[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:36

Ohhh leuk suffie jij ook de driekleur. jij met duitse paarden. Westfalers zijn prachtig.

Ik woon in duitsland en fok met Denen... hihi. Probeer al 4 jaar een kleurtje te fokken maar tot nu toe alleen nog maar vossen gekregen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:39

Vossen zijn ook mooi, vooral in combinatie met veel wit <3 Mijn Luna is een "oranje" vos met 4x hoog wit en een brede bles en Lara is een donkere koffievos met 4x hoog wit, een brede bles een een grote witte vlek onder haar buik. Haar palomino veulen is ook 4x hoog wit met een bles.

Wat moet ik mij voorstellen bij Denen? Richting het stoere type of vergelijkbaar met KWPN/Westfalers?

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:45

Hier begon de vriend met veel enthousiasme mee te helpen met de hobby, maar ondertussen sta ik er ook weer alleen voor. Hij heeft mij gestrikt, dus moet hij zich niet meer zo uitsloven zeker? :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:52

:') knolselder

welkom Tjinta, een bekende, en ik duim heel hard voor een palo merrie voor je deze keer +:)+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:53

Knolselder :') ojee.

Gelukkig doen wij het hier redelijk samen. Ik ben meer thuis en kan dus makkelijker de stallen doen en zo. Train ook de meeste paarden maar hubby doet echt actief zoveel hij kan.

suffie wij fokken Frederiksborgers. Dat is een Barok ras oorspronkelijk uit Denemarken.
Ze zijn echt zeldzaam maar echt zoooo gaaf. Dus willen we ze niet verloren laten gaan en fokken heel gericht.

Enne jaaaaa vos met veel wit <3 <3 <3 <3 <3 <3 Daar heb ik er tig van lopen.. hihi.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:58

Frederiksborgers, heel knappe dieren om te zien!

Suffie, in het verleden hebben wij ook vooral met Westfaalse hengsten gedekt. Op dit moment ligt onze fokkerij van de dressuurpaarden spijtig genoeg stil, maar daar hoop ik vanaf volgend jaar terug verandering in t brengen.

Vriendje helpt hier ook heel goed mee in het dagelijks onderhoud, voederen, stallen uitdoen, ... Shows vindt hij maar niets...

Haha, Annelies : :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:09

Hahah verwarrend zeg las luna, dacht al van huh? :p schattig suffie dat ze nu al zo'n goede pleegtante is!

Tjinta: vind je paarden altijd heel erg mooi. Ook een heel erg mooi ras!

Ga marley op de lijst van drachtige merrie zetten. Volledige cyclus is door, verwacht niet dat ze nu nog hengstig gaat worden of ze zou het kwijt moeten raken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:13

Ik grote Luna, jij kleine Luna, maar volgens mij zijn ze beiden net zo lief.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:18

Ja denk inderdaad dat ze beiden lief zijn. Kleine luna iets minder lief voor andere paardjes na de keizersnede. Ze vind iedereen lief als ik er maar bij ben en vanop een afstand haha :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:55

Tjinta, heb je een foto van dat ras? Ik ken het nog niet! Maar als ik de omschrijving hoor, klinkt het wel als iets wat ik leuk vind.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:58

Afbeelding

Afbeelding

drachtige vilexa wil ook wel braaf kinderpony spelen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:47

Mooie merrie, goede beweging en een geweldig lieve uitstraling <3 Toppertjes die beiden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:57

kiki1976 schreef:
Ah balen Vientje.

Grappig Venthe, mijn da raadde het dus af in de eerste 3 maanden. ZO zie je maar dat er vaak een hoop verschillende denkwijze's zijn.
Want wat je zegt, dat zei mijn ha ook toen ik zwanger was. Zit het goed dan zit het goed.

Rianne, hoop dat ze niet ziek is.

Verder ga ik me niet mengen in het wel of niet testen op oa dwerggen. Is ieder zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij.

Nog een paar dagen (maandag) dan zit Bo alweer op een mijlpaal, nl 100 dagen.
Gaat toch best wel snel.
Weet iemand nog een leuke website met foto's/plaatjes en informatie over hoe groot etc de veulentjes zijn tijdens de dracht?
Lijkt me erg leuk voor mijn dochter om te laten zien. Is is keihard aan het aftellen al hihi.

Of ik Bo dit jaar weer ga scheren weet ik nog niet. De afgelopen 2 jaar scheerde ik alleen een racestreep zodat ze beter haar warmte kwijt kon. Stond toen wat minder fanatiek in het werk dan nu. Ze staat wel altijd onder een deken met de winter. Hier zijn we helaas mee begonnen nadat ze besloot om met kouder weer en regen te stoppen met eten zolang het regende. En aangezien ze hier op winterdag ook de gehele dag buiten staan vond ik dat ze dan te lang niks binnen kreeg.

Ik had overigens nog een vraag waar jullie misschien een advies in hebben.
Bo is best gevoelig met de winter op haar darmen. Vanaf oktober totdat ze weer het gras op gaan met het voorjaar (hier niet het jaar rond weidegang mogelijk, kleigrond) eigenlijk altijd water bij de mest (moest echt om de dag haar staart wassen, zo vies). Verder was alles prima en ook de da heeft hier nooit een oorzaak voor kunnen vinden.
Het vage erbij is altijd wel dat het zo om kan slaan naar een verstoppingskoliek.
Dit hebben we redelijk goed onder controle gekregen met een Algae Vitalis kuur.
En zijn toen ook op advies, zodra ze aan het einde van het seizoen de wei afkwamen haar zeewier gaan bijvoeren. Geen hoge dosis maar een klein beetje als onderhoudsdosis. Resultaat, afgelopen winter geen problemen gehad.
Maar ik heb begrepen dat zeewier dus afgeraden word om tijdens de dracht te geven, ivm misvorming van het veulen. Dus dat risico wil ik niet nemen!
Maar goed wat dan, is er een alternatief? Iemand opperde biergist....

