[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:35

Wow! Wat een buik alyel!!

Woogy, wat ontzettend fijn dat Arie naar huis mag! Ik zal voor je duimen dat hij zich keurig gaat gedragen!
En wat fijn dat hij toen niet is doorgegaan met staart-eten... Het is er zo af, maar duurt zoooo lang voor het weer terug is..

Om nog weer terug te komen op het veulenvoelen, ik was fanatiek aan het voelen voor haar uier, steeds niks, nada... Maar als ik aan de rechterkant een keer halverwege de flank een porretje geef, krijg ik gegarandeerd een paar schoppen terug <3 <3 ik heb hem/haar nu echt zeker weten gevoeld..

Wel keek fox erbij van >;) 'moet dat?!?!' >;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:26

Leuke foto's allemaal!

Woogy: heel leuk dat Arie naar huis mag *\o/*

Hier nog altijd geen veulen gevoeld, en ze vindt het ook niet meer erg als ik aan haar buikje kom, uier vindt ze niet leuk! :n

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:31

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:46

Yellomofoon schreef:
Leuke foto's allemaal!

Woogy: heel leuk dat Arie naar huis mag *\o/*

Hier nog altijd geen veulen gevoeld, en ze vindt het ook niet meer erg als ik aan haar buikje kom, uier vindt ze niet leuk! :n

uier zal nu ook wel fiks aan het groeien zijn waardoor er spanning op staat en alles zeer doet. Zie Pony d'r tietjes ook wat mee groeien en ze word daar ook iets nukkiger op nou.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:13

Wat een mooie dikke buikjes hier allemaal :)

Ik weet voor mezelf wel dat ook al is het een hengst en ik heb er zo'n goede band mee ik het niet meer weg doe.. Heb ik vorig jaar gedaan vanwege omstandigheden toen en gisteren moest ik via facebook lezen dat mijn knappe mannetje overleden is(verhaal is via pb te verkrijgen). Ik zat zaterdag nog bij vrienden hoeveel spijt ik er van had dat ik die verkocht had..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:38

Wat naar DL.
Mocht je het verhaal willen delen hoor ik het graag.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:10

Wat erg DL dat maakt het verkopen ook steeds moeilijker wij weten er helaas alles van -O- .

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:17

Dat is heel erg jammer DL :(
Dat is eigenlijk ook wel een grote reden waarom wij niet verkopen, we vinden zelf dat er niemand zo goed voor onze paarden kan zorgen als we zelf. Als we Knoxx hadden verkocht was hij er waarschijnlijk ook niet meer geweest. Want welke gek wilt er nu ruim 1000 euro betalen voor een koliekoperatie of een kleine 500 euro voor hospitalisatie voor een hengst shetveulen zonder papieren... Juist ja...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:24

Ik keek trouwens net naar die aftel-app... NOG MAAR 99 DAGEN :wow: :wow: :):)

Eventjes klein stress momentje, Pff komt wel heel dicht bij nu!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:26

Zo jammer DL :-(... Ik heb nog nooit een veulen gefokt, dit is mijn eerste keer. Wellicht ook mijn laatste (of het moest enorm goed meevallen, en een merrie zijn...dan kan ik binnen een paar jaar nog een paardje voor mijn zus fokken ;) ). Ik kan mijn paardjes niet verkopen, ik heb er ten eerste niet het geld en de plaats voor om te fokken voor te verkopen (je hebt geen zekerheden). En ik zou het gewoon ook niet over mijn hart kunnen krijgen om eentje dat ik heb "gemaakt" weg te doen :p

Aan het einde van de maand zit Montana aan 7 maanden dracht. Ik lees dat jullie hier met dagen werken... Zal eens moeten checken aan hoeveel dagen ze dan zit :-)

Ik weet dus nooit of ik het veulen zie bewegen, of het haar darmen zijn, of gewoon haar ademhaling :p Waar voelen jullie? Heb al aan de zijkant, als aan de onderkant gevoeld..Maar ik weet niet :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:15

