[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:13

Bo heeft witte melk!!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:15

Huphup Bo, misschien volgt Spook dan ook eindelijk..

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:23

Jeeej spannend DL! *\o/*

Verders nog geen veulens -O- .

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:26

Veulens, wat zijn dat? :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:28

Dyonne schreef:
Veulens, wat zijn dat? :P

_O-

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:28

Ik had echt al een veulentje verwacht bij Bo.. maar het was idd wel heel koud.

Vandaag lekker in het zonnetje :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:29

Hahaha _O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:29

Naaahhh helemaal niks?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:30

stal_HD schreef:
Wat een stomme merries. Gewoon geen veulens he'.
Of zullen ze het te koud hebben gevonden???

Verstandige merries :D
Nou Bo, even billen bij elkaar tot na 11 uur en show dan je veulen maar aan je baasje (en die spamt dan wel aan ons :+ )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:38

Arianne schreef:
Tuurlijk! Bedoelde ik juist ook, omdat ze nu weer rustig leek ;-)
GoGo heeft volgende week tijd, maar weet niet of het daardoor komt. Loopt opeens wat moeilijk.

Opletten met de fructaan nu,het gras was gewoon bevroren ook. Maar jouw pony's zijn dit wel gewend lijkt me? Ik heb ook de DA mogen bellen voor eentje hier,die komt vanavond pfft. Kan ik ze ineens ook laten scannen.

Wat spannend Rowan! Net nu je moet werken weer. Maar wat wil je,het is jouw vriendinnetje Bo. }> :')

Bijzonder Cynthia,wat fijn dat het haar verjaardag is! En vorderingen jeej! _/-\o_

Dyonne ze krijgt nu toch echt wel een mooi uiertje hoor!

Aniek ongeduldig aan het wachten. :D Komt vast gauw nu.

Hier ook nog niks en een ferm teruggelopen uier. -:(-
Nikita en Lisa daarentegen gaan gestaag vooruit. Straks kom ik ook nog in de problemen met het alarm.
Lisa haar melktest is 7.0. Bij Nikita krijg ik een beet in mijn kont als ik het probeer. :P

Ze waren vanmorgen zo vervelend allemaal grrr... Heb een heel deel uit de weide gehouden door het fructaan wat zo gevaarlijk is nu,de drachtige mochten wel in het gras maar die waren dan aan het roepen op de andere. Mijn groot paard van 25 denkt dat ze 5 is en zette de race in op de arme dikke buikjes... -:(-
Laten we zeggen dat het niet meezat vanmorgen. :=

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:40

Hier mogen ze nu echt de ochtend niet op de wei in verband met het risico idd. Vanmiddag/avond mogen ze weer.
PH is hier nog hoog.. ondanks uier..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:44

Dyonne schreef:
Hier mogen ze nu echt de ochtend niet op de wei in verband met het risico idd. Vanmiddag/avond mogen ze weer.
PH is hier nog hoog.. ondanks uier..

Paarden die 24/7 op de wei lopen, blijven dat nu ook gewoon lopen. Maar andere gaan smiddags pas op de wei. Ik hou overigens altijd de fructaan incex in de gaten, niet alleen met vorst ;)

Dyonne, een beetje ruilen? Hier lage ph maar uier wil niet vol blijven |(
's ochtends bomvol, maar savonds toch steeds wat teruggelopen :(

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:48

Ja, hier alleen in de zomer 24/7 wei. Nu nog in opbouwfase. Ook omdat ze op de wei niet onder de camera staat, alleen in de paddock. Dus als ze op de wei staat moet er iemand zijn die op kan letten, haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:51

Haha jeetje joh, ik begin m steeds meer te knijpen hoor met die merries die zo overdragen. Als die van mij ook over de 350 dagen gaat, ben ik waarschijnlijk nog eerder aan de beurt :+

Maar Dyonne Scarlet heeft nu wel uier en er komt dus wat uit, dat je kunt meten. Hoge PH kan natuurlijk in een paar uur of sneller al zakken.

Ook Spook en Bo hebben weer flauw gedaan, maar goed het was dan ook wel echt koud vannacht.

Gwen begint pudding billen te krijgen. Ze worden echt al zacht bovenop. Uier staat momenteel stil, nog 3 dagen en dan in de veilige zone.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:04

AniekR schreef:
Alexandra, wat vervelend dat ze weer niet goed is, sterkte! :(:)

DL dat is lastig dat er maar op twee stallen een camera kan, dat is dus keuzes maken.

