nou ik heb toch echt wat voelen bewegen gister. Niet zozeer het veulen op zichzelf maar wel een bal zeg maar. Leek op een soort gevulde waterballon zeg maar. Niet heel duidelijk, en voelde ik pas nadat ik mijn pony zowat middendoor kneep. JE voelde zeg maar meer dat het eerst wel gevuld was en toen weer richting andere kant. Ik weet niet hoe je het moet beschrijven, en als het het veulen niet was jammer dan doe net of ik het al gevoeld heb hihi. Mijn pony kwam gister in een keer naar mij toe, ipv weg te rennen zoals ze altijd deed. En de vrom van haar buik is ook echt anders geworden. Eerst was ze al wat ronder door het gras, maar zag het er anders uit. Ik schrok me gister igg een hoedje toen ik haar zag. Ik zie ook sneller verschil aangezien ik haar helaas maar weinig kan zien. Ze staat er overigens wel super bij hoor, en ze krijgt super verzorging voor het geval iemand denkt dat ze zielig is.
Talida
Geplaatst: 25-09-09 11:38
dat zeg ik, het waterbed effect!
Al_Zawraa
Geplaatst: 25-09-09 14:11
Ik heb gister ook voor het eerst het veulen van Aziza voelen bewegen. (Ze is nu 189 dagen drachtig)
Morgen heeft mijn merrie een clinc eens kijken hoe dat dat gaat, buik gaat wel erg hard hoor. Zei net in de auto tegen mannetje weet je wel zeker dat er 1 in zit
Morgen Casa opvoelen..... Vanavond toen ze ging plassen was het eerst normaal, vervolgens een beetje troebel en daarna wat bruinig. Met Nic erover gehad, en voor de zekerheid (en ook mijn gerust stelling) even opvoelen...
manueeltje84
Geplaatst: 25-09-09 22:41
Ze staat lekker rustig, ze is net als wet look, als ze eten hebben dan hoor je ze niet. Ga dr morgen ff op zitten, moet er morgen ochtend 3 rijden, wordt op tijd uit bed
parouscha
Geplaatst: 26-09-09 09:56
Saffier schreef:
Morgen Casa opvoelen..... Vanavond toen ze ging plassen was het eerst normaal, vervolgens een beetje troebel en daarna wat bruinig. Met Nic erover gehad, en voor de zekerheid (en ook mijn gerust stelling) even opvoelen...
@ Saffier; ik hoop dat het opvoelen goed nieuws geeft!
@Maseike; die vraag krijg ik dus ook op stal..of er toch niet twee inzitten gezien der buikje met 3 maanden dracht...maar DA had er toch echt maar 1 gezien de tweede was zelf al geaborteerd. Gewoon veulen met dikke vruchtblaas/zak eromheen joh
Jaa vandaag voor het eerst het veulen zien bewegen. op 157 dagen dracht. Is wel wat vroeg al maar de stalhouder is ook komen kijken en die zag het toch echt ook. De merrie wou ook niet gepoetst worden aan de rechterkant (natuurlijk wel gewoon gedaan). Na het rijden was de kleine zelfs nog iets actiever en ik heb vol verwondering nog even staan kijken. De merrie heeft vandaag ook geweldig goed gelopen onder het zadel dus ik ben echt even in de 7e hemel!
Sjoert
Geplaatst: 26-09-09 12:18
manueeltje84 schreef:
Ga dr morgen ff op zitten, moet er morgen ochtend 3 rijden, wordt op tijd uit bed
janksmiley?
Doe je jezelf toch aan
manueeltje84
Geplaatst: 26-09-09 13:59
Sjoert schreef:
manueeltje84 schreef:
Ga dr morgen ff op zitten, moet er morgen ochtend 3 rijden, wordt op tijd uit bed
janksmiley?
Doe je jezelf toch aan
Was meer om dat vroeg uit bed komen sjoert... Het rijden vindt ik niet zo erg
Maar de laatste week lig ik niet vroeger in m,n mandje als 2:00 uur s,nachts. (ook dat doe ik mezelf aan) Maar je weet zelf met de paarden aan huis ben je nooit klaar.
Wordt binnenkort weer eens tijd voor een foto shoot sjoert, want mijn nieuwe parel mag ook eens uitgebreid gaan poseren Is wel een hele mooie merrie om op de foto te zetten, die gaat er echt voor staan.
Ken je mijn merrie soms? omdat je vroeg of ze Zandra ll heete??