Wodan, wat een leuk verhaal. En zeer knap veulen. Voetjes precies gelijk zie ik.
Sparklingapp, fijn dat de rust terug is. Dus tijd voor meer foto's!!
Diva, wat een droppie!
Alexandra, oh nee. Erg?! Sterkte.
Dl, jeeeeee veulentijd!! Ik denk dat ik al gek geworden zou zijn.
AniekR
Geplaatst: 19-04-17 21:08
Alexandra, wat vervelend dat ze weer niet goed is, sterkte!
DL dat is lastig dat er maar op twee stallen een camera kan, dat is dus keuzes maken.
Wodan wat een droombevalling dus! Super hoor, en wat is ze mooi getekend ook!
SA, wat een mooi bontje heb je toch!
Reuzje ligt er ook echt heerlijk bij!
Hier worden ook afspraken een beetje gemeden, maar soms ontkom je er niet aan. Verder heb ik dus 3 weken vakantie aangevraagd net als vorig jaar. Dit jaar heeft Roos zich er helaas niet zo veel van aangetrokken, Lies lijkt het nog wel te gaan doen in de vakantie (als die nog 2,5 week zo doorloopt kan je mij ook neerschieten )
Wie zei gisteren trouwens ook alweer dat de spenen nog wat meer gevuld mochten zijn bij Lies? Volgzaam type, die Lies
Uier is behoorlijk vol, melk erg plakkerig, maar ph nog steeds 6,5... Wel is ze sinds gisteravond al strontchagrijnig en erg ongemakkelijk We houden haar dus maar goed in de gaten nu...
Kling viel me vanavond ook op dat die wel wat uitgerekt is, met name onderaan leek meer te hangen, maar heb van haar niet echt een vergelijkende foto
Sparkling app, ik word helemaal warm van binnen, als ik lees dat het nu goed gaat met de pitbull merrie die bonre is ook super knap.
Wodan je baby is knapperd!
rowan, morgen om 5 uur wil ik graag alles over het veulentje van Bo weten.
Mijn moeder had een halstertje voor Kaz gekocht, was tot nog toe te groot maar nu past hij hem eindelijk
AniekR
Geplaatst: 19-04-17 21:21
Leuk zijn die halsters he, Woogy! Ik had er vorig jaar twee, Princess en Naughty Boy. Raisa kon hem de dag dat we haar naar de opfok brachten voor het eerst om Nou ja en in opfok loopt ze niet met een "mooi" halster natuurlijk. Gok dat ze hem nu nog past, ze is wel uit haar andere veulenhalster aan het groeien nu een beetje. Vind het jammer dat ze niet ook in ponyveulen zijn, dan hadden ze aan mij waarschijnlijk een vaste klant voor die halstertjes
Aniek, staar je niet blind op de ph. Chick scoorde dag geboorte nog ruim 7! Schattig hè, die baby halstertjes. Paar weken geleden heb ik ze ook in huis gehaald maar Reuz kan er nog mee touwtje springen, echt vééél te groot. Vandaag zijn neusomtrek gemeten, 25cm , en nieuwe halstertjes besteld.
Arianne
Geplaatst: 19-04-17 21:23
Yeeahhh veulentjes! Gefeliciteerd allemaal Gaaf hoor, valk merrietje. En Wodan, wat een mooi verslag. Wat een droombevalling voor de eerste keer, heerlijk! Blijf lekker spammen. DL, heel veel succes; hopelijk na vannacht een stukje minder alarm-keuze-stress Pfff, weer niet okay Alexandra? Bah... Succes met haar. Eens zien of er vannacht een baby-boom komt; in elk geval genoeg merries waar het zou kúnnen. Hier ook 2 onder het alarm; verwacht het nog niet direct, maar zou ook zomaar kunnen. Afwachten maar weer
Fotsy
Geplaatst: 19-04-17 21:23
Alexandra hoe gaat het nu met je merrie? ocharme, ik duim dat ze heel erg snel opknapt, misschien ligt beebje altijd op haar darmen
sparling app goed dat het nu wel goed gaat met je merrie en veulen, knap veulen
wodan wat een leuk verhaal, het is inderdaad toch een adrenaline stoot die je krijgt en fijn als het zo vlot gaat
DL oh eindelijk toch een beebje zo te zien, succes alvast
pretty hoe doen de dames het met hun uiers?
