Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjen schreef:Ja nu staat ze weerojee, weer een verslaving erbij
Sjen schreef:Ahh arme Misty![]()
Bij die van mij is de vulval nog niet open hoor. Strak dicht. Wat vind jij, moet ik vanaf 320 dagen daar gaan slapen of zal ik wachten tot ze tekenen geeft.
Kitty schreef:Van hoeveel dagen gaan jullie eigenlijk uit? Ik houd het op 340 dagen, maar ik hoor ook wel 335 (= precies 11 maand?).
Citaat:@TJTlover: spannend hoor... Bij Lio bewoog haar buik rond die tijd ook nog zo. Je zag m heen en weer gaan en dan ineens POK kwam er een hoefje opzij. Die kleine was van binnen zowat aan het galopperen ofzo... en weer POK POK POK echt een activeling joh. In die tijd was Lio ook zo moe. Ze verzette geen stap tijdens het losgooien en ging ook niet liggen. Stond alleen maar te staan. Ook zo vermoeiend (en pijnlijk lijkt me) als die kleine zo aan het bewegen is.
Sjen schreef:De DA is vandaag komen inenten en die had ook het idee dat het nog een tijdje duurt, maar zei er wel bij dat ze zonder al te veel uier natuurlijk toch het veulen kunnen neerleggen. Ze gaf me wel complimenten voor haar conditie![]()
![]()
Verder raadde ze me aan om haar te temperaturen. Ik meteen geprobeerd vanavond. Maar nee hoor, dat lukt dus echt niet, vindt ze eng (doet misschien denken aan inseminatie) en daarbij dreigt ze dan dus ook, dus dat is echt geen optie.
Dit weekend ga ik de stal ontsmetten, waar doen jullie dat eigenlijk mee? Gewoon een sopje of Halamid ofzo?
Ze is over een paar dagen 320 dagen. Maar ik weet nog niet of ik er dan meteen ga waken. In elk geval heb ik gelukkig bijna elke dag vrij ivm tentamenweken, daardoor kan ik er overdag dus gewoon de hele dag bij zijn. Dus maar hopen dat ze 'm overdag neerlegt!![]()
Wat raden jullie me aan? Om er met 320 dagen al te waken terwijl ze helemaal geen tekenen heeft, of even afwachten tot die tekenen wel komen?
Het is haar eerste veulen dus misschien geeft ze helemaal geen tekenen van naderende geboorte!
TJTlover schreef:hoe bedoel je?want wij weten niet precies wanneer ze uitgerekend is....dus rond welke tijd deed Lio dat?
![]()
Sjen schreef:@Inglio: Is het niet meer heen en weer gaan van de buik ook een teken? Bij Siena zie ik nl. sinds twee weken ofzo bijna geen beweging meer, omdat de kleine natuurlijk minder ruimte heeft. Maar zou het dan ook zo zijn dat hij al bijna volgroeid is en er dus bijna uit kan komen? Ze heeft echt vooral een hele strakke buik gekregen, waarbij je duidelijk de omtrek nog ziet van het veulen, maar niet meer ineens uitstulpingen van een trap.
Maar dat zweten wat je beschrijft lijkt mij eerlijk gezegd ook een alarmfase!!! Snel naar stal
IngLio schreef:Loola en Phia, gaan jullie me nu in spanning brengen???
Willen jullie straks even naar haar uier kijken. (Dat geldt voor iedereen trouwens)...
IngLio schreef:Mensen, help zit ik hier helemaal in Nieuwegein en staat me moppie in Everdingen. Dat is 10min in volle vaart over de snelweg...
En de staleigenaar is vanavond bij de hengstenshow waar Krack C, Painted Black en Gribaldi lopen en het licht was om 20:50 al uit! Dus donker en rust... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah