[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:18

Hahhah dat sws :D
Nee de mijne is nu een puber van 14 _O- en dat is denk ik ook wel de mede oorzaak ervan.
Moest wel lachen om zijn vader onlangs. Hij heeft nl hemel en aarde moeten bewegen om van zijn vader te mogen paardrijden. Tja een voetballende bouwvakker, en wilt je zoon op paardrijden _O- Die had daar een oordeel over klaar. Totdat hij met zijn werk op een springstal een klus moesten doen. Toen kwam hij erachter dat zijn eerdere oordeel helemaal niet klopte. En toen had hij er vrede mee dat zijn zoon graag wilde paardrijden.
En nu zegt zijn vader, zo zonde dat je niet meer wilt rijden en moet ik ervoor waken dat z'n vader hem niet gaat pushen :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:27

Het is wat, die vaders met zonen :D
Ik heb twee zoontjes, van één en twee. De oudste vind het prachtig op de Shetlander. De jongste ook, maar die vind alles prachtig :+ de oudste wil ook altijd mee naar de paarden achter de zeedijk :j
Hoop natuurlijk dat het wat doorzet, we zullen zien!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:42

Hier ook lekker een tijd op een set gereden (van bokker Dennis). Ook een paar wedstrijdjes meegepakt waaronder het EK voor shetten in Ermelo.
Zit nu die foto's terug te kijken, wat een broekie daar nog :=

Afbeelding
Stond later ook nog met een foto in het blad ervan.

Afbeelding

Maar ondanks hij nu een puber is en soms lekker onverschillig kan doen zo kan hij evengoed lekker genieten op stal. En stiekem ook niet kan wachten totdat het veulen er is. Hij had al uitgezocht dat hij rond die tijd 2 weken vakantie heeft. Veulen moet van hem (en ook van zijn zusje) pas 2 dagen na de datum komen omdat hun dan vakantie hebben.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:09

Mijn broertjes willen ook niet paardrijden, mijn neefje wel. Die krijgt sinds een paar weken les van mij op luna. Gewoon lekker rond hobbelen en vertrouwen krijgen. Voor zijn verjaardag mag hij wel eens een echt lesje gaan volgen op de manege, ik durf hem niet te leren draven en galopperen. Als ie dat kent kan ik wel verder les geven, heb brevet initiator alleen wat schrik met die kleine kindjes haha

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:41

Hier geen vosjes. Vroeger wel gehad maar zowel de grootste secreet was een vosmerrie (in volle galop nog je laarzen kapot bijten als je erop zat) als de braafste was een vosmerrie.

Vandaag heb ik de veulens van dit jaar afgespeend. Heb er zelf altijd meer moeite mee dan de merries en veulens :o
De veulens waren blij met het lekkere gras, de merries staan aan de andere kant van het hek op kort gras en daar waren ze best boos over :')
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:55

wat leuk marijer, dus jij speent ook dat ze elkaar wel nog kunnen zien en horen dan? ga dit ook zo doen :j

mijn dochter wil wel nog steeds op ponykamp gaan, ze is nog maar vijf natuurlijk kan nog veel veranderen, maar thuis laat ik ze zelden er eens opzitten, wel wat meehelpen maar het gaat helaas veeeel trager dan :D ik begin er niet aan haar dit zelf te leren, gegarandeerd ruzie -O- en pony's zijn ook niet echt zadelmak dus geen beginnen aan

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:01

Ja ze staan naast elkaar, kunnen zelfs snuffelen en dat werkt prima. Geen stress bij de merries en veulens. Ze kunnen alleen niet drinken dus de merries krijgen wel wat last van het uier maar omdat ze op een korte wei lopen en hooi bijgevoerd krijgen, neemt de melkproductie al snel af. En ze blijven in beweging 24/7, scheelt ook veel met het uier.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:51

Fijn Marije op die manier. Die uier neemt snel weg. Hier is het oudste veulen net afgespeend en die uier was in 3 dagen bijna helemaal weg. De overige veulens blijven nog een eindje hier.

haha Fotsy je hebt groot gelijk dat je ze niet zelf wilt leren. Ik had liefst ook mijn zoon niet zelf leren rijden hoor! Maar het is niet aan de orde. :')
Vorig jaar heeft hij een paar keer op Pretty gezeten,stapritje,toen begon ze te hinikken en sindsdien is het weer over haha.

Wat schattig Kiki op die kleine pony als een echte doorleerde ruiter!
En die papa's...Mijn man wilt overigens ook liever niet dat hij rijdt. Hoewel,toen hij vorig jaar interesse begon te tonen zat hij al geschikte pony's te zoeken op kapaza. :') (hij heeft zelf ook paardgereden overigens en hij had al mini's toen we elkaar leerden kennen)

Vulina oh dat zijn echt nog jonkies die jij hebt! Het start alleszins al mooi.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:00

Ik zal mij maar niet mengen tussen de discussie, denk dat er daar wel al genoeg over gezegd is.
Of het verstandig is of niet, dat is de eigen keuze van de eigenaar.

