Nicole288 schreef:Ik lees nu dat een paar merries dat tekort meerdere drachten gehad hebben, dat vonden jullie geen reden om ze dan niet meer te laten dekken? Of komt het met infuus altijd 100% goed en is het alleen gevaarlijk als ze dat niet krijgen?
Ik heb het er destijds met meerdere DA over gehad en in het geval van Macy was het niet zomaar ontstaan.
Het bleek dat de nageboorte al eerder aan het loslaten was en hoewel Macy normaal altijd al lang kegelt en de melk laat lopen, was het dat jaar echt extreem.
Op dag 304 de melk laten lopen en op dag 319 bevallen van een veulen wat duidelijk tekort had gehad (Lona in '06
).
Dat heeft waarschijnlijk zoveel van haar gevraagd dat haar lichaam daardoor in problemen kwam.
En dat hoeft natuurlijk niet zomaar weer te gebeuren.
Wel is het iets waar ik extra op let natuurlijk maar ze heeft geen veel groter risico dan iedere andere merrie. Tenzij ze weer zo extreem vroeg en veel melk laat lopen. Dan bel ik de DA en kan het zijn dat hij al voor de bevalling een infuus geeft.
Frenia, hier eet alles t/m tijdens de bevalling gewoon door 
Ik weet nog dat ik eens tegen Copper zei, stop nou eens met eten en pers!
Pootjes staken er al uit en madam lag nog hooi te eten...
En daar was ze trouwens niet de enige mee 
Bij de geiten weet ik het eigenlijk niet meer, volgens mij aten die ook gewoon door en waren ze wel een halve dag van te voren echt al aan het rommelen en mekkeren.