[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:43

celine14, mooi beginnend buikje al!

Pretty, heerlijk he die bolletjes haar op pootjes? Ik vind ze zo fluffy altijd erg leuk.
Tot het haar eraf komt in het voorjaar... :=

Polleman, succes met scannen vandaag!

Hinte, wat een leuk mini fjordje! <3

Dyonne, mooi buikje hoor. Voor 24/7 buiten in de winter vind ik haar nu mooi op gewicht hoor. Dan mogen ze van mij altijd wat reserve hebben als ze drachtig zijn.

MaritB, gave merrie!

Hier zijn de merries fijn op gewicht. Je kan de ribben voelen en verder is de rug lekker stevig.
Merries die in januari/mrt moeten bevallen zie ik liever iets ruim in conditie dan precies goed op gewicht. Ze moeten straks zogen zonder voorjaarsgras en dat kost ze meer dan ze er aan kunnen eten.
Vanaf de zijkant zie ik al wel buikjes maar vanaf de achterkant nog amper. Alleen bij Misty maar dat is net de enige merrie die echt te vet is :o

Vandaag eens wat foto's gemaakt van de merries om te kijken of er al buikjes uit gaan steken.

Daisy op 217 dagen
Afbeelding

Party Girl op 211 dagen
Afbeelding

Misty op 203 dagen, de enige waar het buikje al te zien is :+
Afbeelding

Amy op 185 dagen
Afbeelding

En van Cookie heb ik alleen een neusje op de foto, die drentelt de hele tijd achter me aan als ik op de wei loop :')
Snazzy en Lizzy is nog niets aan te zien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:51

Als het haar eraf komt zijn het eerder mottenballen ja. :')
Mooie kontjes zonder veel buik van jouw merries. 8-)

Dan heb ik geluk,vooral Karin is hier echt weer dik maar zij moet bevallen ergens begin maart dus zij mag. :P

MaritB duidelijk een beginnend buikje ja,mooie merrie ook!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:16

leuke kontjes marijer en cookie _O- :') zie het zo voor me, wel stiekem mijn favootje :o
ik heb zelfs ook merrie's die zoals ik het beschrijf ;) , het cookie syndroom vertonen O:) en dan kijkt manlief altijd van euh wat >;)

fluffy :j vind ik ook wel iets hebben :7

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:19

Fotsy schreef:
hier net hetzelfde, mijne zijn altijd wat aan de dikke kant :o maar ik zie toch wel aan de merrie's een andere soort buik verschijnen, je hebt de ribben en eronder komt zo een buikje tevoorschijn dat ook wat meer hangt dus ik denk dat dit wel van het veulen is, hoop ik toch :D van het gras zal het zeker niet zijn dan _/-\o_ das op nu
en heb ze liever wat 'voller' want ik merk heel snel dat ze gaan invallen van zodra ze zich niet kiplekker voelen

oh hinte, ja vandaar je voorliefde voor dun

dyonne knappe merrie inderdaad, hoop je dat ze de sabino zo doorgeeft? vind ik echt knap

leuk ding maritB, hoe groot is je merrie eigenlijk?

memere volgend jaar meer geluk meid

succes polleman, altijd spannend

Mijn merrie is 1.50 m :)

AniekR schreef:
Zo, ik val ook weer even binnen. Druk de laatste tijd en inderdaad niet heel veel te melden.

Dyonne, ze is erg leuk hoor! Hou ook wel van dat vele wit. Laatste tripje naar Wales ook vrij veel cobs gezien, maar van die vossen (of bruin ;) ) met zoveel mogelijk wit... :9 :9 :9
En Scarlet is inderdaad vol, maar toch ook zeker wel een veulenbuikje hoor. En dat zie ik bij mijn merrie's ook. Met name Roos is ook wel dik, maar toch anders als ze met 3 en 4 jaar was in de zomer toen ze leeg was. En toen was ze wel echt moddervet. Vorig jaar voor het eerst drachtig en is toch wel verschil te zien.

Gwen krijgt ook al een mooi buikje, Marit!

Dank je!

Misschien waren Dyonne en ik toch te pessimistich en zien we nu wel gewoon al veulenbuikjes. Ik vind de vorm inderdaad wel anders.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:51

Onze merrie is nu 4,5 maand drachtig en wij denken er al wel wat aan te zien. Als je vanaf de voorkant kijkt zie je haar buik uitsteken en bij het poetsen lijkt ze achterop de buik wat boller. Als ik het op de foto zet lijkt er overigens niets veranderd haha

Hier met mijn verzorgster op het strand maandag. We nemen het veulen vast overal mee naar toe, zodat ie straks al lekker mak is :P
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:41

Leuke foto! Dat zou nogal iets zijn dat ze daarvan al vast mak gaan worden. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:49

Het is altijd moeilijk te zien die beginnende dracht buikjes, maar het is wel meetbaar kwam ik laatst achter toen ik de regendekens op deed en de singels nog op de maat zaten van voor de zomer. :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:59

Faline schreef:
Het is altijd moeilijk te zien die beginnende dracht buikjes, maar het is wel meetbaar kwam ik laatst achter toen ik de regendekens op deed en de singels nog op de maat zaten van voor de zomer. :')

:+ maar dat hoeft natuurlijk niet van het veulen te zijn, dat probleem had ik namelijk ook bij mijn ruin :') .

