Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:23

Wat heeft Zita al een buik zeg!! Leuke pony's!

Marlijntjuh&jessje: Ben benieuwd naar de foto's!

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:29

Flinge buik al die zita!

Jonneke hoort er ook al wel bij volgens mij... 3 Mei uitgeteld

Afbeelding

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:34

Marlijntjuh, dan zijn onze merries exact even lang drachtig!
Wat leuk!
Maar de mijne zal wel langer dragen, die ging vorig jaar meer dan 3 weken overtijd...

Pink_Horizon, ook een mooi buikje! Past het zadel niet meer?
Ook ongeveer even lang drachtig als de mijne, maar die van jou heeft denk ik meer buik...

crazy_funkyJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:26

marjon heeft al een lekker dik buikje zeg
ze ziet er leuk uit!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:32

Ik ben idd blij dat de boer van gedachten is veranderd en haar heeft laten openknippen, ik zat er echt mee! Vandaag weer even onder de staart gekeken en de wondjes drogen al wel wat op.

Ik heb dus de hele box leeg gehaald, het oude schone stro als onderlaag en een nieuwe laag.

Ik heb nog even lekker met haar buiten gestapt, binnen had schoonzoon een emmer water laten omvallen, dus daar durfde ik niet met haar overheen (aangezien het beton is...) maar ze vond het wel leuk buiten.

Ik zie veel dikke buiken voorbij komen, zo dik zijn ze bij ons ook. Ik durf de dekens nog niet af te halen, omdat we nog een paar koude nachten krijgen. Maar dat zal straks ook wel moeten.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:54

jessje schreef:
Marlijntjuh, dan zijn onze merries exact even lang drachtig!
Wat leuk!
Maar de mijne zal wel langer dragen, die ging vorig jaar meer dan 3 weken overtijd...

Wat leuk! Dan kunnen wij wel heel goed onze merries met elkaar gaan vergelijken wbt buiken en uiers Drie weken overtijd ! Ik heb echt medelijde met je! Van Missy weet ik niet of ze andere veulens overdragen heeft of niet, maar ik hoop het niet

Jonneke heeft een mooie buik! Ze ziet er helemaal gezond en fit uit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:03

ZO, ik zag weer hele dikke buikjes voorbij komen. Ik doe voorlopig nog niet mee, Neon heeft geen noemenswaardige buik.

Iedereen aan het klagen over emmers water sjouwen? Doen wij al dik 2 weken. Of eigenlijk altijd, bij ons krijgen de paarden verschillende keren per dag uit de emmer te drinken. Zo kunnen we precies bij houden hoeveel ze drinken namelijk. Alleen de laatste 2 weken is het water aansluiten, emmers vullen, water afsluiten, leiding legen.....schiet niet op, rotwerk.

Zo, ik begin ook weer langzaam op temperatuur te komen. Net terug van de wedstrijd met pappie, is weer mooi 1ste geworden. Maar goed ook, heb ik niet voor niks staan te verrekken van de kou! Afbeelding

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:07

wij sjouwen niet met emmers, we hebben een hele lange slang naast de verwarming hangen, die leiding komt uit de bron en die bevriest niet....zo vullen we de waterbakken, alleen heeft cheyenne op het moment helemaal geen dorst......

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:10

Wij hoeven gelukkig ook niet met emmers te sjouwen. Bij ons zit het hetzelfde als bij Dana. En de merries drinken op het moment ook niet veel. Bijna heel de bak zat nog vol vanmorgen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:07

Hmm bij ons werkt alles nog, gelukkig maar.

Oeps kom erachter dat ik vergeten ben het licht aan te doen in het afspoelhok...

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:19

bij ons zijn de leidingen ook "verwarmt"met een speciaal draadje er rond.
Maar voor de zekerheid gaat 's nachts het water dr af.
Ik gister Trees dr deken af, ik dacht als ze dan gaat drinken zie ik het veulen wel spartelen, maar madame had geen dorst!
Nu het zo koud is, zie je wel de damp van het water afkomen, als ik dan hele koude handen heb, stop ik ze gewoon even in het drinkensbakje!

Een geluk, ik kan nog steeds lekker in de bak rijden!
echt super!(leve All Weather Tuft!! )
Nu overdag nog wat vriezen, en dan kunnen we de schaatsten weer es uit het vet halen!!!!!!

