[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:10

Haha LoesVL: had ze vorige week ook al niet zulke harsjes? :P Maar ik help hopen dat het vanavond komt :j Het ziet er in ieder geval naar uit dat ze er klaar voor is.

Ik hou mijn namen ook liever geheim. Ik zou het ook enorm balen vinden dat er iemand dezelfde naam kiest, toch als het een speciale naam is.
Voor het veulen van Imperiosa heb ik een hele waslijst van namen. In het begin was ik zeker van mijn keuze voor een merrienaam, maar nu begrijp ik niet meer waarom ik die naam nu net zo fantastisch vond. Hij is te gewoontjes :+ Bij Furioso heb ik ook het gevoel dat de naam niet speciaal of uniek genoeg is.
Voor een hengstje heb ik een hele gave naam die volgens mij nog niet eerder gebruikt is voor een PRE, maar die naam vinden mijn ouders maar niets en is ook wel een tongtwister met 5 lettergrepen :o Nuja ik hoop sowieso dat ik geen tweede hengstennaam moet kiezen O:)

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:15

Luna2006: relaxed zeg dat je poown het zo goed oppakt. Goede voorbereiding is het halve werk ;)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:16

Crines ja alleen beetje minder :')
Maar nu voelt ze een beetje klam aan, stiekem is het gewoon zo dat ik wil dat het nu komt!

Wij hebben nog geen namen, wachten even af tot het geboren is misschien dat ons dan iets te binnen schiet.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:20

Idd, ik kijk ook meestal wat erbij past als het geboren is. Alleen Tankje noem ik ook al zo vanaf hij in de buik zat. Uit 2 'tanken' van ouders kan niet echt iets anders komen he :D Hij deed alleen op een andere manier zijn naam ook eer aan.. ik-ga-overal-gewoon-door.. :P

Verder is het ook dikwijls de 3jarige dochter die hier namen kiest. Toen haar pony Bolleke vorig jaar drachtig was noemde ze het veulentje in de buik ook al Kaasje en dat is zo uiteindelijk gebleven :D
Nu wil ze die van Cheyenne 'Tingske' noemen. Geïnspireerd op Tankske vermoed ik.. :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:21

Jaaaaa Loes!!!! Zal ie nu dan echt komen?

En bij Pol1 en SofieHavan ook harsjes! Werd ook tijd zeg!
Wat vervelend dat het alarm verschoven was. Heb 'm hier aan het halster zitten.

CL gelukkig is er niks mis met het bloed. Hopelijk is Gentle er snel beter aan. Maar hij voelt zich gelukkig wel goed, haha terrorist.

Crines sterkte met t verlies van je poes :(:) Zal inderdaad wel eenzaam zijn met waken.

Mopjemop wat fijn dat alles goed is gegaan vannacht! Heerlijke foto!

Pretty lief!!! <3

AniekR en L_isanne ook inmiddels aan de 340 dagen!

Wat een gedoe om een naam joh... Ik snap best dat ze er negatieve gedachtes aan koppelen, maar zie niemand dat hier in het topic doen dus laten we het vooral gezellig houden :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:27

gedoe over een naam? ik vertel de naam pas als het veulen geboren is, hoe iedereen zijn veulens noemt moeten ze zelf weten, smaken verschillen toch? bij mij beginnen wél alle namen met Josta :+ dat mogen jullie alvast weten haha :D

verder word het voor sommigen heel spannend, ben heel benieuwd, word weer tijd voor wat nieuwe veulentjes in het topic :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:31

Hier gelukkig geen gedoe over de naam, ben er gewoon nog steeds niet uit _O-
Voor nu is het gewoon die kleine uk.

Dus mocht iemand een idee hebben _/-\o_

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:43

Loesvl zou het dan toch vannacht? Spannend.

Namen ik ben er ook nog niet uit. Zie het wel als het veulen geboren is. Tijd zat.

Enne doe maar grolsh :9

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:00

Qua naam; Ik noem mijn veulens zoals ik wil, ook als er al 30 anderen van zijn :+ Als je een alleenrecht wenst, moet je octrooi aanvragen :P

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:16

kiki1976 schreef:
Hier gelukkig geen gedoe over de naam, ben er gewoon nog steeds niet uit _O-
Voor nu is het gewoon die kleine uk.

