[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:29

Via amsterdam naar de Beemster en dan zo door naar Alkmaar.
Hahaha gezellig als je langs komt hoor

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:29

Dat wordt een lange tour met leuke taaltjes...

Ik kan alleen twents, en Nederlands met ooooooooooooooooo van Hengelooooo want dat is mijn geboortestad.
Ook al praat ik nu al jaren dag in dag uit Duits je haalt t er zo uit.

_/-\o_ Ponyparadijs heb je je Dame met deken en al maar afgespoten?
Wat een heerlijke blubberdame.
*\o/*

Wij hebben het ook gehad, een prachtig bod op een van onze merries, die we afgeslagen hebben.
Dat was omdat het een merrie was waarvan we de bloedlijnen nog niet in nageslacht hebben.
Tja het was gewoon verstandiger om het niet te doen, vanwege de fokkerij.

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:47

Uhm de deken hangt nu op de opvoelbox te drogen.
Morgen hoop ik dat ie droog is en dan haal ik er even een borstel over.
Ach heel schoon is hij al een poosje niet meer.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:02

Ken ik.... hier zien ze er ongeveer hetzelfde uit! :j _/-\o_

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:07

Haha, dialecten! Ik woon in Hengelooo, heb veel moeite met twents gehad. Elk dorp zijn eigen twents.

Den helder valt wel mee, goed te verstaan daar.

Paard is voor mij ook een paard. Vandaag is er weer een zo goed als verkocht. Doet effe zeer, maar als het de bankrekening spekt is het zeer gauw weer over. Wel blijf ik ze zo ver als het mogelijk is volgen. Tja, kleine veulentjes worden groot en je kan ze niet allemaal houden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:08

Ach ja ik laat de dekens maar 1x in het jaar wassen hoor.
Ze staat er 10 minuten mee om en ligt vervolgens al in de prut of de poep te rollen.
Stalgenoot laten elke maand de dekens wassen.
Die vind het belangrijk dat de deken schoon is.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:15

Als het deken langs binnen nog proper is wassen wij het ook niet extra. Anders inderdaad ook gewoon na de winter, als ze uit de dekens zijn.
Wij hebben ook twee moddermonstertjes, dan zouden we elke 2 dagen dekens moeten wassen denk ik :)

Mijn vriend zijn vader heeft een eigen stal, en daar is het inderdaad ook zo dat alles in principe te koop is. Heb ik ook wel moeite mee met sommige paarden, om ze te zien vertrekken. Maar er staan daar genoeg anderen om daar ook weer snel over te komen. En als je van te voren weet dat ze eventueel verkocht kunnen worden is het toch anders vind ik.

Ik heb me ook voorgenomen om Casu's veulen te verkopen mocht het zo zijn dat ik er niet fatsoenlijk mee kan rijden, als hij/zij te moeilijk is of gewoon te stout. Ik ben zelf niet zo'n held als het op paarden aankomt, en dit veulen moet toch echt wel de opvolger worden... Dus als dat niet zo is ga ik wel op zoek naar een heel goed huisje voor hem/haar...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:49

Dekens wassen doe ik nooit :oo Meestal zijn ze aan eind van de winter dusdanig afgeragd dat ik ze gewoon wegdonder (of beter gezegd, breng bij een kennis die ze gebruikt om bepaalde planten door de winter te helpen)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:47

cp112 schreef:
Friesland is iets aparts, dat versta ik ook niet :P

Ik ken mensen uit regio Utrecht die t hier (drenthe) niet verstaan, he Wenk/Wendy :P

Nee, maar zeeuws en fries versta ik ook niet en plat limburgs ook niet. :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:52

Dekens wassen deed ik in goede tijden jaarlijks, momenteel gewoon niet.

Lis dr komende veulen wordt ook verkocht. Was feitelijk voor de dekking al verkocht maar helaas ging dat uiteindelijk niet door.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:56

Dekens wassen doe ik bij de goede dure dekens ieder jaar :j
1 deken gaat al 6 jaar mee. De rest ook al meer jaren. Ondakns sloop shetjes in de wei :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:22

ik heb nog nooit een deken gewassen :o De buitendekens spuit ik af van het voorjaar, droog ze en berg ze op. De staldekens doen het er maar mee, tenzij ze ook te vuil worden, dan afspoelen.

