[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:16

Sorry ik ben even een tijdje afwezig geweest in dit topic.
Mijn veulen zijn knietjes zijn na nog eens zes weken boxrust gescand.

Ze zijn weer goed na tien weken totaal op de box.
Heb een schema gekregen maar dat zie dat dus zelf absoluut niet zitten om zelf te gaan doen.

Weet iemand een revalidatie kliniek of revalidatie stal die ook iets met veulens doet?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:17

fokfanaat schreef:
Vulina schreef:
Met een alarm mis ik meer dan met een camera. Althans, dat ding gaat mij veel te laat af..

maar jij waakt volledig... met 2 x per nacht de wekker redt jij het ook niet met alleen een camera

Nee, dan mis ik meer dan de helft denk ik..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:30

Weer "even" bij lezen :D

@Libera
Wat een mooie vacht nog, niet verhaart, maar wel mooi!
@Luna2006
Zo chique, wauw! Gefeliciteerd, ze is ook echt prachtig.
@kyrkelover
Ze is zo gaaf, wat een halsje en showtopper <3
@roosa
Pretvlekje :)) Geweldig!
@rensju
Wow die gaat snel met de kleur! Ze is wel heel gaaf.
@Chibi2
Wat een heerlijke foto van moeder en dochter <3
@Cemlys
Wat geweldig dat hij zo relaxt is en zo schattig mams met die kleine meid.
@Jessicazz
Altijd spannend het afspenen. Zo lekker samen op buitenrit, ziet er echt gaaf uit.
@Bamorka
Wat fijn dat het zo verlopen is, ondanks de nare keuze. Hoe gaat het nu met de kleine?
@Balko
Dat is naar, gelukkig niet pijnlijk. Beterschap!
@AM_Horses
Dat meen je niet, dat is vervelend. Natuurlijk goed dat ze het niet vol proppen, maar dat hadden ze wel even eerder beter in kaart kunnen brengen.
@Melissa1996
Wauw knapperd erbij! Dat zullen ze wel leuk vinden :D
@superpony
Echt te schattig. Zo leuk om te zien die interactie met elkaar verkennen altijd.
@mirjamalvaro
Succes met de keuring! Ze lopen er echt al super bij.
@Sietske6
Jeetje arme merrie. Het is wel een knapperd! Hopelijk een voorspoedige bevalling straks. Ik zelf stream camera online zodat ik meer ogen heb :D
@mariekie
Wat fijn dat ze weer goed zijn. Ik weet helaas verder geen klinieken voor je, hopelijk komt er een goede tip binnen.

Hier gaat het zijn gangetje, de dames zijn weer druk bezig met hun verdere opleiding :D

Ik ben benieuwd wat Mishka met haar manen gaat doen, inkijk is donker, maar loopt elke keer licht uit.
Afbeelding
Afbeelding

Beide hebben kennis gemaakt met de trailer, over twee weken gaan ze in het weiland bij mijn ouders dus wel handig.
Afbeelding
Afbeelding

Lekker stel, bijna altijd samen <3
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:53

Sarina1988 schreef:
Janinevv schreef:
Hoevaak ontwormt en met wat?

Veulen is nu 3 weken 1 keer ontwormt. Moet straks kijken met welke weet ik zo niet uit mijn hoofd

Oh dacht 3 maand wat er stond

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:13

Wat een heerlijk stel Faniek <3 En fijn dat ze al kennis gemaakt hebben met de trailer.

Staat hier ook nog op de planning :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:47

Sietske. Met 2x kijken ga je het Hoogstwaarschijnlijk missen. Hier keek ik ook om het uur. Als het echt spannend word dan slaap ik gewoon niet meer :')

Faniek. Mooie kleurtjes. Ben benieuwd hoe ze uiteindelijk worden.

Mariekie. Geen idee. Ik heb met mijn veulen die geopereerd was een kleine paddock gemaakt. Grote van de stal. Deze steeds iets vergroten. Stappen aan de hand mocht wel. Heb ik niet gedaan, gewoon in paddock. Dan staan ze toch bij de andere paarden in de buurt en blijven rustig.

Voor Winston heb ik een opfok gevonden. De meeste bedrijven zaten vol dus was echt zoeken. Via via toch gevonden.