oh wat lief dat halstertje woogy
heerlijk reuzje onder de lamp
verlof, vakantie, ik had dit weekend ook alles afgelast dat er kon zijn, de oma's zijn zelfs tot hier moeten komen in plaats van wij daar eitjes rapen, alleen werk is soms moeilijk te regelen maar ik had gelijk dat Elsa zich wel ging ophouden als ze in de kudde stond.
Flo's uier loopt nog lekker terug en die moet echt exploderen dus ik heb nog even, vanaf 1 mei ben ik wat meer vrij
en mijn kleine meisje ze is alles wat ik wou, bont, valk en zonder slurfje
Merrie had indd weer koliek DA weer geweest, want ze ging steeds liggen en rollen als er even niet met haar gelopen werd. Schoppen naar de buik, naar de buik kijken. Weer Buscopam gehad en weer opgeknapt. Het is fijn dat ze er zo goed op reageert, maar wel verontrustend dat ze zo gevoelig is voor ?. Dat is dus de vraag. Ze mag nu iig voorlopig niet meer op het land en krijgt alleen nog hooi, geen kuil meer.
Fotsy
Geplaatst: 19-04-17 21:27
is dit haar eerste veulen Alexandra? gelukkig reageert ze wel goed op de medicatie moet ze nog lang?
Alexandra, is alles wel goed met de baby? hier hadden we vorig jaar 3 keer gas koliek van 1 van de weitjes, plek dat iets in dat gras te rijk was, moesten maaien en kalken. Toen was het weer goed.
Aniek im heb twee mini veulen halsters. Gezien Arie wel zo'n klein hoofdje had. De rest pastte mooi in de harry's horsr.maar deze van Kaz is weer net een ander maatje
AniekR
Geplaatst: 19-04-17 21:32
Heeft ze wel eens vaker koliek gehad Alexandra? Denk wel dat merrie's die sowieso vaak/snel last hebben van hun darmen er op het einde van de dracht nog sneller last van gehad. Roos heb ik nog nooit met koliek gezien (nou ja alleen na de bevalling een beetje dat gedrag van napijn), maar die heeft de laatste week/2 weken ook zoveel last gehad dit jaar. Die heeft dus zware diarree gehad omdat het er gewoon niet meer makkelijk uit kwam volgens mij. Na de bevalling was het ook over met de diarree.
Fotsy, zoiets dacht ik al, helemaal perfect dus! Knap meiske heb je daar hoor!
Ph kijken we wel naar, maar houden haar ondanks dat nu wel goed in de gaten hoor. Ik ben ook op stal en ga zo eerst even paar uurtjes slapen dat Mariska de wacht houdt, daarna wisselen we de rollen om.
Laatst bijgewerkt door AniekR op 19-04-17 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
stal_HD
Geplaatst: 19-04-17 21:35
He bah alexandra. Niet leuk. Hopelijk komt het niet nog weer terug.
Mooie veulens..
Ja het wordt spannend vannacht. Rowan ga je bij je paardjes slapen? Neem je dan wel extra dekens mee? Het is vannacht super koud. brrrr
Dat is allemaal niet fijn Alexandra! Hopelijk gaat het beter op hooi!
En Rowan.... Nog steeds aan het wachten op spook! en nu zelfs al dilemma's op welke merries de bewaking te zetten.. Ze maken je het echt niet makkelijk dit jaar.
Jillzie
Geplaatst: 20-04-17 00:10
Even een ego post
Met mijn merrie gaat het super. Morgen zit ze op 320 dagen
Vandaag even foto's gemaakt
Voor de mensen die gezellig willen volgen, dit is de link.