[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:55

Ik denk dat ik dan over die reacties heen heb gelezen watnou, want ik dacht niet rare reacties gezien te hebben. Ik dacht dat mensen alleen zeiden dat ze die naam in gedachten al helemaal aan het veulen van Dais omdat zij die naam al van in het begin gebruikt voor haar veulen.
Ik denk niet dat iemand er een verwijt ofzo mee bedoelde. Er zijn zoveel paarden die spirit, storm of beauty heten, waarom dan geen twee veulens die Yolo heten? :)

Die kroelfoto's van je merries zijn echt geweldig pretty _O- Wat een bolletjes.
2 dagen voor de bevalling stonden Sierra en Imperiosa ook zo te kroelen ... mss is het een teken :Y)

Annibel: wat jammer. Een kennis van mij heeft ongeveer 10 jaar geleden ook een veulen gehad dat niet mocht drinken bij zijn moeder. Die zou hem ook echt de kop hebben ingeslaan. Die hebben ze met de papfles opgevoed en ik moet zeggen, dat heeft later voor heel wat problemen gezorgd :( Ik denk dat zo'n veulens te veel vertroeteld worden door hun verzorgers en de grenzen niet leren. Dat veulen is in ieder geval uitgegroeid tot een heel vervelend paard en zelf met de kunde en ervaring van zijn eigenaar is dat nooit meer echt helemaal goed gekomen.
Dit jaar was diezelfde merrie voor de 2de keer drachtig en de eigenaar vreesde natuurlijk dat ze haar veulen weer niet zou aanvaarden, maar blijkbaar kunnen ze nu inderdaad hormonen spuiten zodat de merrie het veulen toch zou aanvaarden. Gelukkig zorgt ze nu heel goed voor haar veulen, dus is het hier niet nodig geweest, maar misschien kan je dat nog eens keer navragen? Of is het al zo'n injectie die ze nu heeft gekregen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:58

Tinnie neeeeeeeeeennnn dat mag ze niet! MIJN merrie's moeten merrietjes geven en dan is het klaar. :')
Wat maakt Cheyenne er haar tijd van jeetje..

Pol1 ha dat is dan toch vooruitgang! Wie weet!

Cemlys dat heb ik zondag gedaan en inderdaad,ze kwamen allemaal aanschuiven in de paddock behalve eentje. En dat is altijd dezelfde (Vera :') )

Watnou niet kwaad bedoeld van mij in elk geval,ik gaf gewoon aan dat het even wennen werd omdat Yoloo hier al een poosje meedraait in het topic. :(:)

Ja Aniek en mijn hond ruift dan ook nog. Bah al dat haar!
Lies op 340,komaan meiden....Al is het hier nu flink aan het regenen en dan ben ik blij dat die van mij al weer 2.5 en 3.5 weken zijn en er nu wel tegenkunnen. Snertweer.

Crines zowel voor Clio als Ella is het nog te vroeg om te bevallen dus liever niet. :P
Maar ik verwacht nog niks. Vera is de eerste en ik schat ze nog 10/14 dagen. Anders ziet het er niet goed uit. (hengstje wederom :P )

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:07

Watnou ik zag ook geen nare reacties hier in het topic over de naam.

Pol hopelijk komt het veulen dan vannacht.

Wat zitten veel merries al over tijd zeg. Ik zou gek worden denk als ik zo lang zou moeten wachten. Zeker ook omdat fien natuurlijk ook op stal staat en niet de wei in mag.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:19

Oooh echt al een poosje geen veulens, maar allemaal volle en druppelende uiers haha.. Straks moet het echt wel losgaan! Weekend weer mooi weer, dus dan verwacht ik veulentjes hier in het topic!
Laatst bijgewerkt door peetjjuh op 06-04-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:20

pretty schreef:
Crines zowel voor Clio als Ella is het nog te vroeg om te bevallen dus liever niet. :P
Maar ik verwacht nog niks. Vera is de eerste en ik schat ze nog 10/14 dagen. Anders ziet het er niet goed uit. (hengstje wederom :P )

