Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
savath schreef:Hey,dat van die boom planten is een leuk idee.
Farenca gaat mij nog wel even in spanning houden denk ik.
Ze voelt zich vandaag weer lekker vreugdevol en jolig.....
Na drie weken wil ik eindelijk wel nog eens een anchtje slapen,want nog even en ik moet waken voor blue
IvysToeter schreef:bij ons gaat de nageboorte in de dode biggenton
Amandake schreef:begrijp wel als het je eerste veulen je extra alles wil laten nakijken
rowo schreef:Ik wil eigenlijk sowieso zo snel mogelijk even een DA laten komen. Puur voor eigen gemoedsrustT is tenslotte het eerste veulen wat bij ons wordt geboren en het eerste veulen van de merrie.
Ik weet zelf ook niet exact hoe een nageboorte er compleet uit ziet.
rowo schreef:Dat vind ik ook.... ik denk niet dat je op zo'n moment vies moet zijn van een nageboorte of bloed, want dat schiet niet op.
gem schreef:Mijn kraampakket was ook heel summier. kwil niet teveel zustertje spelen, dus mijn belangrijkste instrument is de gsm. Bel ook kort voor de verwachte bevalling de DA op om te zeggen dat hij er rekening mee moeten houden opgepiept te kunnen worden.
Daarnaast een emmer voor de nageboorte, schoon water, kleingeknipte stukken oude (vooraf uitgekookte) molton (gooi ik direct na gebruik weg) en acederm.
Voor mezelf ook een kraampakket: champagne, beschuitrollen, boter en geboortemuisjes.
Voor degenen die al eerder een veulen hebben gehad: zoeken jullie ook altijd het veulenbroodje op? Ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat geluk brengt.