Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:32

Ik kan me ook aanmelden bij dit topic, aangezien mijn merrie Raffy(v. Palfrenier) drachtig is van Salvatore(v. Cavalier)!
Als ik de verhalen zo door lees, worden de meeste veulentjes binnenkort al verwacht. Raf dr veulentje komt pas over een kleine 4 maanden, maar ach dan is het waarschijnlijk wat warmer. Vindt het veulen vast niet erg!
Worden er nog meer veulens van Salvatore verwacht op Bokt? Ben ik wel heel nieuwschierig naar!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:38

welkom en veel leesplezier, en succes met het "wachten"!!

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:42

Neonlight schreef:
Zo, ik ga ook maar eens de kou in. Stalletje moet nog uitgemest worden. En nog even in de wei kroelen, en dan snel naar huis naar de verwarming!

Brrr, ik heb net weer de houtkachel opgepord en die brandt weer lekker. Nu gauw even omkleden, stalletjes doen, water bijvullen en dan lekker bij de houtkachel weer opwarmen met een beker hete chocomelk+slagroom ofzo

@ marije1987: welkom hier en natuurlijk willen wij graag foto's zien van jouw drachtige muts

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:47

Ik ben nog steeds niet weg, het is hier zo lekker! Maar ga me nu toch echt vermannen en de pc uitzetten om richting stal te gaan!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:22

Ik ben alweer terug Handig hoor, paarden aan huis
En om eerlijk te zijn: bij ons is het lekker buiten! Zonnetje erbij, windstil. Het zweet stond me op de rug na het emmers water sjouwen en stallen uitmesten.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:25

Leuke foto's Flettie! Ik ben benieuwd naar de buik zonder deken. Bij ons is het ook best lekker buiten.

Welkom Marije! Ik weet niet of er nog meer Salvator veulens geboren worden.. Ik ben benieuwd naar je merrie. Heb je foto's?
Want als je hier mee schrijft willen we natuurlijk wel af en toe dikke buiken foto's zien

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:49

zo wat is het koud brrrrrrrrr
terra staat gelukkig onder een warme deken.
toen ik haar deken afhaalde keek ze me een beetje geiriteerd aan
even een lekere buitenrit gemaakt.
we hebben een schiterende binnenbak tot onze beschikking.
maar deze was vanmorgen zelfs bevroren
hier in de polder is het goed koud geweest vannacht.
terra nog weinig verandering we zijn beste vriendjes op dit moment.
waar ik gaat madam ook.
moet haar smorgens echt als eerste doen anders staat ze geeriteerd tegen haar box aan te trappen.
zullen de hormonen wel zijn

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:20

Slimme hengsten heb jij Neonlight!

Ik heb een verplichte rustdag, ik mag er op zondag niet komen.

Hoe hebben jullie dat met de dekens bij de hoog drachtige merries? Zolang mogelijk ophouden? Ik vind het nu te koud om zomaar het dek af te halen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:22

haha, ja hormonen zijn rare dingen he. de uier van hol kan ik trouwens niet aanraken, dan wordt ze woedend, dus dan niet.
Ja het is goed koud geweest, maar mijn meis staat nu lekker op stal met flink wat stro, dr eigen vol te vreten.
normaal eet ze niet zoveel, maar nu kan je er vanalles in stoppen....
dat zijn de eethormonen die het veulen doorseint.
Succes jullie in de kou ik zal aan jullie denken.

ik ga nu shoarma eten, tot vanmiddag

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:25

deken blijf voorlopig nog even lekker om.
tegen de tijd dat ze moet bevallen gaat ze naar de meentweg,het andere bedrijf,daar is het een stuk warmer,dan kijk ik wel verder.
echte vreetbuien heeft terra gelukkig niet,
ze eet het liefts wortellen daar laat ze haar biks en kuil voor liggen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:18

ik ben blij dat ze nog goed eet, want het schijnt toch dat op het eind het veulen beetje tegen de organen aandrukt en ook tegen de maag en dat ze dan minder gaat eten, de merrie?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:20

Meestal op het einde van de dracht (Maar dat is dan ook écht het einde, laatste paar dagen ofzo) willen ze bijna niet meer eten. Maar de meeste merries vallen daar niet heel erg van af ofzo.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:27

welkom aan de nieuweling

mooie buiken zien voorbijkomen: vooral van de ponytjes

Wij sjouwen hier ook met water gelukkig zijn er wel nog twee stallen waar de waterleiding niet bevriest (oa bij Tinkerbell ) maar heb gisteren toch de bovendeur ook dichtgedaan zodat de warmte beter binneblijft (zijn buitenstallen)

Ik ben vrijgesteld van uitmesten nu: ben eigenlijk druk ebzig met lessen voorbereiden

Tinkerbell krijgt nu een half schepje meer merrievoer. Aan de verdeling over de dag heb ik na de laatste keer nog niets gewijzigd. Ze eet alles nog netjes op en ook voordroog gaat er nog prima in. Heb ook het idee dat de buik momenteel niet zo erg uitzet... zal misschien deze week nog een foto's maken (als ze nog 70 dagen te gaan heeft: binnen 3 dagen dus )

