[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:11

Probleem is.... dat er geen schaduw in het land is... ze zitten wel in een kom dus er is wel wat wind, maar geen schaduw.....Ik maak me er wel druk om, want ik weet dat ze er niet zo goed tegen kan...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:43

Saffier, lekker idee dat het bijna levensvatbaar is...

Moor heb ik even binnen gehad en afgesproeid, Gigant gelijk ook maar wat nat gemaakt. Daarna weer lekker de wei in. Nou ze trok me zowat mee en eenmaal in de wei wist ze niet hoe snel ze naar achteren moest komen!! Last van de warmte???
Ik heb niet gereden, omdat ik dat wel te veel stress vind bij deze temp. En morgen rijden we ook niet want dan zijn er wedstrijden en is de bak bezet. Maandagavond zien we weer.....

Amandake

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:49

heyhey,

jaja ik leef nog maar pc was stuk (nog eens) !!
heb alles bijgelezen,maar vèèl te veel om op te reageren
Hier alles zijn gangetje.... wachtend op veulens

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:49

Nou hier hangen hele druppels aan de uier en de benen zitten onder de melk maar nog geen veulen.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:57

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:03

Wat een lekker ding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:40

Mijn merrie staat gewoon in het land,in de namiddag is er schaduw.Maar ze kan er ook goed tegen.Nog steeds niks btw

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:55

Het is stilletjes met veulens zo te merken. Zeker té warm

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:59

Arme merries die met dit weer moeten... .

Ons veulie kan gelukkig zelf al schaduw zoeken (ligt voornamelijk in de schaduw van z`n mama )

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:25

De wei van Epona heeft ook geen schaduw, maar daar staan ze dag en nacht buiten, misschien merk je daarom niet of ze er last van hebben, ze weten niet beter.
Ze moet nog ongeveer anderhalve maand, hoop tegen die tijd op een beetje koeler weer, lijkt me idd vreselijk zwaar om nu met die hitte op het eind te lopen.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:49

hallo allemaal

heb nog wel meegelezen maar geen tijd gehad om te reageren.

IEDEREEN DIE EEN VEULEN HEEFT GEKREGEN GEFELICITEERD.

Bij Jasmijn is er iets vreemds gebeurt ze heeft namelijk uierontsteking ja jullie lezen het goed een veulen van 10 dagen met uier ontsteking.
Toen we de DA belden dacht ook hij dat we ons vergisten en liep gelijk naar Orpha toe om aan het uier te voelen en wij zeggen nee het is het veulen. Dit was de eerste keer dat hij het mee maakte een veulen met uierontsteking. Ze is er gelukkig niet ziek van of zo. Ze heeft nu een anti-biotica kuur. En we zijn nu 2 dagen verder en het gaat goed met haar.
Afbeelding
Afbeelding
Niet opletten waar je loopt en dan is boem ho tegen je moeder aan
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:52

Wow mooi en groot veulen! Jammer van die uierontsteking,maarja als het niet ernstig is..dat is het belangrijkste.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:55

@ Mabon: Dat is niet zulk leuk nieuws... Maar gelukkig gaat het al wat beter.... Die eerste foto is echt heel leuk!!

Ben net bij de paarden geweest... Lady ff afgespoten, en gevoerd.... Ze had het erg warm... Maar ja dat is het ook... Ik zit verder ook al de hele dag binnen omdat het hier nog uit te houden is....
Haar kling wordt al wel een heel stuk losser.... En de kleur "binnenin"wordt nu een beetje zalm kleurig.....

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:02

Mabon, heeft dit gevolgen in de verdere ontwikkeling van het veulen (evt. drachtigheid o.d.)?

Mooi veulen is het trouwens! Zo lekker grof al!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:16

hallo ik lees nog mee hoor tussen de zon door pfffffff hot hot

iedereen met een veulen gefeliciteerd, maar ik zie dat het niet heel druk is geweest met de veulen, de merries zijn niet snel tevreden dan weer te koud, dan weer te warm

fenderos is al weer 4 weekjes oud, ze heeft een klein navelbreukje zo ten zien, en toen ik er een foto van maakte vanmiddag zag ik dat ook zij melk geeft

hier de link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=605272

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:38

@tonie.. misschien is het iets wat bij de mens ook voor komt, alleen dan verliest de meisjesbaby wat bloed uit haar vagina. Heeft me de hormonen te maken, dus misschien dat veulens dat hebben met melk? Anders morgen gewoon voor de zekerheid de DA bellen...

