Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Arianne schreef:Tuurlijk! Bedoelde ik juist ook, omdat ze nu weer rustig leek
GoGo heeft volgende week tijd, maar weet niet of het daardoor komt. Loopt opeens wat moeilijk.
Dyonne schreef:Hier mogen ze nu echt de ochtend niet op de wei in verband met het risico idd. Vanmiddag/avond mogen ze weer.
PH is hier nog hoog.. ondanks uier..
AniekR schreef:Alexandra, wat vervelend dat ze weer niet goed is, sterkte!
DL dat is lastig dat er maar op twee stallen een camera kan, dat is dus keuzes maken.
Wodan wat een droombevalling dus! Super hoor, en wat is ze mooi getekend ook!
SA, wat een mooi bontje heb je toch!
Reuzje ligt er ook echt heerlijk bij!
Hier worden ook afspraken een beetje gemeden, maar soms ontkom je er niet aan.
Verder heb ik dus 3 weken vakantie aangevraagd net als vorig jaar. Dit jaar heeft Roos zich er helaas niet zo veel van aangetrokken, Lies lijkt het nog wel te gaan doen in de vakantie (als die nog 2,5 week zo doorloopt kan je mij ook neerschieten)
Wie zei gisteren trouwens ook alweer dat de spenen nog wat meer gevuld mochten zijn bij Lies?
[ [url=m/uJVq43.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ubOmGL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgzaam type, die Lies
[ [url=m/En44Jm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BKR1ID.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uier is behoorlijk vol, melk erg plakkerig, maar ph nog steeds 6,5...
Wel is ze sinds gisteravond al strontchagrijnig en erg ongemakkelijkWe houden haar dus maar goed in de gaten nu...
[ [url=m/LvLE7F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kling viel me vanavond ook op dat die wel wat uitgerekt is, met name onderaan leek meer te hangen, maar heb van haar niet echt een vergelijkende foto
AniekR schreef:Leuk zijn die halsters he, Woogy! Ik had er vorig jaar twee, Princess en Naughty Boy. Raisa kon hem de dag dat we haar naar de opfok brachten voor het eerst omNou ja en in opfok loopt ze niet met een "mooi" halster natuurlijk. Gok dat ze hem nu nog past, ze is wel uit haar andere veulenhalster aan het groeien nu een beetje.
Vind het jammer dat ze niet ook in ponyveulen zijn, dan hadden ze aan mij waarschijnlijk een vaste klant voor die halstertjes
Fotsy schreef:Alexandra hoe gaat het nu met je merrie? ocharme, ik duim dat ze heel erg snel opknapt, misschien ligt beebje altijd op haar darmen
sparling app goed dat het nu wel goed gaat met je merrie en veulen, knap veulen
wodan wat een leuk verhaal, het is inderdaad toch een adrenaline stoot die je krijgt en fijn als het zo vlot gaat
DL oh eindelijk toch een beebje zo te zien, succes alvast
pretty hoe doen de dames het met hun uiers?
oh wat lief dat halstertjewoogy
heerlijk reuzje onder de lamp
verlof, vakantie, ik had dit weekend ook alles afgelast dat er kon zijn, de oma's zijn zelfs tot hier moeten komen in plaats van wij daar eitjes rapen, alleen werk is soms moeilijk te regelen maar ik had gelijk dat Elsa zich wel ging ophouden als ze in de kudde stond.
Flo's uier loopt nog lekker terug en die moet echt exploderen dus ik heb nog even, vanaf 1 mei ben ik wat meer vrij
[ [url=m/cTGf6x.jpg]Afbeelding[/url] ]
en mijn kleine meisjeze is alles wat ik wou, bont, valk en zonder slurfje
[ [url=m/C6YVh3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fotsy schreef:is dit haar eerste veulen Alexandra? gelukkig reageert ze wel goed op de medicatie
moet ze nog lang?
Woogy schreef:Alexandra, is alles wel goed met de baby?
hier hadden we vorig jaar 3 keer gas koliek van 1 van de weitjes, plek dat iets in dat gras te rijk was, moesten maaien en kalken. Toen was het weer goed.
Aniek im heb twee mini veulen halsters. Gezien Arie wel zo'n klein hoofdje had. De rest pastte mooi in de harry's horsr.maar deze van Kaz is weer net een ander maatje
AniekR schreef:Heeft ze wel eens vaker koliek gehad Alexandra? Denk wel dat merrie's die sowieso vaak/snel last hebben van hun darmen er op het einde van de dracht nog sneller last van gehad.
Roos heb ik nog nooit met koliek gezien (nou ja alleen na de bevalling een beetje dat gedrag van napijn), maar die heeft de laatste week/2 weken ook zoveel last gehad dit jaar. Die heeft dus zware diarree gehad omdat het er gewoon niet meer makkelijk uit kwam volgens mij. Na de bevalling was het ook over met de diarree.
Fotsy, zoiets dacht ik al, helemaal perfect dus! Knap meiske heb je daar hoor!
Ph kijken we wel naar, maar houden haar ondanks dat nu wel goed in de gaten hoor. Ik ben ook op stal en ga zo eerst even paar uurtjes slapen dat Mariska de wacht houdt, daarna wisselen we de rollen om.
Cynthia82 schreef:Alexandra, fijn dat ze opgeknapt is, maar dit is wel heel rot![]()
Fotsy, ik ben zo gelukkig voor je dat je droom is uitgekomen
Ik weet (2x) hoe het voelt.
Over 2,5 uur is Fiore jarig! 4 jaar, voor ons een bijzondere leeftijd
baudyh schreef:Vervelend Alexandra, pas inderdaad op met het gras op dit moment. Met die kou er op.
[ [url=m/Kp6y4g.png]Afbeelding[/url] ]
9 weken jong alweer onze eerste.
Neonlight schreef:Alexandra, kan het niet zijn dat het veulen op de darmen ligt te wringen?
Arianne schreef:Tuurlijk! Bedoelde ik juist ook, omdat ze nu weer rustig leek
GoGo heeft volgende week tijd, maar weet niet of het daardoor komt. Loopt opeens wat moeilijk.
AniekR schreef:Dat denk ik. Begon hier net licht te worden, zie allemaal rijp op het land, dus dacht; even checken. Is gewoon -4![]()
![]()
Ik denk dat ze gewoon overdag gaat als het ten minste een beetje fatsoenlijke temperaturen zijn![]()
of toch gewoon morgennacht![]()
Net toch nog wat leuks te zien, alleen helaas niet op de camera's. Net ongeveer een kwartier lang een hertje in de wei gehad. Geen idee wat die moest, maar heeft een tijdje onder de grote kastanje staan snuffelen en hupste daarna weer verder...
valt het al op dat ik niet zoveel meer te vertellen heb en probeer mezelf te vermaken om wakker te blijven?![]()
Dustinlover schreef:Hier niks helaas.. ga der zo heen even checken.. ze mag namelijk echt niet tussen nu en 11 uur.
Dustinlover schreef:Bo heeft witte melk!!!