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:28

pink_horizon:die van jou heeft ook al een flinke buik

en ja Zita heeft al een behoorlijke buik telkens als ik kom is ie weer dikker de eigenares zei dat het altijd bij zita zo is.
maar ze word al wel wat slommer integendeel met ostara die loopt nog te rennen en te vliegen met der maatjes

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:07

Jee!! Ikheb gister weer op het paard gezeten! Niet op Utah, maar op haar mama! Heerlijk om weer gereden te hebben, heb geen moment schrik gehad, wat je toch nog wel eens hoort. En ik heb ook geen (tenminste niet meer) last van me knie.
Ga nu hollen, moet ff met een stel paardjes naar de binnenbak rijden!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:08

nou ik ga nu zo 30 paardenm water geven pffffffffffffffff kom maar die zomer

jeetje wat een dikke buiken zijn hier langs gekomen zeg. OMG
ik ga vandaag even wat fotos maken van me dikke toet toet paard

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:20

Mooie buiken weer!! Ik ga vandaag proberen foto's te maken, als de batterij het volhoudt met die kou!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:35

marlijntjuh schreef:
Wat leuk! Dan kunnen wij wel heel goed onze merries met elkaar gaan vergelijken wbt buiken en uiers Drie weken overtijd ! Ik heb echt medelijde met je! Van Missy weet ik niet of ze andere veulens overdragen heeft of niet, maar ik hoop het niet

Dit jaar vind ik het al niet zo erg meer, omdat ik er nu rekening mee houd. Vorig jaar dacht ik echter een week voor ze uitgerekend was al dat het veulen elke nacht zou kunnen komen 4 Lange weken waren dat
En we kunnen idd heel goed vergelijken!

Hier is de waterleiding ook bevroren, maar gelukkig is het van binnen bij ons naar de paarden niet ver. Wij gebruiken geen emmers maar een ton van 40l die dicht kan, zo moet ik maar 1x heen en weer voor de 2 paarden. Die ton is wel zwaar, maar ik zet die in de kruiwagen dan.
De veulens hebben zowiezo geen waterleiding aan hun stal dus dat moeten we altijd bijvullen.

Ik hoop dat ze vandaag naar buiten kunnen!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:56

Mooie wolbollies komen er weer voorbij!

Het vriest hier echt 24/7 en zoals het er nu uiziet blijft dat voorlopig nog even zo. Misschien vanmiddag op het "warmst" van de dag even De Buik uitpakken. Heb 'm al een tijdje niet gezien. Met deze kou laat ik de deken er liefst maar gewoon op.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:34

hebben jullie mij gemist?
zag leuke buiken langskomen. echt gaaf, zo lekker rond.
ik heb al geschaatst hoor!!
**op een kunstijsbaan**
Gister was ik er ook niet, was tot 2 uur op een feest, gingen we allemaal zingen, op het eind blerrre natuurlijk, nouja, gelukkig is dit typwerk en geen praatwerk.
even over Hollyday, ze gaat goed. Gistermiddag heb ik het toch gewaagt haar in de wei te zetten met deken. Ik hoopte echt dat ze niet allemaal gek ging rennen en dan vallen, want vorig jaar werd ze echt helemaal crazy. maar nu stapte ze op dr gemak de wei in, en heeft daar de helemiddag lekker in de zon lopen grazen, was heel weinig gras maar goed, veel gras is niet nodig en voor een middagje kan dat wel.
Dr uiers zijn wel iets voller geworden die ochtend, maar smiddags was dat al weer weg. Er zit dus beweging in.
Ze is nu ook precies 9 maanden
gaat dus prima hier, ik hoef geen emmers te sjouwen, alles krijgt hier nog gewoon lekker water.
Heb wel even 4 stallen uitgemest, 1 paardenstal, 2 stierenstallen en 1 kalvenstal, dus het zweet liep over mijn rug terwijl het vroor, dus ik heb wel hard gewerkt dacht ik zo.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:45

Hahahah Holly, ik heb hetzelfde als jou. Vrijdag gala en daarna nog uit, mn stem was bijna weg maar kon nog een beetje praten. Vandaag kan ik alleennog maar fluisteren ! Word gezellig morgen op school .

