[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:01

paardje2013 schreef:
Hier wil de tandarts wel verdoven ik vindt dat ook een beetje spannend zei vertelde mij dat het geen probleem is. Maar ik krijg het wel een beetje warm bij dat idee

Als ze braaf is kan ze prima zonder verdoving. Die van mij zijn zelfs elektrisch behandeld zonder verdoving op de hengst na dan. Anders een keertje bijvijlen en dan volgend jaar goed naar de tandarts?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:06

Vorig jaar is ze naar de tandarts geweest toen kon ze er nog wel een jaar tegen aan maar ze moest dit jaar wel wat extra verzorging hebben. Ze kunnen haar wel handmatig veilen zonder verdoving maar mechanisch behandelen gaat echt niet lukken zonder verdoving. Met een jong veulen aan de voet wil ik haar ook niet laten verdoven. Ik ga mijn eigen dierenarts er eens even over bellen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:18

Omdat mijn merrie drachtig is wilde ik ook niet verdoven. Stalgenoten van de vorige stal waren erg te spreken over Albert van der Graaf. Hij heeft mijn merrie en zelfde de 3 jarige van mij zonder verdoving elektrisch behandeld. Heel erg rustige man, komt uit Zutphen. Ik sta in Bennekom en daar kwam hij voor rijden maar heb dan ook drie pony's. Plus een stalhenoot die aansloot.
De hengst moest verdoofd worden en dat heeft de veearts gedaan.

Ik stond er echt van te kijken dat het bij de 3 jarige lukte. Maar hij was poepie braaf.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:40

Selente daar zie ik ook al een mooi buikje!

Cynt Fi begint er ook goed werk van te maken!

Tiwi snap heel je gevoel.. Echt zo rot voor je!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:45

StalMelyn dat is wel super zeg, wij wonen helemaal in het hoge noorden dat zal wel wat ver zijn. Ik heb contact gehad met mijn dierenarts die zegt dat het in dit stadium van de dracht nog wel kan. Alleen in het begin en en het einde doen ze het liever niet

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:51

Ariel is laatst ook door de dierenarts verdoofd ivm het gebit.
Vorig jaar hebben we Olivia ook moeten verdoven ivm een klap op de sprong. Daar is een heel gezond hengst veulen uit gekomen. :)
Er zal altijd een risico zijn, maar hier nog geen negatieve ervaringen na het verdoven van de drachtige merries.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:27

Verdoven voor vijlen van tanden is simpelweg beter omdat ze dan beter te werk kunnen gaan en goed uit kan balanceren.
De check gaat hier vaak zonder verdoving. Zod at wanneer er niks hoeft te gebeuren ze niet woozy zijn.
Maar wanneer er iets gevijld moet worden ze altijd verdoofd. Geeft geen risico bij dracht (tenzij helemaal naar het eind vd dracht). Een verkeerd gevijld gebit doet dat wellicht nog wel meer.

Handvijlers doen we sowieso niet aan :+

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:35

Neeee wat zuur Vulina en Tiwi!!!! Daar zit je niet op te wachten :(

Hmmm dat zijn geen leuke dromen Cynthia

Dat is schrikken Floripori!

Hier ook de ervaring dat als je echt echt hélemaal achterin wil komen met elektrisch veilen dat dat echt het beste lukt bij verdoving, heeft ook te maken met ontspanning vd kaken bij verdoving. Lotus is in juli nog gedaan met verdoving, toen was ze 2,5 maanden drachtig.

Haar veulen van nu heeft helaas rainrot... arm beestje allemaal pijnlijke plekken op haar rug, Lotus was er juist vanaf sinds juli. Nog nooit meegemaakt in al die jaren en nu 2 keer :(

Lotus gaat overmorgen naar de trainingsstal. En ik heb een tweedehands trailer gekocht, waar ik nu een Flowview camera in probeer te installeren via het trailerlicht maar ik zie de wifi maar niet... gebeld en kan voorkomen bij sommige auto's pfff.. (even mn frustratie kwijt hoor :+)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:53

Dit was Ariel laatst toen ze verdoofd was. :')
Afbeelding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:05

Hoelang was ze toen drachtig Renske? Ziet er wel grappig uit haha :z ik denk dat mijn tandarts ook niet gaat vijlen zonder verdoving. Wel fijn dat er hier wat ervaringen mee zijn dat stelt mij weer wat gerust :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:19

Hier ook gewoon verdoven bij de drachtige merries. Nooit problemen mee gehad!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:58

Riv getsie, dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Lijkt me inderdaad niet echt een fijn aanzicht... :\

hahaha die Ariel. :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:05

StalMelyn schreef:
Omdat mijn merrie drachtig is wilde ik ook niet verdoven. Stalgenoten van de vorige stal waren erg te spreken over Albert van der Graaf. Hij heeft mijn merrie en zelfde de 3 jarige van mij zonder verdoving elektrisch behandeld. Heel erg rustige man, komt uit Zutphen. Ik sta in Bennekom en daar kwam hij voor rijden maar heb dan ook drie pony's. Plus een stalhenoot die aansloot.
De hengst moest verdoofd worden en dat heeft de veearts gedaan.