Heb nog niet mee gemaakt dat er een fokproduct moet worden afgemaakt.
Wel dat ik een veulen had verkocht aan een meisje met een zielig verhaal.
Waar naar later bleek geen moer waar van was en ze dus ook het veulen binnen 3 weken alweer had door verkocht voor 3x dubbel geld als waar ze haar voor had gekocht.
Dan voel je je ook wel erg belazerd.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:35

Ja blijft altijd moeilijk verkopen je geeft ze dan uit handen en dan hoop je er maar goed aan hebben gedaan . zielige verhalen inderdaad leugens tot beledigen aan toe de kopers doen er soms alles aan om voor een kwartje op de eerste rij te zitten het blijven mensen he ;) .

Maar nee het is echt niet leuk als mensen je bedonderen of zich heel anders voor doen dan ze zijn wij zijn altijd eerlijk over het paard en je hoopt de koper ook.

Het veulen kun je vaak het beste voelen voor het uier en in de flanken zie je het vaak schoppen Alyel het is een apart gevoel niet te omschrijven natuurlijk :D .

Marije ?????

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:35

Wij zijn ook een keer belazerd. Geen fokproduct maar wel met een 'gered paard'. Paard heeft 4 maanden lang 24/7 in een stal van 3x3 gestaan totdat wij de vraag kregen of wij het paard wouden hebben.
We hadden nog een stal vrij dus ja waarom niet, beestje kon lekker op de paddock en zou na een tijdje weer ritjes kunnen maken.
Echter bleek na een jaar dat ze hele erge cornage had waar ze flink last van had en verder was ze lichamelijk niet in orde.
Ze kon haar laatste jaren inprincipe nog wel slijten op het gras, maar niet in een kudde. Als die kudde een keer zou gaan rennen rende zij zich waarschijnlijk kapot. Bij ons was ook geen optie omdat ze gek werd gemaakt door onze jeugdige en spelende paarden.
Inslapen was voor ons de enige optie, 20 jarig paard, mooie leeftijd.

Totdat een 'vriendin' een rustig plekje aanbood voor haar samen met haar bejaarde shetlander, super dus!

Kwamen we er na anderhalf jaar achter dat ze haar gewoon nog fanatiek hebben gebruikt als rijpaard terwijl ze dat helemaal niet meer kon. Op een dag is ze abrupt in elkaar gezakt en moest ze terplekke worden afgemaakt
Denk je goed te doen voor een paard... -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:42

Garcia gaat al richting 8 maanden dracht.
merken jullie ook dat ze vaker gaan liggen?
Garcia ligt echt overal, in de modder en zand en gras en poep hahaha

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:42

Tot nu toe zijn al onze fokproducten goed terecht gekomen, heb met allen nog wel eens contact. Het blijft altijd de vraag of ze een goed leven krijgen daarom doe ik me best om ze zo netjes mogelijk op te voeden en te zorgen dat ze gezond zijn zodat ik er in elk geval alles aan gedaan heb.
Helaas is mijn eerste veulentje die ik gefokt heb overlede toen ze nog geen jaar was, moet zeggen dat dat wel een hele grote schok was, ik was zo trots op haar! Nu heb ik haar volle zus gelukkig, totaal anders maar echt een geweldig paardje!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:46

Mijn merrie ligt ook wel regelmatig.
Maar meer om te gaan rollen.
Dus nog niet dat ze meer liggen om te slapen

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:03

Mijn merrie is ook 8 maanden en overdag ligt ze in ieder geval niet meer, ze rolt nog altijd graag.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:31

Nare verhalen heb ik helaas genoeg :( vanuit de sport paarden verkocht naar een 4 sterren huis...maar niet heus. Een die binnen een half jaar 6 verschillende eigenaren had gehad en de laatste had hem af laten maken omdat hij niet te doen was.
Verkopen vind ik dood en dood eng. Afgelopen september voor het eerst een paard weg moeten doen omdat het bij ons niet ging. Met Pony en haar ging het niet goed, met rijden vond ik het niks, ze werd niet hengstig of drachtig. Die heeft het nu zo gruwelijk goed. heb bijna dagelijks contact met haar en het gaat echt geweldig.

