Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:56

En weer mooie merries en mooie buikjes!

@Frenia: een ware geboortegolf bij jullie zeg! Hebben de geiten ook al behoorlijke dikke buiken?

Bij Neon was er wat betreft eten en eetlust niks te merken. Ze is een schrokop en haar eten is heilig.

Ben al weer even terug van de stal, maar moest voor het werk nog het een en ander voorbereiden. Op de pc, en ik heb me kunnen beheersen, internet niet op geweest!
Bij de stal was het zonnetje heerlijk. Helaas nog niet voldoende om de bak te ontdooien. Neon kon er dus niet in, zitten echt flinke gaten namelijk in, dus heb ik ze maar in een andere stal gezet toen ik haar stal uitmestte. Toen ik klaar was had ik het ook bloedheet! Meteen maar eens even gevoeld bij Neon (had voor het eerst sinds weken geen koude handen) maar het is denk ik nog te vroeg om iets te kunnen voelen (5 maanden). Nog maar even geduld hebben dus. Toen Neon op stal stond ben ik naar de wei gelopen, zag daar wat hengstjes heerlijk aan het doezelen. Eentje stond te doezelen, eentje was aan het eten, en 2 lagen er op de grond, inclusief Devdan. Ze hadden het dus absoluut niet koud. Ben erbij gaan zitten op mijn hurken en heb hem heerlijk geknuffeld, en hij maar kreunen! Lief manneke! Mijn penny-moment werd alleen bruut verstoort toen ik ineens iets achter mij hoorde en op sprong. Concorde had me ook in de gaten en was naar me toe gelopen. Alleen als ik op mijn hurken zit vertrouw ik niet een paard wat achter me staat. Devdan is ook maar opgestaan en heb hem toen nog maar gekroeld, samen met zijn (half)broertje Concorde. Ik ben helemaal verliefd op die schatjes!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:17

Wat een zelfbeheersing Neon! Dat doe ik je niet na. Ik ben nou the OC aan het kijken, en zelfs in de reclame ren ik even naar de computer .

Wat lief dat je lekker bij Devdan heb kunnen zitten toen hij lag! Dat is zo heerlijk he? Lekker knuffelen met die baby's

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:18

Ok, foto-tijd
Gelieve even door de modder heen te kijken

Afbeelding
Afbeelding

Kusje
Afbeelding
Mooie blik
Afbeelding

Vooraanzicht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze wordt dit jaar echt veel dikker dan vorige keer!
Ze is vandaag 249 dagen drachtig. Uitgerekend op 25 april.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:24

adriana schreef:
Emmanuella eet ook slecht tijdens de dracht, idd vooral de laatste maanden! Ze krijgt nu slobber en dat at ze eerst zomaar op, maar daar krijgt ze nu ook moeite mee.

hmmz.. die van mij krijgt 4 kilo per dag.. maar is op als ik me omdraai en hooi ook. ze krijgt 2 kruiwagens vol per dag. maar tis binnen ja en nee op

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:30

Hahaha dan wil die merrie wel eten dus!!!! Ik denk dat het verschilt per merrie. Josiane is ook zo, die eet het meest van allemaal!

Mooie foto's Jessy, ze zien er allebei goed uit! Heerlijk zo in de frisse buitenlucht!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:32

Ik heb ook nog een 18+ foto
Afbeelding
Let vooral op mijn ruin
Gon beseft gelukkig net op tijd dat ze al vol zit en gaat voor de subtiele afwijzing :
Afbeelding

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:42

Mooie foto's jessje! ze is best dik! (en vies )

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:48

marlijntjuh schreef:
Mooie foto's jessje! ze is best dik! (en vies )

Ze hebben allebei uitgebreid liggen rollen, ik denk dat ze blij waren dat ze weer buiten waren na hun dagje op stal gisteren...
Ach ja, liever zo en vuil dan ze binnenhouden en proper

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:56

Ja zo zie ik ze ook veel liever hoor! Het is heerlijk dat ze lekker buiten kunnen staan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:06

Wow, censuur jessje! Zielige ruin....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:41

Conclusie: het was hier eigenlijk best wel lekker weer Koud maar met dat zonnetje erbij erg goed te verdragen.
Heb vanmiddag echt de stoute schoenen aangetrokken en heb een buitenritje met Fayette gemaakt. En dat na ruim een week niets kunnen doen en na iets van 3 weken er niet meer op te hebben gezeten Tot voor een 1.5-2 jaar geleden zou dat een zelfmoordpoging van mij zijn geweest maar het laatste half jaar blijft Fayette altijd toch lekker relaxt. In het begin schrok ze wel van 'dingen' en hops sta je opeens aan de andere kant van de weg of 2 meter verder de berm in maar daar bleef het ook wel bij. Ik heb in ieder geval lekker gereden en Fayette had er in de draf goed de vaart in zitten.

