Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:18

Wat een hoop dikke (en dikkere) buiken en uiers weer!
Leuk dat het nu voor veel mensen dichterbij gaat komen Lachen

Over naar buiten gaan met al die regen... Mijn merries hebben pech en worden gewoon naar buiten gegooid. Arme dieren Clown
Helaas is het land dit jaar wel erg nat dus gaan ze 's ochtends in de bak los. Macy zorgt er wel voor dat de rest in beweging blijft Knipoog
Verder hadden ze hier vandaag zwangerschapsgym, de hoefsmid kwam. Af en toe zat er weer een buik in de weg Haha!

En Macy speelt haar spel weer, ze kegelt Huilen van het lachen ROFL
Ze zit op dag 306 dus met haar reputatie van kegelen en melk druppen moet ze het wel weer redden tot de 320 dagen...
Heb wel vandaag voor het eerst het nieuwe veulen alarm om gedaan. Ben benieuwd hoe het gaat, met slapen vanavond geen vals alarm en zelfs niet toen ze lag te rollen.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:33

@marijeR ee hè ,doet Macy het weer Ziek
@pauk :mooi buik(je) hoor Clown
@shayla :hou die maar goed in de gaten Nagelbijten / Gniffelen
@thomas Bloosutch.....moet toch pijn doen aan der buikje Ach gut

Mijn merrie's gaan 's morgens buiten en rond 17 uur terug binnen ,modder of niet ,ze blijven enkel binnen bij erg regenweer.
Heb er 3 die 24/7 buiten staan en die bekijken de schuilstal nog niet eens

Hier alles zijn gangetje ,alleen Iris had haar dagje niet ,sloom en lui ,niets intresseerde haar en de uier begint ook erg te groeien Ja

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:11

hallo allemaal
ik ben weer terug van me vakantie in oosterrijk.
ga van de week even bij lezen.
frouk die krijgt echt last van der buik wil bijna niet meer der stal uit. ik zal van de week nog even foto's maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:34

Froukje_daan, goede vakantie gehad?

Marije, Maci houdt inderdaad haar reputatie hoog! Schiet ook al weer op bij jou.

Shayla, lekker cupje begint te al te krijgen!

Maseike, is dat nu een dreigement zoals ze op je af komt? Tong uitsteken

Naomi, ik keek vanmorgen al met spanning naar mijn telefoon, geen sms-je.....Quick doet haar naam geen eer aan!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:04

Dit is dus de enorm dikke buik van mijn merrie:
Afbeelding

Maar nu weet ik waarom....ze zo enorm dik is, ok ze moet nog maar 14 dagen maar dan toch!

Donderdag is de dierenarts geweest om nog een enting te zetten en voor de laatste check up. Conclusie: Vocht oedeem!
Mijn merrie houdt enorm vocht vast waardoor d'r buik maar ook d'r navel opgezwollen zijn.
Ik moet nu dit alles goed in de gaten houden als er veranderingen optreden of als d'r buik pijn gaat doen (bv. als ik niet meer aan d'r buik mag komen) dan moet ik meteen bellen.

Er is nl. een kleine kans dat de buikwand kan gaan scheuren. Tja dit is dus dikke pech. Dus nu maar hopen dat er niks gebeurt.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:09

Ach gut aiai goed in de gaten dus!

marijeR: Bloos! Gestoord niet normaal toch gewoon Clown Macy flikt het weer! duimen dat ze het nog even binnen houdt!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:51

Ingrid, balen!
Ik dacht dat veel buiten lopen goed was voor dergelijke merries? Heeft de DA daar nog iets over gezegd?

Wij hebben ooit een koe gehad die zo'n vol uier kreeg dat die ook gewoon scheurde. Echt apart is dat.

Marije: je bent er vroeg bij dit jaar. Haha!
Ik zou gewoon nog twee weken wachten met waken. Mees kennende duurt het nog wel een paar weken.

Ondertussen hangt de camera in de stal en kan ik mooi vnaf waar dan ook ff naar Isabel kijken. Dus da's wel mooi. Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:47

@ Neonlight nee dat was niet dreigen hoor...
Ze was helemaal uitgestoomdt naar mij toe gelopen..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:54

Bedankt allemaal voor jullie medeleven Lachen

Ga nu ook hier de draad weer oppakken en me voorbereiden op de geboorte van Vinga's veulen,
er moeten nogal een aantal dingen geregeld worden zoals de aanschaf van de draadloze camera
en het installeren er van, over 1,5 week verhuist ze naar de kraambox dus ook die moet ik nog helemaal klaar maken.