Ik ben vanochtend gebeld, vanmiddag wordt Sis gechipt en geschetst. Alleen zijn de witte voetjes niet te zien := ik vermoed dat deze schets nog niet helemaal kloppend gaat worden. Ik weet dat ze linksvoor een wit voetje heeft. De rest weet ik niet :')
Zoek de witte voeten... :Y)
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:59

Dat had ik ook, ik heb tegen de schetser gezegd dat ik wist dat hij dat 4e voetje ook wit heeft, alleen dan aan de buitenkant en niet helemaal rondom. Volgens mij is het goed gegaan. Hij is van begin april en nu pas begint dat witte voetje zichtbaar te worden. Je ziet dat er wit aan zit, maar hoe precies de lijn loopt is nog steeds niet helemaal duidelijk...

Overigens heb ik een schimmel veulentje gekocht die als vos op papier staat :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:57

Faniek, wat een heerlijk knap stel!!

AM, ff wassen :)

Mn quarter mannetje krijgt nu 3 zwarte pootjes. LA een wit voetje, maar gaat over in de buckskin en is soms moeilijk te zien.
Ik moet gewoon foto's sturen en dan zoeken ze het maar uit. Hij heeft ook een cm wit op zijn koppie en 1 cm wit op zijn bovenlip.

Hij verhaart nu wel, maar blijft een beetje zelfde teint kleur verder.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:17

AM_Horses schreef:
Sietske. Met 2x kijken ga je het Hoogstwaarschijnlijk missen. Hier keek ik ook om het uur. Als het echt spannend word dan slaap ik gewoon niet meer :')

Faniek. Mooie kleurtjes. Ben benieuwd hoe ze uiteindelijk worden.

Mariekie. Geen idee. Ik heb met mijn veulen die geopereerd was een kleine paddock gemaakt. Grote van de stal. Deze steeds iets vergroten. Stappen aan de hand mocht wel. Heb ik niet gedaan, gewoon in paddock. Dan staan ze toch bij de andere paarden in de buurt en blijven rustig.

Voor Winston heb ik een opfok gevonden. De meeste bedrijven zaten vol dus was echt zoeken. Via via toch gevonden.

Ik ben vanochtend gebeld, vanmiddag wordt Sis gechipt en geschetst. Alleen zijn de witte voetjes niet te zien := ik vermoed dat deze schets nog niet helemaal kloppend gaat worden. Ik weet dat ze linksvoor een wit voetje heeft. De rest weet ik niet :')
Zoek de witte voeten... :Y)
[ [url=m/v8iRPS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die stress had ik ook haha. Die van mij was ook met 4 blanke hoefjes geboren dus dacht 4x wit te hebben.
Worden de voorste hoefjes later gewoon zwart, ze heeft alleen hoge kousen achter :') gelukkig was dat net voor het schetsen duidelijk.

Pasgeboren gupje met lichte voetjes VS uiteindelijke donkere voorbeentjes
Afbeelding

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:22

mariekie schreef:
Sorry ik ben even een tijdje afwezig geweest in dit topic.
Mijn veulen zijn knietjes zijn na nog eens zes weken boxrust gescand.

Ze zijn weer goed na tien weken totaal op de box.
Heb een schema gekregen maar dat zie dat dus zelf absoluut niet zitten om zelf te gaan doen.

Weet iemand een revalidatie kliniek of revalidatie stal die ook iets met veulens doet?

Je zou kunnen informeren bij Lelymare in Lelystad, die doen zowel aan revalidatie als aan opfok en het lijkt me dat die dan ook wel een veulen kunnen revalideren: https://www.lelymarehorses.com/ .

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:35

Hier was voetjes schetsen ook een ramp. :')

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:01

Weet niet of het hier mag maar ik ben nog op zoek naar een opfokplekje in de omgeving van Epe (Gelderland) voor ons gelders merrieveulen van mei 2022. Liefst bij mensen aan huis maar opfokstallen in de buurt mogen ook aangeboden worden. De Lindehoeve en Stal Equus ben ik al tegengekomen maar vallen af.

Heb via Bokt, Marktplaats en Facebook al een aantal mensen benaderd maar heb helaas nog niemand gevonden die aangaf plek te hebben. Vandaar dat ik benieuwd ben of er hier nog mensen zijn welke toevallig via via iemand kennen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:10

Ik denk dat je moet zoeken richting pension of iemand die een maatje voor een eigen veulen zoekt als je je veulen uit de groep wil halen. Ik kom regelmatig op facebook zulke oproepen wel tegen. Waar dan iemand 1 veulen bij zijn eigen veulen zoekt, daar zul je vaker uit komen met je wensen denk ik.

