[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:07

Hoi meiden ik heb jullie hulp nodig mijn jaarling komt vanaf donderdag plotseling alleen te staan in de wei maar nu is stauris 4 mnd en die wil ik spenen kunnen stauris en noah bij elkaar in de wei of denken jullie dat dat niet goed gaat komen. ik vindt het best spannend.moet er is eerst een draadje tussen of zeggen jullie gewoon bij elkaar doen.HELP HELP HELP...

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:15

gewoon bij elkaar gooien..
je ziet vanzelf hoe t gaat..er wel ff bij blijven natuurlijk ;)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:16

ok super

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:17

t is jong spul..t zal wat schoppen happen en stoeien maar daarna(meestal) dikke maatjes!
maar dat heb je snel zat door..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:21

ja stauris is echt een mannetje en noah is echt een softie maar die laat wel merken wat hij leuk vind en wat niet...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:43

Wij zetten ze ook altijd gewoon bij elkaar, is nog nooit mis gegaan, zeker niet bij dat jonge spul..

Succes, en geniet ervan als ze leuk met elkaar gaan spelen! Zo mooi altijd!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:15

Idd gewoon bij elkaar zetten....
De kleine zal even onderdanig doen, maar waarschijnlijk zijn ze na een (paar) uur(tjes) dikke vriendjes...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:42

We hadden vandaag klanten op stal die voor paarden kwamen kijken.
Dochter van die man kwam van de pony,s en zocht een fijn dressuurpaardje.
Laat dat kind nu toch stapel verliefd worden op die nieuwe San Remo van mij.

Ze hebben mooi bod op haar gedaan en willen haar graag proberen.
Het zet me natuurlijk wel aan het denken, want ik kan er wel leuk op verdienen als ik het door zou laten gaan.

Maar ergens knaagd het wel aan me, ik heb dr pas net.

Maar voor dat geld kan ik wel een veel beter paard terug kopen...

moeilijk........... ;(

Ik slaap er maar ff een nachtje over...........

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:28

Manueeltje ik snap dat dat moeilijk is, maar van de andere kan, je hebt dr nt, dus nog geen echte band.
En stel dat ze volgende maand iets krijgt waardoor ze ongeschikt wordt als sportpaard?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:47

idd daarom, ik denk ook dat ik het doe :+

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:05

spannend Manueeltje wel dubbel maar als je erop vooruit gaat zou ik het denk ik ook wel doen hoor.

Hier gaat het heel goed met de dikke dame Juwel is echt mega drachtig aan het zijn nu ze krijgt echt een veulenbuikje en super teddyvachtje al.
O'marisa is nog steeds afwachten al wil ze niets van onze Draco (veulenhengst) weten en haar dochter van vorig jaar is helemaal hot. Ze bemoederd haar en lijkt wel of ze niet uit elkaar zijn geweest zet haar op haar plaats waar nodig is en beschermt haar tegen alles en iedereen dat ze niet kent. Draco beschermt ze ook wel maar alleen als D'amour niet in de buurt is. Juwel mag ook maar in een straal van 3m bij haar in de buurt komen en die heeft Draco geadopteerd samen zijn ze echt leuk om te zien.
het is dat mijn computer nu niet mee werkt met foto's want weet eindelijk hoe ik hier foto's kan plaatsen.
ben een week of 2 niet echt actief geweest hier dus ga vanmiddag eens even terug lezen.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:49

Maseike ja idd een voice veulen.. na 3 keer dan eindelijk gelukt! haha nu hopen op een verdere gezonde dracht!

Manueeltje, ik zou denk ook kiezen voor verkoop, net wat je zegt, leuk verdienen en zelf weer opzoek naar wat anders.. lukt best in deze tijd als ik zo t net bekijk!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:55

Lekker verkopen Manueeltje. :j Zijn nog genoeg andere beste paarden.

Doen jullie je merries -waar mee gewerkt wordt- scheren deze winter?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:01

@Manueeltje: pfoe beetje dubbel gevoel idd, ik kan zelf altijd slecht verkopen, maar
aan de andere kant je hebt haar net en nog niet echt een band, dus als jouw gevoel
verkopen zegt dan moet je dat gewoon doen :) Als dit het paard is wat je altijd had willen
hebben, tja dan zou ik niet verkopen, maar dat is dus idd net wat jouw gevoel je zegt.