Op verzoek van Marlijntjuh
Afbeelding rechterzijkant
Afbeelding achterkant en voor de geinteresseerden gelijk ook een deel van onze arme Opeltje
Afbeelding linkerzijkant

Afbeelding opgezette banden
maar (gelukkig) nog geen uier:
Afbeelding

@ adriana: Fayette heeft een ongevoerde regendeken op. 's Nachts op stal staat ze zonder deken en zodra het overdag rond de 10 graden wordt gaat de deken ook overdag er af.

Fayette eet ook nog steeds goed. Ik kwam er laatst dus achter dat die grote hooibalen die we voor ze in de bak hebben staan 250 kilo per stuk zijn... en daar eten Fayette en Hercules dus 2 stuks (in totaal dus 500 kilo hooi) in 4.5 week weg

@ Christa en jessje: mooie foto's!

Zo en nu ga ik eens even vriendlief aanporren dat ie op moet schieten met het avondeten aangezien we met een half uurtje al weer weg moeten naar dansles

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:23

Wauw, wat een lekker buikje Flettie!

CristaMoor, wat een onwijs leuk paardje heb je! Lekker dik wordt ze al!

Jessje, jou moddermonster ziet er ook schoon uit! Geweldig toch, beter vies dan gelikt op stal en nooit loskomen! Subtiele afwijzing hoor! Dat voetje!

Fleur eet gelukkig nog wel, maar wel een in hee traaaaag tempo! Het gaat allemaal op, en af en toe laat ze nog wel eens wat hooi liggen, en gaat ze daar pas `s middags aan knabbelen!

Vandaag wéér foto's gemaakt! Zitten wel mooie tussen! viewtopic.php?f=53&t=531003

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:32

Jeetje wat hebben jullie weer veel gekletst... Ik houd het echt niet bij en heb alleen de foto's bekeken in het topic

Hier gaat alles prima met de drachtige mutsen.
Helaas ging het gisteren erg slecht met mijn oude ruin maar gelukkig is hij weer erg opgeknapt.
Vannacht was het ook hier erg koud (-9,7) maar de pony's hadden het buiten prima naar hun zin
In de loop van de week haal ik nog 2 drachtige merries naar huis, die komen dan 's nachts ook op stal.

Macy lijkt nog weinig last van haar enorme buik te hebben, ze waggelt de hele dag lekker buiten.
Ze krijgt nu wel steeds meer uier en het trekt ook niet echt meer weg na een dag in de wei.
Zo zag het er vanmorgen uit:
Afbeelding

Ben benieuwd hoe het straks met de jonge merries gaat als ze op stal staan, Kyra had met oud en nieuw al aardig wat zucht nadat ze een nacht op stal had gestaan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:33

Welkom Marije 1987!

Lee houdt haar deken ook lekker op totdat het weer beter wordt. Maar ze moet pas in mei, dus dat is geen probleem.

@frenia: gezellige beestenboel bij jullie! Wat leuk, zoveel geboortes in een jaar!

@ChristaMoor: die laatste foto is gaaf zeg! Wat een prachtige uitstraling heeft jouw merrie! Ze is eerder uitgerekend dat Lee, zie ik in je onderschrift. Hmmmmm .... Lee is al aanmerkelijk zwaarder:
Afbeelding
Afbeelding
!!!

@jessje, wat een heerlijke bolle schnitsel! Heerlijk he, dat zand?
Jouw ruin laat zich wel héél snel ontmoedigen wat een heerlijk "wijventrapje"

@flettie: Fayette is lekker rond EN schoon! Leuke rose schrompeltietjes

@Marije: begin van Macy's uier! HOERA ! Let the good times begin !

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:42

Flettie mooi buikje heeft de jouwe al zeg!