@ Heidi: Wat een actie foto's van Monnie zeg, dat moet wel een hengstje worden als ze zo tekeer gaat haha. *LOL*

@ Pauk: lekker buik(je) gaat de goede kant op Ja

@ Shayla: uier gaat nu toch opschieten he, spannend hoor.

@ ingride: WOW wat een buik, inderdaad hopen dat haar buikwand niet scheurt. Gelukkig hoeft ze niet lang meer.

Zijn er hier nog meer mensen die wat gedrags probleempjes hebben met hun merrie? Vinga is nu de laatste 2 weken echt
niet te houden, binnen en buiten zetten is bijna niet te doen want ze dendert de kant op die ZIJ wilt, echt heel irritant.
Zou het door de hormoontjes komen?? ze moet nog een kleine 6 weken.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:01

Ingri: Idd erg dikke buik! Goed in de gaten houden dus!
Shayla: daar zit idd wel verschil in!

Verder nog meer dikke buiken gezien. En hier nog steeds geen veulen. Nou ja vandaag is ze uit gerekend!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:03

@ Dreeke ik hoop dat jullie thuis nu ook beetje rust hebben en dat jullie het snel een mooi plekje kunnen geven Lachen

Nou laten we het hopen dat ze een hengst krijgt, dat beest doet dingen mmmmm.
Ik heb ze echt nooit zo gezien hahaha dus wie weet.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:39

Zal vanavond proberen uitgebreid te reageren, ben grieperig en ga vanmiddag toch proberen om foto's van cuba te maken....

Gistermiddag is de VA geweest omdat ik er nog steeds niet gerust op was wanneer cuba nu moet bevallen, de manege eigenaar denkt nl. ongeveer tegelijkertijd met 1 van zijn merries en die moet dus pas eind april (ik meteen weet stressen dus).
Goed VA kwam om half 2 (belt me uit mn bed) dus ik race naar de manege en laat hem kijken, zegt hij: denk echt wel dat je gelijk hebt kwa datum hoor, dus zal er over een week of 3, 4 wel een veulen zijn....
Niet dat het niet zou kunnen dat ze later gaat bevallen, maar zoals ze er nu uitziet denkt hij dus dat het over een week of 3 komt.
Ze wordt met de dag dikker (en chagrijniger) en bij haar flanken valt ze nu enorm in...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:55

Dreeke schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die wat gedrags probleempjes hebben met hun merrie? Vinga is nu de laatste 2 weken echt
niet te houden, binnen en buiten zetten is bijna niet te doen want ze dendert de kant op die ZIJ wilt, echt heel irritant.
Zou het door de hormoontjes komen?? ze moet nog een kleine 6 weken.

Geen specifieke gedragsproblemen, want Branca is niet erg dominant, al vertelt ze wel precies wat ze wil Knipoog , maar ze is de laatste tijd wel erg rennerig. Ik heb haar nog nooit zo veel zien draven, galopperen en bokken.
Ik houd haar nooit vast, ze volgt me los. Tegenwoordig gaat ze wel vaak voor me uit. Maar niet de verkeerde kant op.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 15:23

Even heel kort, want bijlezen is niet meer te doen als je vanaf woensdag achterloopt..

@ Dreeke: Sterkte. Ach gut

Wild gaat goed! Volgende week laatste wedstrijd en dan krijgt ze zwangerschapsverlof. Haar uiers zijn nu de hele dag iets gezwollen, dus het begint te komen. Buikje groeit lekker, steeds meer mensen valt het op. Woensdag kwam mijn kanjer met haar beste vriendje (en verzorger Knipoog) mij succes wensen voor mijn presentatie: Lovers

Afbeelding

Afbeelding

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:46

Vienna's uier is weer héél veel gegroeid tov vorig weekend. Ze is 4 april uitgerekend. Deze foto's zijn zonet gemaakt, 3 maart dus. Het is haar eerste veulen.
Wat vinden jullie, is haar uier al erg dik of is dit normaal ?
We gaan ze naar De Bemi Hoeve in Hoogeloon doen (paardenkraamzorg). Nu vraag ik me af of we ze dit weekend al moeten weg doen of volgend weeken. Aan de hand van de foto's, hoelang zou ze nog dragen denken jullie ?

(had ze net ervoor geroskamd, vandaar het stof )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*gaat bijlezen nu*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:43

Hallo allemaal!!