Ik stond er echt van te kijken dat het bij de 3 jarige lukte. Maar hij was poepie braaf.

ALbert van der Graaf is echt een heel fijne, rustige en kundige man :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:22

Ook hier enkel de tanden doen met verdoving.
De achterste kiezen is gewoon zo goed als niet te doen zonder al heb je een uiterst mak schaap.
In de tijd dat ik op de kliniek werktte kregen we zelfs drachtige merries die onder narcose gingen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:19

paardje2013 schreef:
Hoelang was ze toen drachtig Renske? Ziet er wel grappig uit haha :z ik denk dat mijn tandarts ook niet gaat vijlen zonder verdoving. Wel fijn dat er hier wat ervaringen mee zijn dat stelt mij weer wat gerust :D

Ze zal rond de 145 dagen hebben gezeten.

Dierenarts had al niet zo veel gegeven omdat ze niet zo groot is. Maar hij pakte goed. :=
Zelfs toen ze begon kwam er geen reactie. :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:36

kyrkelover schreef:
Ook hier enkel de tanden doen met verdoving.
De achterste kiezen is gewoon zo goed als niet te doen zonder al heb je een uiterst mak schaap.
In de tijd dat ik op de kliniek werktte kregen we zelfs drachtige merries die onder narcose gingen.

Ik heb Albert gehad en kan dat dus tegenspreken. Hij komt ook helemaal achterin, behandeld alles. Maar, je hebt wel een brave nodig. Teveel kopschudden dan kan het inderdaad niet.
Lukt het niet stopt hij ook vrij snel en moet je verdoven.

Hij heeft heel fijne energie en de drie jarige gaf zich over en liet alles zo gebeuren.

Ladonna, dit was voor het eerst maar echt heel fijne man.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:16

Mijn merrie zou ik nu ook liever niet verdoofd hebben.

Alleen denken we dus dat mijn merrie maagzweren heeft. Dus een gastroscopie word hem voor nu niet , dus kon evt voor een week een kuur beginnen..
Maar ik weet niet wat en of zon kuur gegeven kan worden aan een drachtige merrie.

Iemand ervaring met maagzweren bij een drachtige merrie en of zo'n kuur gewoon gegeven kan worden?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:22

Geen ervaring met de kuur, wel met gastro+ brokken van Havens. Dat heeft mijn andere Merrie enorm geholpen. Die draaide (positief) binnen een week 180 graden in gedrag! Dit moet prima te vieren zijn, ook bij drachtige paarden ga ik vanuit.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:37

Aaaah Tiwi en Vulina... Wat jamler dat Kees leeg is. Je hebt er zo je best voor gedaan en dan dit...

Hier zijn dit jaar de tandjes mechanisch zonder verdoving gedaan. Moet wel zeggen dat de DA ook een beetje verbaasd was dat die 2 zo braaf waren :o

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:56

Ah Tiwi... voor jou is t idd ook k*t...

Je hebt gelijk Cynthia... ons paard dus wij bepalen hoe of wat tijdens de bevalling...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:54

180 dagen alweer, bijna 6 maanden. Gaat tot noch toe best snel. Rijden jullie ook nog met de drachtige merries? Tot nu toe gaat het hier nog goed, als ze aangaat geven het niet meer prettig te vinden dan is het klaar. Ze zit in ieder geval nog goed in haar vel nu.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:34

Jaaaaaaaaa!!!! Je hebt een Beagle!!! *\o/*

Ik wil graag iets delen wat niet helemaal in dit topic past.. hoewel, Fiore komt uit de dikke buik van Daisy, dus ik kan vast iets delen van Daisy :D

Na lang wachten kwam dit gisteren eindelijk binnen. Ik ben er zo blij mee!
Gemaakt van één van de ijzers die Daisy als laatste gedragen heeft

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:47

Prachtig Cynt! Heel mooi gedaan!

Hier heb ik ook geen verdoofd met tanden doen bij Lana.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:09

Muronia ze ziet er goed uit zeg! Heerlijk dat t rijden nog zo lekker gaat... wij rijden nog niet echt op Kate, maar zijn haar langzaam aan t beleren. We hebben geen haast.

Cynthia, ik heb het ook al in je volgtopic gezet... ik vind m waanzinnig! Prachtig aandenken!

Kate is nu 157 dagen. Kon vandaag weer eindelijk naar haar toe! Wat was het heerlijk! In de stromende regen, maar dat boeide mij totaal niet! :') Kate vond t op een bepaald moment iets minder... maarja, t vrouwtje had haar gemist en moest en zou met haar aan de wandel :o Ik vond haar ook in anderhalve week flink veranderd... buikje wordt nu toch echt duidelijk baby buik <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:39

Heerlijk die buikjes!
Ik moet ook echt even foto’s maken. Maar met 203 dagen zit er wel een mooi buikje al. Ze is ook nog graag aan het werk, dus we rijden nog lekker fanatiek.

Ik heb wel een filmpje trouwens van afgelopen zondag. Wel recht van voor, dus babybuik is verstopt. :+