[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:15

heel veel sterkte Essie

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:46

Onwijs veel sterkte essie, echt een nachtmerrie ... Hopelijk komt de merrie er snel overheen. Nog maals sterkte.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:46

hallo allemaal ik kom me hier ook bij voegen als jullie het niet erg vinden *D
temptation ken ik :wave:
essiesilly wat verschrikkelijk! sterkte :(:) dat is voor iedereen een nachtmerrie! ga je haar nog wel weer laten dekken dit jaar?

wij verwachten 3 veulens dit jaar :j
even op volgorde
olivia dragend van metall 12 april.
Afbeelding
Afbeelding
ollily onze mini blijkt toch drachtig te zijn weten we sinds deze week :') we denken halverwege april of mei..
deze denkt soms dat ze een hondje is _O-
Afbeelding
en als laatste waika ook dragend van metall voor 12 juni
Afbeelding
Afbeelding
meer over mijn dames staat in mijn profiel :j

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:48

JOTO GEFELICITEERD!!!! Ze is prachtig!! Hoop voor je dat ze snel naar buiten kunnen!!

Essiesilly wat vreselijk. Zal idd voor de merrie ook wel pijnlijk zijn (ik denk echt dat dat kan) Heel veel sterkte voor jou en je merrie!!

T3mtatoin welkom!! 1 van mijn merries is ook de 11e uitgerekend maar die is vandaag pas 250 dagen... tel jij anders?? Gave merrie trouwens!! WW staat ook nog op mijn lijstje voor 1 van de welshjes :-)

Zo 2 dagen hengstenkeuring achter de rug... Hele mooie diertjes gezien!! Al met al genoten :-) Ook al een hengst op het oog voor Guillia volgend jaar ;-) Maar eerst gaat ze naar Viper.
Veulies hadden niet echt zin om zich te laten voelen vanmiddag...jammer... Izz dr zucht voor haar uier wordt steeds meer.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:49

Lisch welkom!! Mooi stel merries!! Moeten mooie beebjes uitkomen...;-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:52

Essie wat schrik ik hiervan zeg.. Ben je al zo ver en dan dit... pfff.. ik weet hoe je je op dat moment gevoeld moet hebben.. Ga je haar nog wel laten dekken na dit?

Temptation en lisch welkom :) leuke merries hebben jullie..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:56

Wij hebben trouwens voor onze fokkerij twee nieuwe merries aangeschaft.. Mijn vriend een cremello jaarling nmprs merrietje en ik een 20 jarige creme dun nsps merrie die dragend is van Zenzo vd menger voor 30 april

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:08

Ik vind je merrie echt leuk Temptation.
Welkom Lisch!
DL, mogen we bij jou een lichtbalkje (als onderschrift), waarin je paardjes voorbij komen? :+ Zo moeilijk om bij te houden wat je hebt haha.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:13

Hej Lisch jij hier? ;) ben echt benieuwd naar waika haar veulen, kom ze maandag weer ff bekijken!

Balou_lover; is 3 juni voor het laatst gedekt, en als ik dat invoer bij zo'n bereken site komt 11 mei eruit. (ben niet zon rekenwonder :D )

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:29

Essie wat erg! Echt een nachtmerrie!
Ik denk echt wel dat paarden van zoiets verdriet kunnen hebben hoor. Verwen 'r maar lekker -O-

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:41

Haha, die van mij 6 juni laatste dekdatum en heb het ook berekend via calculator ;-) Ach maakt het uit als ze maar rond die tijd bevallen van een mooi gezond veulen ;-)

DL volgens mij heb je nu een aardige kudde mini's?? Wil nu wel eens van alles foto's zien ;-)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:59

Essiesilly, heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk gaat t goed met je merrie :(:)

DL ik dacht laatst gehoord te hebben dat je moest minderen?

