Hier even een baal moment. Denk je opfok geregeld te hebben voor mijn hengst veulen. Krijg ik deze week deze week te horen dat ze te veel hadden toegezegd. Dus geen plek voor Winston. Nu weer opzoek naar iets anders. Iemand nog suggesties?
Ik verwacht binnenkort ook 2 hengstjes voor in de opfok. Ben benieuwd.
Caresse07
Geplaatst: 26-08-22 19:10
Welke omgeving AM?
AM_Horses
Geplaatst: 26-08-22 21:19
Caresse07 schreef:
Welke omgeving AM?
Zeeland / noord - brabant / zuid - Holland. Opzich wil ik voor een goed plekje ook best wat verder rijden.
Caresse07
Geplaatst: 26-08-22 21:41
Je zou eens bij Van Baalen Farms kunnen vragen. Mijn hengstveulen gaat er november naartoe en er was nog wat plek. Niet heel veel meer maar nog wel wat. Ze zitten in Brakel maar wellicht voor jou iets te ver weg
Zou zelf met de start die Winston gehad heeft een kleine opfok doen, van Baalen is wel erg groot.
Ik ga mijn twee meiden misschien toch lekker thuis houden. Kunnen ze extra lang bij mama blijven en houd ik ze in eigen beheer. Ik zet dan de tweejarige (bijna) ruin erbij in. Kunnen ze lekker spelen. Wel de dames in een stal samen en ruin apart. En dan in de zomer weer de kudde samen. Dan zijn de ladies wel afgespeend.
Hier hebben alle 3 de veulens hyn paspoort binnen. Schrok wel vd prijs van pony paspoort €189,- +€89,- voor DNA vader test. Autch
Caresse07
Geplaatst: 26-08-22 22:17
Van Baalen is inderdaad wel groot maar ze hebben meerdere groepen en controleren dagelijks alle groepen. Ik vond het een fijne plek waar ze goed over de verschillende zaken hebben nagedacht.
Am, ik weet niet hoeveel je er per maand aan kwijt wilt zijn? Geen idee of ze nog plek hebben, maar anders weet ik wel een goede plek.
MallyBelly
Geplaatst: 27-08-22 20:30
Zoek je alleen iets voor het afspenen of langere tijd? Weet dat er in Alphen aan de maas eentje zit, die staat geregeld op marktplaats. Ik houd m gewoon in de kudde maar dat moet je maar net willen en kunnen.
Voorlopig blijft Diablo toch dus hebben we deze week een maatje gekocht voor hem, een heel knap hengst veulen. Hij is net zo oud, zal rond begin oktober komen.
Ik ga heel even trots zijn op mijn kleine rose Gisteren een 1ste premie gehaald en mocht meelopen in de kampioenschappen. Daar stond ze echt in een heel sterk deelnemersveld dus niet geplaatst. Maar zo ontzettend trots op der! Kleine uk nam alles zo netjes in haar op. Lekker dutje doen tijdens de middag.
2 weken terug was de shet al tegen het quarter veulen gaan liggen, maar was ik te laat. Nu hoorde ik vannacht iets en liep even op sloffen naar buiten. Alles stond of lag te suffen en toen vond ik deze 2 Heeeeeeeeeeele slechte foto, maar even snel genomen.
Ja, echt blij mee, want het duurde even voor ze elkaar allemaal leuk, lief en aardig vonden
mirjamalvaro
Geplaatst: 29-08-22 17:15
Wij hebben dit weekend veulenkeuring, super spannend!
Sietske6
Geplaatst: 29-08-22 21:46
Hallo allemaal,
Ik heb dringend jullie hulp nodig!!! dit weekend heb ik een drachtige merrie gekocht omdat ze noodgedwongen weg moest op stal. Ze konden geen passend huis voor haar vinden dus heb ik haar opgehaald. Ik heb geen ervaring met drachtige merries of bevallingen.
Nu vindt ik haar heel erg mager. Je kunt de ribben tellen. Bij navraag blijken ze haar alleen ruwvoer (hooi) te hebben gegegeven. Zal ik haar nu gewoon brok gaan geven of zouden haar darmen dan helemaal van streek raken. Uiers zijn al helemaal volgelopen maar ze is nog niet aan het kegelen.
Ik vind de zo niet mager, maar zou wel beginnen met een beetje brok. Uier lijkt heel vol, maar spenen helemaal niet, dat ziet er gek uit, beetje als een uierontsteking
mirjamalvaro
Geplaatst: 29-08-22 21:56
fokfanaat schreef:
Ik vind de zo niet mager, maar zou wel beginnen met een beetje brok. Uier lijkt heel vol, maar spenen helemaal niet, dat ziet er gek uit, beetje als een uierontsteking