenarts en doet geen drachtige merries. Dan moeten ze maar paar maanden wachten.

Waken doe ik met camera, alarm en melkstrips.
Maiden hier dus lastig in te schatten. Goed in het oog houden. Heel spannend vind ik die maidens.

Vervelend Vulina en libera
Altijd zo zonde als ze leeg blijken

Ik heb ook levend veulen garantie das iets dat ze inde quarters en paints altijd geven. Je betaalt dekgeld dan ook op voorhand want je mag dekken tot je levend veulen hebt. Wisselen van merrie wordt ook wel toegestaan.

Alicelover ik vind je merrie ook echt een plaatje

Balou lover die kan haar buik ook niet meer wegsteken

Muronia ja jij rijdt nog volop. Tof dat ze het nog wil.

Neonlight ik vind dat jij nu echt eens eenmerrie mag krijgen met stippen

Welkomnieuweling

Mijne is ondertussen dik echt dik :')
Gestrande walvis heeft er niks aan
Afbeelding
Onder het wakend oog van mama

Oh en ik hoop op een Palomino of zwart bont hengstje maar ga een smokey grullo merrie krijgen :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:56

Knappe Kate! <3

Mooie kleur heeft ze zo, Charmfaith!

Dit is de eerste keer dat ik een merrie twee jaar achter elkaar laat dekken. Voor mijn gevoel vind ik het fijner als ze altijd minimaal een jaartje rust krijgen. Maar dit keer dacht ik: Fi is nog jong en twee keer achter elkaar kan best wel. Als ze dit keer een merrie krijgt, blijft ze volgend jaar zeker leeg. Als ze een hengst krijgt, weet ik het echt nog niet. Ik wil echt heel graag een merrietje van haar, dus dan wordt het echt een strijd tussen mijn gevoel (een merrietje willen) en mijn verstand (drie keer achter elkaar is te veel).

Ual_95, is inderdaad met Swarovski steentjes. Hij blinkt echt echt verschrikkelijk mooi <3
Wat glimt ze mooi zeg!

Dat is een mooi buikje Michelle!

Waar is je foto, BL?? (en je volgtopic??)

Gefeliciteerd met je mijlpaal Neon! *\o/*

StalMelyn, wat is ze al dik zeg!! :oo

Welkom sannahtris :)

Fotsy, wat is ze toch heerlijk bol! Enne, leef jij 30 jaar geleden? :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:23

Wel 50 jaar zelfs :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:27

Cynthia82 schreef:
Knappe Kate! <3

Mooie kleur heeft ze zo, Charmfaith!

Dit is de eerste keer dat ik een merrie twee jaar achter elkaar laat dekken. Voor mijn gevoel vind ik het fijner als ze altijd minimaal een jaartje rust krijgen. Maar dit keer dacht ik: Fi is nog jong en twee keer achter elkaar kan best wel. Als ze dit keer een merrie krijgt, blijft ze volgend jaar zeker leeg. Als ze een hengst krijgt, weet ik het echt nog niet. Ik wil echt heel graag een merrietje van haar, dus dan wordt het echt een strijd tussen mijn gevoel (een merrietje willen) en mijn verstand (drie keer achter elkaar is te veel).

Ual_95, is inderdaad met Swarovski steentjes. Hij blinkt echt echt verschrikkelijk mooi <3
Wat glimt ze mooi zeg!

Dat is een mooi buikje Michelle!

Waar is je foto, BL?? (en je volgtopic??)

Gefeliciteerd met je mijlpaal Neon! *\o/*

StalMelyn, wat is ze al dik zeg!! :oo

Welkom sannahtris :)

Fotsy, wat is ze toch heerlijk bol! Enne, leef jij 30 jaar geleden? :+

Jep 50 al, :') camera dateert van 1970 en werkt nog steeds. Geweldig spul ;) nee Hij wil maar niet naar 2020 overschakelen nou ja deze editie zit met een virus dus begrijpelijk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:30

Haha, typefoutje, 50 jaar ja. Vandaar je zwart wit beeld natuurlijk ook :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:10

Valt wel mee hoe dik ze is hoor. Als ze rijdt trekt ze dat buikje op en als ze ontspant laat ze hem lekker hangen :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:16

ual_95, ze ziet er goed uit! Wat de hoek en stand veel kan schelen voor de hoeveelheid buik he. :+

Michelle, ik vind 't toch altijd wel wat hebben, van die modder monsters... Althans, als ze droog zijn op het moment dat je wil rijden haha.

Gefeliciteerd Neon met de mijlpaal! *\o/*

Ze ziet er wel goed uit StalMelyn!

Welkom Sannahtris, ook nog bescheiden voor de hoeveelheid dagen.

Fotsy, die van jou ligt al lekker en aardig gestrekt zo te zien! Wat leuk om te zien dat moeders zo met haar meekijkt!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:44

Cynthia82 schreef:
Haha, typefoutje, 50 jaar ja. Vandaar je zwart wit beeld natuurlijk ook :+

Hahaha das night vision :P
Overdag heb ik wel kleur.

Afbeelding