Oeps, haha ik heb ze weeral door elkaar gehaald dus :+ Dan heb ik niets gezegd over voortekens en blijven die merrietjes nog even lekker zitten :Y)

Hier op dag 326 en nog steeds niets van uier, zelfs geen beetje zucht :P Ziet er dus naar uit dat Imperiosa net als bij haar vroegere eigenaar het veulen nog een hele poos binnen zal houden. Die heeft al 4 merries en 4 hengstjes gekregen. Nog een merrietje graag dit jaar O:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:32

annibel schreef:
Cines; sterkte met t verlies van je kat!

Veulen ging gister weer minder, de merrie liet helemaal niet toe dat ze dronk en heeft haar 2x door de stal getrapt! De da is gekomen en kon er weinig aan doen, ze heeft de fles gehad maar na een tijdje mocht ze weer drinken bij de merrie, savonds was ik er zelf bij en toen mocht ze af en toe drinken maar als de merrie er genoeg van had probeerde ze weer te trappen..
Om 10 uur belt de da voor overleg!
Als t mijn eigen veulen was had ik haar al weggehaald bij de merrie, ik ben echt bang dat ze haar dood trapt!

Wat zouden jullie doen? Een kennis van de buurman heeft haar al op de moederloze veulen Facebook pagina gezet. Er was een reactie uit noord Holland, maar ik ben zo bang dat als dat mis gaat ze weer helemaal terug moet.. We wonen in de Achterhoek (gld) dus het is dik anderhalf uur rijden, hoe vermoeiend is dat voor een veulen?
We hebben ook nog de optie om mijn eigen shet merrie een hormoon behandeling te geven, dan geeft ze binnen 2 dagen melk zegt de da. Ik heb een hele lieve merrie en dan worden ze natuurlijk ook nog beter in de gaten gehouden door mij.. En hoe slecht is het als ze met de fles groot wordt?!
Pff zit er echt mee, arme veulie! En het allerergste is dat we de buurman niet kunnen dwingen en hij best eigenwijs is...

ik heb een ( mini) merrie gehad die ook haar veulen wilde doodtrappen, normale dracht, normale bevalling, melk genoeg maar veulen werd lelijk getrapt, het lukte moeilijk als we de merrie vasthielden, echt in bedwang, zo nu en dan even de wei op gezet, goed voor de melk, maar bleef naar doen, we hebben merrie en veulen drie dagen in de kliniek gehad en toen was het allemaal klaar, veulen dronk normaal en merrie werd rustig, ik heb de merrie verkocht en bij de nieuwe baasjes precies hetzelfde gehad, ik werd gebeld of ik even wilde kijken naar het veulen, is vlak bij dus hup ernaartoe, veulen was al helemaal slap en had een wond boven het oog, dusmaar naar de kliniek gebracht, die merrie word nu gelukkig niet meer gedekt, is geen fijne moeder

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:38

Watnou: gewoon niet teveel van aan proberen te trekken van mensen die wat minder leuk reageren (denk voornamelijk in je topic want hier viel het imo wel mee). Je hebt n leuk veulen en n leuke naam en ik persoonlijk vind het super dat je dochtertje het uit heeft mogen zoeken!

Uitslag van Gentle z'n bloedonderzoek is opzich goed... geen hele rare dingen behalve dat z'n eiwitten wat aan de lage kant is maar ook die zitten nog in het percentage wat mag dus voor nu moet ik m gewoon goed in de gaten houden en bij verslechtering moet ik meteen bellen en gaan we verder kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:48

AniekR schreef:
Ah die nare toon heb ik dan ook gemist ;) tja er lopen ook meer hondjes die fikkie heten toch?

