[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:22

Oh Pretty dat klinkt minder. Hopelijk is ze het vruchtje dan niet kwijt. Natuurlijk als zijn zich maar vlug beter voelt, de rest is dan vooral jammer. Had zij ook al niet eens een dood veulen?

Ik wil voor Flo een smokey grullo hengst :P twee jaar geleden had ze mijn bestelling goed ontvangen en was er ook maar 6 procent kans dus wie weet.
Elsa zou een bont veulen leuk zijn en dan liefst een smokey black, bij palo is het soms nogal onduidelijk met die witte vlekken en deze keer een merrie. Vorig jaar had ze ook mijn bestelling van valk goed ontvangen.
Ze zijn best flink in de kleuren, geslacht maakt uiteindelijk niks uit.
Wordt sowieso wenen met de dochter over wie er misschien moet weggaan maar zeven is toch echt teveel :P

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:36

Waarom geen valkbonte? ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:00

Hallo allemaal. Mag ik me ook weer melden in dit topic?
Ik heb voor volgend jaar 1 merrie drachtig. Het waren er twee, maar helaas heeft chakira na drie maand dracht haar vruchtje verloren.
Ik heb nu mijn kleine meisje voor het eerst drachtig en dat wordt volgend jaar weer mooi spannend. Voor mij althans. Zij weet natuurlijk nog van niets...
HD Tiz Dark Lady Gaya (amha) bruinbonte merrie x Oak Bay Salsas Silverado (amha) zilverappel hengst
Ze is uitgerekend rond 26 mei 2017.

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie het niet erg vinden stap ik vanaf nu in met bijlezen.... :o

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:32

Ik heb op de een of andere manier dat ik een bruin hengstveulen krijg met 3 witte benen en een onderbroken bles.

(en waarschijnlijk zit ik er voor de volle 100% naast.. :p)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:38

Ik wil graag een vosmerrie dit keer. Maar de andere kleuren zijn ook goed. Hengst zal in principe verkocht worden, aangezien ik al een hengstje (nou ja, alweer 2.5 jaar) heb wat ik aanhoud.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:44

Weer veel mooie buik(jes) foto's voor bij zien komen, leuk!

Dyonne, Wat een mooie merrie is Scarlet!

MarijeR, Leuke billen foto's!

AndreaB, Mooie foto zo op het strand, genieten hoor!

linda2008, Ze heeft al net zo'n buik als Trees al is die er ook nog eens enorm harig bij :D
Wat spelen de hengstjes ruig, ben natuurlijk ook niets gewend :o

Gelukkig ben ik dus niet de enige die soms twijfelt.
Met een beetje mazzel laat ik de dames nog uitwendig scannen van de winter.

pretty, Oei wat sneu voor Nikita, altijd lastig als je niet weet waar ze last van hebben.
Hoop dat het gauw beter met haar gaat!

stal_HD, Welkom!

Ik heb ook wel een wensen lijstje ....... :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:03

Pretty nieuw merrie veulen? Of ik ben even vergeetachtig of ik weet het niet :P

mathilda welkom!

Zal ik mijn verlanglijstje even opnoemen :P Ik wil uit mijn 3 combinaties met champagne het liefst champagne veulens(duuh!)
Ik heb trouwens nog 1 merrie net op de valreep gedekt. Gisteren voor de laatste keer dus nu eventjes 18 dagen wachten. Dan zal ik denk een heel eind hekkensluiter worden als het pakt :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:09

Wensen mag altijd toch Hinte,vertel op!

Stal Hd Gaia is wel een merrietje naar mijn smaak <3
jammer van Chakira...zo zie je maar het kan altijd helaas..

Fotsy ik ben benieuwd of jouw wensen weer verhoord worden dit jaar!

Cynthia dat kan bijna niet,een voshengst zonder wit...past gewoon niet bij jullie. :')

Ik ben allang blij met soepele geboortes en blije merries en veulens maar wensen is menselijk toch? Qua kleur mag van mij alles maar dan graag met wat wit links en rechts erbij. Dat werd dit jaar super goed verhoord {:}
een blesje vind ik ook altijd super.

