[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:03

Cynthia
Ja nu prima voor zover ik zie. Ze had echt gigantische punten bij haar flanken en reageerde heel fel op aanraking rechterflank. Heb de da nog even gebeld vandaag. Die had het over controleren of veulen nog goed ligt/nog leeft dmv een scan of iets. Als ik het goed begrepen had. Want het was best vreemd dat ze beetje koliekerig leek terwijl het veulen nog klein hoort te zijn en dus nog niet zoveel zou moeten raken kwa ingewanden.

Am zo flinke buikjes!! Tof!!

Balou inderdaad nog even overlegd. Twijfel nog wel over wat ik ga doen.

Mirjam lekker zo buiten. Ziet er mooi uit!

Michelle ookal groot!!

Vulina hè oliebol wat balen...

Kyrk fijn zo vlekkeloos...dat wil ik ook :roll:
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 26-10-20 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:03

Wat jammer Vulina, de rest wel nog drachtig?

Mijn smeerkees. :=
Maar ze groeit best goed, 151 dagen alweer, bijna op de helft.
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:04

Wat balen vulina!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:22

Dat is balen Vulina.

En bij sommige begint het alweer lekker op te schieten.
Ariel is ook bijna op de helft.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:50

Wat balen Vulina!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:21

Jammer vulina, was een mooie combi ook!
Hoeveel verwacht je er van jezelf en in totaal met anderen erbij?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:30

Balen zeg.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:12

Ik had vannacht echt een stomme droom.
Fi dr uier groeide ineens in een paar uur, dus het veulen kwam eraan. Het was november, maar ik zei 'dus is ze twee maanden te vroeg, dit gaat niet goed'.

En ja hoor, de bevalling begon. Een perfect palominootje, mooie bles, witte beentjes, helemaal volgroeid. Het lag tegen me aan en ik had mijn hand tussen de achterbeentjes en daar zat niets, dus het was een merrie.

Maar ze had een open gehemelte, wat er in mijn droom heel raar uit zag, want als ze haar mond open deed, zat de opening halverwege dr hoofd, in dr bles. Dus in moeten laten slapen.

Dat palominomerrie gedeelte mag uitkomen, de rest maar niet :)

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:22

Cynthia82 schreef:
Ik had vannacht echt een stomme droom.
Fi dr uier groeide ineens in een paar uur, dus het veulen kwam eraan. Het was november, maar ik zei 'dus is ze twee maanden te vroeg, dit gaat niet goed'.

En ja hoor, de bevalling begon. Een perfect palominootje, mooie bles, witte beentjes, helemaal volgroeid. Het lag tegen me aan en ik had mijn hand tussen de achterbeentjes en daar zat niets, dus het was een merrie.

Maar ze had een open gehemelte, wat er in mijn droom heel raar uit zag, want als ze haar mond open deed, zat de opening halverwege dr hoofd, in dr bles. Dus in moeten laten slapen.

Dat palominomerrie gedeelte mag uitkomen, de rest maar niet :)

Ik heb zo een tijdje geleden gedroomd , dat ik met Renske in het ziekenhuis in de bevallingskamer lag , ik lag in bed en zij lag ernaast te bevallen :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:26

Heerlijke buikjes allemaal, mijn merrie laat nog niet zoverl zien, maar we zijn ook nog lekker aan het werk samen dat zal ook wel schelen.

Wat een domper Vulina, en dat na alle moeite van Tiwi. Zonde!

Heb jij een adres waar dit soort tenten (zoals op jouw foto) verkrijgbaar zijn Quir? Ik zie ze overal in het buitenland en het lijkt me echt
een uitkomst bij mij op de wei.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:42

BusyMissy schreef:
Heerlijke buikjes allemaal, mijn merrie laat nog niet zoverl zien, maar we zijn ook nog lekker aan het werk samen dat zal ook wel schelen.

Wat een domper Vulina, en dat na alle moeite van Tiwi. Zonde!

Heb jij een adres waar dit soort tenten (zoals op jouw foto) verkrijgbaar zijn Quir? Ik zie ze overal in het buitenland en het lijkt me echt
een uitkomst bij mij op de wei.

