Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:38

GEEN VEULEN hier te bekennen. Maar ik moet wel zeggen dat ik reuze blij ben met de stal 1 minuut fiesten verderop en de Birth Alarm. Ik kan nu gewoon heerlijk in mijn eigen bedje blijven slapen, en hoef niet eens mijn wekker te zetten!

Wat ik wel apart vind is, vroeger sliep Kila altijd languit, helemaal plat (het liefst in een paar stront hopen). Nu ligt ze dus helemaal niet meer plat (want dan gaat het Birth Alarm af). Denk dat die dikke buik niet meer lekker ligt ofzo Clown

IngLio: Kila is de afgelopen nachten ook aan het zweten geweest! Ik had de hoop dat het kwam omdat het veulentje eraan zat te komen, maar helaas: NOG GEEN VEULEN! Denk dat het dus ook te maken heb dat de temp. nu zo fors omhoog is gegaan! Wel grappig, haar uiers zien er ZO anders uit als die van Kila.
http://www.bontebende.nl/Wendy/uitgerekent1.jpg
Denk dat elke merrie haar eigen vorm van uier heeft Haha!
En het veulen van Kila kan nog wel bewegen! En niet zo´n beetje ook. Arme merrie! Haha!

Odess: Het weitje ziet er strak uit hoor!! Zeker een mooi veulenweitje. (Ik zou enkel mijn veulen/paard noooooit achter prikkeldraad zetten, slechte ervaringen mee!)

Tinne: Is een stuk van de wei afzetten geen optie? Kan ze zich toch niet helemaal vol eten.

Boldy: Kila heeft dit totaal niet, dus kan je er helaas niet mee helpen! Ze heeft voor haar uier, de aanloop van haar uier zeg maar wel iets dikker, maar dat hebben er hier meer volgens mij.

Loola: Mooi dat het goed gaat met moeder en zoon!! Vind het altijd zo schattig om dat pas geboren spul buiten te zien racen!

snoopy_689: WAT EEN BUIK!!! Jeetje zeg! Als de merrie slim is gooit ze het veulen er eerder uit!! Wel een hele mooie kraamstal zeg!

Faniek: Uiers beginnen inderdaad mooi te komen! Hoop ik alleen niet voor je dat ze gaan Macyen!

Elady: Je link doet het niet bij mij... Verdrietig

Sjen: Het is heel lastig te bepalen wanneer je moet gaan waken! Ik zou niet als startpunt nemen 320 dagen. Ik zou meer op haar gaan letten. Want ook al kunnen zo ineens het veulen neer leggen, er gaat altijd wel een kleine verandering aan vooraf! En als je je merrie goed genoeg kent, en je ziet dat ze ineens verandert (uier wordt ineens groter, kont wordt ineens veel zachter, vulva gaat ineens openstaan enz.) DAN zou ik gaan waken. (maar ik heb makkelijk praten hier Bloos )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:00

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Ik schrok me zojuist een ongeluk.
De stal belde me!

Ik denk: GEBOORTE GEMIST

Maar gelukkig, NOG GEEN VEULEN. Gelukkig?
Jaja want ik had gisteravond besloten om nog 1 nacht thuis te slapen.
Dan heeft Lio rust aan haar hoofd. We hebben geen nachtlampje op stal, maar alleen heel fel licht. Dus als het donker is, dan is het ook echt donker en zie je geen steek. Elke keer licht aan lijkt me geen succes.

Dat is een goede beslissing geweest, want dit kreeg ik zojuist te horen:

Lio is heel onrustig, draaien in haar stal
Lio heeft een mega uier
Lio heeft -jaja- DRUPPELS
Lio staat duidelijk te zweten nu

Conclusie: ik slaap daar vannacht!

(zul je zien, bevalt ze als ik bij Monty Roberts ben :S zaterdagavond. Ze zal het erom doen hoor, zo is ze.)

Wat moet ik allemaal meenemen???

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:14

Wendy_Kila: Joh nog steeds bewegen. Arme Kila. Dat zal niet echt als een pretje aanvoelen. Dan heeft ie gewoon meer ruimte als bij Lio denk ik. Die beweegt niet meer. Maar nog geen veulen joh, wat een stress!
Kila??? Toen nu meid we zijn zo nieuwsgierig naar je kleine!
Slaap je daar of nog thuis?
Uiers verschillen denk ik idd per merrie en per ras.
Zweten = snel veulen?