Over vosjes.. Heb 8 jaar lang een een vosse draversmerrie gehad van 1m76, heeft nog draverijen gelopen. Wat een pittig ding, ze kon het bloed vanonder je nagels halen.. maar toch hield ik van haar!

Mijn beide drachtige dames, tenminste als Eef( 24 juni 2016) het nog draagt tenminste. de 29e word ze opnieuw gescand. Mijn Welsh A is( 8 april 2016) duidelijk drachtig en begint ook al een babybuikje te krijgen, is wel moeilijk op foto te krijgen.

Afbeelding

Hier zie je haar beginnende buik al wat.
Afbeelding

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:06

Jeetje jullie gaan snel :P

Marije, zo hebben wij het hier ook altijd gedaan met de paarden, nu met de mini's ook.
Heb je nog recente foto's van de kleintjes? Ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien :D

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nog niet getest heb op de dwerggenen... :o Stippie en Halona ga ik aankomende winter laten testen :)

Vosse merries... Zelf nooit geen gehad, maar je hoort het idd vaker, dat het niet altijd de gemakkelijkste zijn!

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar wel een paardengekke papa. Het is ZO fijn om je hobby te kunnen delen met één van je ouders. Tot grote ergernis van mijn broers en mijn mama, als we nog eens samen eten, dan gaat het gesprek grotendeels over de paarden :P

Mooie merrie hierboven :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:09

Lijkt me inderdaad best wel fijn om je hobby met iemand te kunnen delen...
Hier geen familielid of vriend met dezelfde hobby en geen kinderen... * lonely me :') *

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:09

Och, arme Linda :(:) :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:11

Ahhhh beebies lekker zelf in het dikke gras :) Kan me indenken dat de mama's in de wei ernaast denken "wij al het werk doen, gaat het kroost er met het lekkere vreten vandoor" >;) :roll:

Mooi buikje al LauLauu!

Schattig, kinders en papa's met paarden :j

Heerlijk hè, lichte smeerlappen :D

Hier ook geen vent of kinderen hoor....lekker rustig :D Ben te eigengereid voor een relatie O:)

Ik heb gisteren geloof ik zelf een hoefzweer verwijderd := Kwam met uitkrabben een los stukje hoef onder tak van het hoefijzer uit met een hoop prut erachteraan :r Vanmorgen liep madame opeens weer een stuk beter en been was minder dik. Hopen dat dit het leed alweer was, smid komt anders over paar dagen alsnog langs :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:13

linda2008 schreef:
Lijkt me inderdaad best wel fijn om je hobby met iemand te kunnen delen...
Hier geen familielid of vriend met dezelfde hobby en geen kinderen... * lonely me :') *

Gelukkig heb je Pico,dat is toch ook een beetje jouw kindje. :(:) :D
Ik deel de hobby met mijn man maar dat is niet altijd rozengeur en manenschijn hoor. We hebben elk zo onze dingetjes. :')

Oh Vientje handig dat het er ineens zelf afkwam. Goed ontsmetten denk ik en dan is het hopelijk voorbij!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:15

Ze gaat netjes 2-3x daags in de Biotex met het voetje :j Moest dat van de smid ook nog t/m vrijdag minimaal volhouden zo.
Hoewel ze het weken alweer zat is, vanmorgen kon ik de stalgang dweilen nadat ze me de emmer om mijn oren voetbalde >;) /3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:18

Ik heb hier ook zo'n lichte viezerd.

Zolang ze beter loopt is het toch goed vientje?

Ik had een vriend die heel erg gek was van luna. Heeft mee zitten waken etc. Maar zijn beter af als vrienden.
Heb vooral veel vrienden die paardjes komen knuffelen en een oma die er heel goed voor zorgt als ik er niet ben.

Paint_LoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:36

Hier gelukkig n man die dezelfde hobby deelt... Nog geen kids maar die komen er nog wel en dan maar hopen dat die ook dezelfde hobby gaan doen ;)

Fijn dat t beter lijkt te gaan vientje! Tja, emmer om je oren heen gesmeten krijgen heb ik hier ook wel eens gehad :)

Vosse merries... Heb n vosbonte gehad die toch ook wel heel goed wist wat ze wel wilde en wat ze absoluut niet wilde! Verder n vos ruin gehad die rete sensibel was maar n machtig beest was om mee te werken... Altijd gezegd dat ik absoluut geen vos wilde hebben, fok je er eerst 1 en daarna koop je er 1...
Overigens zijn die allebei verkocht, de bonte na haar 1e en enige veulen omdat ik er gewoon niets meer mee kon, de ruin vorig jaar vanwege ons verblijf in Amerika wat met n jaar verlengt werd...