Tea gaat goed, ze wordt nu echt wel dikker en dikker.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ze gaat nu wel erg hard hoor!! (oh, ze had net gerold trouwens..)
Gisteren was ze weer vreselijk aan het crossen in de bak. Ik ben haar dat aan het afleren, ze moet normaal lopen, maar gisteren was het niets, alleen maar hard en vervelend..
Ze is vandaag negen maanden geleden gedekt trouwens!!

Katrien, vind ik moeilijk in te schatten hoor, maar ik zou haar dit weekend brengen, dat is beter i.v.m. de bacterien in de nieuwe box, kan ze vast antistoffen aanmaken!!

Djesseka, ik wist niet dat wild nog wedstrijden liep. Die mama is in goede conditie in ieder geval!! Ze ziet er goed uit hoor!!

Cuba libre, vervelend zeg, dat je zo in de war bent (gebracht). Nou, ja, is het voor jou extra spannend, hihi.. Dus ze is al aardig grumpy, hier ook hoor, als ik de box in kom met het halster, kijkt ze me niet heel blij meer aan..

Minnie muis, spannend zeg!!

Andrea, Tea was wel druk gisteren met rijden, maar verder merk ik er weinig van, al heb ik wel vaker gehoord dat merries zo voor de geboorte ineens druk werden..

Ingridge, aha, ik vond haar ook al erg vol.. Mijn merrie heeft ook een vocht oedeem gehad. Dat is allemaal goed gegaan, ze had echt wel een zak vocht onderaan haar buik hangen, zag er echt heel raar en hoekig uit, maar een week na de geboorte was het gewoon weggegaan en ik heb er geen problemen mee gehad..

Froukje_daan, ze heeft er geen zin meer in dus.. Nou, ja dan maar eens wat doen zinder zin, de box uit is altijd goed.. Heel veel succes ermee!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:31

Jaaa! Dance krijgt eindelijk wat uier! Haha!
Ineens een handje vol was echt nog nikkes noppes nada, (zie pagina 222 onderaan).
Maar mag ook wel ze is as dinsdag uitgerekend. Knipoog
Spannend! Ben wel heel erg benieuwd nu, Dance is drachtig geïmporteerd uit Amerika en mag al blij zijn dat tot nu toe alles nog goed is gegaan en ze nog drachtig is, nou nog een mooi veulentje erbij zou helemaal top zijn! Knipoog
Had eigenlijk nog geen zenuwen maar begint nu te komen! Nagelbijten / Gniffelen

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:34

Voor diegene die een birth alarm hebben: Vanaf welke dag ongeveer doen jullie de band om? bij de merrie!

Korn moet nog ongeveer 18 dagen. Ik heb de band nog niet om. Vind het eigenlijk nog te vroeg. Uier begint nu iets te komen, maar verder nog niets.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:55

Dance heeft al ruim 3 weken het alarm om (bij mij halsteralarm) dat was vooral omdat haar vorige veulen 2 weken te vroeg was maar ze krijgt nu dus pas echt uier dus achteraf nu eigenlijk pas spannend.
Mijn andere merrie krijg hem denk ik ook wel binnenkort om, zij moet nog 3 weken, ik heb een camara dus als er wat afgaat kijk ik even wat er is en ga weer verder slapen.
En ik vind het wel fijn om hun normale patroon te weten of ze vaak plat liggen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:24

@ Katrienh: tjee wat een uiers al, gaat de goede kant op Ja

@ Esther: Tea is mooi drachtig, als je die dikke ton van mij ziet haha Haha!

@ Meavy: eindelijk wat uier!!! Bij Vinga ook vandaag Ja

Vinga today!!
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:40

Ik heb geen gedragsproblemen tegenover mij met m'n merrie.. Maar tegenover paarden.. Pff.. Een kreng.. Een vreselijk kreng

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:00

Sjanty is qua gedrag ook nog steeds gelijk, nog even lief als altijd.Zowel tegen ons als tegen d'r weidegenootje.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:16

mooie buiken weeral !!
Cartouche heeft me op men knie gestampt Boos! was niet haar bedoeling ,was voor Golden Maij bestemd...maar ik stond ertussen Knipoog ,ga er maar ijs opleggen...man wat deed dat pijn !!!!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:24

Zo zo, wat een groeiende merries ineens..

Pipje dr buik is nog dikker dan het al was..
Niet meer normaal!! Ik zal morgen wel weer even foto's maken..

Iedereen die moet waken vannacht, veel succes!!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:22

Zo, ik heb uier foto's van 295 dagen dracht. Komen ze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van een week eerder gewone foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wat vinden julie?