Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kiki1976 schreef:Ah balen Vientje.
Grappig Venthe, mijn da raadde het dus af in de eerste 3 maanden. ZO zie je maar dat er vaak een hoop verschillende denkwijze's zijn.
Want wat je zegt, dat zei mijn ha ook toen ik zwanger was. Zit het goed dan zit het goed.
Rianne, hoop dat ze niet ziek is.
Verder ga ik me niet mengen in het wel of niet testen op oa dwerggen. Is ieder zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij.
Nog een paar dagen (maandag) dan zit Bo alweer op een mijlpaal, nl 100 dagen.
Gaat toch best wel snel.
Weet iemand nog een leuke website met foto's/plaatjes en informatie over hoe groot etc de veulentjes zijn tijdens de dracht?
Lijkt me erg leuk voor mijn dochter om te laten zien. Is is keihard aan het aftellen al hihi.
Of ik Bo dit jaar weer ga scheren weet ik nog niet. De afgelopen 2 jaar scheerde ik alleen een racestreep zodat ze beter haar warmte kwijt kon. Stond toen wat minder fanatiek in het werk dan nu. Ze staat wel altijd onder een deken met de winter. Hier zijn we helaas mee begonnen nadat ze besloot om met kouder weer en regen te stoppen met eten zolang het regende. En aangezien ze hier op winterdag ook de gehele dag buiten staan vond ik dat ze dan te lang niks binnen kreeg.
Ik had overigens nog een vraag waar jullie misschien een advies in hebben.
Bo is best gevoelig met de winter op haar darmen. Vanaf oktober totdat ze weer het gras op gaan met het voorjaar (hier niet het jaar rond weidegang mogelijk, kleigrond) eigenlijk altijd water bij de mest (moest echt om de dag haar staart wassen, zo vies). Verder was alles prima en ook de da heeft hier nooit een oorzaak voor kunnen vinden.
Het vage erbij is altijd wel dat het zo om kan slaan naar een verstoppingskoliek.
Dit hebben we redelijk goed onder controle gekregen met een Algae Vitalis kuur.
En zijn toen ook op advies, zodra ze aan het einde van het seizoen de wei afkwamen haar zeewier gaan bijvoeren. Geen hoge dosis maar een klein beetje als onderhoudsdosis. Resultaat, afgelopen winter geen problemen gehad.
Maar ik heb begrepen dat zeewier dus afgeraden word om tijdens de dracht te geven, ivm misvorming van het veulen. Dus dat risico wil ik niet nemen!
Maar goed wat dan, is er een alternatief? Iemand opperde biergist....
Maar aan de andere kant wil ik die ellende voor haar ook niet.