[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:11

Net nog even bij stal geweest, temp was 37,7 en ze oogde fris en monter. Ik hoop dat alles goed blijft, voorlopig ziet het er wel zo uit.

Dank jullie allemaal voor de lieve reacties!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:40

Gelukkig is alles in orde met de merrie, mooie foto's om toch nog iets te hebben van Spruitje.

Wat lief dat je ook mijn Rock N Roll noemt Maaike, ook al is hij maar 9 dagen oud geworden, voor andere mensen is hij natuurlijk al lang weg, maar op mij heeft hij een hele diep indruk achter gelaten.

Ook Dotje had gewoon een groot stoer paard moeten worden.

Dit zijn helaas de mindere kanten van het fokken en eerlijk gezegd heeft het mijn plezier erin weg genomen.
Azra's veulen durf ik pas te van gaan dromen als het er daadwerkelijk gezond en wel naast staat.

Hou nu steeds in mijn achterhoofd dat het verworpen wordt, dood geboren, dood gaat nu de bevalling, ik mijn merrie verlies etc etc. Ik ben een te zacht gekookt om te fokken en om paarden te verkopen.

Ik hou ze het liefste allemaal zelf tot dat ze een jaar of 40 zijn.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:48

YSR1971 schreef:
Volgens mij was zijn hoofdje wel goed, maar zeker weet ik dat niet. Beeld wordt misschien een beetje vertekend omdat daar nog een gedeelte vlies omheen zat.

Mijn zoon vindt het heel erg jammer, maar is tegelijkertijd blij dat Rocky (onze A-Welsh, begin juni dit jaar overleden na 1½ jaar dokteren na darmperforatie door zand) nu een vriendje heeft om mee te spelen. En precies een vriendje voor hem, want Rocky was gek op veulentjes. Kon mijn kind wel plat knuffelen, zo lief vond ik dat!

De oorzaak is in ieder geval overduidelijk.
Wat voor kleur is de vader van Spruitje?
Volgens mij zie je op de tong het veulenbroodje liggen, of verbeeld ik me dat?
Mooi he, hoe kinderen er mee om kunnen gaan...

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:54

KMD: Ik dacht dat veulenbrood een fabeltje was?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:56

Paps is een palomino (Steehorst Pride), mams een stekelharige vos.
Is het veulenbrood niet bruin en vrij groot? Is heb dit ooit wel eens gezien, maar volgens mij kwam dit toen naar buiten met de nageboorte. Was overige wel met een voldragen en levens veulen. Ik zie bij de mond de onderkaak, tong en bovenkaak, maar misschien zie ik het niet helemaal goed en zoek ik naar iets bruins?

Ja mooi hè, waren we maar allemaal 8... moet zeggen dat de reacties van mijn zoon het wel een stuk makkelijk te dragen maken.

Ik ga nu pitten. Morgenochtend om 6 uur wil ik weer bij Aaf kijken, tenzij ik vannacht wakker word en onrustig word, dan ga ik vannacht nog.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:59

Midden in de mond, achterin zie ik de tong, het iets lichtere ervoor....dat bedoel ik. Maakt ook niet uit verder ;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 03:41

Ben een tijdje niet op dit topic geweest, maar zoek nu toch even steun bij jullie :-)

Maar mijn merrie heeft steeds wat viezig slijmerige uitscheiding. Ik weet nog dat mijn andere merrie dit ook wel eens had, maar deze heeft het veel meer. Dit is haar zoveelste veulen (geen idee hoeveel ze er al gehad heeft ze is 17 en heb haar drachtig gekocht)

Ik vind ook dat ze niet echt meer groeit maar ja ze moet pas eind april veulen dus daar kijk ik niet teveel naar.

maar dat vieze spul is dat normaal?

En voordat iedereen gaat roepen bel de veearts dat gaat hier niet zo makkelijk, ze komen alleen bij SPOED en dan zijn ze 1.5 uur hier vandaan. Iedereen heeft dus ook alle medicijnen en injecties in huis voor koliek bijvoorbeeld.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:46

Ik heb geen idee, hier de eerste dracht :) Ik heb het trouwens nog niet gemerkt bij Kwal :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:21

mijn merrie heeft dat nog nooit gehad HCRanch.
Ik zou het maar es overleggen met de DA geloof ik.......

Lees goed nieuws, hardstikke fijn,
en ik lees dat hier iemand op n zachtgekookt ei lijkt :D

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:09

@HCRanch: ruikt de afscheiding ook vies? Als dat zo is, lijkt dat me geen goed teken.

Temperatuur van Aafke was vanochtend weer 37,1. Ze was vrolijk en alert, beetje drammerig zelfs. We houden de temp zeker nog een week in de gaten uiteraard.

Het veulentje is vanochtend begraven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:17

Gelukkig gaat het goed met Aafke!