Ik denk dat ik dan ook nog maar eens een hartig woordje met Neon moet spreken over onze Roosjes ^_^

Ons Roosje is van maart 2003. Dus ik denk dat ik een hartig woordje met jou moet spreken. :))

En ik geloof dat die reacties hier ook wel meevallen, heb hier ook niemand over de naam zien vallen. Je dochter heeft gewoon goede smaak qua naam. :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:03

CL: dat is alvast goed nieuws. Geen zware terkorten dus. Hopelijk herstelt hij nu vanzelf snel. Gewoon goed in de gaten houden inderdaad :j Je merkt het wel snel aan die kleintjes wanneer het niet goed met ze gaat denk ik. Zeker aan zo'n levendig exemplaar als Gentle :P Als die ineens niet meer gaat rennen of kattekwaad uithaalt weet je ook wel dat er iets niet goed zit.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:08

@pretty, wat een leuke foto's! mooie flinke buiken :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:12

Kattekwaad uithalen doet hij als nooit tevoren... ik lig half ziek op de bank en keek net op de camera, zie ik dit:
Afbeelding

Dus ik denk: eindelijk zie ik Jill ook weer eens liggen en ik had het net gedacht en hoppa! Daar kwam de kleine }:) in actie, springen op mama omdat hij dat nodig vond.

Dus 5 min later was dit het beeld:
Afbeelding

En nu staat hij alweer te drinken, kleine terrorist is het }>

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:12

Okeeee, de namen kwestie heb ik even gemist geloof ik.
Ja, we waren gewend aan het feit dat de babby van Dais al van meet af aan Yoloo werd genoemd en nee, dat is absoluut niet heilig en alleen aan dat veulen verbonden Watnou. Ik vind het ook prachtig dat jouw dochtertje de naam heeft mogen verzinnen. Dat is toch prachtig voor zo'n grietje? Ik zou er niet zo zwaar aan tillen hoor, relax and Let go +:)+

Crines, sterkte met het verlies van je poezel. Ik heb vorig jaar ons eerste poezebeest in moeten laten slapen...No fun.

CL, gelukkig geen aparte dingen in het bloed. Misschien dat het dan toch komt omdat meneer overal op sabbelt?

Mopjemop, die foto... <3 Op welke stal sta jij, als ik vragen mag? Ziet er prachtig uit +:)+

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:17

haha boefje

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:24

Ik wil ook even hier reageren op Watnou.
Ik heb een niet zo prettige PB van haar ontvangen vanwege negatieve reacties op haar naam. Ik had geen idee welke negatieve reacties ze bedoelde, want hier in het topic werd inderdaad alleen maar gezegd dat iedereen die naam linkt aan mijn veulen, omdat ik mijn veulen zo al 14 maanden noem. Maar het kan zeker zo zijn, wat Mooney zegt, dat ze dat gemist heeft, omdat ze alleen actief was in dit topic als ze nieuws had en weinig op anderen reageerde, dan kan zoiets gebeuren.
Dus ik heb even in haar topic gekeken en daar staan inderdaad negatieve reacties omdat de naam YOLO een negatieve lading zou hebben en mensen de naam daarom niet leuk vinden.
Dit komt (uiteraard) zeker niet bij mij vandaan, want als ik het een rare naam zou vinden, zou ik mijn eigen veulen niet al maanden zo noemen.
Ik vind het echt vervelend voor iemand dat er zulke negatieve reacties worden geplaatst in het geboortetopic over de naam van je veulen, terwijl je zelf heel blij bent. Maar maak het zelf niet nog erger door zulke PB's te sturen en het ook hier te bespreken, want de mensen hier hebben hier zeker niets verkeerds gedaan.
Laten we het gewoon gezellig houden hier.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:38

Haha CL terrorist is een gevaarlijk woord in deze tijd :Y)

Maar stiekem heb ik Furioso ook al zo genoemd :+ Die sabbelt ook op alles trouwens, kruipt ook onder moeder door (al lukt hem dat nu niet meer denk ik) en trapt echt naar zijn moeder als de melk niet snel genoeg vloeit of als zij liefdevol met haar neus aan zijn bil komt ~~}> Als mams even staat uit te rusten dan komt hij aan haar oren bijten en aan haar manen trekken 8)7

Ik denk dat het tijd wordt dat Imperiosa haar veulentje er is zodat hij op zijn minst iemand van zijn eigen leeftijd heeft om lastig te vallen :D

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:41

Ik vind je veulentje wel heel erg gaaf CL haha, leuke dondersteen zo te horen!

