[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:49

ShamalArabs@ Hou je de staart ook schoon? dan kun je zien of de "prop"eruit is! Dan binnen 24 uur moet het komen.
Wel spannend de laatste dagen, misschien wel een kerstveulen, zou leuk zijn!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:52

Slijmprop is tussen 5 en 10 dagen vooraf, bij/rond de laatste draai. Deze is bij beide er al af.

Shanaya heeft nog geen echte uier, nog steeds een slappe hap, maar wel kleine harskorrels en er zit vocht in de spenen. Njadien is ook haar linkerband nu vrijwel kwijt.
Straks maar weer eens kijken...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:57

hm? 5 tot 10 dagen???? Verward
Ik heb toch echt de ervaring slijmprop weg, binnen 24 uur.... maar ja.
Heb je geen geboortemelder? (sorry als je dit antwoord al eerder hier gegeven had) Bloos

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:07

mijn ervaring is dat de slijmprop afkomt en dat er dan dagen lang nog regelmatig slijm te vinden is in de staart en rond de vulva, de laatste dagen het meest.
Ik heb geen geboortemelders, Shanaya bezorgt continu vals alarm en njadien heeft vrij vlot wat hulp nodig (elleboogslot, iedere keer omdat ze zo kort is) dus het heeft bij haar vrij weinig nut, dan zou ik alsnog op stal moeten zitten.

Shanaya heeft binnen een minuut het veulen op de wereld gezet, ongeacht de grootte en zelfs met elleboogslot... Njadien doet er wat langer over, maar het kost dan zoveel moeite dat ze vrij ziek is daarna. Met haar overmaat aan vet en leeftijd vind ik dat voor haar hart ook te riskant. Als het zover lijkt te zijn wijken we niet van haar zijde tot het veulen er is.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:13

Nou, banden weg, doppen, ze zit aan de datum.........hi, misschien vannacht wel. Zal voor je duimen!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:26

Tnx! ach, ik kijk nergens meer van op hoor... eerder dit jaar waren bij Xenah al 10 dagen de banden weg voor er eindelijk een veulen geboren werd... Ze doen dit jaar volgens mij gewoon alles anders dan normaal, dus ik kijk ook niet gek op als het veulen van Xenah volgend jaar (in mei) als eerste geboren word Clown

Ik ga straks weer gewoon kijken en als er nog geen biest is en de dames in kwestie nog enigzins "normaal" doen, dan ga ik lekker slapen in mijn eigen warme bedje Knipoog
Maar stiekem ben ik toch erg blij als het weer achter de rug is!!

En kuray denk ik ook, die word helemaal gek van al die hormonen van die meiden, alsof zijn eigen hormonen nog niet genoeg zijn... Hij kan bijna niet meer veilig in de buurt van de meiden staan... Hij had vanmiddag ook alweer bijna een paar hoeven in zijn buik staan! Hallim weet ook al dat ie bijna papa word, die heeft meer en meer gekke buien... Wel prachtig om te zien hoor, bokken en dan op de rem, heel hoog steigeren en flink uitslaan met zijn voorbenen. Alleen jammer dat ie het nodig vond om een schriklint mee te pakken, maar goed, daar leert ie ook weer van!

In principe zou ik kuray weghalen bij de merrie's als hij lastig voor hun werd ivm de dracht, maar ik begin nu te denken dat ik kuray weg moet halen omdat hij last heeft van de drachtige merrie's Clown Hoor je ook niet vaak geloof ik!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:31

Mloei schreef:
Mocht het zover zijn dat we denken dat ze binnen een paar uur kan bevallen (twee uurtjes ofzo) dan blijven we wakker en kijken we regelmatig. De vorige keer waren we net te laat want toen lag het veulen er net Haha! alles prima in orde.

Dat noem ik toch gewoon waken Knipoog OK dan!

Mloei schreef:
Nee meestal niet, maar ik vind het ook niet noodzakelijk om er bij te zijn. Het is altijd nog goed verlopen. Natuurlijk kan het verkeerd gaan, maar we gaan er vaak genoeg uit om er dan nog op tijd bij te zijn

Behalve bijv bij een red-bag.

MarijeR: Waar kun je die halster alarmen krijgen, moet dat nog vanuit amerika of heb je ze ook al in nederland te koop?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:32

ShamalArabs schreef:
In principe zou ik kuray weghalen bij de merrie's als hij lastig voor hun werd ivm de dracht, maar ik begin nu te denken dat ik kuray weg moet halen omdat hij last heeft van de drachtige merrie's Clown Hoor je ook niet vaak geloof ik!

Haha! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:55

Nicole288 schreef:
MarijeR: Waar kun je die halster alarmen krijgen, moet dat nog vanuit amerika of heb je ze ook al in nederland te koop?

