Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:35

Quirinake, leuk hoor! Nu al een beroemdheid, dat beloofd wat voor de toekomst. Haha!

Meavey, die mini-uiertjes zijn überschattig!

octavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:48

Hollybollie: Vorig jaar op de hengstenshow van van Uytert werden twee nakomelingen getoond van Tolando.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1396067263

De hengstenshow hadden we gemist maar in de week na de show konden we ze even komen bekijken.
Het waren twee verschillende twee jarigen. Maar wel onder de indruk van beide.

Verder kun je ook nog kijken op http://www.uytert.nl, naar het forum gaan daar staat een topic over Tolando.
Daar staat ook een foto op van een veulen van Tolando, Zolando, die op een veiling is verkocht.

mbkaatje: misschien moeten we hier af en echt een Tolando clubje oprichten, volgens mij is er al een topic over.

Dreeke: gecondoleerd en sterkte met jullie verlies

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:22

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:27

Max schreef:
Hier Tuppence (mecenasxIglesias) ze is 1 april 350 dagen en die houden we aan aangezien ze vorig jaar ook zolang liep.
Ik hoop dit keer op een gezond veulentje.
Ze eet trouwens enorm veel, hele baal hooi per dag is op het moment heel normaal. Oja ze is drachtig van Rubiquil.
Afbeelding

wow, al een behoorlijke buik! Ben erg benieuwd naar het veulen van deze leuke combinatie Pling

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:29

hier nog niets...we wachten nogsteeds ongeduldig af...ze was de 26e uitgerekend. het veulen mag wel snel komen, Quick is echt moe. ze heeft er zelfs geen lol meer aan om het land in te gaan, staat duf in dr stal met een paar hele vermoeide ogen en wil niets meer. arm ding....dr uier is wel gister weer groter geworden, maar van achter is er niet veel te zien.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:38

Dat wachten is het ergste. Je kan het er wel uitkijken.
Veel sterkte, ook voor je merrie. Die wil zo te lezen ook wel bevallen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:57

Quirinak: Leuk joh! Idd uitprinten en inlijsten! Lachen

En hier nog niks! Banden worden nu wel veel slapper maar nog geen veulen. Mijn pa kon gister haast haar box niet meer uit komen wegens een nijdige merrie tegen de birth alarm! Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:41

Shayla; spannend zeg, nog maar 2 weekjes!!

Maseike; balen dat het vervoeren van je dame niet zo makkelijk ging, maar gelukkig is het toch gelukt!

Pretty; gelukkig gaat het beter met Fleurtje, dat is toch wel een geruststelling!

Minnimuis: spannend, kegels!!!!

Pippalex; mijn merrie heeft 2 jaar terug ook 12 dagen gekegeld, echt frustrerend haha

Regine; zo dat is ook al een aardig buikje zeg!

Octavia; wauw, dat is nog eens een prachtmerrie!

Thomas5; jeetje dat is idd wel eventjes heel erg schrikken zeg, gelukkig lijkt zowel je merrie als het veulen in orde!

Hollybollie; weer mooie foto’s van je dame, wat glimt ze als een spiegeltje zeg!
Mooie buik!

Avelienvd; grappig, mijn merrie moet 1 dag later bevallen, gaat nu wel opschieten he?!

Dreeke; gecondoleerd, wat een vreselijke ziekte is het toch.. sterkte!

Quirina; ik ben echt wég van je veulen.. echt een knap manneke Haha!

Mbkaatje; bij mijn merrie was ze juist heeeel aanhankelijk, en daar kwam ook een hengst uit. Nu is het echt een stuk chagrijn, dus hopelijk een merrieveulen Haha!

Pauk; spannend zeg wat betreft Alonna! En nog complimenten over je jaarling, ook erg leuk natuurlijk!

Meavey; Spannend zeg, en behoorlijk uier al bij June!

Frenia; nog maar 10 dagen, echt wel spannend, ben echt superbenieuwd!

Max; jeetje dat is een behoorlijke buik zeg! Wel lang zeg, 350 dagen.. hoop dat ze hier niet zo lang dragen Nagelbijten / Gniffelen

Naomi_s; he balen zeg, zeker als je merrie het gewoon helemaal niet meer trekt… hopelijk komt het snel!

Hier een magische mijlpaal Knipoog van 300 dagen vandaag voor Shakyra! Go jij! Go jij!
En Darlah op 298 dagen, dus begint langzaamaan best spannend te worden! Vanmiddag eventjes foto's maken Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:43

Hi hi, het begint hier steeds spannender te worden. Leuk hoor al die veulentjes op komst.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:49

Gatver... het weer zit hier alweer niet echt mee, heel de dag regen, bah.
En het ergste is dat de twee dames niet op stal te houden zijn, breken heel de boel af als ze niet naar buiten mogen Hamer , dus ja.. dan maar lekker in de regen spelen, waar ze zin in hebben!!! Verward
Is het bij jullie ook allemaal zo'n vies weer en gaan dan de merries wel naar buiten?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:51

die van ons willen dus niet naar buiten! die mogen wel in de binnenbak. ik denk dat ze verwend zijn! Clown

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:58

Mijn merrie (staat in pension) gaat het weiland niet op. Wel staan de merries, waaronder nog 6/7 drachtige merries, een tijdje in de buiten- of binnenbak. Of ze gaat een uurtje in de stapmolen.
Verder longeer ik haar nog een paar x in de week.