Wodan wat een droombevalling dus! Super hoor, en wat is ze mooi getekend ook!

SA, wat een mooi bontje heb je toch!

Reuzje ligt er ook echt heerlijk bij!

Hier worden ook afspraken een beetje gemeden, maar soms ontkom je er niet aan.
Verder heb ik dus 3 weken vakantie aangevraagd net als vorig jaar. Dit jaar heeft Roos zich er helaas niet zo veel van aangetrokken, Lies lijkt het nog wel te gaan doen in de vakantie (als die nog 2,5 week zo doorloopt kan je mij ook neerschieten :o )

Wie zei gisteren trouwens ook alweer dat de spenen nog wat meer gevuld mochten zijn bij Lies? O:)
[ [url=m/uJVq43.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ubOmGL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgzaam type, die Lies :o

[ [url=m/En44Jm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BKR1ID.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uier is behoorlijk vol, melk erg plakkerig, maar ph nog steeds 6,5...
Wel is ze sinds gisteravond al strontchagrijnig en erg ongemakkelijk :(:) We houden haar dus maar goed in de gaten nu...

[ [url=m/LvLE7F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kling viel me vanavond ook op dat die wel wat uitgerekt is, met name onderaan leek meer te hangen, maar heb van haar niet echt een vergelijkende foto :o

Ohh liesje heeft dit weekend ook een beeb!

AniekR schreef:
Leuk zijn die halsters he, Woogy! Ik had er vorig jaar twee, Princess en Naughty Boy. Raisa kon hem de dag dat we haar naar de opfok brachten voor het eerst om :+ Nou ja en in opfok loopt ze niet met een "mooi" halster natuurlijk. Gok dat ze hem nu nog past, ze is wel uit haar andere veulenhalster aan het groeien nu een beetje.
Vind het jammer dat ze niet ook in ponyveulen zijn, dan hadden ze aan mij waarschijnlijk een vaste klant voor die halstertjes O:)

Gemiste kans voor haar!
En indd super leuk die halstertjes! :D

Fotsy schreef:
Alexandra hoe gaat het nu met je merrie? ocharme, ik duim dat ze heel erg snel opknapt, misschien ligt beebje altijd op haar darmen

sparling app goed dat het nu wel goed gaat met je merrie en veulen, knap veulen

wodan wat een leuk verhaal, het is inderdaad toch een adrenaline stoot die je krijgt en fijn als het zo vlot gaat

DL oh eindelijk toch een beebje zo te zien, succes alvast

pretty hoe doen de dames het met hun uiers?

oh wat lief dat halstertje <3 woogy

heerlijk reuzje onder de lamp

verlof, vakantie, ik had dit weekend ook alles afgelast dat er kon zijn, de oma's zijn zelfs tot hier moeten komen in plaats van wij daar eitjes rapen, alleen werk is soms moeilijk te regelen maar ik had gelijk dat Elsa zich wel ging ophouden als ze in de kudde stond.

Flo's uier loopt nog lekker terug en die moet echt exploderen dus ik heb nog even, vanaf 1 mei ben ik wat meer vrij

[ [url=m/cTGf6x.jpg]Afbeelding[/url] ]

en mijn kleine meisje <3 ze is alles wat ik wou, bont, valk en zonder slurfje

[ [url=m/C6YVh3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is ook wel echt heel knap Fotsy! <3 ga je haar houden?

Fotsy schreef:
is dit haar eerste veulen Alexandra? gelukkig reageert ze wel goed op de medicatie
moet ze nog lang?

Ik dacht dat ik gisteren al gereageerd had maar niet dus :+
Het is indd haar eerste veulen en ze is 20 mei 335 dagen. :)

Woogy schreef:
Alexandra, is alles wel goed met de baby?
hier hadden we vorig jaar 3 keer gas koliek van 1 van de weitjes, plek dat iets in dat gras te rijk was, moesten maaien en kalken. Toen was het weer goed.

Aniek im heb twee mini veulen halsters. Gezien Arie wel zo'n klein hoofdje had. De rest pastte mooi in de harry's horsr.maar deze van Kaz is weer net een ander maatje

Maandag is ze opgevoeld, toen was de baarmoeder heel mooi zacht en het veulen lag mooi. Omdat ze dezelfde verschijnselen gister had als maandag is ze weer als zodanig behandeld, maar niet opgevoeld.