Ik heb ze via http://www.veulenalarm.nl
Dat zit in Drenthe dus ik heb het opgehaald maar ik neem aan dat ze ook versturen Lachen
Ze komen wel uit Amerika maar je betaald net zoveel als dat je het zelf importeert dus dan is het net zo makkelijk om het in NL te kopen...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:07

Lijkt me voor een merrie prettiger dan een singel!
ik las dat het na 8 tot 10 sec. afgaat, dat lijkt me dan wel wat kort... Shanaya ligt al gauw zo'n 2 tot 3 uur achter elkaar als een dooie plat op haar zij als ze slaapt, vooral steeds langer naarmate ze dichterbij de bevalling komt... Njadien ligt ook altijd langer plat maar tijdens de bevalling neemt ze eerst een tussenpose aan Cool

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:13

Ik gebruik het voornamelijk overdag. Dan ben ik wel bij huis maar druk met andere dingen.
Als er merries op het eind lopen, slaap ik altijd vroeg op de avond terwijl anderen via internet de merries in de gaten houden.
's Nachts ben ik dan gewoon op en werk wat op de computer enzo.
En verder vind ik vals alarm niet zo erg als ik slaap. Ik kijk op de tv naast m'n bed en bij vals alarm draai ik me gewoon weer om Dromen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:15

Marije: Welke heb jij, de pager of de phone?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:18

Nicole288 schreef:
Marije: Welke heb jij, de pager of de phone?

De Equipage, met een losse pieper.
Via gsm lijkt handig maar als ik niet thuis ben, moet ik alsnog iemand anders bellen, nog erger als ik ergens ben waar ik geen telefoon op kan nemen...
De pieper draag ik thuis bij me en als ik het erf af ga, geef ik hem aan iemand anders.
Met merries op het eind, is er altijd iemand aanwezig.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:24

Nu we het over merrie's op het eind hebben... ik ga naar stal! eens kijken wat de dames gepland hebben voor aankomende nacht Vork

Op de wei overdag durft hier geen dame te gaan liggen. Kuray wil graag rollen waar een dame gerold heeft (of gelegen) hij word dan wat opdringerig als ze te lang op de grond blijven... Ik zal morgenochtend vast de prikpalen en extra lint klaar leggen, dan kan dat ertussen als ze onderhand zover zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:36

Succes! Ik ga zo maar eens afvoeren en daarna nog even lekker van m'n nachtrust genieten Tong uitsteken
Nog een week of 6 en dan begint het hier langzamerhand ook weer.
Ben wel blij dat ik dit jaar in maart/april wat merries heb en dan pas in juni/juli nog wat gastmerries. Even een rustperiode ertussen.
Denk er ook hard over om verder geen extra gastmerries meer aan te nemen, wil dit jaar weer meer gaan showen en dan wil ik makkelijk van huis kunnen.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:15

Was een hele poos niet meer op bokt geweest en zag dat ik mijn merrie nog niet eens officieel aangemeld had!
En tjeetje, het is al flink spannend voor sommigen zie ik al, ben benieuwd!
6 april verwachten wij van Sammartina een veulentje, vader is Dramatic...
Iedereen fijne kerst!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:52

Even snel melden dat we kerstlammetjes hebben Haha!
't is een meisje en ze heet Elena.
Haar grote broer is helaas verdronken (hoort een heel verhaal bij, maar we zijn kerst aan het vieren bij m'n ouders thuis, dus kan nu niet alles uitleggen, ben echt ontzettend pissed dus dat zou te lang tijd in beslag nemen Verdrietig Boos! )

Foto's volgen morgen Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:14

gefeliciteerd Frenia, jammer van het broertje.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:47

Gefeliciteerd Frenia! Go jij! Go jij!
Heel sneu van het broertje.. Ben benieuwd naar het verhaal. Ach gut

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:00

gefeliciteerd Frenia! benieuwd naar de foto's en balen van het broertje...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:03

Potverdikkie hoe is het nu met je merrie?
SA je damens maken het wel spannend
Hoe is het nu bij jouw?
Frenia wat leuk kerstlammetjes,jammer dat het broertje verdronken is Ach gut
Ben benieuwd naar de foto's morgen
Nou hier een nieuwe mijlpaal ,Yashilha is vandaag 270 drachtig Go jij! Go jij!
Iedereen fijne kerstdagen gewenst

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:24

Met mijn merrie gaat het opzich redelijk, alleen ze eet echt bijna niets meer! alleen nog een beetje biks. Waarschijnlijk neemt het veulen zoveel ruimte in.......
Ben ook benieuwd naar de dames van SA

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:12

wat zielig van dat geitje, ik ben wel heel benieuwt naar een foto van het andere geitje.

ik heb gister weer wat fotos gemaakt van syl, ze zat wel helemaal onder het zand Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVXQ4CYW.jpg
Afbeelding
in het echt schommelt haar buik al helemaal als ze loopt.
de 27ste is ze op de helft.

Ik had nog een vraagje, hoe doen jullie dat met de manen en staart van jullie merries? smeren jullie daar gelijk iets smerigs op zodat ze er niet aan kunnen knagen (de veulentjes) of vlechten jullie het?
want ik ben toch wel heel erg gesteld op syl haar lange haren. (mag ook via pb hoor als het hier niet thuis hoort)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:45

Is het een Merens?

Wij hebben er dit jaar niks aan gedaan (de staart is nu een rattestaart Haha! )
Maar ik heb wel eens gehoord dat je er sambal op kon smeren *LOL*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:46

De Wolkentanz 2 weken terug

Afbeelding