Odess: Dat is een nette omheining! Bij mij zijn ze nu ook bezig de omheining compleet te maken.

Loola: Heb je al een naam voor hem, of heb ik dat ergens gemist?

snoopy_689: Dat is zeker een mooie stal, lekker licht en ruim. Kan ze goed haar plekje in vinden.

Boldy: Ja Lio heeft dat dus ook. Is ook wel duidelijk te zien op een aantal foto's.

Faniek: Macy is niet goed voor je eigen gezondheid. Kost je veel te veel nachtrust! Dus niet macien!

Tinne: Of op een mager stukje land?

Sjen: ik blijf vannacht voor het eerst op stal, bij nacht 337-338. Kijk goed naar je merrie, luister naar haar, dan voel je wel wanneer je moet blijven. Dat had ik afgelopen nacht en zie het resultaat vandaag (zie mijn vorige post)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:29

Misty gaat niet Macyen toch Mits Haha!

*Blij dat ik op cam naast mijn bed kan kijken Knipoog*

@ Wendy_Kila en Inglio

Ik verwacht vannacht wel wat Knipoog! Haha!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:40

ja, maar ik denk dat haar veulen best wel lang ruimte heeft, want ze is als het goed is gedekt door een shetje.....
Maar aan dr uiers is nog niets te zien.... Verdrietig .....nou we blijven opletten..
Vanacht toch maar niet daar gaan slapen omdat we dan nog een beetje kunnen uitrusten voor we gaan waken....

O, en gelukkig inglio.... Tong uitsteken Haha! Clown

maar ik ga weer(naar mn paardjes) doei doei Doei!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:45

Bloos! Bloos Lang leve mijn dierenarts...

Odessa's antibiotica is op dus ik zou vanochtend tussen 8 en 9 (krijg je direct de DA aan de tel) daarvoor bellen en even de DA op de hoogte stellen. Wordt ik net wakker om half 10!!! Wekker niet gehoord!! Ik gigantisch balen want hoe moet dat nu. Hoor ik beneden de telefoon, is het mijn DA die belt om te vragen hoe het met Odessa gaat... Lang leve mijn DA Go jij! Go jij! Haha!

Ik mag met een dikke week stoppen met de regumate! Het komt nu echt al dichterbij Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:48

Spannend IngLio!! Als ze zaterdag niet bevallen is zou ik Monty maar laten voor wat het is en thuis blijven!!

Bubbels? Bij jou al nieuws??

Wendy_Kila, Sim sliep ook aan het eind, de laatste week of 3 niet meer plat, terwijl zijn dat normaal ook deed. Soms zag ik haar het proberen en dan stond ze heel snel weer op, dat zal zeker niet meer lekker liggen!

Nou Odess, das zeker lang leve je DA!! Netjes van hem!! Nog eventjes...!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:55

IngLio: de bevalling lijkt dichtbij te komen; vannacht zou natuurlijk leuk zijn, dan kun je een heel lang weekend van je veulen genieten!

Odess, dat is netjes van de dierenarts, toch fijn als ze zo meeleven.
En mooi weitje hebben jullie afgezet. Bij ons is vorige week ook het laatste stukje van het weiland met dubbel breed band afgezet, daar kan nu ook veilig een veulen in.

Bubbels, hoe is het met Pride? Wil ze nog steeds niet opschieten?

IngLio schreef:
@Kelan: lekker is dat he dat ze nog zo kunnen huppelen met een dikke buik. Op welke datum is Rigaud uitgerekend?

Rigaud is over ongeveer drie weken uitgerekend; op 13 april om precies te zijn.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:06

Bubbels, is Pride al bevallen vannacht?

Odess, dat is nog eens een attente veearts! Helemaal goed.

Kelan, dat is toch niet vrijdag de 13e he???