Mazzel-meid: ze zeggen niet voor niets dat het een fabeltje is, maar in het geval van Katrichta was het zo apart omdat het zo anders was dan haar eigen karakter. We wachten af.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:15

mbkaatje schreef:
Mazzel-meid: ze zeggen niet voor niets dat het een fabeltje is, maar in het geval van Katrichta was het zo apart omdat het zo anders was dan haar eigen karakter. We wachten af.

das waar, je weet het natuurlijk nooit Knipoog

mijn merrie's staan 24/7 buiten, laatst stonden ze ff op stal voor de hoefsmid en wilden ze niet meer de wei in... Clown mutsen Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:28

mensen, ik lees wel mee hoor! Maar t wordt momenteel weeer drukker op t werk (no claim he Knipoog ) dus niet voveel tijd om te reageren.
Vos (KWPNner) heeft nog niks, zit nu op 350 dagen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:53

Neon kijkt eerst naar buiten, ziet ze ook maar 1 druppel vallen weigert ze naar buiten te gaan. Ook al staat ze daardoor een hele week op stal, ze weigert nog.
Tja, paard en baasje lijken wat dat betreft wel op elkaar, we smelten allebei in de regen. Vork

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:10

Sjanty gaat elke morgen om ongeveer 7 uur naar buiten en 's avonds om 6 uur weer naar binnen. Ze staat op de wei met m'n oude arabiertje, nouja wei, het is nu een beetje nat. Ze hebben wel een lege stal waar ze in kunnen schuilen en dat doen ze ook zo gauw het gaat regenen. Vandaag is het gelukkig tot nu toe nog droog.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:30

@mbkaatje en @octavia;volgens mij bedoelen jullie mij en niet @hollibollie Haha! ;zij heeft een quarterhorse (en die is niet drachtig van Tolando Tong uitsteken )

Een vriendin van mij heeft een Belisar x Roemer sterm die ook drachtig is van Tolando (zal tzt van die van haar ook wel fotos maken .... Pling )

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:39

Zo lopen ze er bij ons vandaag bij ;nat dus !....maar het zonnetje schijnt in elk geval wel Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:55

de mijne gaan elke dag naar buiten, meestal een halve dag, zoals vandaag(hier is het wel droog) en als het miezert op regent gaan ze gewoon een uurtje met regendeken om.
als ik ze op stal moet houden dan worden het stuiterballetjes...alhoewel Bess af en toe liever binnen staat dan een paar spetters regen te moeten incasseren, das al net zo`n suikerklontje als Neon, Maaike...

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:00

Dreeke : Gecondoleerd en heel veel sterkte Ach gut

Shay d'r uier begint sinds gisteren ineens goed vol te schieten Wow!
Ga straks even nieuwe foto's maken Ja en een rondje door het dorp hobbelen met d'r.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:35

*doet een poging tot inpikken*

shayla: oew! spannend! shay dus ook begonnen nu!!! ben benieuwd naar de foto's Ja

hier gaan de paarden dagelijks naar buiten van 's ochtends tot 's avonds.
behalve deze week die paar dagen dat het echt met bakken uit de lucht viel, dan willen ze ook helemaal niet Clown ook van die poedersuikerpaarden dus Nagelbijten / Gniffelen
gisteren en vandaag is het een ontzettend heerlijk zonnig en windstil weertje hier bij ons! Paardjes staan dan wel in de blubber, maar ze genieten volop van het zonnetje Haha!

Nog 9 dagen vandaag...weinig verandering de laatste dagen, ondanks "verplichte" stalrust
misschien dat het zonnetje de hormoontjes een beetje op gang brengt Schijnheilig

stef: 350 dagen al en nog niks Ach gut en dan vind ik het al té spannend dat angel me laat wachten Tong uitsteken en die zit vandaag pas op 325 dagen Nagelbijten / Gniffelen

naomi en minnie-muis: ook wachtenden Haha! Ach gut

max: wowie wat een buik al!! Wow!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:53

de dames van mij staan ook de hele dag buiten, van 9-6.

ik zal morgen eens fotoos maken!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:03

Zo... Wat een buiken zeg! Ben even een poosje niet zo actief geweest... Iedereen met een veulen gefeliciteerd!! (en de mijlpalen ook)

Dreeke gecondoleerd met het verlies...

Siena zit vandaag op 294, ik ga dadelijk eens foto's maken. Ik rij haar nog steeds, sjee wat heeft dat beest een energie zeg! Wow! Ik galoppeer niet meer, maar wel lange stap ritten met draf reprises en als ik in de bak rij doe ik gewoon figuren, overgangen en nageeflijkheid proberen te trainen. Maar het is echt niet normaal meer hoe veel energie dat beest heeft... Nagelbijten / Gniffelen

Groetjes!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:53

Nou mon heeft het goed naar de zin geloof ik....
Ze doet dingen waarvan ik nu raar kijk waarvan ik niet wist dat ze het kon hahaha.
De laatste ben ik blij dat ik er niet op zit geloof ik Lachen
Nog 109 tegaan en ze wordt al aardig rondt.
Afbeelding

Afbeelding
Verder geen melding eigelijk alleen dat ze goed eet(vreet)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:55

haha nou idd daar wil je niet opzitten! ze zit iig goed in haar vel!