@HCRanch: hier ook nog niet gezien bij mn merrie. Ik zou ze toch goed in het oog houden.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:36

Yorike, ik vind de fotos ook niet schokkend maar ben wel blij voor jullie dat er tenminste een oorzaak bekend is en je niet hoeft te gissen waarom.
Desalniettemin blijft het kl.te, zeker als je al zoveel pech hebt gehad.
Ik ken het dat de pech je maar blijft achtervolgen, dat is erg deprimerend.

Charaz, herkenbaar dat je pas kan genieten als het veulen gezond geboren is en blijft.
Ik heb dan niet zoiets heftigs meegemaakt als jij met je veulen maar vorig jaar heeft mijn merrie verworpen, nooit wat gevonden, en nu heb ik ook zoiets van eerst zien dan geloven. Ze wordt nu gelukkig al wel dik, over een maand kan ik het veulen gaan proberen te voelen.
En dan hopen dat de andere 2 merries ook gezond dragen. Dit jaar voor het eerst 3 merrie's dragend, eerder altijd maar 1.

Fokken is mooi als het goed gaat maar er zitten ook veel trieste kanten aan, vanzelfsprekend is het niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:41

YSR: heel veel sterkte... Ik weet helaas wat je doormaakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:01

HCRanch, sommige merries hebben afscheiding, maar je ziet ook vaak dat voor een abortus afscheiding komt. DA heeft geen zin, als het zo is kan die het ook niet tegenhouden. Ik zou je merrie goed in de gaten houden en eventueel ook temperaturen.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:08

HCRanch, mijn merrie had het een dikke week geleden ook en heb toen de dierenarts gebeld omdat ik bang was voor abortus. De uitscheiding was bij mij wit-grijzig. De dierenarts heeft haar toen gecontroleerd en dit waren gewoon hengstigheidssymptomen.
Hoe ziet de uitscheiding eruit? En inderdaad, ruikt het vies?

YSR, fijn dat het goed gaat met Aafke!
Laatst bijgewerkt door Steffi_H op 11-11-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:09

Wat jij hebt Charaz heb ik ook wel. Ik ben ook absoluut nog niet bezig met namen e.d. Weet helaas ook hoe het kan gaan. Had vijf jaar geleden ook alles klaar (veulenhalster e.d.). Toen kwam Lieneke d'r veulen dood ter wereld, en als ik er niet bij was geweest had ik ook geen Lieneke meer gehad door verkeerde ligging... (Alleen hoofd kwam, was nog een heel gevis voor een paar benen, wat resulteerde in een voor en een achterbeen. Gelukkig op laatst toch nog twee voorbenen kunnen krijgen, anders hadden we moeten zagen. En dat hoop ik NOOIT mee te maken).

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:18

Wat een vervelende verhalen allemaal.... Linda, daarom heb ik nog geen vaste namen en halstertjes etc. Pas als onze Druif er naast staat. :)

Hier iets beter nieuws, morgen vier en een halve maand, en nog geen rare dingen te zien (buiten dat het nu lijkt alsof Kwal is opgegeten door een beer, niet normaal die wintervacht :') )

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:47

YSR, ik ben blij dat het goed gaat met Aafke.
Xdonja, opgegeten door een beer! Whahahahahaaa!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:06

YSR - Mooi dat het goed gaat met Aafke.

xDonja - := ik dacht gisteren dat de shetlander van stal was gemetamorfosed in een teddybeer...

zullen we een handtekeningen actie doen? :o
WINTERVACHTEN MOETEN DUNNER! :)*

mm... gaat 'm niet worden...

Mendy vandaag op 197 dagen.. kan dat? :o?
heb het uitgerekend met zo'n site...
dan zal haar veulen ook op die van YSR lijken :o

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:10

xDonja schreef:
Wat een vervelende verhalen allemaal.... Linda, daarom heb ik nog geen vaste namen en halstertjes etc. Pas als onze Druif er naast staat. :) Ik ook niet dus.
Hier iets beter nieuws, morgen vier en een halve maand, en nog geen rare dingen te zien (buiten dat het nu lijkt alsof Kwal is opgegeten door een beer, niet normaal die wintervacht :') )
Opgegeten door een beer??? Wonen jullie bij een natuurreservaat in de buurt???? :+

Lieneke is volgende week vrijdag op de helft, ze begint weer beetje bij te trekken (veulen is er nou twee weken af) en begint ook al weer een leuk baby buikje te krijgen <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:14

Hier ook zo'n idiote wintervacht. een staat nog buiten, zal ze lekker vinden met zo'n weer. en straks nog zadel passen, zal ook leuk worden met zo'n weer :).

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:27

Zitake: succes met passen :j

Ja, Kwal is echt een Beertje hoor :j Ik zal eens vergelijkfoto's plaatsen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:28

haha hier niet zo n dikke wintervacht maar ja.. volbloed he :D ze heeft ook een dekentje om anders staat ze met dit weer gewoon te trillen :o

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:36

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:55

Ik ben weer terug van een paar dagen weg,wat een rotnieuws lees ik,YSR veel sterkte