Maar aan de andere kant wil ik die ellende voor haar ook niet.

Mijn grote pony heeft altijd water bij de mest bij de overgang van wei naar stal. Een zakje sanequi colon voeren en het probleem is weg.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:05

Hier ook kinderen die dol zijn op paarden.. dochter van 6 en zoontje van 4... zitten als vanaf baby op en om ponys.
Manlief heeft wel een boeren achtergrond (helaas kreeg ik er geen boerderij bij :') ) en daarom hebben we ook nog schapen die lopen op het land bij de paarden. Hij helpt bij de paarden mee alleen als het nodig is. En gaat mee op wedstrijd.
Verder heeft hij er weinig mee.. kost alleen maar tijd en :$

Hier paar van me dochter en zoontje..

2012 op onze arabieren ruin. Azhar. hier was ze 3 jaar..
Afbeelding

2014
Afbeelding
Afbeelding

2015 Broer en zus
Afbeelding

2015 met onze merrie floor alleen
Afbeelding

hier filmpje van me dochtertje die alleen zonder zadel op pony Grease rijd, (van bokker Grease)
https://www.youtube.com/watch?v=1wSRXUaUhz0

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:11

Ahh die paardjes allemaal zo braaf met kinderen, hoe schattig!!

Haha annelies, hij hoeft zijn best niet meer zo te doen :')
Vriendlief gaat hier alleen mee als er geklust moet worden. Hij stelt het dan net zo lang uit tot ik zeg dat ik dan zelf maar met de boormachine aan de slag ga als hij het niet wil doen.
dan is die bang dat ik door mijn hand boor :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:20

De boormachine is voor mij geen probleem, die dingen doe ik graag :p

Gaten maken voor palen echter wat minder. Of op het dak kruipen voor een lek.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:40

Aaaaaaah...Die foto waar ze op de fjord zit is toch wel echt übercute <3 Elmars_floor. Doet me gelijk denken aan de stripjes van Norman Thelwell.

Mijn zoon vond het altijd wel leuk om uit te stappen aan de hand, maar meneer is tegenwoordig meer van de IPad en games :roll: Ach, als je 8 bent en naar groep 5 gaat dan is paardrijden voor meisjes zegt hij :))

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 00:08

Voor wie de stripjes van Thelwell niet kent...
Afbeelding
Om deze kan ik blijven lachen :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:55

Haha Noisy, ja dat mag op die leeftijd :')

Annelies, ik ben veel te lomp! Ik zou ook zeker in mijn hand boren :') Dus ik snap hem wel hahaha

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:16

Mijn zoontje is gek op dieren, dus ook op paarden :j
Hij durft op Khaleesi te zitten (die dan geen stap meer durft te zetten en muisstil blijft staan en vaak gewoon gras gaat eten :') ) en hij heeft een aantal keer op een welshje en shetje rond gehobbeld. Hij is dan ook pas 4 en meer wil ik nog niet voor hem. Als hij straks wat ouder is mag hij lessen gaan volgen als hij dat zou willen. Mijn man heeft hem liever op een crossmotor :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn man gaat alleen mee als het noodzakelijk is. bijvoorbeeld als er iets zwaars verplaatst moet worden wat ik in mijn eentje niet voor elkaar krijg. Klussen doe ik zelf wel :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:41

Oh die foto's met de kids, ik vind dat echt superschattig.

Vroeger reden mijn beide jongens erg fanatiek. De ene springen andere dressuur.
We hadden toen een gave springgefokte Westfalener van Grannus.
Nu (jongens zijn 23 en 21) rijden ze nog af en toe een bosrit. De oudste heeft wel een eigen Frederiksborgermerrie maar zij is ingezet in de fokdienst omdat zoonlief er zo weinig mee doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De veulens van dit jaar zijn beide vos met niet al te veel wit.
Andere jaren hadden we vossen met extreem veel wit.
Foto's daarvan moet ik even opzoeken.
Al onze paarden staan ook op de website www.hofhonesta.com voor de hele fanatieken die ze graag willen zien :-).

Boormachines blijf ik ook af... dat mogen de heren hier doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:46

Wat leuk Tjinta dat je er ook weer bij bent met je prachtige vosjes!
Heb je een foto van die zwarte hengst? Nu ben ik wel erg benieuwd!

Schattig al die paardlievende kinderen! <3

Fokfanaat die merrie past nog mooi onder het zadel,plaatje!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:53

Wauw Tjinta!! Wat een gave merrie is die vos zeg! :oo :wow:
Prachtig!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:14

Oh Tjinta, helemaal mijn type paard <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:20

Gaaf hoor die Frederiksborgers :j

Zo leuk, kinders met de paarden! :)

Ik heb per ongeluk zelf een hoefzweer verwijderd eergisteren :oo := Blijkbaar stond hij al op doorbreken dus bij wat prutten onder de voet met hoef krabben kwam opeens een stuk hoef en een hoop zooi onder de tak van het ijzer uit. Paar uur later liep paardenbeest alweer stukken beter *\o/*
Vandaag zelfs alweer nagenoeg rad en beentje weer mooi dun na een nacht in de groene leem, blije Miep nu :) Mooi! Van het weekend maar eens kijken of ik haar weer wat op kan pakken.