Ik woon ook in het buitenland (Zweden). :))

Maar hier kan je ze in NL krijgen:
https://www.vidaxl.nl/e/8718475592242/v ... onkergroen

Echt heel fijn en mijn paarden slapen er in de zomer ook languit in en staan er graag in, maar je moet m wel met extra stormbanden vast zetten als het (hard) waait en veel paarden vinden m ook wel wat eng als het hard waait. Maar hier heeft ie zelfs windkracht 12 overleefd, helaas stormt het hier erg vaak en heel hard, daar lijdt ie wel wat van. Hij staat nu bijna 4 jaar.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:55

Ik ga weer even reageren!

Jeetje Libera wat jammer dat Lana toch heeft verworpen... Hopelijk volgend jaar met de andere hengst meer succes. Wel fijn dat de hengstenhouder meewerkt.

Ik heb gelukkig ook een levend veulen garantie (Nijhof), maar allemachtig Knolselder wat een enorm gezeik! Snap goed dat je daar enorm boos om bent zeg. Zou knap pissig worden op die mensen.

Betreft het waken... Mijn merrie staat nu standaard gestald op een stal waar ze merrie begeleiding doen, dus ik ga het redelijk rustig hebben. Heb zelfs een aanbod gekregen van vrienden die 5 minuten van stal wonen dat ik daar tegen de tijd dat het zover is mag slapen.
Ze bellen mij als ze begint. Ik heb er zelf te weinig ervaring in, en heb het al wel eens goed mis zien gaan. Daarbij heb ik ook een maiden.

StalMelyn, ik begrijp goed dat je dan twijfels om wat te doen... Zeker als ze niet open en eerlijk zijn geweest over de communicatie. Ik zou hierin toch gewoon goed je gevoel volgen hoor. Als het niet goed voelt, dan heeft dat vaak ook best een gegronde reden is mijn ervaring. En zeker gezien je nu ergens staat met mensen met wel degelijk wat ervaring begrijp ik goed je keuze.

Quir, jeetje ik zou er niet rustig onder zijn dat de DA van zover moet komen zeg. Niet dat je er echt een keuze in hebt. :+ Lekker plekje hebben ze wel bij jou hoor, zo onder die tent! Ze is goed stevig al momenteel ja haha.

CP, jammer van de merrie, maar nog genoeg te doen aankomend seizoen met 7 snotneuzen op komst! Wel enorm fijn zeg die vrachtwagen. Wat mooi om de kudde zo te zien.

En de rekening van de dekking... die kreeg ik mooi op dierendag. Stond ook zo mooi op... dat als ik een gustverklaring in wilde dienen, dat ik dat dan voor 1 oktober moest doen. :+

Floripori, blijft zonde van de uitslag betreft het herstel van de blessure... Hopelijk blijven die vage klachten rondom haar buik ook gewoon weg. Wat een gedoe zeg! Ga je haar nog laten scannen?

Sanne96, jeetje.... die is wit! :wow: Die van mij is hartstikke bruin, maar zelfs bij haar zie je dat ze nog viezer is dan die van jou. :')

Balou_lover, wat enorm knudde dat je positief bent op corona... Fijn dat je milde klachten hebt en hopelijk de rest in je omgeving ook gewoon veilig! Ook fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over Kate. Zo leuk om te lezen dat ze zo enorm verandert in haar gedrag gedurende haar zwangerschap.

Cynthia, ooooh ik wil ook voelen! :):) Het zou bij jou al wel mogelijk moeten zijn ondertussen natuurlijk. Zo leuk! Interessante droom heb je wel gehad. :+

AM, Sammie heeft er al een flinke buik hangen zo!

Wat heb jij ze lekker erbij staan zeg mirjamalvaro. Eli heeft nog een bescheiden buikje voor de tijd dat ze draagt t.o.v. sommige hier. :=

Wat enorm balen Vulina dat ze toch nog gust is... :knuffel:

Piarens, dat is ook vrij bijzonder. :+

Mijn merrie leek bij de eerste inseminatie enorm te veranderen in haar gedrag, maar in de 2e inseminatie bleef je vooral zichzelf. Het enige waar ik iets verandering heb gezien is in de weide waar ze de rest bij me weg probeert te jagen... Maar tegelijkertijd vindt ze het helemaal prima als ze met een tweede paard in haar stal staat. :')
Ik ga die van mij beetje bij beetje toch aan de dubbele lijnen weer pakken. Ze bruist van de energie, en ze loopt momenteel rad. *\o/* Tijdens het slingeren zie ik wel heel duidelijk een buik hangen.
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:43

Ik kan zo uit zien naar volgend jaar als alles goed gaat gezonde veulentjes.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:11

Fi vandaag (dag 175). Ik heb erg pijn in mijn heup van het longeren gisteren en eergisteren en de fysio. Dus vandaag alleen een beetje gespeeld in de bak.
Nu wordt het toch echt wel een duidelijk veulenbuikje. Volgende week donderdag is ze 6 maanden, dus dan volgt er weer een foto-overzicht :j
Afbeelding

Piarens _O-

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:03

Oeh mooie Fi! Tis nu toch wel echt duidelijk... wat een nare droom had je Cynthia... blegh, zou er de zenuwen van krijgen...

