Helaas geen veulentjes hier voor 2024, Raven is nog te jong om te dekken en Idaza is zo laat dit jaar dat we een jaartje over gaan slaan…. Maar ga wel lekker meelezen!
Kabayo, sterkte met je rug, ken er helaas ook alles van!
Het nieuwe topic komt meestal ergens in maart, zal wel niet lang meer duren! Ik ben er nog niet over uit welke hengst het gaat worden, volgende week is onze hengstenkeuring. Dan maar even goed kritisch kijken daar.
stal_HD
Geplaatst: 20-02-23 00:04
Kabayo beterschap. Hopelijk snel weer beter.
Spannend of ik morgen iemand mag feliciteren. Ben benieuwd.
Hier nog afwachten wat ik ga doen. Ik ga op zoek naar een mooi minimaatje voor maraya. Heb al wat op het oog, maar wacht de hengstenkeuring ook nog even af. Gaya weet ik ook nog niet. Ook afhankelijk of ik eerst nog wat kan verkopen. De andere twee merries van mij gaan met pensioen.
Eerst deze veulens maar afwachten voor ik een definitieve keuze maak. Zeker betreft gaya.
Hier staat al vanalles op de planning voor 2024 Zijn er mensen die al gaan dekken? ik ga toch goed op tijd beginnen. En ik heb de hengsten aan huis, dus lekker makkelijk. Ik heb al 3 merries duidelijk hengstig gezien.
Happy_Hippie
Geplaatst: 20-02-23 00:30
Sterkte met je rug Kabayo!
Er komen er steeds meer richting de uitgerekende datum spannend! op naar de slapenloze nachten
Onze dame moet nog even is nu 289dagen, zit alleen te twijfelen (samen met mijn moeder want ze is van men moeder). 2april wordt onze merrie 4, gaan we der na dit veulen (indien alles goed verloopt) terug dekken of niet of ga ik der dit jaar langzaam op pakken onder het zadel? Hoe wegen jullie dit af om wel of niet terug te dekken?
Het is voor nu niet de bedoeling om iets zelf te gaan houden (je weet uiteindelijk maar nooit natuurlijk )...
Inderdaad, eerste wat ik tegenwoordig open op mijn laptop is Bokt om te zien of er al wat geboren is
tjakka123
Geplaatst: 20-02-23 08:52
Desi_2409 schreef:
Inderdaad, eerste wat ik tegenwoordig open op mijn laptop is Bokt om te zien of er al wat geboren is
Ik ook .
Goedmorgen allemaal!
nieky1993
Geplaatst: 20-02-23 09:17
Ik doe ook altijd als eerste bokt open
Nog geen veulentjes? Ze laten op zich wachten zeg.
Kabayo heel veel sterkte met je rug
Hippy_hippie Yula wordt ook 4j en laat ik niet terug dekken voorlopig. Even lekker bekomen na de bevalling en dan inrijden is de planning. Voor de rest kijken we met de jonge fokmerries altijd hoe ze uit de bevalling komen of we ze terug dekken.
Knolselder Hier staan er ook al een heel deel hengstig en het kriebelt behoorlijk om te beginnen haha. Maar wij beginnen pas eind maart/begin april met dekken. Vind eind februari/begin maart echt vroeg zat voor een veulen. Vooral omdat ze pas tegen eind april 24/7 de weide op kunnen hier ivm te natte grond. Ze gaan wel uiteraard dagelijks op de paddock tot die tijd.
he idd, nòg geen veulentjes erbij. Vooral bij Corina had ik het wel verwacht.
Goldy wil ik wel weer laten dekken dit jaar, maar eerst moet ze nog bevallen van deze. Afhankelijk van dit veulen maak ik mijn hengstenleuze.