Ja... lekker lang weekend met de kleine en troste mama.
Ik ben zo benieuwd hoe ze is als moeder.
Ze is zelf nog erg jong, maar is de laatste maanden zo verandert en gegroeid in haar doen en laten... Het was ook niet mijn idee om haar zo jong al te insemineren. Toen was ze nog niet van mij. Had haar zelfs nog nooit gezien! Heb haar pas sinds november 2004.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:27

Dat is gelukkig woensdag de 13e (als het vrijdag de 13e was ik van 340 dagen uitgegaan Haha! , nu ben ik van precies 11 maanden uitgegaan)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:47

@ Wendy_Kila: ik heb gelukkig ook luxe dat ik maar 1 minuuut hoef te fietsen Haha! Dus waken zou ok niet zo'n probleem zijn, alleen is daar geen licht... alleen van de lantaarnpaal Knipoog . Daarom keek ik er niet echt naar uit om al te gaan waken. Dus ik ga inderdaad op haar letten, ik zal dit weekend foto's plaatsen die ik gister genomen heb van buik, uier en vulva. Daar zie je dat er nog niets echt veranderd. Zodra daar wel iets veranderd, ga ik waken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:11

Nou ik ga richting stal hoor. Ik blijf daar en kom misschien ff naar huis om te eten, maar ik neem wel spullen mee.
Foto's weet ik dus niet wanneer ik die weer kan posten. Heb geen computer/internet daar.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 12:14

Succes Inge!! Hopenlijk binnenkort een Lio jr Lachen

Ik zie bij Odess het veulen niet meer bewegen Verdrietig Hadden/ Hebben jullie dat ook bij de laatste loodjes?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:17

Odess schreef:
Succes Inge!! Hopenlijk binnenkort een Lio jr Lachen

Ik zie bij Odess het veulen niet meer bewegen Verdrietig Hadden/ Hebben jullie dat ook bij de laatste loodjes?

Ja dat was bij Vanta ook helemaal op het einde, toen begon ik me ook al af te vragen of het nog wel leefde ...
Gelukkig zag ik het vlak na die gedachtegang weer eens schoppen.

Spannend Lio! Hyper!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:23

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:25

Zo wat een hoop dikke buiken en volle uiers, nu nog VEULENS!!! Haha!
Ik heb de laatste dagen niet alles kunnen volgen aangezien de buikgriep ook tot in Onstwedde was gekomen Boos!

Vanmorgen heb ik weer eens uitgebreid foto's gemaakt van Copper, ze zit vandaag precies op 10 maanden dracht Lachen
Nog zo'n 1,5 tot 2 maanden te gaan dus, tenzij Coppertje zich voor het eerst aan de 11 maanden gaat houden Pling

Afbeelding
Coupe pleeborstel...

Afbeelding
Afbeelding
Copper's bijnaam is niet voor niets rolmops Clown
Rollen doet ze nog steeds erg veel. Ook helemaal omrollen. Copper kan dat zelfs prima met een anti-rolsingel om. Je houdt wat gaten in de grond over maar ach... Schijnheilig

En 2 uierfoto's.
Langzaam begint het wat te ontwikkelen maar ze is nog lang geen koei.
Afbeelding
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:26

Dat is netjes van je DA Odess! OK dan!
En nog maar een dikke week! (En wie weet denkt Odessa: jij wilt dat ik mijn veulen binnen houdt, Ik houd mijn veulen nog wat langer binnen }> ) .

Wendy_Kila; ik ben idd ook blij dat ik die luxe heb Ja . Zou er niet aan moeten denken als ik dan nog een kwartier oid met de auto zou moeten rijden, ik zou dan echt een gevaar op de weg zijn denk ik *LOL*.

Misschien dat ik met pasen (mits het goed weer is) begin met de nieuwe omheining, papa is dan ook vrij, dus die kan me mooi helpen Tong uitsteken. Zit alleen nog te twijfelen tussen 3 linten onder elkaar of 2..
Ach, ik doe er gewoon 3, lint zat Haha!.

Copper *LOL* Haha, ik moest even lachen om dr staart Tong uitsteken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:40

Ja die staart is weer vreselijk Boos!
Overigens is het op de foto ook wel goed te zien dat bij Copper de banden al aardig los zijn. Haar mooie ronde bilpartij begint nu zo'n zielig flubberkontje te worden en rondom haar staart zakt alles in...

Veel plezier trouwens met de omheining maken *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:51

Oeh, vandaag is Vank trouwens precies 7.5 maand drachtig! Hyper!