Selente ik zie bij jouw merrie idd toch ook een mooi buikje <3

Ah vulina wat enorm balen! Hoever had ze moeten zijn?

Mooie tent quir! Ze staan er heerlijk bij.

Zag al meer mooie buikjes! Zo leuk! De leukste tijd komt nu :D

Wij staan op een stal waar er zeer goede controle is, ik denk ook dat rond de bevallingsdatum ze extra zullen controleren. Zij hebben ook al veel ervaring met bevallingen. Wij hebben wel aangegeven dat wij ook zelf komen checken en er ook echt zelf bij willen zijn en de begeleiding zelf willen doen... :D (iets met niet zo goed helemaal los kunnen laten, en niet uit handen kunnen geven :') )
*zucht* quarantaine zit er bijna op! Ben al poosje klachtenvrij! Ga morgen weer werken (na overleg werk en Ggd) en gelukkig donderdag weer Kate knuffelen <3 Ik mis dr :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:15

Heeft toch niets te maken met ‘niet uit handen kunnen geven’? Het is jouw paard, jouw veulen. Nogal logisch dat je daar zelf bij wil zijn en het zelf wil doen. Ik zou het ook echt niet tof vinden als ik het idee krijg dat mijn stalhouder dat ‘wel even van me overneemt’.
Nee nee, mijn paard staat daar gestald, maar verder doe ik het zelf :)

Uiteraard staat dit los van de mensen die ervoor kiezen om hun merrie naar een begeleidingsstal te brengen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:50

Vulina schreef:
Wij hebben op 1 na de laatste merries op stal ook gescand voor een eventuele gustverklaring. Helaas was Kees (recent overgenomen van Tiwi) toch gust :(

Ik ben er echt even ziek van... voelde me net iets beter nadat Kees weg is, nu dit ;( ;( ;(
Geen veulentje om naar uit te kijken, geen beschuit met muisjes.

Voor mij ook reden om dit topic te gaan ontstippen al zal ik zo nu en dan even meelezen, ben toch ook wel weer benieuwd naar de andere veulens.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:48

Is voor jou ook echt niet leuk Tiwi, je hebt zo hard je best gedaan om haar drachtig te krijgen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:59

Echt heel sneu, zeker ook voor jou inzet Tiwi!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:59

Ach wat sneu Tiwi en vulina ik was ook heel erg benieuwd naar de combinatie. Ik ben momenteel een beetje in de meelees modus,

Heb nu toch een vraagje mijn merrie moet eigenlijk naar de tandarts hoe doen jullie dat ? De tandarts zegt dat het wel kan maar vindt het wel een beetje eng met het verdoven.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:01

Tiwi dat snap ik heel goed, dikke teleurstelling..

paardje die van mij is vorige week naar de tandarts geweest. Als je een tandarts hebt die geduldig is en fijn met het paard omgaat, dan is mijn ervaring dat het prima wil. Ik had verwacht dat het enorm veel stress zou opleveren, maar dankzij Elles onderging ze het totaal ontspannen. Geen verdoving ofzo, dat wordt echt afgeraden.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:23

Hier wil de tandarts wel verdoven ik vindt dat ook een beetje spannend zei vertelde mij dat het geen probleem is. Maar ik krijg het wel een beetje warm bij dat idee

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:28

Waarom kies je dan niet voor een tandarts die niet verdooft? Je bent vrij om zelf een tandarts te kiezen toch?
Ik heb ook een hele fijne die niet verdooft en daardoor was Fi heel relaxt.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:42

Ik zou ook een andere tandarts zoeken... Mijn merrie is echt een enorme zeur en best een stresskip... Maar de laatste tandarts die ik had heeft haar prima zonder verdoving kunnen doen, terwijl ze lekker in haar stal stond waar ze zich veilig en op haar plek voelde (ik dacht ook dat het niet mogelijk was, voorgaande tandartsen hebben haar ook verdoofd).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:56

ook zonder verdoving als er mechanisch geveild moet worden?