Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:18

Ja nu staat ze weer Haha! ojee, weer een verslaving erbij Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:22

Daisy: hoe veel krijgt ze er, 7????
Wat is die dik zeg...is ze al uitgerekend?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:37

Sjen schreef:
Ja nu staat ze weer Haha! ojee, weer een verslaving erbij Knipoog

Ze is ook niet zo blij

Vulva is ook anders beetje open hmmm Misty ik wil een volgroeid mooi sterk veulen Lachen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:56

Ahh arme Misty Ach gut
Bij die van mij is de vulval nog niet open hoor. Strak dicht. Wat vind jij, moet ik vanaf 320 dagen daar gaan slapen of zal ik wachten tot ze tekenen geeft.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:00

Sjen schreef:
Ahh arme Misty Ach gut
Bij die van mij is de vulval nog niet open hoor. Strak dicht. Wat vind jij, moet ik vanaf 320 dagen daar gaan slapen of zal ik wachten tot ze tekenen geeft.

Ik las dat van jou net inderdaad, maar weet het echt niet....

Eene kant ja, andere kant je raakt er doodop van als het maar niet komt...
2 jaar geleden had Misty wel haar uiers vlak ervoor gevuld en de speentjes een dag van te voren en de dag van de geboorte kegelde ze, maar elke merrie is anders.

Het is ook maar weer uitvogelen wat Misty dit jaar doet...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:49

Ik doe het niet, vanaf dag 320 waken bij de stal. Zul je net zien dat het veulen geboren wordt als je net even weg bent (ik werk overdag, dus het veulen komt vast overdag).

1 april zit ze op 320 dagen. Ik zie het dus echt gebeuren dat mijn stalgenoot me op 1 april opbelt met de melding dat Muuz aan het bevallen is, ik in de auto spring en naar stal scheur en op stal blijkt dat het een 1 april-grap is. Tong uitsteken

Van hoeveel dagen gaan jullie eigenlijk uit? Ik houd het op 340 dagen, maar ik hoor ook wel 335 (= precies 11 maand?).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:51

Ik van tussen de 310 en 350 bij Mits Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:11

Kitty schreef:
Van hoeveel dagen gaan jullie eigenlijk uit? Ik houd het op 340 dagen, maar ik hoor ook wel 335 (= precies 11 maand?).

Ik ging uit van 340, maar sommige gaan zelfs uit van 348!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:14

Citaat:
@TJTlover: spannend hoor... Bij Lio bewoog haar buik rond die tijd ook nog zo. Je zag m heen en weer gaan en dan ineens POK kwam er een hoefje opzij. Die kleine was van binnen zowat aan het galopperen ofzo... en weer POK POK POK echt een activeling joh. In die tijd was Lio ook zo moe. Ze verzette geen stap tijdens het losgooien en ging ook niet liggen. Stond alleen maar te staan. Ook zo vermoeiend (en pijnlijk lijkt me) als die kleine zo aan het bewegen is.

hoe bedoel je? Tong uitsteken want wij weten niet precies wanneer ze uitgerekend is....dus rond welke tijd deed Lio dat? Tong uitsteken Blond

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:52

Sjen schreef:
De DA is vandaag komen inenten en die had ook het idee dat het nog een tijdje duurt, maar zei er wel bij dat ze zonder al te veel uier natuurlijk toch het veulen kunnen neerleggen. Ze gaf me wel complimenten voor haar conditie Bloos Haha!
Verder raadde ze me aan om haar te temperaturen. Ik meteen geprobeerd vanavond. Maar nee hoor, dat lukt dus echt niet, vindt ze eng (doet misschien denken aan inseminatie) en daarbij dreigt ze dan dus ook, dus dat is echt geen optie.
Dit weekend ga ik de stal ontsmetten, waar doen jullie dat eigenlijk mee? Gewoon een sopje of Halamid ofzo?
Ze is over een paar dagen 320 dagen. Maar ik weet nog niet of ik er dan meteen ga waken. In elk geval heb ik gelukkig bijna elke dag vrij ivm tentamenweken, daardoor kan ik er overdag dus gewoon de hele dag bij zijn. Dus maar hopen dat ze 'm overdag neerlegt! Knipoog
Wat raden jullie me aan? Om er met 320 dagen al te waken terwijl ze helemaal geen tekenen heeft, of even afwachten tot die tekenen wel komen?
Het is haar eerste veulen dus misschien geeft ze helemaal geen tekenen van naderende geboorte!