Leuke foto's weer, ik vind Amy leuk gekleurd op de foto met haar zwart/wit verdeling.
En lekker over het strand rijden, leuk! Volgens die theorie zou ik een waterrat van een veulen moeten hebben, mams is in het begin van de dracht even lekker gaan zwemmen met mij.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:25

Hier waren het wel veulenbuikjes haha, m'n andere (niet drachtige) merrie staat op precies hetzelfde rantsoen en daarbij kreeg ik de singels wel nog gewoon op de oude maat dicht haha. :D

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:00

Eten drachtige merries ook niet gewoon meer?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:40

Hier beginnen de buiken ook:

Bruine stermerrie, 4 jaar, 1e veulen (eind feb):
Afbeelding

Schimmel, 3 jaar, 1e veulen (half feb):
Afbeelding

Dan mijn oudje, vrl. Keur en nu 17 jaar (half maart):
Afbeelding

De andere wilde niet zo op de foto maar die is eind maart en het minst rond.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:04

MaritB schreef:
Eten drachtige merries ook niet gewoon meer?

Zou ook kunnen hoor, maar zat ook duidelijk verschil tussen ene en andere merrie, die t langst drachtig was moest ik ook echt de singels het meest verstellen :D
Vond het wel bijzonder, want aan de buitenkant kan ik nou niet echt zeggen dat ik zoveel verschil zie haha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:05

Grappig is dat!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:36

Wat vroeg Caesar, super leuk!!

Bij Jupi gaat weinig van een veulenbuik te zien zijn vrees ik :o ze lijkt al op 300 dagen te zitten, of drachtig van een shire, maar ze zit echt pas op dag 145 :')

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:44

Leuk, die beginnende buikjes!
Mijn merrie is nu ruim 4.5 maand (137 dagen) en daar zie je toch wel duidelijk een buik verschijnen. Nu doet ze ook qua werk helemaal niks en is ze erg gedrongen gebouwd. De dierenarts had zoiets van: die hoeven we niet meer op te voelen, die is echt wel drachtig haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:55

Mijn ene merrie heb ik het voorjaar gekocht, niet broodmager en ook beslist niet dik. Ze is nu mooi vol, met overduidelijk gevulde flanken. De andere 2 heb ik drachtig gekocht, ze zien er goed uit, maar ik ken ze niet, niet drachtig. Maar toch zie ik wel dat ze vol zijn in de flanken, wat bij de niet drachtigen niet zo is. Zelfs niet bij de te dikken..

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:59

Ben ik dan de enigste die toch nog een beetje twijfelt, ondanks de buikjes.
Of zou dat gewoon mijn eigen onzekerheid zijn :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:13

Nee hoor Hinte!
Jupi is 2x gescand en geen maiden dus dat geloof ik wel... maar Bucks is 1x drachtig gescand maar ik blijf twijfelen... toch begint zij nu ook wel aan te komen. Maarja is dat veulenbuik? Of grasbuik? Zij is wel maiden dus geen idee hoe ze lichamelijk en/of geestelijk zou veranderen :?

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:38

Wat een mooie buikjes hebben ze allemaal al!
Gave welshjes Ceasar!
Mooie kontjes MarijeR!

Lucy is vandaag 120 dagen drachtig! Ze staat nog 24/7 in de wei, maar als het weer slechter word gaan ze 's nachts op stal. Misschien krijgt ze een deken op maar ze is pas in mei uitgerekend dus tegen die tijd zal die wel weer af zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:55

Ik vind dat je echt wel het verschil kan zien tussen een grasbuik en veulenbuik.
Bij Harmony zie en voel je de ribben, maar toch is ze echt wel dik.
Op de onderste foto stond ze al vol in de wei en op de bovenste stond ze 7 weken op boxrust

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:00

Wat worden die van jullie al mooi rond!

Lady is vandaag 108 dagen drachtig en heb verder niet veel te melden

Afgelopen zondag
Afbeelding
Afbeelding
En een hele mooie foto met haar bijrijder
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:04

Mooie foto's!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:05

hinte schreef:
Ben ik dan de enigste die toch nog een beetje twijfelt, ondanks de buikjes.
Of zou dat gewoon mijn eigen onzekerheid zijn :o

nee hoor die twijfel blijft hier ook tot ik een mega uier zie en witte pootjesblaas _O- :')

ik heb er al gezien waarvan je echt zou denken dat het een veulenbuik was, natuurlijk een doorwinterde fokmerrie heeft altijd een veulenbuik :P
en PP heeft zo een typische merrie die nooit een buik toont, die was op 300 dagen nog superstrak in haar pak :+ echt, waar die haar veulen stak, joost mag het weten

ceasar ze zien er ook goed uit

mooie schimmel lucy, ben je zeker van schimmel bij het veulen, apart altijd hoe die gaan 'schimmelen'

oh maritb ik zou ze kleiner geschat hebben _O- mega mooie merrie hoor

annikab inderdaad mooi rond

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:17

Ik heb die twijfel helemaal niet juist.
Ik geloof echt wel dat ze drachtig is, alleen ben ik wel gespannen voor de bevalling er kan nog zoveel mis gaan

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:30

ik heb het natuurlijk wel al eens meegemaakt dat merrie gescand was en al en toch als de tijd er was, leeg bleek te zijn. :(
Als ze laat in de dracht veulen verliezen dan blijven ze wel schijndrachtig, ik ken er zelfs die melk gaven en toch leeg bleken, vandaar mijn onzekerheid natuurlijk :P ,