'Als het een hengst is word hij verkocht' waren m'n vriend en ik over eens wat betreft Arie. Hij geboren, ik advertentie gemaakt, vriend boos 'hij is zo knap, wil zien hoe hij opdroogt'. Inmiddels ben ik best heel gehecht aan hem geraakt en begint m'n vriend weer met 'hij blijft gewoon te koop hoor'... 8)7 Eerst maar naar Groningen, waarschijnlijk als hij ver weg staat slijt mijn band met hem.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:34

Gelske mag ik vragen waarom Sjaak geen premie heeft mogen ontvangen? Moet zeggen dat ik erg fan ben van zijn kop, zo mooi breed, kort en super smal snuitje.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:34

Yellomofoon schreef:
Weer iets bijgeleerd dan :)

Ik heb stress voor in februari! Wij gaan dan naar de fokker van onze toekomstige pup voor een kennismakingsgesprek. Zij wonen in Den Helder, is een kleine 3 uur rijden enkele rit, maar ben zo bang dat ik er niets van ga verstaan omdat zij zo diep in Nederland wonen en waarschijnlijk ook een serieus ander dialect gaan praten. Kent iemand dat dialect toevallig?

Ik woon in Den helder geboren en getogen.Maar didialect? Dat hoor ik voor het eerst spreek gewoon Nederlands

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:56

Die deken die ze daar zo heeft bemodderd is ook al een jaar of 6 oud.
Door het wassen worden ze wel wat dunner heb ik het idee.
Dus sinds vorig jaar een 300 grams erbij gekocht zo dat ik weer een dikke deken heb.
Meestal was ik om het jaar.
Maar denk dat ik deze toch ook komend voorjaar weer moet wassen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:02

Ik was ze ieder jaar na gebruik heb ook dure dekens van horseware...
en zelf een grote bedrijfs wasmachine! Dus als ik wat heb was Ik het direct uit dekens blijven gewoon beter en minder kans op schimmels en bacteriën.. Ik heb een bedrijfje in dekens wassen al vanaf 2008 naast pension stal en paar uur thuiszorg

ik zag gisteren op fb al eerste geboren veulen! Het seizoen is al begonnen!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:01

Mijn denkentjes worden ook wel gewassen. Vind het gewoon fris als ze weer lekker schoon zijn.

Dialecten. tja elke streek heeft zijn eigen manier van praten. Dat heb je echt overal. Ook al denk je dat je gewoon nederlands praat, kan je horen waar ze ongeveer vandaan komen. Tenminste ik meestal wel. :P

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:13

Bij mij horen ze het Twentse dialect niet :P mijn moeder was daar heel streng op! Ik kan het wel hoor :D

Was laatst nog naar den Bosch voor m'n werk en toen vroegen ze waar ik vandaan kwam..
Ik: Almelo
Hij: daar hoor je niks van!!
Ik: Ooh, maar ik kan ook wel plat praten hoor (op z'n Twents)
Hij: :wow: :wow: jij kunt dat taaltje ook echt :wow:
:') heel grappig, vooral omdat hij een behoorlijk zuidelijk accent had..

Dekens was ik nooit :o de zomerdeken of onderdelen sporadisch wel, maar in principe vind ik afborstelen genoeg.. En, vind het ook leuk om zo af en toe een nieuwe te kopen O:)

Ik zal vanmiddag echt weer foto's maken van mijn bolle Foxy..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:37

Woogy schreef:
Gelske mag ik vragen waarom Sjaak geen premie heeft mogen ontvangen? Moet zeggen dat ik erg fan ben van zijn kop, zo mooi breed, kort en super smal snuitje.

Hoofd he Woogy :P . Hij is vijf jaar geleden gekeurd nog met het oude concept (hengsten keuring). Zijn vonden hem toen te degelijk kwa type zijn hals te zwaar en hij liet kwa beweging jammer genoeg niks zien (das mijn Sjaak he :D ).

Toch kun je vaak wel horen waar iemand vandaan komt het is wel apart zoon klein land en zo veen variatie kwa dialect.

Een colega van mij komt uit kroatie en zij kwam eerst in limburg terecht. Toen zij later naar noord holland verhuisden had ze echt zoiets van huh is dit ook nerderlands :D.

Ik was ook geen dekens na een paar jaar koop ik weer nieuwe maar ja ze hebben ze hier ook bijna niet op alleen na het rijden of voor een wedstrijd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:15

Ik was laatst in limburg(ben een brabander) en voelde me echt een buitenlander haha :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:35

Limburgers versta ik maar bar weinig van.

Mijne hebben kop en poten ;) Wat jammer Gelske, ga je hem wel weer opnieuw aanbieden of laat je het zoals het is?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:29

dikke-buiken-update van Foxy:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die laatste foto valt het niet heel erg op, maar ze is echt rond :P :+ :D (kijk maar naar de lijn van de schouders en hoe ver de buik dan uitsteekt *D )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:30

knappe pony, door wie is ze gedekt?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:34

-O- pony -O- :')

Ze is gedekt door Vivaldi :) En is een Zambuka x Houston.. (en ja, ze is niet heel groot, maar toont ook nog eens klein :P maar is wel ruim 1.60 nu )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:37

noem ze allemaal ponies, niks persoonlijks :) maar ze is palomino of zie ik dat verkeerd?