annibel schreef:Cines; sterkte met t verlies van je kat!
Veulen ging gister weer minder, de merrie liet helemaal niet toe dat ze dronk en heeft haar 2x door de stal getrapt! De da is gekomen en kon er weinig aan doen, ze heeft de fles gehad maar na een tijdje mocht ze weer drinken bij de merrie, savonds was ik er zelf bij en toen mocht ze af en toe drinken maar als de merrie er genoeg van had probeerde ze weer te trappen..
Om 10 uur belt de da voor overleg!
Als t mijn eigen veulen was had ik haar al weggehaald bij de merrie, ik ben echt bang dat ze haar dood trapt!
Wat zouden jullie doen? Een kennis van de buurman heeft haar al op de moederloze veulen Facebook pagina gezet. Er was een reactie uit noord Holland, maar ik ben zo bang dat als dat mis gaat ze weer helemaal terug moet.. We wonen in de Achterhoek (gld) dus het is dik anderhalf uur rijden, hoe vermoeiend is dat voor een veulen?
We hebben ook nog de optie om mijn eigen shet merrie een hormoon behandeling te geven, dan geeft ze binnen 2 dagen melk zegt de da. Ik heb een hele lieve merrie en dan worden ze natuurlijk ook nog beter in de gaten gehouden door mij.. En hoe slecht is het als ze met de fles groot wordt?!
Pff zit er echt mee, arme veulie! En het allerergste is dat we de buurman niet kunnen dwingen en hij best eigenwijs is...
ik heb een ( mini) merrie gehad die ook haar veulen wilde doodtrappen, normale dracht, normale bevalling, melk genoeg maar veulen werd lelijk getrapt, het lukte moeilijk als we de merrie vasthielden, echt in bedwang, zo nu en dan even de wei op gezet, goed voor de melk, maar bleef naar doen, we hebben merrie en veulen drie dagen in de kliniek gehad en toen was het allemaal klaar, veulen dronk normaal en merrie werd rustig, ik heb de merrie verkocht en bij de nieuwe baasjes precies hetzelfde gehad, ik werd gebeld of ik even wilde kijken naar het veulen, is vlak bij dus hup ernaartoe, veulen was al helemaal slap en had een wond boven het oog, dusmaar naar de kliniek gebracht, die merrie word nu gelukkig niet meer gedekt, is geen fijne moeder