Fijn dat het met Holly goed gaat! En gefeliciteerd met je negen maanden

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:50

Ik ga vandaag de weg maar weer af. Kijken hoe ver ik kom. Vrijdag wilde ze niet langs een koeienstal (DOODENG ) en draaide ze ineens om!! Doet ze anders nooit, als ze al schrikt staat ze gewoon in een keer doodstil. Maar ja, dat zullen de hormonen wel zijn.
Het is een smalle weg, zonder fietspad en in de berm valt niet te rijden. Aangezien er redelijk veel auto's en vrachtwagens rijden en ik alleen was, heb ik het maar niet verder geprobeerd. Niet te veel stress voor m'n drachtige rare pony!
En misschien is de bak nog wel te berijden (stappen), dan ga ik wel lekker buigoefeningen etc. doen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:54

dank je marlijntjuh, leuk nog iemand die fluisterd, rustig he maar dat maakt niks uit voor bokt, ik typ gewoon lekker verder hoor :p haha. ga even aankleden, ja sorry, ben laat, maar ach, dat is maar 1 keer per week dat ik om 11 uur nog in mn pyama loop. en daar merken jullie toch niks van. tot vanmiddag.
ben trouwens weer benieuwd naar al die foto's die jullie gingen maken, vind ik echt wel leuk. Volgende week gaan wij een camcorder kopen, dus kan je ook foto's maken en filmen, dus wie weet wat er volgende week allemaal niet voor dikke buiken foto's en uierfoto's op het DBT komen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:05

Ben benieuwd naar de buikfoto's van Holly volgende week! De laatste foto's die we van haar buik hebben gezien waren op dag 250 volgens mij! Dat is gewoon bijna een maand geleden

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:08

ja dat kan inderdaad wel zijn ja, en toen had ik nog een foto gemaakt op dag 262 maar die wilde niet naar mn hotmail, maar nu we een camara gaan kopen, kan die gewoon met snoertje hierheen dus dat is makkelijker, echt er komen heel veel foto's hoor echt leuk, want als je zelf niet echt foto's kan plaatsen is ook niet echt leuk.... phoe krijg er nu al zin in

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:12

Er komen weer allemaal dikke buikjes voorbij!

@ adriana: fijn dat de boer toch van gedachten is veranderd. Super hoor!

@ emmers met water sjouwen.... hier nog een slachtoffer hoor. Het heeft vannacht ook alweer een graad of 9-10 gevroren. Tenminste toen Roy vanochtend om kwart over 8 er uit moest was het -8.8. Brrrrrrrrr. Ik ben vandaag ook nog niet buiten geweest. Roy heeft de paarden gevoerd en buiten gezet. Een vriendje die op zondag vaak gaat sporten 's ochtends heeft toch zo zijn voordelen

Foto's heb ik gisteren ook nog gemaakt. Geen dikke buik maar gewoon wat foto's van Jut en Jul. Ik probeer de digi van Roy wat beter te leren kennen.
Afbeelding Hercules die aan zijn ijsje lebbert
Afbeelding Vrouwtje Wat doe je daar?
Afbeelding Joehoe, vrouwtje?
Ik probeer Fayette op de foto te zetten Herc
Afbeelding
Ooow, maar dan ga ik er lekker voor staan!
Afbeelding

Afbeelding jammer van de schaduw
Afbeelding

En toen kreeg de camera het koud want zo had ik hem niet ingezoomd:
Afbeelding
maar hij is uiteindelijk wel leuk geworden

Ik zal vandaag eens een nieuwe poging wagen. Fayette is immers vandaag 255 dagen drachtig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:21

Zo, ik ga ook maar eens de kou in. Stalletje moet nog uitgemest worden. En nog even in de wei kroelen, en dan snel naar huis naar de verwarming!
Die 4 jonge hengsten in de wei hebben trouwens helemaal geen last van ijs. Er staat een badkuip gevuld met water, en hoe ze het doen weet ik niet, maar er is een mooi gaatje waardoor ze kunnen drinken, en dat gat hebben wij er niet ingemaakt. Ligt zeker 10 cm ijs in die badkuip, maar ze hebben zelf dus een drinkgaatje gemaakt waar precies de neus in gestoken kan worden. En ze houden het mooi bij ook, want we hebben het nog niet dichtgevroren gezien. Brave hengstjes!