Arie is thuis, heerlijkheid. Beetje druk wel helaas. Is rondjes aan het draaien in z'n stal maar hij heeft in elk geval weer fysiek contact met anders dus dat is al 100% beter dan op de kliniek. Verbaasde mij gigantisch dat mijn kleine urt ging piepen in de trailer en Pony's ogen bijna uitpuilden en ze gruwelijk terug ging gillen. Tjonge wat was ze blij haar kleine mannetje weer te zien. Staat de hele dag bij het tralies tegen hem te kletsen en te happen naar elkaar <3 zo blij :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:49

Mijn andere fokproducten zijn wel goed terrecht gekomen op een 2 tal na..

Ga het weekend ook weer een paardje halen wat ik uit de handel heb gehaald vorig jaar en ook maar weer eens een goed tehuis voor zoeken...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:52

Op 1 na heb ik contact met alle eigenaren waar mn fokjes heen zijn gegaan. Van 1 weet ik helaas niet meer waar ze is maar ze heeft het vast goed :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:24

zes staan nog steeds bij de huidige eigenaar en hebben een het zeer goed en hebben we ook nog contact. Drie zijn er door verkocht maar hebben het gelukkig ook weer goed en hebben we ook contact mee. Eentje klikt niet met de eigenaar maar deze wil het op de een of anderen manier niet opgegeven wij hebben daar uiteindelijk zelf voor gekozen om geen contact meer mee te hebben. En er staat eentje op een renstal nu hoeft niet slecht te zijn maar ik vind het persoonlijk geen paard voor de eigenaar is naar het buitenland en het paard is denk ik nu van haar moeder. Helaas is eentje naar de eeuwige groene weide. Drie staan er nu bij ons op stal waarvan twee verkocht waren maar de ene hebben we terug gekocht en de ander werd geanuleerd als ik het zo bekijk valt het ook nog wel mee al is elk paard wat niet goed terecht komt er eentje te veel!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:32

Wat ik tot nu toe verkocht heb (zowel veulens als 'gewoon') is (uiteindelijk) allemaal wel redelijk-goed terecht gekomen. 1 heb ik geen contact meer mee en is niet echt meer te traceren. Bij toeval vind ik wel eens ooit wat, maar die staat in Mexico. De rest hoor ik nog wel van of kan ik goed vinden via internet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:40

Vorige veulen van Znoes heb ik nog contact met de eigenaresse.
Heb haar ook op fb en ze zit hier ook op bokt.
Van de veulens van mijn vorige merrie heb ik met 1 nog heel goed contact (ook fb en bokt), 1 sporadisch af en toe wat contact, 1 is van een manege en de laatste is helaas naar de eeuwige groenen weides.
Die had haar been gebroken op het land.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:57

Fijn Woogy dat Arie weer thuis is!!!

Het verkopen vind ik nog niet makkelijk, maar tja als je als fokker elk jaar weer veulentjes fokt dat zijn de stallen wel een keertje vol.
Bovendien vind ik het ook wel geweldig leuk iemand blij te maken met een paard.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:11

Even heel ander onderwerp, wie heeft er ervaring met een hoefzweer die er niet uit te snijden is? Mijn ruin loopt sinds zondag letterlijk op 3 benen, DA en Hoefsmit er al bij gehad, zonder succes helaas, heb zo met dat paard te doen!

Onze andere merrie stond vorige week met een uieronsteking maar die gaat weer beter gelukkig, onze drachtige merrie heeft ook niet zoveel praatjes meer tegen haar!

Ben druk met al die paarden en nu lijkt mijn zoontje ook ziek te worden... Tijd voor voorjaar!