Dus mocht iemand een idee hebben _/-\o_

:') :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

Ik heb nog een scala aan namen die ik zelf erg mooi vindt.
M'n dochter heeft de naam van ons veulen bedacht en ach ja.....was niet mijn keuze ...mja tis zoals het is.
Maar voor een merrie had ik oa deze namen;
Faya, Fayenne, Ivy, Tiana, Alana, Narissa, Daliyah, Alima (wijs).

Hengsten; op nr 1 Sandor, Timor, Novan, Rowin, Sivar, Tiago, Devin, Jari, Boaz, Jairo.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:51

Uhm namen ik denk dat ik jullie hulp inroep. Ben er zo slecht in .

Mooie uier met harsjes

Hier hebben we last van ongelijke tietjes _O-
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:07

Goh nu moeten er toch wel wat veulens geboren gaan worden, er staan er nu toch mega veel op springen :#
Succes allemaal weer met waken en ik duim voor jullie.

Oh de naam vind ik helemaal niet erg als iemand anders deze ook al heeft, zal sowieso een Disney naam worden en met een T. En dan beslist de dochter de welke het wordt, gelukkig is ze best creatief in namen +:)+

BuTengewun er komt schot in die uier

Loes die gaat vannacht hopelijk :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:11

Nou dames kom op... wij willen baby's zien! -O- Succes aan alle lang wachters, hopelijk laten jullie merrie's niet al te lang meer wachten :')

Hier ligt een dikke laag houtvezel in de stal, maar merk wel dat Klasien steeds minder ligt. Normaal heeft ze s'ochtends haar hele staart vol houtvezel, nu vaak alleen haar buik. Heb haar laatst ook zien rollen in de wei, maar helemaal rond komt ze ook al niet meer :')

Mopjemop, mooi om te horen dat het goed ging vannacht! En super schattige zo'n speciale band met dat jack russeltje <3

Pretty, die buikjes groeien mooi door!

Watnou, ik heb de nare reacties gemist denk ik? Heb niets gezien wat gemeen overkwam. Het kan altijd een keer gebeuren toch dat je dezelfde naam kiest, en al helemaal als je aan een begin letter vast zit. Ik heb de namen al klaar, maar heb expres voor net niet friezen namen gekozen. Ook al vind ik dat vaak het wel leukst bij friezen, je weet gewoon dat al die namen al 10x voorbij komen.

Ik hou de naam tot nu toe nog geheim, maar dat is meer als leuk binnenpretje. Mijn vader (hoofd sponsor O:) ) heeft de namen bedacht. Aangezien hij een echte fries is verwacht iedereen puur friese namen, dus ik kan stiekem nu al genieten van iedereens gezicht als dat straks niet zo blijkt te zijn :roll: .

CubaLibre, goed nieuws dus van de bloeduitslagen! Hopen dat hij dan gewoon snel verder opknapt. Zo te horen zit hij in ieder geval vol levenslust! :D

LoesvL, daar moet toch wel iets uit komen op korte termijn! haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:14

Ik dacht; 4 pagina's.... Dat betekend vast een veulen :):)
Maar helaas!!! :(

Kiki en pretty, wow wat een bijleesposten!!

Pretty, wat een super cute foto's van je bolletjes <3

CL, dat is alvast goed nieuws! Hopelijk gaat hij dan nu alleen maar vooruitgang boeken :)

Loes, sofie en pol1, toch mini druppeltjes? Zouden er dan vanavond/vanacht 3 veulentjes geboren gaan worden?? :):) ik ga voor jullie duimen! In ieder geval vooruitgang, dat is alvast fijn!!

KBK, he bah! Ook alweer op dag 344, wat is dat toch met al die langdragende merries dit jaar? :') nou ja we wachten nog maar rustig af.....

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:17

Ik heb niet eens een naam voor mijn veulen van dit jaar :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:18

Luna2006 schreef:
Ik heb niet eens een naam voor mijn veulen van dit jaar :+

Die komt toch ook pas in juni. Als die nou al geboren was.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:32

Naam hier ligt wel al vast. ik heb het aan 2 vriendinnen verteld maar verder maak ik het pas bekend als het geboren is :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:38

Neonlight schreef:
AniekR schreef:
Ah die nare toon heb ik dan ook gemist ;) tja er lopen ook meer hondjes die fikkie heten toch?