En al een tijdje geen veulens zeg, jammer!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:56

Pfff ik moet ook eerlijk bekennen dat de naam Yolo nou niet een naam is die zo in me op zou komen dus snap her en der de opmerkingen wel van het kopiëren. En zeker als die naam al bekend was. Maar om daar nou negatieve PBs over te sturen omdat je daar op aangesproken wordt? Kom op. Cynthia ik hoop dat je gewoon jouw Yolo zo blijft noemen en je niets aantrekt van al de negativiteit nu rondom jou.
En watnou ik vind het erg kinderachtig dat je nu in je slachtoffer rol kruipt. Doe dan tenminste met opgeheven hoofd je best om er fatsoenlijk op te reageren ipv als een klein kind in een hoekje te stampvoeten dat je je zin niet krijgt.

Goede les voor de volgende keer; hou je namen gewoon stil!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:12

Precies hou je Namen gewoon stil.kun je er ook geen heibel over krijgen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:18

Ik vertel sowieso nooit iemand m'n namen ;)

Met Gentle was t ook zo... hoevaak mensen me wel niet naar de stamboeknaam en roepnaam gevraagd hebben.... gaf daar gewoon geen antwoord op ;)

Sowieso omdat t bij de paints (en wss is dat bij de quarters ook zo) de namen dus nooit n 2e keer gebruikt kunnen worden... zou n beetje heel erg zuur zijn als er dan iemand de naam intikt die jij al zoveel maanden als 1e op je lijstje hebt staan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:19

Zo nu even tijd voor een bijlees/reageer poging

annibel Sorry helaas geen ervaring mee. Kan je helaas ook geen goed advies geven erover.

Fotsy Jeetje wat een joekels van konijnen heb jij zeg _/-\o_

Pretty Jeetje wat is Vera di zeg, andere dames hebben ook al mooie buikjes.
Bo heeft nog tijd zat, vandaag op 226 dagen.

Woogy Word alweer een heel mannetje <3

Tjinta Ah uier gaat ook langzaam aan al wat worden.

Caesar Wat een mooi poppetje <3

CL Fijn dat het langzaam aan beter gaat met Gentle en dat de uitslagen goed zijn.
Kleine mama terror is het soms

Jolandje Wat een heerlijk ding is jouw mupske.

Cemlys Ook bijna op de 300 dagen.
Alles inkocht?

Vientje Miepje ziet er goed uit, mooi buikje al. Trouwens petje af dat ze weer zo mooi wit is.

ZiekieLove Spannend bij jouw zo te lezen.

Pauk Je geduld word wel flink op de proef gesteld _/-\o_

Neon Gelukt met beide camera's? En hoe haat het ondertussen met je hand?

GhiGhi Welkom, mooie merrie heb je.

linda2008 Toch wel eens lekker om weer eens een nachtje door te slapen.

Po1 Jouw merrie wilt echt voor de langste dracht ooit gaan denk ik

BianCatjee Hahha beste buik met het zadel. Super dat ze de rit nog zo goed vol hield.

watnou1 Jeeey eindelijk! Gefeliciteerd met Yolo.
Met goed bijvoeren komt ze wel bij hoor.
Gaat het nu beter met de melk?

astriidj Spannend

SofieHavan :(:) Succes
Oeh zal het doorzetten? Ga hard voor je duimen!

Knolselder Mooi kereltje <3 Ben benieuwd naar foto's als hij geschoren is. Al vind ik die teddy vachtjes ook geweldig

Moratoetje Dat is ook een slimme oplossing +:)+
Flinke buik heeft ze al.