AniekR schreef:
Heeft ze wel eens vaker koliek gehad Alexandra? Denk wel dat merrie's die sowieso vaak/snel last hebben van hun darmen er op het einde van de dracht nog sneller last van gehad.
Roos heb ik nog nooit met koliek gezien (nou ja alleen na de bevalling een beetje dat gedrag van napijn), maar die heeft de laatste week/2 weken ook zoveel last gehad dit jaar. Die heeft dus zware diarree gehad omdat het er gewoon niet meer makkelijk uit kwam volgens mij. Na de bevalling was het ook over met de diarree.

Fotsy, zoiets dacht ik al, helemaal perfect dus! Knap meiske heb je daar hoor!

Ph kijken we wel naar, maar houden haar ondanks dat nu wel goed in de gaten hoor. Ik ben ook op stal en ga zo eerst even paar uurtjes slapen dat Mariska de wacht houdt, daarna wisselen we de rollen om.

Maandag was de eerste keer dat ze koliek had.
Cynthia82 schreef:
Alexandra, fijn dat ze opgeknapt is, maar dit is wel heel rot :(:)

Fotsy, ik ben zo gelukkig voor je dat je droom is uitgekomen <3
Ik weet (2x) hoe het voelt.

Over 2,5 uur is Fiore jarig! 4 jaar, voor ons een bijzondere leeftijd <3

Knuffel! <3

baudyh schreef:
Vervelend Alexandra, pas inderdaad op met het gras op dit moment. Met die kou er op.

[ [url=m/Kp6y4g.png]Afbeelding[/url] ]

9 weken jong alweer onze eerste.

Wat is ie al groot Baudy!
Ze gaan pas om 1 uur naar buiten ivm fructaan in het gras, maar het zal toch te veel zijn voor haar. Heel langzaam alles opbouwen maar proberen.

Neonlight schreef:
Alexandra, kan het niet zijn dat het veulen op de darmen ligt te wringen?

Ja dat kan. Dat is icm een volle buik, behoorlijke buikspieren en wellicht wat gasvorming van get gras er lat van heeft.
Arianne schreef:
Tuurlijk! Bedoelde ik juist ook, omdat ze nu weer rustig leek ;-)
GoGo heeft volgende week tijd, maar weet niet of het daardoor komt. Loopt opeens wat moeilijk.

Oei. Toch niet bevangen?

AniekR schreef:
Dat denk ik. Begon hier net licht te worden, zie allemaal rijp op het land, dus dacht; even checken. Is gewoon -4 :brr: :brr:
Ik denk dat ze gewoon overdag gaat als het ten minste een beetje fatsoenlijke temperaturen zijn O:)
of toch gewoon morgennacht }:)

Net toch nog wat leuks te zien, alleen helaas niet op de camera's. Net ongeveer een kwartier lang een hertje in de wei gehad. Geen idee wat die moest, maar heeft een tijdje onder de grote kastanje staan snuffelen en hupste daarna weer verder...
valt het al op dat ik niet zoveel meer te vertellen heb en probeer mezelf te vermaken om wakker te blijven? _O-

Was het een afleidingsmanoeuvre van Lies? Ze kijkt de andere kant op, babytime! :))

Dustinlover schreef:
Hier niks helaas.. ga der zo heen even checken.. ze mag namelijk echt niet tussen nu en 11 uur.

-O-

Dustinlover schreef:
Bo heeft witte melk!!!

GO Bo!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:08

Alexandra, hoe is het nu?

Testen bij Scarlet kan al vanaf begin april. Al was het toen totaal nutteloos natuurlijk, wel goed dat het gewoon kan. Ik vraag mij af hoeveel de test toevoegt op het beeld. Maar ik vind het wel grappig om te doen, maar tot nog toe kon ik op de substantie al zien dat ze niet laag pH ging scoren.
Wel goede oefening, al vindt ze het allemaal prima nu.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:11

Dacht dat luxe gelijk lag met onze merrie Alexandra. Niet dus. Hier is het aftellen begonnen. Eerste nacht met onderbrekingen zit er op. Witte melk maar verder nog niks.
Is de 24 ste uitgerekend.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:31

Spannend DL, hopelijk maakt Bo er werk van.

Hier heb ik de paarden ook gewoon buiten gelaten zoals anders. Ze lopen hier zowel winter als zomer 24/7 buiten, dus ik hoop dat ze er wel tegen kunnen.