Mooie buiken komen er voorbij joh, t begint ergens op te kijken

Olivia lijkt een beetje op mijn merrie, lisch

iemand die ik ken is ook met zijn hengst naar de welsh keuring geweest, helaas niet ggk

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:09

bedankt allemaal, op de vraag of ik haar ga laten dekken.. denk het wel ja. even eerst rust nu
ze stond net maar zielig in een hoekje.. als ik haar roep komt er weinig reactie. rijkt haar hals uit voor een snoepje en een aai maar daarna is het weer naar het hoekje en wat staren.. arme merrie :(

lees morgen even bij hoor jongens

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:35

Essie veel sterke! Altijd vreselijk als dat gebeurt en helemaal zo laat in de dracht...
Mijn ervaring is dat merries er gelukkig een stuk sneller overheen zijn dan mensen ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:00

Had het op facebook al gezegd maar ook hier nogmaals heel veel sterkte essie! :(:)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:02

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:16

ja lindy ik hier :D hoe gaat het met je powny? zie je veulen al flink bewegen? olivia haar veulen is een druktemaker die laat zich regelmatig even `zien` arme olijfje :') hihi als ik denk aan dat nick zo trapte in men buik auwie :o

joyce heb je foto van die merrie?

melody ik heb gereageerd in je topic leuke pony hoor!

en voor iedereen die mijn paarden/pony mooi vonden dankjewel :j

essie je merrie zal wel even tijd nodig hebben denk ik :(:)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:38

Goed bericht en slecht bericht liggen in dit topic soms heel dicht naast elkaar ;(
@ Essiesilly, wat vreselijk voor jullie. Ik kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk moet zijn als dat zo ineens gebeurt. Ik hoop dat .... snel opknapt en weer de oude is.

@ Joto, Gefeliciteerd met de mooie Bindi (echt leuke naam!), ze is wel heel schattig met dat kleine snebje. Snel weer nieuwe foto's van Bindi plaatsen hoor.

@Lisch, mooie paarden heb jij lopen zeg! Maar ollily vind ik wel echt zo leuk, wat een lekker ding zeg.

@T3mptati0n, Wat een aparte merrie, ik had dit nog nooit gezien (racoontail), ik ben benieuwd of er inderdaad een valkje uit komt.

@DL, foto's? :P Jullie fokkerij begint zich al aardig te vullen.

Als ik het goed heb is na Dynamic van Marije en Joto nu Sandy aan de beurt. *\o/* Ze moet nog twee weken, maar heeft nog geen volle uiers. Dus het zal wel wat langer gaan duren. Of kunnen de uiers ineens vollopen?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:48

kyara dat kan ineens maar ook nadat het veulen geboren is. is het eerste veulen?
olivia heeft 3-4 weken van te voren al uier! waika heeft maar een beetje 1 dag hars dan melk en even later veulen bij haar 1ste veulen gehad.
udea had pas na veulen geboren had een echt heel klein beetje uier maar gaf toch genoeg melk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:04

Joyce: Klopt inderdaad.. Maar vooral met de grotere paarden/pony's. we hebben nu 2 stallen bijgebouwd en kunnen dus een hoop ook binnen zetten en om de beurt buiten zetten.. En in de zomer maakt het niet uit.. Het ging er om dat we geen gezeik kregen omdat er een paar paarden in de blubber stonden.

En ik ga vanmiddag naar stal met men camera dus dan zal ik wat foto's plaatsen.. Men creme dun heeft erg veel grijs, maar wel ziet ze er super uit.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:10

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:15

Heel erg voor sterkte voor Essie! Lijkt me echt vreselijk om mee te maken.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:27

ja het is niet echt mooi weer om veulens even lekker buiten te laten lopen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:59

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb een drachtige merrie die 5 maart uitgerekend is. Ze heeft dus nog 3 weekjes te gaan. Voor mij is dit de eerste keer dat ik dit allemaal mee ga maken en het is allemaal nieuw en spannend voor mij :-). Nu kreeg ik gisteren van het stal personeel te horen dat ze achter wat korter loopt en mijn man was dat ook al aan mijn merrie opgevallen. De verklaring was dat het waarschijnlijk komt omdat de banden slapper aan het worden zijn en dat mensen ook moeilijker gaan lopen naarmate de bevallingsdatum nadert. Ik maak me er toch wat zorgen om en vraag me dus af of het normaal is dat mijn merrie wat korter/voorzichtiger loopt. Er is verder niks aan de benen te zien. Ze loopt niet onregelmatig of kreupel met 1 been.

Dit is trouwens mijn mooie, lieve meisje (zie ook mijn avatar):

Afbeelding

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:08

Heee,

Het is inmiddels al een tijdje geleden, dat ik hier was.
Wat een mooie buikjes!
Voor Mieke schiet het op hoor, haar uiers zitten flink vol, en ik verwacht dat het nu echt op gaat schieten!
Al hoop ik wel dat ze haar beeb nog een weekje binnenhoud, voor de temperatuur.
Zijn er hier nog meer merrie´s, die op ploffen staan?

Groetjes