[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:06

Blacksmurf en Amandake: gefeliciteerd!

Hier noppie, oooh, ik ben op zo onderhand na ruim 2 weken waken. Heb al 6 nachten geen bed gezien. Ja zonet ruim 3 uurtjes, omdat mijn dochter de wacht van 6 uur overnam. Had dus van 5 tot 7 uur gepland, maar ben in slaap gevallen toen ik mijn wekker had uitgedrukt om 7 uur (ipv snooze) om vervolgens met schrik tegen 08.20 uur wakker te worden. Vlieg m'n bed uit, gauw kijken, niets aan de hand. Pfff.... Bij Daisy kwam vannacht de kling er zowat uit, leek het. Niet normaal meer.
Die nachten gaan nog, overleef ik wel, maar m'n hele planning begint in de soep te lopen. Heb voor deze week diverse dingen op het programma staan (klinische behandeling ziekenhuis, extra dressuurles dochter, zaterdag L2 debuut dochter, controle lenzen andere dochter), maar ben bang dat ik alles af moet gaan zeggen als de dames zo doorgaan. Zal vanavond naar de zaak moeten om de boekhouding bij te werken, want kan nu gewoon niet weg. Maar verder alles goed hoor ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:08

Astridvk schreef:
Op bovenstaande foto's staat Shirly, ze is rond 26 mei uitgerekend.

Hihi, welkom bij de club ;) Tja, Pebbles zal blijkbaar toch nog ff geduld moeten hebben, voordat ze een nieuw broertje of zusje kan verwelkomen, mams heeft er de kop nog niet naar staan.

Astridvk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:14

Pebbles krijgt al verschrikkelijk pijnlijke hoefjes van al dat trappelen! Ze vind het nou weleens tijd worden dat haar moeder even opschiet! ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:20

Astridvk schreef:
Pebbles krijgt al verschrikkelijk pijnlijke hoefjes van al dat trappelen! Ze vind het nou weleens tijd worden dat haar moeder even opschiet! ;)

Ik vind dat Pebbles helemaal gelijk heeft, helaas heb ik het niet voor het zeggen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:20

Amandake, gefeliciteerd, klinkt als een zware bevalling, maar gelukkig is alles goed gekomen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:22

Mogge
Gefeliciteerd Amandake! Wat een verhaal joh! Fijn dat de mammahormonen nu werken, ze was vast boos op haar zoon dat hij haar zo'n pijn had gedaan.
Haar vorige eigenaar wilde toen trouwens een dekking van mijn hengst.

Mira is begonnen met staart schuren........ :+ Als ze doet wat ze 2 jaar geleden deed, hebben we vandaag over 5 weken een veulentje staan/liggen/lopen/springen.

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:38

Zo net mijn laatste weekend dienst gehad( voor de komende 2 maanden dan) en nu even kunnen bijlezen
Wat een hoop veulies dit weekend, GEFELICITEERD ALLEMAAL!!

Jeetje Amandake wat een zware bevalling, goed dat je er optijd bij was. Maar we zijn nu wel toe aan foto's hoor van de kleine man.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:41

@Amandaka: wat een verhaal weer, die Kyra. Geen wonder dat ik ook niet bepaald rustig heb geslapen :+ Heel spannend geweest allemaal. Gelukkig een gezond veulen!
Hoor snel van je! Groetjes aan Rudi. PROFICIAT!

KootMiraDrum schreef:
Haar vorige eigenaar wilde toen trouwens een dekking van mijn hengst.

@ kootmiradrum: That's me....maar goed dat het voor de eerste keer toch een wat bescheidener formaat hengst is geweest...gezien deze eerste bevallingsverhalen van theemuts :+ Kyra.
Ze snapt helemaal niks van al die gebeurtenissen met haar vriendin Bibi die inneens zo'n (in kyra haar optiek) 'alien' in het hooi dropt en vervolgens heeft ze zelf mega veel pijn (denk ik) en ligt er warempel weer zoiets kleins en onbekends in het hooi.... ;) Maar Kyra kennende zal ze een voorbeeld aan Bibi nemen en echt wel bijtrekken. Ze is altijd erg op haar eigen plaatsje in deze wereld gesteld geweest en zal moeten leren dat te delen. Heeft ze dat door dan ken je haar niet meer terug, want ze heeft een super loyaal en zacht karakter als ze 'je' aanvaardt.
Enne Drumshamboo heeft nog altijd een plaatsje veroverd hier hoor, ben hem niet vergeten :+ Maar Kyra woont nu bij Amandake en heeft het daar uitstekend. Ook Bibi ging van ons naar daar en haar eerste zoon van daar weer naar hier...dus heb ik mijn eigen hengst van formaat inmiddels op stal :+

Wat een belevenissen op dit forum :D
Ik kom hier bijna niet met al mijn tinkermannen...

Groetjes!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:44

Goedemorgen!