Ik heb Lio vanavond voor het eerst getemperatuurd. Ze voelde zo heet en klam aan dat ik even dacht dat ze koorts had. Soort van zweten op haar schouders en hals. Is dit een teken???

Lio begon daarbij ook te draaien en tegen te stribbelen. Toen ik heel rustig tegen haar begon te praten dat ze gewoon rustig kon zijn en dat ze heel braaf was en daarbij haar rug en bips aaide, bleef ze uiteindelijk heel rustig staan en ontspannende ze haar poepgatspier (kringspier?). Ze had 38,1: heel normaal dus aangezien het voor paarden tussen de 37,5 en 38,5 ligt.

Stal ontsmetten, ik denk dat ik dat ga doen met speciaal ontsmettingsmiddel voor stallen. Weet niet hoe dat heet. De staleigenaar houdt ook kalfjes (750 stuks) dus hij heeft dat.

Ik heb nog helemaal niet gewaakt bij Lio en die zit nu al op 336 dagen. Misschien dat ik van t weekend voor het eerst een nachtje blijf, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ik post zo wat foto's van haar uier, dus dan moeten jullie maar eens oordelen.

Succes bij het waken iig. Maar onthoud dat ze weten/voelen dat je er bent. Vriendin van me heeft het een week volgehouden en toen nog geen veulen. Ze besloot weer thuis te gaan slapen en 3 dagen later was het veulen er....

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:55

TJTlover schreef:
hoe bedoel je? Tong uitsteken want wij weten niet precies wanneer ze uitgerekend is....dus rond welke tijd deed Lio dat? Tong uitsteken Blond

Nou er staat in je onderschrift dat ze nog ongeveer 3 weken moet?
3 weken geleden zag ik Lio's buik nog zo ontzettend heen en weer gaan.
Toen stond ze er ook heel suf bij, maar had wel eetlust.
Lio is 28 maart uitgerekend (340ste dag)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:58

Lio, ik zou gaan waken als ik jou was .. zweten, klam, onrustig, ...sounds good to me!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:05

Dacht ik ook!!!
Das eh, slaapzakje meenemen, koffie, iets lekkers en waken maar!! Sukses!! Morgen een mooi veulie erbij?????

PRIDE morgenochtend willen we een foto van je kind zien!!!!!!!!

Sjen

@Inglio: Is het niet meer heen en weer gaan van de buik ook een teken? Bij Siena zie ik nl. sinds twee weken ofzo bijna geen beweging meer, omdat de kleine natuurlijk minder ruimte heeft. Maar zou het dan ook zo zijn dat hij al bijna volgroeid is en er dus bijna uit kan komen? Ze heeft echt vooral een hele strakke buik gekregen, waarbij je duidelijk de omtrek nog ziet van het veulen, maar niet meer ineens uitstulpingen van een trap.
Maar dat zweten wat je beschrijft lijkt mij eerlijk gezegd ook een alarmfase!!! Snel naar stal Haha!

IngLio

Loola en Phia, gaan jullie me nu in spanning brengen???
Willen jullie straks even naar haar uier kijken. (Dat geldt voor iedereen trouwens)...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:13

Sjen schreef:
@Inglio: Is het niet meer heen en weer gaan van de buik ook een teken? Bij Siena zie ik nl. sinds twee weken ofzo bijna geen beweging meer, omdat de kleine natuurlijk minder ruimte heeft. Maar zou het dan ook zo zijn dat hij al bijna volgroeid is en er dus bijna uit kan komen? Ze heeft echt vooral een hele strakke buik gekregen, waarbij je duidelijk de omtrek nog ziet van het veulen, maar niet meer ineens uitstulpingen van een trap.
Maar dat zweten wat je beschrijft lijkt mij eerlijk gezegd ook een alarmfase!!! Snel naar stal Haha!

Lio's buik beweegt nu ook niet meer, idd ook een week of 2 niet meer. Hij staat ook heel strak, vooral bij haar flank. En het lijkt alsof ie wat naar achter geschoven is. Ze was gister van 2.42m in omvang naar 2.46m in omvang gegroeid.
Ze is er verder eigenlijk nog best rustig onder, totdat ik dus bij haar poepertje en vulva wil kijken. Langdurig met mijn camera onder haar buik hangen begint haar nu ook te vervelen. Arme dikke meid. Haha!