Marije, is Copper ooit wel eens rond de 11 maanden bevallen? (en dan bedoel ik niet 3 weken erna, maar een paar dagen Tong uitsteken)

Gisteren ging ik trouwens de voorlopige berekening van de nieuwe stal van Vank gehad *zucht*. Ik weet weer waar ik voor werk en waar ik mijn studiefinanciering dus voor gebruik.
Ik had gerekend op hoogstens 1500 euro, maar het lukte mn oom niet overal goedkoop aan materiaal te komen... Dus nu is het een bedrag geworden van 4 cijfers en er zit één 2 in en drie nullen...
En de 2 zit eigenlijk precies op de plek waar ik die niet wil hebben Clown . vooraan ja... helemaal op de eerste plaats! ARGH!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:54

Hmm...financiele tegenvaller zo te horen.
Stel dat het veulenhalstertje van het toekomende veulentje niet meer past...zal ik hem doneren Haha! (kleur lichtblauw)

Verder wordt Lady echt een chago-merrie. Aansingelen kun je beter niet doen, want ze doet direct de moon-walk Clown . Staat echt te dansen, staart zwiept vorlijk mee, en de oren gaan in de maat mee naar achteren en in de nek...pff..hormonen Boos!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:39

Bubbelssssssssssssssssssssssssss ??????????????????????????/

Famosa haar uiers zijn uiers aan het worden. ADHD gaat te keer in de hangmat. Famosa is heel erg knuffelig, nog erger dan erg. En ze is al heel knuffelig, dus kan je na gaan hoe knuffelig ze nu is.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:56

Bubbles is vandaag idd de grote afwezige... Misschien is ze wel te druk met het veulen dat Pride gisteravond/vannacht/vanochtend uitgepoept heeft????!!

BUBBLESSSSSS!! laat wat van je horennnnn!!! Wij zijn benieuwd Haha!.

Ik ga richting Vank, eerst even rijden en staluitmesten (ik geniet nog even van haar kleine stal, voordat ik straks een villa uit mag gaan mesten Clown ). En daarna ga ik alvast beginnen met prikkeldraad eraf halen.
Misschien ook alvast wel nieuwe palen erin doen, maar dat zal me waarschijnlijk toch niet alleen lukken Haha!.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:01

Tinne schreef:
Bubbles is vandaag idd de grote afwezige... Misschien is ze wel te druk met het veulen dat Pride gisteravond/vannacht/vanochtend uitgepoept heeft????!!

BUBBLESSSSSS!! laat wat van je horennnnn!!! Wij zijn benieuwd Haha!.

BU-BELS! BU-BELS! BU-BELS! Hyper!

Citaat:
Ik ga richting Vank, eerst even rijden en staluitmesten (ik geniet nog even van haar kleine stal, voordat ik straks een villa uit mag gaan mesten Clown ). En daarna ga ik alvast beginnen met prikkeldraad eraf halen.
Misschien ook alvast wel nieuwe palen erin doen, maar dat zal me waarschijnlijk toch niet alleen lukken Haha!.

Tuurlijk weeeeel, heb je zo een handige grondboor? Dan gaat het prachtisch vanzelf! Tenminste, als je palen van de goeie dikte koopt, anders dan wordt het een knoeiwerk Schijnheilig Heb gisteren nogal staan vloeken toen ik een hengsten- en veulenproofe tussenomheining was aan het maken, die palen gingen heel moeilijk dat gat in! *LOL*
En prikkeldraad eraf halen is een hel! Goeie raad, knip het allemaal in korte stukjes van een meter of 2, als je het in z'n geheel laat dan springt het alle kanten op en krijg je het echt niet zonder kleer- en velscheuren weg!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:47

@ Odess: hier ook geen beweging in de buik meer! Veulentjes hebben geen ruimte meer door hetr groeien Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:51

[img]http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/2503/DSC03095.JPG [/img]

[img]http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/2503/DSC03097.JPG [/img]

[img]http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/2503/DSC03100.JPG [/img]

Wat vinden jullie van haar uier....?
Beetje vies plaatje van haar vulva, maar even om aan te tonen dat daar toch echt niets gebeurd nog. Maar volgens mij is hij wel vrij lang toch? (aan de onderkant wat gerekt)