sterkte Inowa! Duimen dat je snel een nieuwe baan hebt!
Mooi buikje al Bonny!
Bonnieaw en polleman, waar hebben jullie het laxeer/glijmiddel gekocht? En hoe gebruiken jullie dat? aangezien het volgens de pendel( ) 2 hengsten worden bij Wish en Fairy misschien ook maar overwegen om het op voorhand in huis te hebben
jolandje
Geplaatst: 12-01-15 19:27
fijne buikjes komen er al langs, heb er weer zo'n zin in, alles staat nu weer op stal, ik voelde gisteravond aan joanna's buik en we schrokken allebei, ik voelde een beweging en Joanna voelde hem ook, ze maakte gewoon een sprongetje, heel apart
Die van mij heeft me nog nauwelijks iets laten voelen. Ook tijdens de vorige drachten liet ze nauwelijks iets voelen
Nicole
Geplaatst: 12-01-15 21:32
Mijn merrie is vandaag 262 dagen en begint zowaar ook uier te krijgen
Dit was vorige week
En deze vanavond gemaakt
Is dat al niet wet vroeg of niet?
sultan15
Geplaatst: 12-01-15 21:33
Wat fijn Inowa! Ik meen ergens gelezen te hebben dat pepper in het verleden een keer verworpen heeft vlak na het opvoelen? Laat je haar daarom nu niet meer opvoelen omdat je toch wel vermoed dat ze wel drachtig is? Misschien een weefoal test doen anders?
mooie tietjes Nicole Is niet vroeg toch? Fairy loopt 9 dagen voor op jouw merrie en heeft al meer uier. Komt misschien ook wel omdat het haar 2e veulen is. Maar het valt bij Mierela ook wel mee hoe groot toch?
Nicole dat is waarschijnlijk zucht. Dat doen wel meer merries heel vroeg Ik ken merries die met 9 maanden al echt een vol uier hebben
jolandje
Geplaatst: 12-01-15 23:53
inowa, mijn kleine merrietje glowy heeft vorig jaar na het scannen haar veulentje verloren, of het daarmee te maken had is niet duidelijk, maar ik durfde niet meer, ik heb nu met 4 maand dracht de DA aan huis laten komen met scanapparaat, ze kan dan gewoon een soort echo maken aan de buitenkant, net als ze bij mensen doen, heel erg duidelijk was het niet, maar er was heel goed te zien dat er beweging in zat, dit is volkomen veilig om te doen, ook geen stress voor de merrie,
uiertje van Joanna op 170 dagen ongeveer
uiertje van glowy ook ongeveer 170 dagen
stelt allemaal nog niet zoveel voor, maar ik hou het toch in de gaten
Misty is (opnieuw) drachtig van Wirbel en is op 17 juni uitgerekend. Ze is dus net over de helft. Ze is al tonnetje rond, maar dat is ze altijd wel een beetje..
Ik ben eigenlijk nu al nerveus voor de geboorte etc. aangezien het veulen vorig jaar na 2 dagen overleed.. Wat een hel.. Maar hoop doet leven toch! Wij gaan dit jaar voor een gezond veulen en net zo mooi als zijn of haar zus!
Ik rij trouwens nog steeds 4x per week. Hoe doen jullie dat? En hoe bouwen jullie af?
Zie al mooie buikjes langs komen! Iedereen Veel succes en sterkte met wachten!
Ben al een tijdje een stille meelezer, vorig jaar zelf een nf hengstveulen. Maar nu ik jou Kelly voorbij zie komen wil ik je heel veel succes wensen dit jaar, ik heb me nog vaak afgevraagd of je het weer aandurfde je was toen best ah twijffelen wel /niet dekken Ook Setteli, jouw tegenslag staat me ook nog heel goed bij, hoop dat het dit jaar hekemaal goed komt. Zal duimen voor jullie. Verder wens ik iedereen hier een voorspoedige drachtigheid en geboorte. Wat mij vooral bijgebleven is is dat ze toch zeker de eerste weken best kwetsbaar zijn en dat de biest heel belangrijk is. En natuurlijk het volledig en vlot afkomen vd nageboorte bij de merrie.
Even een vraagje over het flesje geven, stel het veulen wil niet vlot drinken of zo iets, hoe komen jullie dan aan de biest? Bestaat er iets van een poedertje waar je dan biest van maakt, of haal je het bij een andere merrie vandaan ofzo?
Pavo heeft een veulen sos pakket waar alles in zit. Maar beter is het om de biest vd merrie zelf er uit te melken. Of bij een paardemelkerij biest te halen. Bij mij lukte het toen niet om het veulen uit de fles te laten drinken dit is best lastig vond ik.
Inowa dat zit er inderdaad uit als of er nog een veulen in zit!
Cemlys
Geplaatst: 13-01-15 12:09
AnniekSlijk schreef:
Even een vraagje over het flesje geven, stel het veulen wil niet vlot drinken of zo iets, hoe komen jullie dan aan de biest? Bestaat er iets van een poedertje waar je dan biest van maakt, of haal je het bij een andere merrie vandaan ofzo?
Bij Lola is toen ook eerst haar moeder steeds gemolken. Gelukkig accepteerde haar moeder haar uiteindelijk wel!
Tinniie
Geplaatst: 13-01-15 12:20
Bollekes vorige veulen wilde eerst ook niet drinken. We hebben haar dan zoveel mogelijk gemolken, om de 2u papflesjes gegeven en elke keer ook erna proberen aanleggen. Na 2 dagen lukte het haar eindelijk zelf. Bolleke had wel melk genoeg en liet het melken goed toe dus dan valt het wel mee.
Hier op het dekstation hebben ze ook altijd biest in voorraad, maar is wel heel prijzig. Een kennis van me melkt de merries die overvloedig melk geven ook steeds en vriest dat dan in om een reserve te hebben bij noodgevallen.
Diane_Basje
Geplaatst: 13-01-15 12:29
Ik heb tot nu toe nooit biest op voorraad gehad, maar altijd in mn achterhoofd gehad dat wel te regelen
Inowa, ik zou het zelf dan toch 100% zeker willen weten als er toch een dierenarts komt. Maar ben een twijfelaar
Mijn (bijna) 4 jarige merrie, 7,5 maand drachtig, gisteren licht aan het werk. Eerste veulen, merrie is zelf klein en bij het aanspannen van de buikspieren zie je helemaal niks van haar buikje
pretty
Geplaatst: 13-01-15 12:30
ik melk dan inderdaad de biest,tot nu toe altijd gelukt en ik bewaar er ook wat in de vriezer voor noodgevallen,ik heb er altijd zitten!
Inowa gelukkig lijkt me dat inderdaad nog een drachtige buik hoor,toch een lichtpuntje.
Kelly ik duim dat je dit jaar meer geluk hebt en wens je een hele voorspoedige dracht toe bij je merrie en een gezond veulen
Toch leuk die uitwendige echo's Jolandje,ik laat ze dus altijd uitwendig scannen,geen gevaar inderdaad. Donderdag komen ze hier en ik kijk er weer naar uit.
Nicole daar komt beweging in,in die mate niet erg en zeker niet te vroeg hoor.
Bij de stal waar ik jaren heb gewerkt kregen de veulens altijd eerst een flesje. Merries werden gemolken en dat werd dan in het flesje gegeven. Zo waren ze er zeker van dat het veulen die eerste biest binnen kreeg