Idd beter buiten komen dan mooi op stal, maar ik was wel even "boos", ik had ze gisteren helemaal geborsteld
En ze ziet er misschien niet zo heel dik uit, maar voor haar doen is dit al heel dik, ze is nu duidelijk zwaarder dan vorig jaar op 10 maand...

En ik heb zelf nog een beetje gecensureerd, daarna heeft ze aan z'n piemel staan likken, maar dat vond ik nu niet iets om te fotograferen
Het is zo'n heerlijk stel samen, net een getrouwd koppel! Ze zijn onafscheidelijk, maar kibbelen toch heel wat af

Mac, Lee heeft al een serieuze buik!!
Ik vind het echt zo een gave merrie, maar ik ben dan ook een echte blessen-fan!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:47

Lee is een hele gave merrie en een heerlijke muts . Momenteel een beetje sjaggie naar de andere paarden toe, vooral als het om eten gaat
Afbeelding

Heerlijk om naar te kijken, zo'n paardenkoppel! Ik heb hier de familie Leuk & Lollig rondlopen (allemaal jong grut, variërend van1 tot 4 jaar). Maar goed dus dat Lee de taak van Moeder Overste op zich heeft genomen!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:04

Wat een buik flettie ! Ze is echt veel dikker als missy! en volgens mij is fayette maar 1 dag eerder uitgerekend.

Lee is ook al dik zeg. Wat een buiken krijgen al die merries hier. Ik vind Missy dan toch best zielig met haar buikje. Miss heeft nog minder buik als Lee, en het schilt 24 dagen !

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:16

Wees blij! Lee is natuurlijk niet meer de jongste en heeft al drie veulens gehad. Het "rekt" dus allemaal wat makkelijker bij haar. Bovendien hoeft ze ook niks meer te doen, dus ze is -zoals je ziet- niet echt in model.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:17

Marlijntjuh, scheelt ze veel met de mijne?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:21

@Mac, Miss is ook al een jaar of 12/13 hoor, en heeft minstens 1 veulen gehad .

@Jessje, Ze is wel wat dunner als die van jou volgens mij. Scheelt niet zo heel veel maar wel wat.

Voor Missy is het wel fijn dat ze niet zo heel dik is. Ze heeft het ook (nog) niet zo zwaar. Spirit heeft afgelopen jaar zo'n zware dracht gehad, dat wil je geen enkele merrie aan doen. Dan heb ik toch liever een iets minder dikke merrie. Missy heeft een best lange rug, dus misschien verstopt het veulen zich wel gewoon een beetje

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:21

wow, wat een foto's allemaal zeg, en wat een buikie heeft die Lee zeg. En niet alleen Lee, heb er nog veel meer, schone en ietsjes minder schone buiken gezien.
Prima weer voor de drachtige merries, gelukkig houd het nog even aan.
Holly begint al met verharen
klein beetje maar hoor, bij dr schouders, die van jullie ook? ze heeft wel een beetje wintervacht, ze staat wel binnen maar dan zonder deken, enkel buiten een flink dikke winterdeken.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:24

Ik denk dat het ook wel verschil uitmaakt of ze vorig jaar een veulen hebben gehad of niet.
Gon is welgeteld 10 dagen niet drachtig geweest, die is gewoon niet meer in model gekomen na de dracht
Langelijnde paarden hebben idd ook minder buik.
Ik heb ook liever een iets meer bescheiden buikje eigenlijk...
Bovendien worden verschillen in de grootte van de buik maar voor een klein deeltje veroorzaakt door verschillende grootte van het veulen (volgens onze da toch )

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:26

Hollybolly schreef:
schone en ietsjes minder schone buiken gezien.
Prima weer voor de drachtige merries, gelukkig houd het nog even aan..

Hahaha, je bedoelt zeker de mijne Volgende keer wordt ze eerst gefotografeerd en dan losgelaten hoor

De mijne verhaart nog niet, maar die heeft haar winterhaar dan ook nog hard nodig, ze staat altijd zonder deken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:27

ja, de jouwe ja, mar vind vieze merries niet erg hoor, de mijne vind zo'n modderbad ook heerlijk

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:37

Volgens mij vinden alle paarden een modder bad af en toe wel fijn.. Spirit is ook zo erg, en die is nog bijna helemaal wit ook. Oh wat ben ik blij dat die nu een deken op heeft