Mensen, help zit ik hier helemaal in Nieuwegein en staat me moppie in Everdingen. Dat is 10min in volle vaart over de snelweg...
En de staleigenaar is vanavond bij de hengstenshow waar Krack C, Painted Black en Gribaldi lopen en het licht was om 20:50 al uit! Dus donker en rust... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:15

IngLio schreef:
Loola en Phia, gaan jullie me nu in spanning brengen???
Willen jullie straks even naar haar uier kijken. (Dat geldt voor iedereen trouwens)...

Jot, wil wel kijken en kan er iets over zeggen ook maar hou rekening dat dit wel bij iedere merrie anders is!

Ga nou maar gewoon sowieso nachtje waken meid, echt goed kans dat het komt vannacht!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:16

IngLio schreef:
Mensen, help zit ik hier helemaal in Nieuwegein en staat me moppie in Everdingen. Dat is 10min in volle vaart over de snelweg...
En de staleigenaar is vanavond bij de hengstenshow waar Krack C, Painted Black en Gribaldi lopen en het licht was om 20:50 al uit! Dus donker en rust... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

MAKEN DAT JE OP STAL BENT

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:17

Laat maar zien die foto!
Maar het beste lijkt het me inderdaad om er even te gaan kijken...vooral omdat ze al best wel ver in haar dracht zit.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:22

Nu ik toch in volle vaart aan het posten ben, gelijk maar even de uierfoto's van vanavond (rond 20:00)

Afbeelding
Achterlangs Bloos

Afbeelding
Van onderaf
Is die gleuf al aan het dichttrekken?

Afbeelding
Wat is dit toch ook onzedelijk!

Afbeelding
Nog even haar buik en bips
(die streep bovenop haar rug is geen viezigheid maar haar vacht die nog wat pluizig is van de winter)

Ow wat me nu ineens opvalt. Haar staart zwiept niet meer. En ze draagt m niet van haar bips. Hmmmm ?????
En ze heeft 1 dik been achter. Rechtsachter.
Ze leek vanavond ook heel moe. Stond heel suf en was dus erg klammig en heet! Geen koorts dus (38,1 graad) maar geen pretje leek me.
Hooi/kuil eet ze langzamer, maar de merriemuesli gaat er nog steeds in als koek. Net als appels. Daar is ze gek op! Helemaal smakken en slurpen en schuimen. Jummy Jummy he Lio! Vingers aflikken

Dus wat denken jullie er zo van?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:27

Op een foto leek het iets op harsdopjes, maar zit niet echt OP de uier, dus ze staat niet te kegelen volgens mij. Wat me wel opvalt zijn haar banden. Die zijn toch wel erg slap heb ik het idee. De algehele indruk van de foto's is een hoogdrachtige dame, of dat ook een hoogdrachtige dame is met een naderende geboorte kun je volgens mijn DA het beste afleiden aan de temperatuur. Als deze niet gedaald is, dan hoef je waarschijnlijk nog niet te verwachten dat het veulen komt. Maar wie weet hoe het al weer veranderd is sinds je weg gegaan bent bij haar Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:30

Ze voelt de laatste dagen al zo heet en klammig aan. Ik ontdekte vanavond pas de thermometer in de vensterbank op stal, dus gelijk even gemeten.

Uh nee ze kegelt idd niet. Heb nog niets bij haar kunnen ontdekken wat lijkt op foto's van jullie. Het is ook haar eerste veulen, misschien dat dat ermee te maken heeft?
Laatst bijgewerkt door IngLio op 25-03-05 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:31

Oh dan weet je dus niet of de temp. gedaald is?
Nou, ik ga in elk geval nu slapen, ik ben benieuwd waar jij beslist om te gaan slapen, tussen het hooi Knipoog
Morgen kijk ik wel gauw weer wat voor een foto's er geplaatst zijn Haha!
Van mamma Lio misschien...?
Succes ermee!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 02:14

slaapt iedereen al?
Slapen
Mijn ma moet morgen nog werken dus ik kan de auto niet meenemen en heb helaas nog niet de luxe van een eigen auto.
Ik slaap nog 1 nachtje thuis. OOOOOOH Lio wacht nog ffies! (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen Rolleyes )

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:00

Tjee Inge dat wordt spannend, ik ben heeeeeeeeeeeel nieuwsgierig nu. Haha!