Hier zometeen maar even naar stal, t is nu nog maar 24 graden (8.36u) maar zal snel oplopen naar n graad of 32 en dan is het wat te warm om te rijden....

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:37

Hier een vriend die dezelfde passie heeft, maar heeft weinig tijd om iets mee te doen als zelfstandige bouwondernemer.

Wel mag hij dit jaar, héél het jaar door 2x/dag de stallen uitmesten en de 2 buitenstallen om de 2 maand volledig uitkuisen..omdat ik het niet mag doen met mijn rug (in mei rugoperatie gehad) :D

Nog geen kinderen hier, ben nog maar 19.. maar wel de bedoeling om 1 of 2 kind(eren) te hebben, die hopelijk de zelfde passie zullen hebben.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:47

Vientje schreef:
Ahhhh beebies lekker zelf in het dikke gras :) Kan me indenken dat de mama's in de wei ernaast denken "wij al het werk doen, gaat het kroost er met het lekkere vreten vandoor" >;) :roll:

_O- _O- _O-

Hopelijk met jouw paardje snel beter :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:59

Mijn vriend vond het leuk, voornamelijk de fokkerij. Maar hij gaat ook altijd mee op wedstrijd. Mijn pa heeft zelf en paar Friezen en fokt daar ook mee. Mijn zus heeft een Fries met stip veulen en helpt hier ontzettend veel.

Je begrijpt; het gaat hier thuis en in de familie alleen maar over paarden....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:11

Mijn man gaat wel eens mee naar stal, maar niet dagelijks/wekelijks. Maar tot 3.5 jaar geleden was hij er eigenlijk gewoon bang van _O-
Totdat ik hem een keer vroeg een heel braaf paard binnen te zetten. Toen had hij zoiets van, als mijn dochter van nog geen 7 hem binnen kan zetten dan moet ik dat ook redden. En daar gingen ze, je had dat moeten zien. Klein detail paardje was 1.80 :+
Nu maakt het niks meer uit en pakt bij wijze van spreken de grootste rotzakken omdat hij bang is dat ze mijn rug verpesten (al 2 rug operatie's gehad en een zooitje metaal erin).
Maar als ik een keer niet kan of echt ziek bent dan doet hij het zonder mopperen, desnoods ook alle paarden binnenhalen.

Mooie pony LL

Haha geef die merrie's eens ongelijk MarijeR

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:21

mijn man heeft niet echt iets met paarden maar ziet ze graag lopen behalve als ze laatst op onze binnenkoer, in de tuin en de boomgaard := liepen, dan stond hij te roepen "ik schiet ze allemaal af" >;) haat-liefde relatie :P en dochter begint het leuk te vinden dus.

Oh MarijeR zo ga ik het dus ook doen, dank je

vientje goed zo

oh en pretty hoeveel kleine Casjes zijn er nu opkomst :o

vulina die zijn nog jong, maar jong geleerd is oud gedaan

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:06

Hier deel ik de paardenhobby alleen, al begint onze 6 jarige dochter ook steeds meer interesse te tonen in de paarden en helpt regelmatig mee. Voordeel hier is wel dat mijn man en ik samen een melkveebedrijf hebben, dus qua voer en ruimte komen de paarden niets tekort :D Wel moet ik zeggen, dat als er iets is met de paarden hij wel meteen klaarstaat om te helpen. De ritjes met de koets slaat hij ook niet over. Stiekem vindt hij paarden volgens mij heel leuk, maar hij durft er niet aan toe te geven, bang dat er nog meer op het erf komen :=

Luna is inmiddels alweer 4.5 maand drachtig en begint echt te groeien. Nog even lief als altijd met zo'n heerlijke zwoele blik in haar ogen. Ik denk dat Luna straks heel blij is met een veulen aan de voet, zo lief als ze nu ook omgaat met Dunja, een echte peettante <3 Af en toe probeert Dunja bij haar te drinken en dan bijt Luna heel zachtjes in haar billen, zo van dit is de verkeerde milkbar.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:22

Ik moet er even weer inkomen maar wil me nu toch ook weer hier melden en actief mee posten.

Wij hebben drie dames drachtig, het had enige voeten in aarde maar gisteren de bevestiging gekregen dat nr. 3 ook drachtig is.

Annisse is drachtig van een zwarte hengst.
Cantate van een palomino
en Amia wederom van een vos hengst.
Wij gaan dus voor Schwarz Rot Gold. De duitse vlag hier in Duitsland...moet toch een keertje gaan lukken een ander kleurtje dan vos te fokken hoop ik.

Ik ga morgen even uitgebreid bij lezen en reageren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:29

Wat leuk Tjinta, die kleuren uit de Duitse vlag. Ik fok ook met Duitse paarden, Westfalers. Rood (vos) en geel (palomino) heb ik inmiddels in mijn bezit. Luna is gedekt door een zwarte, dus de kans bestaat......

Jij gefeliciteerd met de drachtige merries!