Ik denk dat ik dan ook nog maar eens een hartig woordje met Neon moet spreken over onze Roosjes ^_^

Ons Roosje is van maart 2003. Dus ik denk dat ik een hartig woordje met jou moet spreken. :))

Haha oliebol... Nou ja dan verwijs ik je toch maar door naar haar fokkers... :o

En Jolandje, dat heb je mooi vast staan. Zal ik dan ook maar een onthulling doen...
De namen van mijn veulens gaan beginnen met Rooskamp's ... De stalnaamregistratie al een tijdje binnen, momenteel nog bezig met maken van een website. Vond het een mooie vertaling naar Roos en Lies (Campsterhoven's Marlies) als basis van hopelijk nog heel wat jaartjes fokkerij!
Rooskamp's R... en Rooskamp's M... gaan we dus krijgen ^_^

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:39

Loes dat ziet er dan toch weer goed uit!! *\o/*
Zouden we dan toch eindelijk weer een veulen krijgen?

CL gelukkig niets ernstigs in het bloed gevonden. Fijn.
In de gaten houden en lekker rond laten rennen en deugnieten dus?

Pretty ze zijn gewoon schattig jouw dames!!

Sofie en Pol mogen echt NU een veulen krijgen... :j
Oh ja en KBK natuurlijk ook.

Butengeweun heeeele ongelijke hihi...maar er gebeurt in ieder geval wat.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:42

Bij mij begint het met "Jupi's" :')
Omdat ik bij mijn eerste veulentje dacht dat hij de enige zou blijven en zijn moeder "Jupiter" heet, heb ik er bij hem "Jupi's" voor geplakt. Nu er toch meer veulentjes gaan komen vind ik het wel leuk dat ze allemaal dezelfde naam dragen dus nu hebben ze allemaal de pech dat ze Jupi's voor hun naam zullen krijgen ;) hihi

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:47

Speentjes in 1x stuk verder uit elkaar..En iets voller uier..
Pfff..Vind t best spannend!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:47

Hier is het BLS en dan de naam van de vader erin verwerkt.

Als was het nu geboren, de naamt komt pas als het veulen er is. Moet erbij passen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:18

Annibel, echt zielig verhaal van dat veulentje! Wat knap dat jij je er over ontfermd! :j
Hou je ons op de hoogte?

Mopjemop, wat een leuke foto! Zo raakt je kleine man zeker snel gewend aan hondjes! Leuke hond ook, hij kwispelt echt blij naar 't veulentje!!

Luna2006, amai stoer neefje ook :D precies geen bangerik! +:)+

Pretty :D die foto's in de "aanzichten" echt cool :j Bijna een 3D visie!! :')

Pol, hoe is't met de hars? Spannend!! Misschien deze nacht?!

Tinniee, oh al opnieuw aan't insemineren! Ik ga duimen dat ze idd vol is! :D
Haha :') kaasje :D wel schattig!!

Crines, ik ga duimen voor dat merrietje dat je nog niet hebt!! +:)+

Jolandje %) wat een verhaal van die merrie! Gelukkig laten ze haar niet meer dekken!

CL, wat een opluchting dat de bloeduitslag goed is! Hopelijk geraakt hij toch van de diarree af!
De cam foto's zijn grappig! Arme mama!!

Beutegeweun, die tietjes trekken wel bij :)

Hier is de hars weg -O- Maar die witte stippen OP de uier (zoals bij loes) zijn er heel erg, k vraag me af wat dat eigenlijk is. Verder denk ik dus niet dat het voor deze nacht is ofzo...
We zien wel, morgen nieuwe dag :)

Cynthia, idd weg met de negativiteit :)

Loes, amai, da's véél hars, weet jij (of de anderen) trouwens wat die witte stipjes zijn op de uier zelf? Niet op de tepels? Evita heeft dat ook heel fel nu, dat blinkt zelf beetje!

Suus_Elvira, nu hopen dat je dochtertje 't veulentje niet Bumba of Samson wil noemen ofzo :') gevaarlijk lijkt mij om de kindjes te laten kiezen :') :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:23

Lies heeft melk *\o/* *\o/*
Zojuist de eerste melktest gedaan. Neigt nog meer naar de 7,5 dan de 7,0. Maar na al zo'n tijd tegen een aardig volle uier aan te kijken, geeft dit de burger weer moed :P