Mijn konijntjes hebben nu ook allemaal jonkies typisch met zo'n kou. Gelukkig zijn ze inmiddels al wat ouder en gewend om kindjes te krijgen... (vorig jaar waren er enkele doodgevroren... )
En mijn dwerggeitjes krijgen ook steeds meer en meer uier die moeten nog een maand !! 1 maart verwacht ik 3 blerende geiten in bevallingspositie

zo: nu even verder werken!!

edit: holly: ja ze gaan minder eten, vooral ruwvoer en niet meer zo'n grote porties ineens doordat het veulen zoveel plaats inneemt. enkele dagen voro de geboorte kan (hoeft niet) de merrie helemaal stoppen met eten: dat is om de darmen leeg te ehbben tegen de tijd van het veulenen.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:37

Net terug, met foto's! De bak is niet te rijden, dus haar maar los-gelaten. Maar ze doet gewoon niet veel. Als ik wil dat ze loopt, zal ik echt met haar mee moeten lopen (nou ja, blijf je warm van....) Maar dan loopt ze ook als een hond achter me aan.

Afbeelding
Vanaf de zijkant valt het allemaal wel mee...

Afbeelding
De achterkant toon meer buik!
Afbeelding
Mens, wat ben je nu weer aan het doen? Schiet nou maar op, want ik heb het koud....

Ze heeft sinds vandaag een andere deken op (geleend) omdat die van haarzelf praktisch niet meer dicht ging

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:47

mooi paardje zeg, christamoor, echt leuk kleurtje en mooi buikie, nog niet zoveel maar dat komt nog wel

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:04

Dank je . Ze is ook echt heel erg lief. Alleen voor de andere paarden is ze nu gewoon een draak. Uitschuifnek en tanden bloot als er maar eentje in de buurt komt. Is nu wel jammer, want ze kan niet samen met anderen in de bak.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:11

Welkom Marije! Ben benieuwd naar foto's

Over dat eten, mijn merrie at vorig jaar amper nog tussen de 9e en de 10e maand, liet veel brokken liggen, at amper ruwvoer enz
Rond de 10e maand begon ze weer normaal te eten. Voor de geboorte heb ik er niks aan gemerkt, dan at ze heel goed.
Dat zal wel te maken gehad hebben met waar het veulen ligt enz.
Het veulen heeft er in elk geval niks van ondervonden, dat was dik en groot genoeg

ChristaMoor, van de achterkant is er inderdaad meer te zien dan van opzij! Mooi buikje! Ze ziet er erg lief uit...

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:15

Mooie foto's Christa! Echt een hele mooie merrie. Ze heeft nog niet zo veel buik. Hoelang is ze drachtig?

Wat een hoop bevallingen bij jou frenia! Dat is altijd zo lief... van die kleine hoopjes konijn . En geitjes! Dat zijn ook van die liefjes als ze nog klein zijn. (als ze groot zijn zijn ze ook wel leuk, maar heb toch echt de voorkeur voor kleintjes )

Spirit at vorig jaar vanaf de 9e maand niet veel hooi meer. En de laatste deed ze zo'n beetje de hele nacht over haar brokken. Dat at ze gewoon in hele kleine porties. En hooi at ze zo goed als niet meer.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:02

christa mooie foto's!!

heerlijkw eer zeg! Ik ga zo lekker uitmesten en dan nog ff rijden wel is het koud.

Ik heb alleen Hinke van de 3 onder dek staan maar die moet in mei pas, neem aan dat ze dan wel weer zonder dek kan

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:08

Bedankt allemaal, ze houdt "de buik" netjes onder controle. Maar wij rijden haar dan ook nog bijna elke dag. Behalve nu dan, de bak is te hard. Stappen kan overigens nog wel gewoon. En aangezien ze eigenlijk alleen maar voorwaarts is, maar nooit gek zal doen, kunnen we dit ook gewoon met deze kou.

@Marlijntjuh, ze is bijna 8 maanden drachtig en is 8 mei uitgerekend.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:18

Flettie: Leuke foto's, ik vind tinkers toch echt iets hebben!!

Christamoor: Wat een gave merrie! Ze ziet er heel lief uit En nog een mooi bescheiden buikje heeft ze!

En over dat eten.. volgens mij heeft Vreya aan het einde van de dracht van vorig jaar gewoon doorgegeten Maar ze is ook een dikke vreetzak en een echte fjord, dus dat ik niet zo raar, haha

Het is inderdaad een heerlijk weertje! Jammer dat ik niet zoveel tijd heb om naar buiten te gaan, want ik heb aankomende week tentamens.. Even blokken dus!

crazy_funkyJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:30

@ ChristaMoor: wat ziet ze er superlief uit zeg!!

en welkom nieuweling! enne benieuwd naar de foto's van je merrie

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:32

Foto's van 'mijn' dikke buik zijn aan het uploaden!
Ze had zich wel net gerold in de modder dus het is een smerige dikke buik geworden

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:43

christamoor: vooral op die laatste foto is het echt een schatje
en idd nog een bescheiden buikje

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:47

Emmanuella eet ook slecht tijdens de dracht, idd vooral de laatste maanden! Ze krijgt nu slobber en dat at ze eerst zomaar op, maar daar krijgt ze nu ook moeite mee.