Seven
Geplaatst: 20-02-23 09:46
Nog geen kleintjes goh ze wachten op beter weer
Knolselder Ik ben er zelf nog niet geheel uit en wil ergens in maart april weer gaan kijken hoe het zit met gaar hengstigheid ze lijkt nu wat miepie net het veulen soms en plast meer maar nu alweer dekken ga ik niet doen
Kabayo Oei sterkte met je rug
Tjakka Goedemorgen
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 20-02-23 09:47
Beterschap Kabayo.
Nog geen veulentjes? Had wel al verwacht.
Nieky de camera's zijn het alarm.
Ik ga dit jaar 3 dekken, 1 blijft leeg. 2 merries met dressuur pony hengsten uit Nederland (al twijfel ik 1 merrie nog over een Duitse hengst, ook al zijn beide hengsten uit Nederland ook Duits gefokt ) en 1 merrie waarschijnlijk met 1 van mijn eigen hengsten.
Wij hebben de merries nog niet hengstig gezien, zodra ze hengstig zijn gaan we hier ook beginnen. We hebben er dit jaar 6 om te dekken
kiki1976
Geplaatst: 20-02-23 09:54
corinadrenth vannacht een beetje overleefd?
AM_Horses super fijn! Geeft toch een fijn gevoel als ze het weer doen de camera's
Muronia wie weet, of toch die vos merrie met 4 hoge witte benen
nieky1993 Nova gaat er haast achter zetten
Mattyy zoals Muronia al zegt, dat zijn stopjes. Niets om je druk over te maken hoor. Naar mijn weten is dat idd tegen vuil etc
Kabayo auw niet leuk. Sterkte, hopelijk snel weer een beetje mobiel.
jennyk fijn dat de camera weer hangt en draait.
Happy_Hippie wel of niet terug dekken is een keuze. Persoonlijk zou ik ze op die leeftijd een jaar leeg laten. Ook omdat je het hebt over beleren wellicht.
Hier gluren we ook altijd gelijk als we wakker zijn. Had alleen ff snel gelezen en moest eerst wat anders doen voor het reageren.
Als alles goed gaat, dan blijft Bo leeg voor 2024.
Wat jammer, nog geen veulentjes! De dames schieten niet op.
Hier ook geen fokplannen meer, heel blij dat ik het een keer mee mag maken. Waarschijnlijk blijven alle 3 de veulentjes ook. Maar ik ben ook heel reëel dat ze eerst maar eens gezond 4 jaar moeten worden.
Een vriendin kreeg vorig jaar bij haar merrie een veulentje, alles helemaal goed gegaan, breekt na 2 weken zijn bovenbeen op 2 plaatsen, konden ze uiteraard niets meer aan doen en werd ingeslapen.
Hier zijn alle 3 de merrietjes over de 300 dagen heen! Voelt als een mijlpaal! Bess 312 dagen, Jolyn 304 dagen en Dolly 300 dagen! Veulentjes alle 3 nog voelen bewegen dus tot nu toe gaat het goed!
Wat vinden jullie van dit uier? Hij voelt al best gezwollen en ze (Jolyn) vindt het niet tof als ik eraan zit. Hij moet natuurlijk nog veel voller maar is dit een begin of kan het nu ook gerust nog 60 dagen duren?
Tinniie
Geplaatst: 20-02-23 11:03
Haha ik ook altijd snachts wanneer de baby drinkt
Satinka heeft bijna een volle uier nu.
Dag 322, ze staat momenteel nog op de weide hier paar 100 meter van huis, vanavond of morgen toch maar naar huis halen denk ik
OYYO
Geplaatst: 20-02-23 11:15
Quir Ben benieuwd hoe de camera's hun werk gaan doen. Hou ons op de hoogte!
Corinadrenth Ze is zich aan het klaarmaken!
Muronia Tijd van het jaar heeft er ook mee te maken. Temperatuur, lengte van de dagen. Vroeg in het jaar kunnen ze iets langer dragen. Welke periode van het jaar was het 2 jaar geleden?