ik ben kapot maar Kyra heeft gelukkig en-en gezond hengstje op de wereld gezet ,verhaal komt morgen ,momenteel wil ze niets van hem weten ,tot stampen naar het veulen toe ,ik heb hen nu effe alleen gelaten en heb ze in de gaten op de cam
zal men verhaal effe doen,nu ik hier toch zit om 00.30 uur nrak het water en er kwamen enkel 2 voetjes tevoorschijn, gaan voelen maar geen hoofdje te vinden DA gebelt die verdomd lang wegbleef in mijn ogen,het hoofdje zat dus teruggeslagen.....ik kreeg dadelijk een flashback van Lowlands vorig jaar. Ze kreeg het hoofdje niet goed en wilde er een tweede veearts bijhalen ,maar die nam de telefoon niet op....ik had het veulen zo goed als opgegeven. Ik vroeg haar om asjeblief alles op alles te zetten , en ze kreeg het hoofdje uiteindelijk goed....we hebben met 3 aan het veulen moeten trekken ,hij zat muurvast ( zal Frenia bekend in de oren klinken). Maar Kyra moest niets van hem weten en stampte hem in de hoek van de stal. Ondertussen heb ik net gezien dat hij heeft gedronken !!! Ze gaat er wel heel bruut en onhandig mee om ,ik hoop dat dit beterd. Nageboorte is er ook nog niet af
iedereen nogmaals bedankt ,nageboorte is eraf gehaald dus we kunnen gerust zijn !
@blacksmurf : ook gefeliciteerd !! @neonlight : nee af en toe mag er wel een hengstje bijzitten @desillies : inderdaad ,als ik niet gewaakt had ,was ik moeder en kind kwijt....je mag er toch niet aan denken. Ik ben stikop nu ,maar het is me dat dubbel en dik waard geweest. Nu kan ik effe terug doorslapen ,en binnen 4 weken terug achter de cam voor de volgende 2
Gefeliciteerd Amandake, wat een verhaal! Gelukkig dat het nu goed gaat moet moeder en kind.
Hier na vrijdag alles weer rustig, gisteren was de DA er om een andere merrie op te voelen en ze vond ze er toch echt klaar voor, misschien na vandaag met het mooie weer!
Judith was rustig vanacht, ik niet..... Alle mogelijke nachtmerries zijn voorbij gekomen om vervolgens wakker te schrikken en een slapende merrie te zien op de camera. M'n vriend moest er vroeg uit, ik viel eindelijk rustig in slaap, komt hij weer de slaapkamer binnen. Dus ik weer rechtop in bed, was hij z'n portemonee vergeten..... Judith word wel rustiger op stal, ze vind het nu wel prima om naar binnen te gaan, maar wil ERG graag naar buiten 's ochtends.