Met Nikita ging het beter,ze wad alerter en begon direct aan haar hooi. Mijn man ging twee uur later en zei wel dat het verre van op was en overal rondgegooid lag dus misschien zijn we er nog niet helemaal. Of ze haar vruchtje behouden heeft of niet zal dan later wel blijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:36

Cynthia82 schreef:

Ohhh dat zou ultiem zijn! Maar dat zit er bij warmbloed springers niet in helaas haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:39

Cynthia82 schreef:

:)) zou dat lukken tweemaal valk achter elkaar _/-\o_ , is wel de minste kans en nu graag wat wit erbij ja ja :)) :)) vorig jaar had ze zo een haast dat ze de witte aftekeningen vergeten was
en jij vos O:) neeeeeehoor, een knappe palomino merrie _/-\o_ (euh paps is toch hetero zwart he ;) )

ah hoor me weeral, en als het moment zover is dan zie ik niet eens welk geslacht of kleur het heeft _O- :') dan ben je zo blij dat merrie en veulen ok zijn

welkom stal HD, knappe combi

DL hihihi jij gaat zat zijn met al die champagne :j

blij dat het toch al wat positiever is met nikita

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:53

Ik wil graag een levend gezond veulen :o Verder maakt het mij helemaal niets uit, alles is welkom :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:54

Dat eerste wil iedereen, maakt mij verder ook niet perse uit wat het wordt, maar heb wel lichtelijk voorkeur, al zou ik met een merrie ook blij zijn, zolang het inderdaad maar gezond is en mams ook

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:56

Stal_HD wat een mooie combinatie. Spannend ook, zo'n eerste veulen!

En leuk al die wensen! Gezond uiteraard, maar een beetje voorkeur mag toch wel.
Ik ga maar weer gewoon voor bruin, zou toch wederom graag een merrieveulen uit Lies willen... Zwart mag ook, maar die kans is weer wat kleiner. Vos is dit jaar uit beide hengsten ook mogelijk, in dat geval graag een met hoge witte benen :P

Vandaag is mn hengstveulen opgehaald, dus nog even wat laatste foto's gemaakt. Gelijk dus ook maar wat buikfoto's gemaakt, maar durf ze haast niet te showen :o :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:06

want? wel doen hoor, ben nieuwsgierig :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:08

Pretty hopelijk knapt je paardje snel weer op en zit het veulen nog goed vastgeplakt in de merrie.

Dank voor de combi complimenten. Ik hoop, als ik toch wat mag wensen..... op een merrie. Kleur maakt me weinig meer uit hihihi. Maar een meisjes vorm met de looks van papa en de bewegingen toch ook van mama zou wel super zijn. Ik denk trouwens ook dat het wel een bonte wordt. Ik weet het niet zeker maar gaya lijkt inkspots te hebben. Nooit getest, moeder is een vos met enkel een kolletje en een iniminie klein wit kroonrandje. Papa is een zwartbonte hengst die wel homozygoot voor bont is. Dus de kans is aanwezig.

AniekR. Aaah dat zal wel even wennen zijn zonder je veulen. Bij mij gaat er in november 1 vertrekken. Nu hoop ik dat Jelle dan ook snel een nieuw plekje vind.

Ooit zal ik denk ik ook eens champagne willen in de minikudde van mij. Maar zie ik tegen die tijd wel... Rowan die champagne zou toch moeten lukken.
En nog een laat veulen.... Ik was maar gestopt met chakira. Vond het toch al zo laat worden. Tegen de tijd dat gaya's veulen zou mogen spelen met die van chakira wordt ze al afgespeend. :') Dan wacht ik maar een jaartje zodat ik lekker vroeg kan gaan beginnen.