Noisy Fijn dat je ook gerust gesteld bent na een gesprek met de da. Ik vond dat gesprek (was bij onze kliniek een thema avond) wel erg verhelderend.

suus_elviera Fijn dat alles lekker rustig gaat, ook al een beginnend uier *\o/*

Caesar Zo die hengst heeft wel een gave uitstraling <3

Luna2006 Mooi bescheiden buikje heeft Marley

Crines Sterkte, stal kat of niet. Is nooit leuk om een dier te moeten missen.
Je mannetje groeit al flink, moeders heeft slagroom zo te zien.

chimello Mooi een duidelijk overzicht zo met de camera's

Mopjemop Hoe is het gegaan met Mick met de nacht buiten?

Ennasil92 Volgens mij heb ik gelezen dat de hoorn eerst naar buiten komt je die dan af moet zagen. Wel het stompje in smeren met groentesoep, dan groeit die zo weer terug. _O-
Mooie dame

C2012 Jeey de 300 mijlpaal ook weer voorbij.

angelpam Moet hij dan nuchter blijven of voor de Amstel of Grolsh gaan?

iEmmaaa Bijzonder he, iedere keer weer een mooi gezicht

L_isanne Hopelijk duurt het niet al te lang meer

AniekR Balen is dat he als het uier dan opeens weer terug loopt.
Hihi dat hoofdje Lies

KBK Wachten duurt lang *\o/* Spannend.

stal_HD Mmmm jij ook al een langdrager. Hopelijk verrast ze je dit jaar om komt het veulen eerder.

mijnlieverd Leuk om te lezen. De meeste wachten nog op een veulen en jij bent alweer bij de volgende stap. Hoop dat ze snel geïnsemineerd/gedekt kunnen worden.

Tinniie Duimen dat het gelijk raak is *\o/*

Zo weer bij. Nu snel aan het eten beginnen en dan naar Bo

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:36

Sofie, het begint zeker ergens op te lijken, maar het vervelende is dat je er zo weinig van kunt zeggen. Sommige merries bevallen met minder dan dit, andere staan er weken zo bij. Maar met dag 350 zal het echt niet meer heel lang duren (voor je gevoel wel natuurlijk ;) )

Annibel, wat een vervelende situatie! Hoe wordt de bevalling nagebootst eigenlijk?

Aniek, gefeliciteerd met je moeder!

Haha, mopjemop, de eerste nacht is altijd het lastigst voor het baasje :)

Leuke foto's van Ella en Clio, wat een bolle buikies <3

Tinniie, dag 355.. nog eendag of 5 te gaan dus :D

CL, fijn dat de uitslag op zich goed is. Hopelijk is het snel helemaal over!

Pol, is je opmerking aan mij gericht? Omdat ik mijn veulen Yolooo noem en nu iemand anders zijn veulen zo heeft genoemd en er daardoor heibel is? (Ik vind heibel zo'n raar woord _O- )

De 'heibel' gaat vooral over de negatieve reacties in haar topic over de naam zelf. Niemand is echt negatief over het feit dat zij nu haar veulen zo genoemd heeft :)

Enne.. ik heb nog nooit mijn veulennaam van te voren in het openbaar bekend gemaakt. Nu ook niet. Zolang het niet geboren is heet het Yolooo en daarna krijgt het een naam met een voor mij veel diepere betekenis :)

Maar goed.. ik ben klaar met deze onnodige negativiteit

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:48

Even snel, als het nu toch niet bijna komt weet ik het ook niet meer
Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:53

mijn dochtertje zit met 2 namen voor merrie en 2 namen voor hengstje hahah
die is 4 en half en zij mag de naam bedenken om dat het eigelijk haar pony is haha

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:53

oe spanend dikke harsen

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:02

Pretty: gaaf kleurtje heeft je merrie. <3 schattige foto's ook <3
Cubalibre: fijn dat je ventje geen rare afwijkingen heeft in z'n bloed. Moet je nu verder even afwachten hoe hij zich houdt/gedraagt?

Ben echt wel benieuwd welk veulen als eerste komt hoor.....