Wat een spannende bevallingsverhalen allemaal! Gelukkig is alles goed gegaan. Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! :D

Prachtige veulens allemaal. :j

Hier zitten we inmiddels op 311 dagen, gaat de goede kant op. Merrie is nog fit zat, liep gisteren als een stoere hengst te showen en te snurken door bak en aan het touwtje. :P Ze krijgt inmiddels wel aardig tieten, zal eens kijken of ik vanavond weer wat foto's kan maken. Ook staat ze sinds 2 nachten zonder deken, dat gaat prima.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:46

gefeliciteerd met de kleine!
gelukkig gaat het nu beter.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:37

Amanadake gefeliciteert!
Fijn dat alles toch nog goed is gekomen.
Hier nog steeds geen veulentje, ze is vanacht wel heel onrustig geweest, maar tegen de klok van 4 uur besloot ze maar te gaan slapen*zucht*
Vandaag 9 dagen overtijd..............

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:38

Amandake, gefeliciteert! ben benieuwt naar de fotos! Gelukkig dat ze het veulen nu al beter accepteert. Zal wel een hele opluchting zijn.

Geloof dat ik afgelopen dagen alleen afentoe heb gelezen en niet gereageert, dus alle andere mensen met veulen ook nog gefeliciteert.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:47

Blacksmurf: Gefeliciteerd!
Astrid: Welkom, lieve merrie!
Amandake: Gefeliciteerd! Wat een bevalling, kan me idd voorstellen dat ze het niet zo leuk vind.....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:51

wel veel bevallingen die niet helemaal soepel verlopen, of lijkt dat maar zo (dat het er dus eigenlijk niet meer als normaal zijn?)

syl is weer vrij onrustig geweest vannacht. vanochtend had ze weer een heel klein schilfertje hars aan dr uier.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:55

Amandake gelukkig is het goed gekomen!
gefeliciteerd!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:55

Porva stond heel rustig vanmorgen en haar biks van gisteravond was op!! Dat is een goed teken, want bij de minste of geringste stress eet ze geen brok meer. Daarna een mooie rengalop door het land met 9 paarden (gaaf gezicht). Haar ochtendeten wilde ze nog niet maar net even weer aangeboden en toen at ze het op. Uier is wel weer weg (vannacht toch wat km gemaakt in de stal denk ik).
Vannacht weer, nu maar hopen dat de 2e nacht beter gaat als de laatste 2e nacht dat we het probeerde. Als dat goed gaat heb ik er ale vertrouwen in.

Amandake: fijn dat de nageboorte eraf is!
* heeft medelijden met Manueeltje*

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:25

Amandake: Gefeliciteerd! Wat een bevalling zeg! Gelukkig is het toch nog goedgekomen!
Blacksmurf: Jij ook gefeliciteerd!

Natuurlijk, gisteravond ben ik ziek geworden... Nu kan ik niet bij Punette kijken! Gelukkig zijn er genoeg mensen die bij haar en mijn andere pony willen gaan kijken. Diegene vraag ik gewoon of ze even wat foto's willen maken van haar uier! Kan ik het toch nog een beetje bij houden :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:31

SeBart,Blacksmurf & Amandake;

GEFELICITEERD met jullie veulens !!

Hier geen bijzonderheden te melden,
net sarah ff lekker gepoetst,
winterhaar liet los dus heb ff beetje geholpen
ze vond het wel lekker want ging mij terug krabbelen
aan mijn rug hahaha.. t is zon lief ding he :D

Fijne dag allemaal
Grtjss Tineke

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:31

amandake: van harte met je veulen! Was een zware bevalling zo te horen, fijn dat moeder hem nu wel accepteerd! Heb je al foto's gemaakt?

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:33

Amandake schreef:
ik ben kapot maar Kyra heeft gelukkig en-en gezond hengstje op de wereld gezet ,verhaal komt morgen ,momenteel wil ze niets van hem weten ,tot stampen naar het veulen toe ,ik heb hen nu effe alleen gelaten en heb ze in de gaten op de cam

Hey Amandake: GEFELICITEERD!!!!! Vervelend dat de merrie zo lelijk doet hoe is t nu? Drinkt ie al???

Succes ermee!!

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:42

HIER EEN MIJLPAAL VANDAAG:

350 dagen en nog steeds geen verbetering ik heb dr ff op t gras gezet misschien helpt dat!!!

;)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:51

Dat is nogal een mijlpaal Mutopia!! :D :D

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:53

Amandake gefeliciteerd, kyra eindelijk haar veulen. Accepteerd zij hem nou goed?
Blacksmurf ook gefeliciteerd.

Ik wacht met smart op de foto's

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:16

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe veulens *\o/*

Hier niets bijzonders, Lianne 270 dagen op weg en Natascha 238 dagen.
Nog geen boobs natuurlijk maar zal even fotos maken van de buikjes :D

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:34

Blacksmurf gefeliciteerd!

Amandake wat een verhaal, toch maar weer mooi goedgekomen, van harte gefeliciteerd!

Nou ik heb eigenlijk niks te melden ik ben nog niet bij de merrie geweest(die veulend toch niet overdag, veel te bang dat iemand t ziet), vanavond zal ik weer eens goed kijken!