Hier maak ik nog maar geen foto van gaya. ze is momenteel echt hollands welvaren en ook al super dik in het haar. :wow:

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:23

Silly1972 schreef:
want? wel doen hoor, ben nieuwsgierig :D

Ze zijn nog niet eens 5 maanden drachtig, maar... :o
Nog wel even geduld hoor. Heb een dikke foto-achterstand en heb vannacht wat slecht geslapen, dus even kijken hoe ver ik kom.

En inderdaad even wennen als zo'n veulentje weg gaat. Moeders hinnikte een paar keer en focusde zich gelukkig daarna weer op haar eten.

stal_HD, als moeders een vos is, is jouw merrie toch niet homozygoot? :o

Harig e.d. maak ik me geen zorgen om. M'n merrie's mogen heerlijk paard zijn, kunnen 24/7 naar buiten en zullen in de winter ook onder de modder zitten, daar komen ook vast wel weer foto's van. Het is nu gewoon dat ze al zo -ehm- gevuld zijn ^_^

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:27

ach, je hebt die van mij gezien, dat zegt genoeg toch :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:31

Die is al iets verder! haha

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:35

Silly1972 schreef:
Dat eerste wil iedereen

Ik weet het, maar bij ons is de stand nu 5 levende veulens om 6 dode veulens en ik zou dat graag anders zien. Genoeg ellende meegemaakt, dus dit is alles wat ik op dit moment wens.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:40

Gats suffie, dat zijn geen fijne statistieken :(:) Hopelijk inderdaad gewoon alles gezond dit keer!

Afbeelding
Toch een foto'tje om jullie zoet te houden. Afscheidsknuffels vandaag...
Ga nu eerst even een sprongetje terug in de tijd maken om foto's uit te zoeken, kijken hoe ver ik kom voor ik slaap val :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:14

Wat is hij mooi uitgegroeid Aniek. Hij gaat het vast goed krijgen :(:)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:17

Dan heb ik graag uit Trees een Hinte look a like liefst iets lichter van kleur.
En doe dan voor Gipsy maar een mooie blue dun :D

Valk bont gaaf, maar dan natuurlijk wel met een aalstreep *D
Volgend jaar wordt Gipsy waarschijnlijk gedekt met een bonte dus wie weet ooit....

pretty, Fijn dat het wat beter met haar gaat!

suffie , Dat klinkt allemaal wel heel triest zo veel dode veulentjes

AniekR, Wat een lieve foto!

Lijkt mij heel lastig verkopen maar zal er volgend jaar niet aan ontkomen ben ik bang

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:21

Oh pretty hopelijk voelt ze zich snel beter!!

Stal HD, welkom! Knappe pony! Ben benieuwd wat eruit komt

Doe mij maar een gezond veulen en een gezonde merrie! Maar als we dan toch mogen wensen Doe mij maar een merrie, het liefst een schimmel maar een ander kleurtje met een leuke vlek is ook prima <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:23

Ok Fotsy, stiekem wil jij dus een valkbonte merrie :D
Ik kreeg ook twee valkmerries achter elkaar hè, dus het kan zeker.

En ja, papa is hetero zwart en Fi met een miniTi in haar buik, zou me echt niets verbazen <3
Maar ik wil niet dat het me zo moeilijk gemaakt wordt!!! :+

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:27

Suffie dat is zeker een stand van niet leuk. Dus ik duim mee voor gezonde levende veulens bij jou.

AniekR. Twilight (moeder van gaya) is vos maar heeft wel een wit kolletje en een heel kleine sokje achter. Dat kan stiekem toch bont zijn. Vandaar dat ik twijfel.

Afbeelding
Hier zie je het wit op haar hoofdje een beetje en haar sokje linksachter.

Afbeelding
Gaya haar meest gevlekte zijde. Net achter haar schoft zitten allemaal kleinere vlekjes bij elkaar. Best apart. Op de foto eigenlijk niet te zien. Dacht dat ik er wel een foto van had, maar kan hem niet vinden helaas.