En Esquina had gisterenavond eindelijk een heel klein beetje verandering in haar uier... een ieniemieniebeetje zwelling *\o/* Dag 316 vandaag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:41

Ik hou t niet meer bij hier :+

Word wel echt super spannend voor een paar! Had vannacht wel wat verwacht :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:43

Bij Gwen komt er nog helemaal niets uit, maar heb dan ook niet heel hard geprobeerd. Dat ga ik vanaf volgende week maar doen denk ik.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:53

Hop Bo! *\o/*

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:55

AniekR, Ze bouwt de spanning lekker op...

Woogy, Geweldig halster <3 , zo jammer dat het er niet in mini shet is

Fotsy , Flo dus nog even de billen bij elkaar tot 1 mei :D
En ik ben verliefd op je veulen <3 (heb ik over haar naam heen gelezen)
Maar goed dat ze een maatje te groot is en geen aalstreep heeft anders kwam ik knuffelen en.....

baudyh, Wat gaat het hard, 9 weken al weer!

Jillzie , Ben benieuwd wat ze er van maakt....

Cynthia82, Gefeliciteerd met Fi haar 4de verjaardag *\o/*
Exacte kopie de foto's, leuk!

Arianne, Enerverend nachtje zo te lezen.
Bevallen jou merrie in de wei?

Dyonne, Ziet er toch al veel belovend uit

Dustinlover, GO Bo

pretty, Weer een terug gelopen uier..... }>
Heerlijk als ze zo lekker mee werken, niet dus

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:04

Hallo allemaal!!! *kruipt onder haar steen vandaan...*

Hier is Ivy vandaag 320 dagen!! Wooohoooo!!! Ze heeft enkele dagen lopen spoken. Heeeeeel veel liggen en draaien en kijken naar haar buik.
Echter haar uiers waren nog niet vol genoeg. Maar ja.... dat kan ook nog volschieten tijdens de bevalling. Dus sinds 2 nachten het alarm er maar op gezet. Ze heeft regelmatig jeuk aan dr doos en staat dan ongegeneerd aan haar voerbak te schurken. hahaha! Kan me suf lachen om haar.
Afgelopen nacht was ze weer wat rustiger en haar uier zag er gisteren zo uit:
Afbeelding

Ik denk zelf dat het veulen wat aan het oefen-draaien is geweest. Ik laat het alarm er maar op voor de zekerheid en hou haar goed in de gaten.

Dustinlover: Dat wordt een veulentjeeeeeee!!!! Spannend hoor! Veel succes!

Voor alle andere wakers ook veel succes!!!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:07

hier ook niks op de weide gezet, alles lag bevroren, slecht voor het fructaan en slecht voor mijn gras, sprietjes breken dan door op te lopen veel te kort af.

oh Bo, go go go, die komt echt vandaag

Alexandra maiden ja dan kan ze ook door de bewegingen in de buik, best in de stress schieten wat dan in combinatie met de druk op de darmen tot koliek kan leiden.
Normaal zou het tij nu hopelijk keren dan want binnenkort bij de laatste maand krijgen ze minder ruimte om zo in het rond te schoppen.
Allez ik zie ze hier bij mijn merrie's dan veel minder actief.

Dank je hinte, ze heet Upsy Melody, met dank trouwens aan Aniekr voor de Upsy want naam moest met een U beginnen en ik wil altijd een disneynaam erin, Melody is de dochter van Ariel (kleine zeemeermin), tweede film. ;)
iemand vroeg of ze blijft, en jaaaaaaaaaaa tuurlijk :D , ze is groot, dus kans op een grote a -kleine b pony en in die kleurschakering vrij zeldzaam en een meisje, wat zou een mens nog meer willen :P
Nu moet ik wel een huisje zoeken voor haar grote broer Tori.

oeie pretty das ook niet echt aangenaam om de dag te beginnen

hier vannacht toch 2keer alarm gehad bij flo en ze lag niet eens plat, misschien van het hoofdschudden en 1keer dochter :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:14

Zo ik ben klaar met werken. Gelukkig fijne mensen die direct zeggen van weg wezen en naar je paard toe. Ik zit lekker in het zonnetje en heb Bo alleen op de wei gezet. Ze staat lekker te eten dus hopelijk vandaag lekker in de zon in een veulentje.