@Mabon wat een joekel zeg maar wat een lief koppie Wat Christamoor ook al schreef, kan dit verder geen kwaad voor de toekomst. Misschien dat dit ook te maken heeft, waar het veulen van Tonie ook last van heeft? Maar dat het bij haar dus is gaan ontsteken? Ik gok ook maar wat hoor

@Saffier Ik ken die zalmkleurige kling, dat heeft Lizzy ook al een poos Hoe zit het met de kleur van haar uier? Die begint bij Lizzy nu rood te worden, ik zal zo even een foto uploaden.

@nicole die van mij loopt nu op alle dag pffff ik heb medelijden met haar zeg... zij heeft geen lekkere air-conditioned ziekenhuis waar ze kan bevallen

@jollyjoker en en en en en arm beest om met dit weer te moeten

@uums gelukkig zijn veulens heel slim hoor, hihihi mams is groot genoeg om schaduw te leveren...

@de rest degene die ik vergeet mijn excuses...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:35

Nou weer buikfoto's...

Afbeelding

Afbeelding
eten eten eten

Afbeelding

Afbeelding
tepels eergisteren

Afbeelding
tepels vandaag lekker rood

Afbeelding

Afbeelding
Begint ook al beetje rood te worden...
eergisteren

Afbeelding
Vandaag

Afbeelding
Ze heeft last van een piephak, eerst had ze er geen last van, maar nu wordt hij toch wel dikker en gaat er een stukje open... morgen maar even de DA bellen...

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:17

ChristaMoor en Biancaa De DA zegt dat dit geen gevolgen heeft, we hebben hier direct na gevraagd omdat Orpha nu met pensioen mag en zij de opvolgster wordt.
Morgen komt de DA weer voor haar omdat er toch nog een harde schijf zit in een van haar uiers.

Tonie is het echt melk want bij Jasmijn was het ook een witte drap maar dan stevig, nu is het echt geel van kleur

Biancaa jouw merrie schiet ook lekker op zo te zien.Jammer dat ze last heeft van de piephak.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:37

bianca wat een uier al zeg!

Waldfee heeft watergedrupt. melk mag je het niet noemen. Sasha loopt ook mooi vol ben benieuwd wanneer die de planning heeft
Vorig jaar 3 weken te vroeg en nu heeft ze duidelijk lossere banden en meer uier dan Waldfee die een week voor haar de tijd heeft

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:42

@ Biancaa: Bij Lady is geen kleur verschil in uier te zien, zijn zwart namelijk..... Wel zijn haar uiers erg hard... Nog niet helemaal vol..... Maar ik heb zo het idee dat ze me langer gaat laten wachten.....
Laatst bijgewerkt door Jes op 11-06-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:46

balen saffier wanneer heeft ze eigenlijk de tijd

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:57

Van mij mag ze alle tijd nemen..... Maar het is gewoon een gevoel... Want tot nu toe gaat alles heel voorspoedig... Die andere merrie (van een vriendin) had een dag voor de bevalling nog helemaal geen uier... De dag zelf was ze melk aan het druppen, 's nachts was het veulen er... Ze staat dag en nacht buiten, dus heeft altijd beweging, ik denk dat als ik dr 's nachts op stal zou zetten, haar uier wel behoorlijk vol zou zijn.....

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:01

Balen Mabon van die uieronsteking, wel een gaaf veulen!
Bianca wanneer is jouw merrie uitgerekend? Lekker uier al!

Nou verder weinig te melden dan dat t wel erg warm is, heb geen zin om morge te werken (werk nl in de kas) zal flink zweten worden, mijn merrie is bijna 300 dagen, dan zal ik meteen weer eens foto's plaatsen er hangt al een flinke melkbar onder.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:17

Wat een verschil in uier dan weer he Toen die van mij 298 dagen was, kreeg ze eindelijk pas een beetje vulling

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:49

Waldfee zit nu op de 325 ..... meer dan een cupje A is het echt niet maar die loopt ook 24/7 buiten Sas ook en die heeft een flink B misschien al C