@Sokje: nee ik laat mijn merrie dit jaar niet scheren, wil dat ze op tijd weer helemaal
zonder dekens kan staan :) Ik werk dan maar wat minder met haar want ze krijgt wel altijd
een enorme teddyvacht dus dat wordt zweten en niet meer drogen, dus gewoon wat minder
intensief aan het werk met haar ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:02

Casa dr buik wordt morgen geschoren :(:) anders kunnen ze niets zien op de scan.
Het paard dat afgelopen maandag op de kliniek is gescand had het veulen erg goed liggen en alles was heel mooi te zien. Dat was een merrietje (in elk geval volgens de beschrijvingen).
De DA doet het omdat hij het leuk vind, en mensen kunnen het dus gratis laten doen omdat hij nog geen garanties durft te geven. Hij wil graag meer ervaring opdoen. En omdat het uitwendig is doe ik graag mee :D (nou ja, laat ik Casa graag mee doen :+ )

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:05

Ik ben benieuwd Saffier! Ik ga volgende week scheren denk ik, dan heeft ze mooi op tijd weer wat haar terug. :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:13

Casa wordt verder niet geschoren :+
Ze krijgt als alles goed gaat eind maart dr veulen al, en dan is het meestal nog geen weer om het dek er al af te halen.
Verder doet ze toch niets dus is scheren ook niet nodig.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:17

Nee, ik bedoel, ben benieuwd wat de DA zegt. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:30

Haha ok :+
Ik hoop dat ie zegt merrie :D
Maar wie weet om me te pesten zegt ie eerst hengst terwijl het wel een merrie is....
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk echt wordt, of hij gelijk krijgt ;)

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:30

Wij hebben de merrie niet meer aan het werk dus die mag lekker beren deze winter.... En eer dat het veulentje komt is ze allang uit haar winterberen vacht, ze is pas 16 juli uitgeteld.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:56

ik laat de merrie ook niet scheren. Als ze onder deken staat heeft ze echt een hele dunne vacht. Ze krijgt bijna nooit een echte wintervacht dus dat is wel makkelijk.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:05

sjanty wordt waarschijnlijk wel weer geschoren. Die zweet anders al als je alleen maar stapt. Ze is natuurlijk ook pas eind mei uitgerekend dus dan kan ze al lang weer zonder deken lopen.
Mijn andere 2 worden niet geschoren maar die worden ook niet intensief gereden.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:16

hier is scheren bij O'marisa niet nodig die heeft vorig jaar tot eind november zonder deken gestaan en had echt een mega dun vachtje, nu staat ze vanaf vanavond met een 200grams tussen deken op stal en buiten met een regen deken. Hebben al 2 nachten grondvorst gehad hier moest zelfs vanmorgen om half 6 mijn auto krabben.

Juwel krijgt heel snel een dikke vacht en ach die mag toch nog niets doen tot het veulen is geboren dus die scheren we ook niet dit jaar. Lekkere teddybeer word ze dan.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:54

Hmmmmmm, scheren, dat is wel een hele goeie. Zal eens met eigenaresse in conclaaf gaan.

Wat vinden jullie, merrie heeft nu nog een veulen aan de voet en is in mei uitgerekend. Dus qua dekens kan ze best geschoren worden.
Maar, we zijn net weer begonnen aan haar op te bouwen na een pees blessure. Dat betekend dat we pas half november 5 min mogen draven, en dus voor februarie/maart geen galop zowieso. Tegen die tijd zal haar buik echt HUGE zijn (dat istie nu al en dat rijden we er echt niet af...) En naar buiten is niet echt een optie vanwege haar pees en het feit dat ze zich buiten gewoon heel druk maakt. Dus ik denk eigelijk dat galop niets word tot het veulen er is. Dus deze winter, word het eigelijk alleen maar in draf werken. En dan beginnen met 5 min en langzaam opbouwen.
Dus eigenlijk denk ik dat scheren helemaal neit nodig is qua werken. En dan laat ik dr liever in wintervacht staan eigenlijk.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:36

Airbon, ik zou niet scheren, en niet omdat het niet kan, maar puur omdat jullie weer aan het opbouwen zijn, dus het echte zware werk is er niet zoals je aangeeft.

Paulien is alweer 7 maand drachtig!! Whoehoe! Dikke pens is alweer aanwezig, dus ze mag weer lekker af en toe mee boscrossen en daar blijft het bij.

Dat betekend dat Greta 6 maand is, Vardau 5, Vrony 4 en Vic 2.

Oh helemaal vergeten te melden, ondanks 3 x insemineren, de grote wisseltruc van de dames, is Victoria dan toch gelukkig drachtig! Word een laat veulen dat wel, en als ze dan nog een merrie geeft, is iedereen weer blij :D

Als het goed is kennen jullie Bikkel nog wel? (Vorig jaar geboren, veulen wat zo ziek was en op randje van de dood zat).
Die is vorige week gecastreerd :D, Ik vond hem gelijk veranderd, geen intresse in de dames meer, hij groeit als een tiet nu, zelfs mijn vriend zei het (Leek op paardengebied) Speelde al een tijdje, maar nu bijna alle hengsten weg zijn was de keuze erg makkelijk.

Iemand btw nog suggesties voor leuke namen?
Keuze uit 3 letters G-H-I.. Verder dan Hey, Hallo komen we nog niet echt haha