Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AngelsDitch schreef:gem schreef:Mijn kraampakket was ook heel summier. kwil niet teveel zustertje spelen, dus mijn belangrijkste instrument is de gsm. Bel ook kort voor de verwachte bevalling de DA op om te zeggen dat hij er rekening mee moeten houden opgepiept te kunnen worden.
Daarnaast een emmer voor de nageboorte, schoon water, kleingeknipte stukken oude (vooraf uitgekookte) molton (gooi ik direct na gebruik weg) en acederm.
Voor mezelf ook een kraampakket: champagne, beschuitrollen, boter en geboortemuisjes.
Voor degenen die al eerder een veulen hebben gehad: zoeken jullie ook altijd het veulenbroodje op? Ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat geluk brengt.
Vanwaar Molton en geen handdoek Maaike?
corinepgek schreef:Is het met het veulenprikje niet zo: baad het niet dan schaadt het niet?
Ik ga het denk ik wel gewoon doen, kost wel ff 30 euro voor alleen het consult(aan huis) en dan nog voor de prik/checkup geen idee wat ze ervoor rekenen maar liever dat dan dat ik iets over het hoofd zit, als er nog een stukje nageboorte achter is gebleven heb je heel snel een probleem denk ik.
Naveltje heb ik blauwspray voor klaarstaan om te ontsmetten. Was inderdaad goed omdat het geurloos is en je kan goed zien of je het goed gespoten heb.
gem schreef:Had ook een oude handdoek kunnen zijn, Naomi, maar de molton was eerder aan vervanging toe.
Ik ontsmet het naveltje ook niet. Pas toen het stompje eraf viel en de vliegen er op af kwamen (het bloedde nl bij Vue'tje een beetje na) heb ik er acederm opgespoten. Ook geen veulenprik of nageboortecontrole gedaan. Zag er allemaal prima gaaf uit.