Echte opfok is daar niet op ingericht.

Edit
Of je maakt zelf een oproepje op die manier, op facebook op mp

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:12

Ik ben al lid van de Fb groep 'Stalling en weidegang Gelderland'. Heb je toevallig nog aanbevelingen van andere facebookgroepen waar dit soort aanvragen voorbij komen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:48

aspro schreef:
Weet niet of het hier mag maar ik ben nog op zoek naar een opfokplekje in de omgeving van Epe (Gelderland) voor ons gelders merrieveulen van mei 2022. Liefst bij mensen aan huis maar opfokstallen in de buurt mogen ook aangeboden worden. De Lindehoeve en Stal Equus ben ik al tegengekomen maar vallen af.

Heb via Bokt, Marktplaats en Facebook al een aantal mensen benaderd maar heb helaas nog niemand gevonden die aangaf plek te hebben. Vandaar dat ik benieuwd ben of er hier nog mensen zijn welke toevallig via via iemand kennen.

En Christel van Apeldoorn in Epe?

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:21

fokfanaat schreef:
aspro schreef:

En Christel van Apeldoorn in Epe?

Die zit helaas al vol voor dit jaar.

Sietske6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:14

Hallo allemaal, excuus voor de late reactie. Maandag nacht leek het er even op of ze ging bevallen. Heel onrustig, kleine hoopjes mest. Rondjes draaien en trappen naar haar buik. Vol spanning heb ik de hele nacht naast haar gezeten maar naar ongeveer een uur of 5 hield alles op een ging ze weer staan eten. Het lijkt erop of ze aan het kegelen is. Wat denken jullie?? Hier ook een beter foto van haar uiers in de nacht en overdag. Overdag is er dus niets te zien‍♀️

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:20

aspro schreef:
Ik ben al lid van de Fb groep 'Stalling en weidegang Gelderland'. Heb je toevallig nog aanbevelingen van andere facebookgroepen waar dit soort aanvragen voorbij komen?

De groep KWPN veulens, ik ben het toevallig tegen gekomen van bijvoorbeeld iemand die internationaal eventing rijdt en zelf een veulentje fokte en er toen een stuk of 3 bij zocht. Ik volgde die pagina.
Ik weet niet hoe breed je vriendenkring is op fb, maar je zou het op je eigen tijdlijn kunnen zetten en het op die manier laten delen binnen de 'paardenwereld'.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:22

aan het uier te zien duurt het nog wel even, dat is iig nog niet kegelen.

dit is kegelen:
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:08

Wow wow
Een geweldig resultaat op de veulenkeuring hier.

Eerst mocht Syrah MT zich laten zien. En dat deed ze fantastisch.
Met een 8.0 voor exterieur, 8.5 stap, 9.0 draf, 8.5 galop en 8.5 voor algemene indruk, scoorde ze maar liefst 83.86% en bleef lang op de 1e plaats staan.

Na een uurtje mocht Sky MT de ring en en hij deed er nog een schepje bovenop.
Een 8.0 voor exterieur, 8.0 stap, 9.0 draf, 9.5 galop en een 9 voor algemene indruk. Een totaal van maar liefst 86.10%!

Super trots op deze 2 toppers.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:24

Wat goed, gefeliciteerd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:55

Cioccolato schreef:
aspro schreef:

De groep KWPN veulens, ik ben het toevallig tegen gekomen van bijvoorbeeld iemand die internationaal eventing rijdt en zelf een veulentje fokte en er toen een stuk of 3 bij zocht. Ik volgde die pagina.
Ik weet niet hoe breed je vriendenkring is op fb, maar je zou het op je eigen tijdlijn kunnen zetten en het op die manier laten delen binnen de 'paardenwereld'.

Ik heb de afgelopen dagen 2 van zulke advertenties gezien in de kwpn veulen groep.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:41

Gefeliciteerd Mirjam *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:16

Gefeliciteerd, knappe punten!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:07

Gefeliciteerd met de mooie resultaten op de keuring! Knappe veulens allebei.

Sietske, hoe gaat het nu met de merrie? Spannend hoor, hopelijk straks een gezond veulentje in de wei.

Even een vraagje betreft het voeren van veulens, hoeveel en wat voeren jullie de veulens? Mijne is nu vier maanden en heeft z’n bak eigenlijk altijd netjes leeg. Laat hem een halfuurtje op stal staan tot het op is en daarna weer de weide op. Moeders krijgt dan in een andere stal haar eigen portie eten.